Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 80 times
Been thanked: 177 times

John de Jong

Bericht door Joenepsv » 27 jan 2020, 21:14

Zou wel bijzonder zijn als er nog 12 miljoen ergens open staat. Dacht dat Psv dat wel gedekt had met de Lozano transfer. Hoort wel vaker constructies met termijn betaling maar dan is dat nog een heel hoog bedrag. Dan hoop ik maar dat Bruma het een keer laat zien.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 27 jan 2020, 21:14

Is het niet gewoon zo dat bijv. Lozano ook in termijnen wordt betaald, waardoor de kasstromen op deze manier worden gematched?

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 27 jan 2020, 21:20

ruuddevil schreef:
27 jan 2020, 21:14
Is het niet gewoon zo dat bijv. Lozano ook in termijnen wordt betaald, waardoor de kasstromen op deze manier worden gematched?
Zou kunnen. Wat ik hoor heeft PSV wel een uitdaging en een transfer van Bergwijn helpt.

Btw Valentijn schrijft nu ook over de uitstaande 12m. For what it’s worth.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 21:21

ruuddevil schreef:
Het hoeft inderdaad niet direct te betekenen dat we vooruitlopen op een gok op nog te realiseren transferinkomsten.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 934 times
Been thanked: 721 times

Bericht door J.B. » 27 jan 2020, 23:20

Joenepsv schreef:
Zou wel bijzonder zijn als er nog 12 miljoen ergens open staat. Dacht dat Psv dat wel gedekt had met de Lozano transfer. Hoort wel vaker constructies met termijn betaling maar dan is dat nog een heel hoog bedrag. Dan hoop ik maar dat Bruma het een keer laat zien.
Psv heeft natuurlijk ook geivesteerd in de jeugd en de Herdgang. Ik weet of Bruma ook financieel gedekt is door verkoop Lozano, want dat is ook wel een deeltje natuurlijk.
Circle of fifths

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 118 times
Been thanked: 63 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 28 jan 2020, 00:27

Anyway, John blijft geen 5 jaar TD, dat is duidelijk. Wie dan wel? Want ja, ook John is aanwijsbaar verantwoordelijk voor de huidige situatie.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 49 times
Been thanked: 371 times

Bericht door Ardbeg » 28 jan 2020, 00:43

Stan Valckx

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 28 jan 2020, 03:54

Op weg naar nr 25 schreef:
28 jan 2020, 00:27
Anyway, John blijft geen 5 jaar TD, dat is duidelijk. Wie dan wel? Want ja, ook John is aanwijsbaar verantwoordelijk voor de huidige situatie.
Iemand die na lang aarzelen TD is geworden, na een jaar klaagt dat het werk van een TD te veel omvattend is en een beroerde start heeft op de transfermarkt staat inderdaad niet heel sterk.

Zou me niet verbazen als De Jong teruggaat naar een functie die tussen TD en hoofd scouting inzit en er nog een mannetje boven of naast krijgt.

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Bericht door Noosa » 28 jan 2020, 08:52

[quote=Armada

Niet specifiek meer op wat er nu een beetje uit aan het komen is. Vooral het aanstellen van J. De Jong tegen zijn zin (3x positie geweigerd). Etc.

Btw niet direct kritiek van RvC. Vooral de publieke druk die zou gaan ontstaan.
[/quote]

Bedankt! Dus hier uit maak ik op dat John de Jong enorm gepusht is door Gernrands om TD te worden. Ik dacht eigenlijk dat hij al een paar jaar met Brands mee liep om hem op te gaan volgen.

Jona
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 9 times

Bericht door Jona » 28 jan 2020, 09:45

Wat ik belangrijker vind dan passant John de Jong: wat moeten we nu met het beleid dat we de tegenvallende toptalenten van serieuze clubs proberen aan te trekken (Bruma, Baumgartl, Boscagli etc.)? Het is op dit moment een finaal fiasco. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het aankopen van Lozano's, Pereiro's, etc. en dan zit er af en toe maar een totale flop zoals Romero tussen. We kopen nu net-nietspelers die nog slechter dan net-niet presteren. Hier kun je volgens mij geen structureel beleid op maken.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1133 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 jan 2020, 10:17

Het zal wat mij betreft altijd een mix moeten zijn.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1270 times
Been thanked: 381 times

Bericht door Ren Höek » 28 jan 2020, 10:20

Dat is het natuurlijk ook.
Alsof PSV een specifiek beleid voert waarbij alleen gezocht wordt naar dat soort spelers, wat een onzin.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1520 times
Been thanked: 388 times

Bericht door TylerDurdn » 28 jan 2020, 10:26

Stevie is tot op heden de duurste winter transfer van 2020, niet slecht dus.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 235 times
Been thanked: 295 times

Bericht door nilssonH » 28 jan 2020, 11:37

Er is afgelopen zomer misschien iets te veel gegokt dat PSV een aantal jongens nog wel aan de praat zou gaan krijgen, maar dat betekent niet meteen dat het geen interessante markt is wat mij betreft. Zoals Shoving al aangeeft: het moet altijd een mix zijn. Wat mij betreft zijn er een aantal categorieën waar je de juiste mix tussen moet vinden:

- Jonge talenten (17/18/19 jaar) zonder 1e elftal ervaring die via Jong PSV richting het eerste gaan (Mauro, Gloster, Malen)
- Grote talenten met 50 tot 100 wedstrijden in een eerste elftal in de benen. Die kunnen uit de Eredivisie komen (Maher, Ramselaar, Doan), uit Midden-/Zuid-Amerika (Lozano, Pereiro, Romero) of ergens anders in Europa/Azië, maar daar lijkt PSV op dit moment nog niet (actief) te zitten
- Spelers uit grote competities die net buiten de boot vallen (Bruma, Boscagli)
- Nederlandse/ex-Eredivisie spelers ‘op leeftijd’ die terug willen naar NL

Dan heb je sporadisch nog een jongen als Guardado er tussen zitten, maar dat zijn niet voor niets de uitzonderingen.

De ene categorie is niet beter dan de ander, maar er moet per definitie niet te veel gevist worden in één specifieke categorie. Dat is van de zomer wel gebeurd, en daar lijkt het mij fout te zijn gegaan.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 94 times
Been thanked: 172 times

Bericht door Brael » 28 jan 2020, 11:42

Een van de weinige pluspunten van John de Jong was afgelopen zomer dat hij het voor elkaar kreeg om goed te verkopen. Inmiddels gaat hij ook op dat facet achteruit. Pereiro vertrekt voor een schijntje (als hij uberhaupt nog vertrekt deze winter), en ook voor Bergwijn zit de transfersom te laag vind ik.

En stop aub een keer met het verlengen van contracten met als tegenprestatie dat PSV zich "coulant opstelt" bij een toekomstige transfer. Haal gewoon het onderste uit de kan, net zoals bij Lozano wel lukte.

Kom op John, neem je verantwoordelijkheid.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 399 times
Been thanked: 383 times

Bericht door Sensation » 28 jan 2020, 11:44

Jona schreef:
28 jan 2020, 09:45
Wat ik belangrijker vind dan passant John de Jong: wat moeten we nu met het beleid dat we de tegenvallende toptalenten van serieuze clubs proberen aan te trekken (Bruma, Baumgartl, Boscagli etc.)? Het is op dit moment een finaal fiasco. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het aankopen van Lozano's, Pereiro's, etc. en dan zit er af en toe maar een totale flop zoals Romero tussen. We kopen nu net-nietspelers die nog slechter dan net-niet presteren. Hier kun je volgens mij geen structureel beleid op maken.
Omdat we op die manier ook bij een Guardado en Luuk de Jong uit kwamen?

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 222 times
Been thanked: 262 times

Bericht door TomPSV » 28 jan 2020, 11:45

@Brael Waarom is de transfersom voor Bergwijn te laag? Hij heeft nog nooit wat laten zien in Oranje, in Europese duels of in de toppers in Nederland. Engelse clubs zijn niet zo gek dat ze 40-50 miljoen gaan betalen voor een speler die af en toe een leuke goal maakt tegen Heracles en Zwolle. Op beslissende momenten laat Bergwijn het altijd afweten.

Bovendien is het volgens mij de 3e grootste transfer in de historie van PSV (na Lozano en Memphis).

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 28 jan 2020, 11:56

En Lozano zit gewoon op het bankie bij Napoli. Terwijl die echt stukken beter is dan Bergwijn. Natuurlijk hoopten we op 50 na een goed EK, maar zo is het niet gelopen. 30 mln voor iemand die alleen tegen Fortuna en PEC scoort en verder uitblinkt in kansen missen is een prima prijs.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 49 times
Been thanked: 371 times

Bericht door Ardbeg » 28 jan 2020, 11:59

ruuddevil schreef:
28 jan 2020, 11:56
En Lozano zit gewoon op het bankie bij Napoli. Terwijl die echt stukken beter is dan Bergwijn. Natuurlijk hoopten we op 50 na een goed EK, maar zo is het niet gelopen. 30 mln voor iemand die alleen tegen Fortuna en PEC scoort en verder uitblinkt in kansen missen is een prima prijs.
Ik mis Lozano nog steeds. Moet je toch voorstellen, als Mertens en Lozano tegelijkertijd bij PSV hadden gezeten.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 28 jan 2020, 13:01

TomPSV schreef:
28 jan 2020, 11:45
@Brael Waarom is de transfersom voor Bergwijn te laag? Hij heeft nog nooit wat laten zien in Oranje, in Europese duels of in de toppers in Nederland. Engelse clubs zijn niet zo gek dat ze 40-50 miljoen gaan betalen voor een speler die af en toe een leuke goal maakt tegen Heracles en Zwolle. Op beslissende momenten laat Bergwijn het altijd afweten.

Bovendien is het volgens mij de 3e grootste transfer in de historie van PSV (na Lozano en Memphis).
Hij heeft zowel tegen Ajax, AZ als tegen Feyenoord gescoord in de competitie, dus dit is gewoon feitelijk onjuist. Je mening, met teksten als "nooit iets laten zien" of "altijd afweten" is vooral stemmingmakerij, en zoals gezegd niet gebaseerd op feitenkennis.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1520 times
Been thanked: 388 times

Bericht door TylerDurdn » 28 jan 2020, 13:02

Brael schreef:
28 jan 2020, 11:42
Een van de weinige pluspunten van John de Jong was afgelopen zomer dat hij het voor elkaar kreeg om goed te verkopen. Inmiddels gaat hij ook op dat facet achteruit. Pereiro vertrekt voor een schijntje (als hij uberhaupt nog vertrekt deze winter), en ook voor Bergwijn zit de transfersom te laag vind ik.

En stop aub een keer met het verlengen van contracten met als tegenprestatie dat PSV zich "coulant opstelt" bij een toekomstige transfer. Haal gewoon het onderste uit de kan, net zoals bij Lozano wel lukte.

John had een deal voor 15 miljoen met betrekking tot Pereiro...lag aan Paco, die is weer via Brands binnengekomen.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 28 jan 2020, 13:05

Ik hou me graag bij de feiten, niet bij de "wat als" scenario's. Feit is dat Pereiro voor een schijntje de deur uit loopt.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 65 times

Bericht door Het Kanon » 28 jan 2020, 13:08

Is niet vreemd met een contract van nog maar 5 maanden.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 105 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Breur » 28 jan 2020, 13:09

Ik vind de 32 anders een prima deal in de situatie waar we in zitten. Waren we koploper geweest, had Stevie er 6 in Europa ingeschoten en was hij vaste kracht in het NL elftal dan was dit inderdaad wat karig geweest. Hij is onze beste speler, maar iedereen heeft toch nog wel echt zijn twijfels. Dat zegt toch eigenlijk wel genoeg.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 374 times
Been thanked: 614 times

Bericht door Menno1 » 28 jan 2020, 13:10

Brael schreef:
28 jan 2020, 11:42

Met alle respect, maar wat voor prijs had je in gedachten voor Bergwijn, zeker gezien de situatie die geecreerdt is? Ik vind 30 miljoen plus bonussen helemaal niet slecht. Het is nou niet dat die jongen een top seizoen speelt en ondanks zijn geweldige kwaliteiten is hij ook niet vaak genoeg beslissend geweest in top wedstrijden.

Ik vond de gekozen strategie (talenten uit de grote competities) helemaal niet zo slecht. De uitvoering echter wel. Daarnaast vind ik de aankoop van Doan vrij bizar als ik hoor dat er nog een te kort van 12 miljoen ligt, Dan kan Toon wel blijven praten over een potje; die gaat er natuurlijk never nooit komen als we het geld over de balk smijten.

Niettemin, vind ik de kritiek soms wel erg ongefundeerd. Nee, de aankopen renderen niet. Betekend dat gelijk dat de hele strategie niet klopt? Nee, vind ik niet. Het is meer een kwestie van finetunen. Om dat te doen is er wel een sterk scouting/analyse apparaat nodig en om eerlijk te zijn heb ik best wel twijfels over Jan Vennegoor als hoofdscout. Zoals Makaveli al zei: gemiste kans om een echte prof scout als Thomas Schaling dat niet te maken destijds.

Niettemin: ik heb wel de indruk dat John geen domme jongen is. Hij heeft wel steun nodig, maar om hem nou helemaal kapot te schrijven/schreeuwen gaat ect veel te ver. Sowieso niet erg respectvol.

Plaats reactie