Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ernest Faber

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
cocufan1
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Ernest Faber

Bericht door cocufan1 » 17 dec 2019, 15:36

J.B. schreef:
17 dec 2019, 15:25
cocufan1 schreef:
17 dec 2019, 15:22
Op weg naar nr 25 schreef:
17 dec 2019, 15:18
Ik blijf erbij dat Mark van Bommel meer dan slechts 2 wedstrijden had moeten winnen van de laatste 12 met dit materiaal. Los van het feit of alle aankopen goed zijn of niet, dat is een andere discussie. Dat gegeven plus het gedrag van Mark heeft geresulteerd in zijn ontslag. Hij heeft heel erg lang de kans gekregen.
Tegen AZ en Utrecht miste hij wel spelers en stond het elftal met 10 man.

Als de arbitrage en VAR ons net zo matste als ze bij Feyenoord doen met de aanslagen van Berghuis, en Ajax met Tagliafico en Veltman. Had dat ook wel iets kunnen schelen.
Excuusje hier, excuusje daar

Tja.

Ajax wint momenteel ook 3x op rij niet. En scoorden de laatste wedstrijden 0 goals.
Ze missen Promes, Neres, Labyad, en Blind.

Zou het dan toch niet zo kunnen zijn dat het ontbreken van spelers mede oorzaak kunnen zijn?

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 17 dec 2019, 15:43

Nee, want het loopt als een kalanderjaar kut bij PSV.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 17 dec 2019, 15:44

Ik denk dat de antwoorden hierop het komende half jaar zullen volgen.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 17 dec 2019, 15:46

Los van of deze selectie nou zo goed is: één ding is wat mij betreft duidelijk, en dat is dat het véél beter kán en moet. Mark haalt er gewoon bij lange na niet genoeg uit. Ajax is beter, maar van de rest van de clubs moeten wij gewoon winnen.

Met dit materiaal kan er ook gewoon van Sporting gewonnen worden. Zo bijzonder is dat team nou ook weer niet. Het is geen toeval: iedere beslissende wedstrijd onder Mark werd verloren. Hoe dat komt? Geen idee. Ik vermoed dat dat komt door de manier waarop hij dergelijke potjes aanvliegt, en dat heeft de weerslag op het team.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 dec 2019, 15:54

grasveld schreef:
17 dec 2019, 15:46
Hoe dat komt? Geen idee.
Logisch ook dat je weinig idee hebt als steeds in het strengste geheim gewerkt wordt... maar los van wat we op het veld konden zien (spelers op de verkeerde plek, linies die structureel niet aansluiten, nul tactisch aanpassingsvermogen) moet een coach het team méér kunnen maken dan de som der delen, Bommel is daar alleen zijn eerste paar maandjes in geslaagd wat zwaar, zwaar onvoldoende is. Onder Mark bracht het team het invividu niet omhoog, maar trok hem omlaag. Desastreus.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 17 dec 2019, 15:58

Maikel_91 schreef:
17 dec 2019, 15:29
Brael schreef:
17 dec 2019, 15:24
Maikel_91 schreef:
17 dec 2019, 15:23
@Brael
Baumgartl lag er dan ook een behoorlijke tijd uit met een hersenschudding waardoor hij aardig wat wedstrijden gemist heeft. Vermeld dat dan ook even in je punt over hem...
Je hebt gelijk. Anders had hij het niveau van Van Dijk wel aangetikt waarschijnlijk.
Tja, want normaal reageren als iemand je op een feit wijst die je punt wat afzwakt is lastig natuurlijk :roll:
Als er een heel rijtje opgesomd wordt, is het ook wel een beetje flauw om op een klein detail in te zoomen natuurlijk. Mijn punt blijft overeind, namelijk dat de aankopen niet goed genoeg zijn, en dat dat eigenlijk niet zo verbazingwekkend is, als je ziet waar ze vandaan komen en wat ze gepresteerd hebben.

17 dec 2019, 15:31
Brael schreef:
17 dec 2019, 15:23
17 dec 2019, 15:18
Ik blijf erbij dat Mark van Bommel meer dan slechts 2 wedstrijden had moeten winnen van de laatste 12 met dit materiaal. Los van het feit of alle aankopen goed zijn of niet, dat is een andere discussie. Dat gegeven plus het gedrag van Mark heeft geresulteerd in zijn ontslag. Hij heeft heel erg lang de kans gekregen.
Ben ik het mee eens hoor. Maar om dan nu te moeten horen dat de aankopen misschien toch niet zo slecht zijn, dan schuif je iets teveel schuld in de schoenen van Mark van Bommel.
Ik zeg nergens dat de aankopen allemaal voltreffers zijn, maar Schwaab is van stabiele duitser verworden tot een soort 3e klasse zndag speler. Dumfries is geen schim meer van wat hij was, Rosario, Guti, Bruma, baumgartl, Viergever, Lozano, veel heel veel spelers groeien niet door en de som der delen is enkel minder geworden dan beter. Dat is Mark (of beter gezegd was) zijn verantwoordelijkheid. Ja, daarom geef een andere trainer graag de kans en het voordeel van de twijfel meer uit de huidige groep te halen.

En mocht blijken dat John de Jong niet leert van zijn fouten, niet hun focus verlegd in scouting ja dan moet ook hij geevalueerd worden. en reken maar dat dat ook gebeurd.
Dumfries is inderdaad ingezakt, net als Rosario. Maar speelden ze nu vorig seizoen boven hun kunnen, of dit seizoen eronder? Waren vorig seizoen allebei nieuw bij PSV (of in ieder geval in PSV 1), en deden het een hele tijd prima. Je ziet vaak dat een 2e seizoen lastiger is, al is het verval inderdaad erg groot. Anyway, wat betreft deze 2 spelers heb je gelijk, wat betreft alle andere namen sla je de plank mis, vind ik.

Natuurlijk groeit Viergever niet door, die is al 30, en zit gewoon aan zijn maximum.

Schwaab, stabiele Duitser? Zijn optreden in de Arena vergeten? En denk je dat het toeval was dat Van Bommel vorig seizoen het middenveld dicht timmerde? Dat had weinig te maken met het vertrouwen in de defensie, kan ik je vertellen. Bovendien alweer 31, dan kom je op een leeftijd dat je achteruit gaat, qua niveau.

Lozano zat gewoon aan zijn top, die groeit ook niet meer veel door, kijk maar hoe hij het nu bij Napoli doet.

Bruma heeft het nergens laten zien, dus waarom verwachten we dat hij dat bij PSV wel zou doen?

Guti heeft nog nooit indruk gemaakt bij PSV, heeft die het niveau wel?

Baumgartl, mwah, twijfelgevalletje, die wil ik je nog wel geven.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 17 dec 2019, 16:01

Brael schreef:
17 dec 2019, 15:58
Maikel_91 schreef:
17 dec 2019, 15:29
Brael schreef:
17 dec 2019, 15:24
Je hebt gelijk. Anders had hij het niveau van Van Dijk wel aangetikt waarschijnlijk.
Tja, want normaal reageren als iemand je op een feit wijst die je punt wat afzwakt is lastig natuurlijk :roll:
Als er een heel rijtje opgesomd wordt, is het ook wel een beetje flauw om op een klein detail in te zoomen natuurlijk. Mijn punt blijft overeind, namelijk dat de aankopen niet goed genoeg zijn, en dat dat eigenlijk niet zo verbazingwekkend is, als je ziet waar ze vandaan komen en wat ze gepresteerd hebben.
Details zijn belangrijk als je een punt probeert te maken. Dus noem het flauw, ik noem het accuraat zijn.
Daarbij mogen de aankopen nu onder een andere trainer bewijzen of ze niet goed genoeg zijn, of dat het aan Van Bommel ligt. Je kunt het niet zo stellig neerzetten als jij nu doet.

We gaan het meemaken komend half jaar.

Edit: Nog even terugkomende op Guti, ook hierbij weer: Als je blijft ontkennen dat hij begin dit seizoen veruit de beste middenvelder was. Heeft überhaupt discussiëren hierover geen zin meer...

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 dec 2019, 16:03

Precies, in een team wat niet draait ziet iedereen er slecht uit.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 17 dec 2019, 16:07

Punt is dat deze gasten er voordat ze in dit slechte team kwamen, ook al niet goed uit zagen.

Uiteraard mogen (moeten) alle aankopen zich bewijzen, maar ik zie zeer weinig aanknopingspunten dat ze het veel beter gaan doen. De meesten hebben namelijk nog nooit ergens anders laten zien dat ze het veel beter kunnen. Daarom mag je nu best conclusies trekken over het niveau van de aankopen (en dus het niveau van het werk van De Jong), in plaats van nog een half jaar aan te modderen omdat alles wat mis ging wel eens aan Van Bommel zou kunnen liggen.
Maikel_91 schreef:
17 dec 2019, 16:01
Edit: Nog even terugkomende op Guti, ook hierbij weer: Als je blijft ontkennen dat hij begin dit seizoen veruit de beste middenvelder was. Heeft überhaupt discussiëren hierover geen zin meer...
Ik "blijf niks ontkennen" want daarover heb ik het nog helemaal niet gehad. Over details gesproken.
Maar goed, we hebben het over dezelfde Guti? De speler die dit seizoen in 12 wedstrijden op het middenveld 2 doelpunten en 0 assists verzorgde, en alleen al tegen Twente lamlendig stond te verdedigen toen die Japanner daar de 1-0 mocht maken? Ik sluit niet uit dat die dit seizoen bij meer tegendoelpunten betrokken was, dan bij doelpunten vóór PSV.
Maar goed, als je de beste middenvelder bent met als concurrentie Hendrix of Rosario, weet ik ook niet hoe veel dat zegt.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 17 dec 2019, 16:15

Guti: Was de grote man bij Pachuca. Onder Van Bommel liep het niet, zelfde als Lozano. Suprise suprise

Baumgartl: Basisspeler Duitsland U21. Toen hij erin kwam bij PSV begon meteen de verdediging beter te lopen. Zoet begon opeens weer met zelfvertrouwen te keepen, alles stond beter.

Bruma: Begon goed in de CL, daarna kwam Doan en werd er veel gewisseld. Daarna niks meer van gebakken.

Doan: Nooit eens geweest met zijn aankoop, dus die mag je hebben

Lato: Te vroeg gebracht, daarna nooit meer kans gekregen. Wat bijzonder vreemd is als je zijn beelden bekijkt van bij Valencia. Maar deze kunnen we niet beoordelen want hij speelt nooit

Boscagli: Voetballend fantastisch, verdedigend nog veel te leren. Maar juist hierbij moet een trainer zo'n speler beter maken. Kan Van Bommel dus niet, dus hij slachtoffert hem maar.

Taak van de trainer om te zorgen dat spelers beter worden, niet dat ze zonder enig zelfvertrouwen er staan. Simpelweg roepen dat ze niet voldoen en te slecht zijn is onzinnig en voorbarig. We gaan het komende half jaar zien hoe ze spelen, of ze progressie maken.

Gestelnaar
Bankzitter
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 84 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Gestelnaar » 17 dec 2019, 16:24

Ik dacht dat het Ernest Faber topic was, maar ik zal wel verkeerd zitten :)

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 17 dec 2019, 16:24

Dan kom over een half jaar nog maar eens terug om om het ontslag van John de Jong te roepen ;)
Gestelnaar schreef:
17 dec 2019, 16:24
Haha dit klopt, het initiele punt was ook dat ook Faber met deze selectie niks gaat presteren, maar dat liep een beetje uit de hand ;). Maar goed, weer terug naar Faber!

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 17 dec 2019, 16:25

Gestelnaar schreef:
Faber moet de aankopen beter benutten en beter maken :mrgreen:

Gestelnaar
Bankzitter
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 84 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Gestelnaar » 17 dec 2019, 16:26

:D

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 17 dec 2019, 16:27

Ik ben benieuwd. Ik denk dat goede spelers hun plek hoe dan ook wel afdwingen.

We gaan het zien het komende half jaar. Ikzelf vermoed dat een groot deel van dat lijstje gewoon niet goed genoeg is.

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times

Bericht door ElChucky » 17 dec 2019, 18:22

Tis allemaal niet zo moeilijk mensen; of we zien het komende half jaar sterke verbetering en het lag dus echt vooral aan Mark of we zien nog steeds dezelfde kut met peren wat betekend dat John en Toon er ook uitgepleurd mogen worden.

Ik ga zelf uit van het eerste scenario
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 273 times

Bericht door Jwoeloe » 17 dec 2019, 19:27

Heb niet heel veel vertrouwen in Faber en co. Foto's laten in ieder geval veel lachende spelers zien. Hopen dat ze het spelplezier als groep een beetje terug vinden. En ben heel benieuwd indien Faber echt 4-4-2 gaat spelen met Pereiro in het elftal, wat in de media gesuggereerd wordt. Dan is die rol als zwervende spits wel echt voor hem weggelegd. Zou zomaar eens heel verfrissend kunnen zijn.

trouwepsvfan
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 73 times
Been thanked: 84 times

Bericht door trouwepsvfan » 17 dec 2019, 19:32

Mij klonk het ook positief in de oren dat Faber de nadruk legde op veel positiewisselingen, diepgang en agressief spelen.

En misschien nog wel het allerbelangrijkst: hij eiste vaste patronen in het spel, en dat is waar het bij van Bommel al een jaar aan schort

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

Bericht door koetje » 17 dec 2019, 21:59

Zijn CV is best aardig. Bij FC Eindhoven en NEC waren ze zeer te spreken. Bij FC Groningen nog heel behoorlijk gedaan achteraf, helemaal met een TD die achteraf heeft aangegeven ongeschikt te zijn als TD.

De interimperiode bij PSV tijdens ziekte Cocu was het niet veel bijzonders. Ook als assistent bij het NL 11tal kon hij geen stempel drukken op het team zoals Frank de Boer dat wel heeft gedaan bij het WK 2010.

Faber heeft door zijn gebrek aan profiel weinig naam gemaakt uiteindelijk. We zullen zien.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 17 dec 2019, 22:50

De eerste keuzes van Faber zijn in elk geval goed. Meer open trainingen. Bommel had er een soort Noord Korea van gemaakt en dat past niet bij Psv. Persoonlijk vind ik het een verstandig besluit dat ze voor de rest van dit seizoen een interim trainer nemen en Faber heeft de ervaring om dat op te pakken. Dat geeft ze een half seizoen om een geschikte trainer te vinden.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 38 times
Been thanked: 97 times

Bericht door Mick Jagger » 18 dec 2019, 00:48

Ik ben blij dat Faber zelf een streep door een langer verblijf heeft gezet. Meningen kunnen natuurlijk altijd veranderen, ook die van Faber, maar ik denk dat Faber onder de streep te licht is om vaste hoofdtrainer van PSV te zijn.

Mijn eerste gedachte over Ramzi als tweede assistent was niet positief en ik vroeg me af waarom er niet een wat meer ervaren assistent bij is gezet, maar toen ik erover na ging denken denk ik dat hij er vooral bij is gehaald om Ihattaren, een oud-speler van hem, nog meer proberen te motiveren om bij te tekenen. Er is PSV alles aan gelegen om Ihattaren een vijfjarig contract te laten tekenen zodra hij 18 is en kijkend naar zijn kwaliteiten en potentie is dat ook logisch. Zo'n jongen moet je nou eenmaal meer in de watten leggen dan andere jeugdspelers. Enige kanttekening die ik er bij zet is dat nu de HJO en de -17 door niemand wordt ingevuld. Voor iets wat maximaal een half jaar duurt wordt er wel erg veel geschoven met functies.

Trainingen weer openbaar maken is een erg goed besluit, zoals PCGC in een ander topic al aangeeft kweekt Faber hier goodwill mee en het was sowieso belachelijk dat àlle trainingen besloten waren.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 18 dec 2019, 07:10

Ik begreep van Toon op PSV TV dat ze na Ramzi de staf verder willen uitbreiden. Ik hoop op een ervaren trainer die vooral op zijn Hiddinks sterk is in people management.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 18 dec 2019, 23:15

Die Faber denkt ook van waar ben ik in godsnaam aan begonnen, ik had zo'n relaxed leven als hoofd jeugdopleiding.

Maar wel gewonnen gelukkig. Hoop dat hij in de winter iets van structuur en vertrouwen in dit elftal kan slijpen. Want daar ontbreekt het aan. Ik vind het idee van één controleur wel een prima punt overigens.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 18 dec 2019, 23:17

Faber wint iig een uitwedstrijd :)

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 18 dec 2019, 23:22

Maikel_91 schreef:
17 dec 2019, 16:25
Gestelnaar schreef:
Faber moet de aankopen beter benutten en beter maken :mrgreen:
Deze spelers zijn niet beter te maken.
Een blinde ziet de tekortkomingen van sommige spelers.

Ik denk dat Faber na 2 trainingen en 1 wedstrijd zich afvraagt waar hij aan begonnen is.

Plaats reactie