Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

John de Jong

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 639 times
Been thanked: 1144 times

John de Jong

Bericht door Maikel_91 » 31 jan 2020, 14:22

Triest. PSV onwaardig deze gang van zaken.
Snel schoon schip maken en dit soort 'supporters' weren van je club.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 35 times
Been thanked: 486 times

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jan 2020, 14:24

Nou dat is mooi. Dan heb je eigenlijk al verloren deze transferperiode. Kun je objectief spelers halen als je weet dat 24 uur laten wordt bepaald - door supporters, media of misschien wel intern - of het goed genoeg is?

De haaien ruiken het bloed in het water. Zaakwaarnemers die nog net even wat meer vragen omdat ze weten dat zijn positie ervan afhangt, clubs die niet meewerken omdat ze weten dat het de chaos nog wat verlengt, noem de plausibele scenario's maar op.

Niet slim van John om dit te benoemen zo.

Paco Casal
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 139 times
Been thanked: 121 times

Bericht door Paco Casal » 31 jan 2020, 14:25

Hij benoemt het wel pas nadat de transfer van Rodriguez rond is, toch? Er staan geen transfers meer op de planning voor deze periode. Wat dat betreft is met de timing van deze uitspraak weinig mis.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 49 times
Been thanked: 371 times

Bericht door Ardbeg » 31 jan 2020, 14:26

Josef Dettelbacher schreef:
31 jan 2020, 14:24
Nou dat is mooi. Dan heb je eigenlijk al verloren deze transferperiode. Kun je objectief spelers halen als je weet dat 24 uur laten wordt bepaald - door supporters, media of misschien wel intern - of het goed genoeg is?

De haaien ruiken het bloed in het water. Zaakwaarnemers die nog net even wat meer vragen omdat ze weten dat zijn positie ervan afhangt, clubs die niet meewerken omdat ze weten dat het de chaos nog wat verlengt, noem de plausibele scenario's maar op.

Niet slim van John om dit te benoemen zo.
Hij heeft al gezegd dat er wss niks meer bij komt.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jan 2020, 14:28

Dan snap ik het zeggen dat je er tot vanavond alles aan doet niet zo.

Overigens vind ik dat je met deze selectie gewoon door moet kunnen. Het is m.i. voornamelijk mentaal onder de maat, niet qua kwaliteit.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 903 times
Been thanked: 635 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 31 jan 2020, 14:28

Van Marwijk kan iig tevreden zijn :|

Ykhim
Vedette
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Ykhim » 31 jan 2020, 14:30

JdJ heeft ontegenzeggelijk fouten gemaakt, maar hoe er nu met deze clubman wordt omgegaan omdat hij vooral één matige transferperiode had, dat is echt om kotsmisselijk van te worden.

De betrokken supporters en kamp MvB kunnen trots zijn. Missie bijna geslaagd.
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 222 times
Been thanked: 262 times

Bericht door TomPSV » 31 jan 2020, 14:32

Erg overdreven ja. Brands had zomaar precies dezelfde spelers kunnen halen als De Jong. Op wellicht Baumgartl na, want Brands investeerde altijd het minst in de verdediging.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 295 times
Been thanked: 191 times

Bericht door Grasmat » 31 jan 2020, 14:32

Om te kotsen. Met zulke "supporters" heb je geen vijanden nodig. Dieptrieste feyenoordtaferelen zijn dit. Een clubman zo wegjagen, treurig.

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 31 jan 2020, 14:38

@Ykhim Supporters die de hoofdingang bestormen en 'kamp MvB', schei uit hoor. Alsof het bedreigen van John de Jong de bedoeling is van het zogenaamde Kamp van Bommel.

2 totaal verschillende zaken. Het een is (deels wellicht) terechte kritiek op het functioneren van de Jong en het ander is het dreigen met geweld.

Rudie-10
Regelmatige invaller
Has thanked: 12 times
Been thanked: 35 times

Bericht door Rudie-10 » 31 jan 2020, 14:39

Van de warme club is niet veel meer over, twee clubhelden binnen een paar maanden de deur uitgewerkt.

Josef Dettelbacher
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Josef Dettelbacher » 31 jan 2020, 14:39

TomPSV schreef:
31 jan 2020, 14:32
Erg overdreven ja. Brands had zomaar precies dezelfde spelers kunnen halen als De Jong. Op wellicht Baumgartl na, want Brands investeerde altijd het minst in de verdediging.
Brands is gewoon weggekomen met het aantrekken van twee voor PSV begrippen peperdure spelers die niets tot te weinig hebben laten zien: Pereiro en Romero. Guti vind ik ook nog half op naam van Brands staan. Brands die op Linksback jarenlang niet verder kwam dan Rechtsback Brenet en opa Poulsen, totdat City toevallig een leuke speler uitleende aan NAC Breda..

De Jong wordt er inderdaad erg snel op afgerekend, terwijl je door alle commotie niet eens de ware potentie van de spelers hebt kunnen zien.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 31 jan 2020, 14:40

Paco Casal schreef:
31 jan 2020, 14:38
@Ykhim Supporters die de hoofdingang bestormen en 'kamp MvB', schei uit hoor. Alsof het bedreigen van John de Jong de bedoeling is van het zogenaamde Kamp van Bommel.

2 totaal verschillende zaken. Het een is (deels wellicht) terechte kritiek op het functioneren van de Jong en het ander is het dreigen met geweld.
Ik zeg ook niet dat beide groepen dezelfde middelen gebruiken. Ze hebben wel hetzelfde doel voor ogen, namelijk JdJ eruit werken, op wat voor manier dan ook. Ze zijn hard op weg om dat doel te bereiken, dus ze kunnen elkaar wat dat betreft de handen schudden en trots zijn.

"FAKE NEWS!"

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 161 times

Bericht door cocufan1 » 31 jan 2020, 14:43

Fout van Gerbrands om tegelijk 2 onervaren mensen op cruciale posities te zetten. Cocu had destijds alle steun van de ervaren Brands.

John de Jong zou steun krijgen van Arnesen, maar die moest weer zo nodig achter een zak met geld aan.

Van de warme club is genoeg over. Dat er nog minder dan 50 idioten. Lees: 16 - 20 jarige jongetjes met capuchons de deur bestormen is geen afspiegeling van de meerderheid.

Paco Casal
Meervoudig international

Bericht door Paco Casal » 31 jan 2020, 14:43

Ik geloof niet dat het de bedoeling is van 'Kamp van Bommel' om JdJ eruit te werken. De kritiek lijkt me eerder een soort eerherstel voor Van Bommel zelf.

Ik vind het 2 totaal verschillende zaken. Mits fair, mag er gerust kritiek op de Jong komen. Zo werkt het nou eenmaal in het topvoetbal. Kun je daar niet mee om gaan, ben je niet geschikt voor de job.

Dat geldt uiteraard niet voor de supporters die de hoofdingang bestormen en 'hoerenjong' schreeuwen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 31 jan 2020, 14:51

Als je via indirecte kanalen continu bezig bent om de club (en bepaalde werknemers) verder in de stront te helpen, dan komt dat op mij niet over als eerherstel hoor. Maar dat mag ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk.

"FAKE NEWS!"

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Bericht door Heya Hallvar » 31 jan 2020, 14:55

Je kan De Jong ontegenzeggenlijk verwijten verkeerde keuzes te hebben gemaakt, maar zijn beleid is een vervolg op het beleid van de geprezen Brands. Het is onvoorstelbaar moeilijk om als PSV met grote ambities en een beperkt budget op de internationale spelersmarkt te acteren. Daar moeten risico's worden genomen, die ook verkeerd kunnen uitpakken. Uiteindelijk gaat het om de balans in de selectie en daar is duidelijk in tekort geschoten. Maar dat speelt al meerdere jaren (zie de linksback soap, matige CV's en beperkt middenveld). Qua persoonlijkheid zou ik voor een interessant gesprek liever met De Jong dan met betweterVan Bommel in de kroeg zitten, Ik hoop dat hij gewoon bij PSV blijft.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 25 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Mick Jagger » 31 jan 2020, 14:59

Als De Jong daadwerkelijk vertrekt dankzij die 'supporters' zal het hen ook het idee geven dat ze macht hebben binnen PSV waardoor ze dit in de toekomst vaker gaan doen als het niet loopt met PSV. Nieuwe trainer presteert niet? Hup, laten we het stadion weer bestormen.
Hopelijk heeft PSV bij een eventueel vertrek van De Jong al een vervanger op het oog. Vertraging op technisch vlak kan de club ver terugwerpen des te langer het duurt.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 235 times
Been thanked: 295 times

Bericht door nilssonH » 31 jan 2020, 15:08

Nog even los van het feit dat je iemand wegstuurt die al 20 jaar betrokken is bij PSV, kan het ook echt gevolgen hebben voor de middel- en langetermijn van PSV. Want ga maar eens na:

- Je verliest iemand die jarenlang het fundament van je scouting was en ideeën had om die te hervormen
- Potentiële aankopen voor de zomer die wellicht al zijn gepolst zien dat er nog geen trainer én geen TD is voor volgend jaar
- Gesprekken rondom contractverlengingen van toptalenten Madueke en Ihattaren kunnen vertraging oplopen of zelfs stil komen te liggen
- Ook gesprekken met je potentiële nieuwe trainer lopen vertraging op
- Potentiële vervangers van de TD-positie zullen na deze heisa en rellen wel 3x nadenken voordat ze naar PSV komen. Een paar verkeerde aankopen en je hebt beveiliging nodig

Ik hoop dat hij zich niet gek laat maken en aanblijft.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 31 jan 2020, 15:09

Precies. De hersenloze flapdrollen zijn niet de maatstaf van onze club.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 389 times
Been thanked: 150 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jan 2020, 15:14

Sensation schreef:
31 jan 2020, 14:18
Paco Casal schreef:
31 jan 2020, 14:16
Mits het door de supporters komt, inderdaad. Kan me voorstellen dat er ook intern behoorlijk wat vraagtekens bij zijn prestaties staan.
Het hele bericht:
De onrust bij PSV gaat technisch manager John de Jong niet in de koude kleren zitten, zo meldde hij vrijdag bij de presentatie van Ricardo Rodríguez.

Tijdens het thuisduel met FC Twente (1-1) van zondag uitten delen van het PSV-publiek hun onvrede over de technische leiding. Bij de hoofdingang van het Philips Stadion voerde de ME zelfs charges uit om fans uiteen te drijven.

'Ik zit twintig jaar bij PSV. Dit is in het stadion het moeilijkste wat ik ooit meegemaakt heb. Dat is zwaar, pittig en doet heel veel pijn', aldus De Jong. 'Ik neem alles voor kennisgeving aan, heb mijn social media weggedaan.' De Jong is niet bedreigd: 'Maar als je bewegingsvrijheid in het geding is, dan vraag ik me weleens af: Waar zijn we mee bezig?'

Op de vraag of hij denkt aan opstappen, antwoordde De Jong: 'Dat zijn de overwegingen van de komende tijd. Ik ga verder door met waar we mee bezig zijn. Ik had een belangrijke dag met de transferwindow. Ik heb tegen de rvc gezegd tot en met vrijdag 24 uur per dag te werken en daarna zien we verder.'

De Jong benadrukt dat 'we er samen uit moeten komen bij PSV'. Na het duel met FC Twente sprak de oud-prof met de rvc. 'We hebben het toen niet gehad over de verdere toekomst. Het gaat niet om mij, het gaat om het clubbelang. Dit is de club onwaardig.'

Het is in elk geval uitgesloten dat De Jong terugkeert in zijn oude functie van hoofd scouting.
Die gaat dus weg, anders spreek je jezelf hier niet zo openlijk over uit. Enorm jammer hoe dit loopt, na 1 matige transferperiode

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 31 jan 2020, 15:18

Nee, hij zegt dat hij er nog niet over uit is, dat is wat anders.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 389 times
Been thanked: 150 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 31 jan 2020, 15:18

Nou..als de RvC je vraagt om te blijven en je reageert zo aangeslagen tijdens een persmoment dan ga je gewoon weg hoor. Let maar op.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 31 jan 2020, 15:24

Afellay_Amrabat schreef:
31 jan 2020, 15:18
Nou..als de RvC je vraagt om te blijven en je reageert zo aangeslagen tijdens een persmoment dan ga je gewoon weg hoor. Let maar op.
Ook jij weet niet wat er gaat gebeuren. Je kunt er een gevoel bij hebben maar zo stellig iets beweren zonder dat je het zeker weet, komt niet bijster snugger over.

guus
Basisspeler
Has thanked: 96 times
Been thanked: 69 times

Bericht door guus » 31 jan 2020, 15:33

nilssonH schreef:
31 jan 2020, 15:08
Nog even los van het feit dat je iemand wegstuurt die al 20 jaar betrokken is bij PSV, kan het ook echt gevolgen hebben voor de middel- en langetermijn van PSV. Want ga maar eens na:

- Je verliest iemand die jarenlang het fundament van je scouting was en ideeën had om die te hervormen
- Potentiële aankopen voor de zomer die wellicht al zijn gepolst zien dat er nog geen trainer én geen TD is voor volgend jaar
- Gesprekken rondom contractverlengingen van toptalenten Madueke en Ihattaren kunnen vertraging oplopen of zelfs stil komen te liggen
- Ook gesprekken met je potentiële nieuwe trainer lopen vertraging op
- Potentiële vervangers van de TD-positie zullen na deze heisa en rellen wel 3x nadenken voordat ze naar PSV komen. Een paar verkeerde aankopen en je hebt beveiliging nodig

Ik hoop dat hij zich niet gek laat maken en aanblijft.
Ik denk dat de eerst volgende thuiswedstrijd de “echte supporters” eens tegengas moeten bieden aan die “20 capuchonnetjes”.

Plaats reactie