Ernest Faber

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
loginnaam
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 20 times
Been thanked: 32 times

Ernest Faber

Bericht door loginnaam » 19 dec 2019, 00:43

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Menno1 schreef:
19 dec 2019, 00:33
Ik heb geen vertrouwen in Faber. Niet als de ideale vervanger.

Ik vind het wederom een keuze voor de snelste/makkelijkste weg zonder een grondige analyse van welk type trainer je wel echter beter gaat worden.
Voor die grondige analyse en vervolgens het vinden, benaderen, en uiteindelijk aanstellen van die trainer die je wel echt beter gaat maken, is tijd nodig. En die tijd hebben ze nu gepakt door Faber tot het eind van het seizoen aan te stellen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 19 dec 2019, 06:43

Ik geef Faber de tijd, zal wel moeten. Maar net als Menno vind ik het veel te makkelijk opgelost. Zelfde manier van denken als rond vertrek Brands en Cocu. Kijk waar ons dat heeft gebracht. Gaat dus niet om de persoon/trainer Faber.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 dec 2019, 07:59

Ik ben er nog meer van overtuigd dat dit de juiste oplossing is eigenlijk. Enige taak Faber: krijg eerst het spelplezier maar eens terug en zorg dat ze mentaal weer op de rit komen.

Je zag gisteren van Faber ook alleen maar bemoedigende klopjes op schouders en handjes in de nek. Kijk naar wat hij roept na afloop: het zit fout in de selectie, maken elkaar alleen maar verwijten.

Als je je huis verkoopt dan maak je het ook eerst schoon. Faber is de schoonmaakploeg zodat een nieuwe trainer niet met een enorme achterstand begint en direct aan de slag kan gaan zonder eerst de psycholoog te moeten gaan uithangen om de selectie weer op de rit te krijgen.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 89 times
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 19 dec 2019, 08:58

Elkaar verwijten maken, dat is ook het eerste waar ik aan denk als ik aan Van Bommel denk. Die was namelijk in interviews na de wedstrijd steeds op zoek naar (verschillende) excuses om de prestaties te verklaren. Externaliseren... En dat is dus ook overgeslagen naar de selectie.

Wat een giftige cocktail moet die Faber aangetroffen hebben. Ik geef het hem te doen.

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 178 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 19 dec 2019, 10:51

Ik denk persoonlijk dat ze Faber hebben aangesteld tot einde seizoen om er geen druk op te leggen, dit wil echter ook niet zeggen dat er geen mogelijkheid is dat de nieuwe trainer al eerder aan boord komt, dit ook met oog op de jeugdopleiding.

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 161 times
Been thanked: 312 times

Bericht door Brael » 19 dec 2019, 11:00

Arme Faber is slachtoffer van de hele situatie. Komt in een spagaat terecht waarin hij gevraagd wordt om PSV 1 onder zijn hoede te nemen, omdat er intern niemand anders is met een trainersdiploma. Wordt daardoor wel gedwongen om zijn post van HJO een half jaar te verlaten, zonder dat er een back-up klaar staat.

Ik vraag me daarom af hoe sterk Faber in zijn schoenen staat, en vooral hoe belangrijk hij zijn werk bij de jeugd vindt. Als HJO mag je toch eisen dat de positie tijdelijk ingevuld wordt, als je zelf noodgedwongen moet doorschuiven naar PSV 1. Het is leuk om te zeggen dat het de taak van de Academy is om PSV 1 te ondersteunen, maar de belangrijkste taak is dat er voetballers doorstromen naar PSV 1, en dat gaat toch net iets beter mét HJO dan zonder.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 19 dec 2019, 11:08

Voordeel van hjo is dat je kantoor pal naast het trainingsveld staat. Kan ie na de trainingen en besprekingen nog even bijgepraat worden over de jeugdopleiding. Wie weet blijft ie wel gewoon voortgangsgesprekken voeren met jeugdtrainers enzo.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 19 dec 2019, 11:10

Kortom, hij doet zijn taak als HJO er maar een beetje bij, naast de baan van hoofdtrainer/puinruimer bij PSV 1. Dit zijn nu niet echt de organisatorische veranderingen waar je blij van wordt.

TomPSV
Internationale topspeler
Has thanked: 400 times
Been thanked: 432 times

Bericht door TomPSV » 19 dec 2019, 11:17

Ben benieuwd of er in de winterstop nog iemand bij wordt gehaald. Ramzi verlaat zomaar de onder 17, Faber doet HJO er een beetje bij terwijl dat volgens mij gewoon een fulltime functie is. Lijkt me niet erg bevorderlijk voor de jeugdopleiding allemaal.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2113 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 19 dec 2019, 11:21

Ach, alsof de jeugdopleiding instort omdat 2 mensen enkele maanden afwezig zijn.
Pas enkele randvoorwaarden aan, regel hulp/assistentie wanneer nodig en het is prima op te vangen.

Voor een langere periode is het natuurlijk wel een probleem, maar dat zou niet het geval moeten zijn.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 19 dec 2019, 11:26

Ik vind een half jaar wel (te) lang. Ik ga ervan uit (maar dit weet ik niet zeker) dat er in de tweede seizoenshelft heel wat voortgangsgesprekken zijn met jeugdtrainers en jeugdspelers, net zoals gesprekken met eventuele instromers in onze jeugdopleiding. Mij lijkt het wel handig als er dan een HJO is die van de hoed en de rand weet, en die zijn focus volledig op die jeugd kan hebben.

Uiteraard is het vertrek van Faber in de HJO op te vangen, maar bevorderlijk zal het zeker niet zijn. Ik had daarom altijd gekozen voor Faber tot de winterstop, en vanaf dan een tussenpaus voor 6 maanden, of meteen een vaste coach, als je die kan vinden.

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 178 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 19 dec 2019, 11:38

Brael schreef:
19 dec 2019, 11:26
Ik vind een half jaar wel (te) lang. Ik ga ervan uit (maar dit weet ik niet zeker) dat er in de tweede seizoenshelft heel wat voortgangsgesprekken zijn met jeugdtrainers en jeugdspelers, net zoals gesprekken met eventuele instromers in onze jeugdopleiding. Mij lijkt het wel handig als er dan een HJO is die van de hoed en de rand weet, en die zijn focus volledig op die jeugd kan hebben.

Uiteraard is het vertrek van Faber in de HJO op te vangen, maar bevorderlijk zal het zeker niet zijn. Ik had daarom altijd gekozen voor Faber tot de winterstop, en vanaf dan een tussenpaus voor 6 maanden, of meteen een vaste coach, als je die kan vinden.
Dat is ook wat PSV poogt, maar om daar geen druk op te leggen kiezen ze nu voor deze oplossing. Mocht de beoogde coach voor volgend seizoen niet beschikbaar zijn per direct voegt men ervaring toe aan de huidige staf. Hoop op Hiddink is niet opgegeven.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 19 dec 2019, 11:42

Dat de huidige staf versterkt wordt, vind ik prima. Maar ik hoop dat de jeugdopleiding ook versterkt wordt, want die raken ook gewoon mensen kwijt, die daar fulltime banen hadden.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Heya Hallvar » 19 dec 2019, 11:43

Het is voor nu prima en prettig dat Faber kon instappen. Hij zal veel insights in de selectie hebben en op korte termijn weten wat er moet veranderen. Op taktish vlak heb ik minder vertrouwen; het vasthouden van Boscagli in het centrum en Viergever op linksback terwijl Powel alle speelruimte kreeg getuigt van weinig taktisch inzicht. Zelfs tegen een amateurclub heeft PSV nu vooral vastigheid nodig door spelers op hun logische positie neer te zetten. Pluspunt is de aanpassing van het middenveld met puntje naar achter.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 113 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Breur » 19 dec 2019, 13:06

Heya Hallvar schreef:
19 dec 2019, 11:43
Het is voor nu prima en prettig dat Faber kon instappen. Hij zal veel insights in de selectie hebben en op korte termijn weten wat er moet veranderen. Op taktish vlak heb ik minder vertrouwen; het vasthouden van Boscagli in het centrum en Viergever op linksback terwijl Powel alle speelruimte kreeg getuigt van weinig taktisch inzicht. Zelfs tegen een amateurclub heeft PSV nu vooral vastigheid nodig door spelers op hun logische positie neer te zetten. Pluspunt is de aanpassing van het middenveld met puntje naar achter.
In principe is het nog niet eens zo vreemd om Viergever op de linksback positie te proberen. Boscagli in het centrum was dan wel minder maar het is i.i.g. wel iemand die kan indribbelen als CV en een pass kan geven. Zowel Schwaab als Viergever kunnen dat niet. Dit heeft Ajax ook geprobeerd met bijvoorbeeld vorig jaar F. de Jong in het centrum. Hij mist alleen wel erg veel duelkracht om daar te spelen maar ik gok dat zelfs Faber niet gedacht had dat het zoo slecht zou gaan tegen de amateurs.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 271 times
Been thanked: 282 times

Bericht door Paco Casal » 19 dec 2019, 13:08

Als we Viergever als linksback gaan gebruiken, waar ik voorstander van ben, prefereer ik wel het terughalen van Obispo boven het opstellen van Boscagli. Laat hem dan hier maar meters maken en zo proberen we hem klaar te stomen. Obispo - Baumgartl zou volgend jaar zomaar eens het centrum kunnen zijn. Dan kunnen we daar beter nu al mee beginnen, toch?

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 113 times
Been thanked: 95 times

Bericht door Breur » 19 dec 2019, 13:11

In principe geen slecht idee. De vraag is wel of Vitesse hem laat gaan als dit niet is opgenomen in het huurcontract. Maar hij doet het gewoon goed daar bij Vitesse.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 76 times

Bericht door PSV90 » 19 dec 2019, 13:43

Ik vond Hendrix in het eerste seizoen van Cocu één van de weinige lichtpuntjes, die speelde dat seizoen als CV.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 19 dec 2019, 13:52

Zegt wel veel dat er allemaal verschuivingen in de selectie worden voorgesteld. Een middenvelder als CV, een linksback als middenvelders, een centrale verdediger als linksback, het terughalen van een huurling. Niemand lijkt te weten hoe je van deze selectie een degelijke basis-11 op de been krijgt.

Arme Faber......

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 dec 2019, 15:18

Brael schreef:
19 dec 2019, 11:26
Ik vind een half jaar wel (te) lang.
Het is geen half jaar. Het is vier maanden. Eind april is het klaar met voetballen.

Daarnaast blijf ik van mening dat de aanstelling van Faber tot einde seizoen nog steeds gedaan kan zijn om rust te creëeren. Als ze tot een akkoord komen met een trainer die beschikbaar is, kan het wel eens veel korter zijn.

Als ik Gerbrands was en ik wilde graag voor start competitie en nog liever voor trainingskamp een trainer aanstellen, dan had ik nog steeds bekend gemaakt dat Faber tot het einde seizoen was aangesteld. Scheelt je heel veel telefoontjes en onrust de komende twee weken.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 19 dec 2019, 15:24

Als we gaan pietlutten, bijna 5 maanden dan. Faber is 16 december begonnen, 10 mei is de laatste speelronde.
Anyhow, je mist de volledige 2e seizoenshelft, als HJO. Aangezien ik denk dat er heel wat belangrijke gesprekken en belangrijke beslissingen omtrent de jeugd genomen moeten worden in die 2e seizoenshelft, vind ik dat te veel.

Als het tactiek van Toon is om dit zo naar buiten te brengen, zou het prima zijn. Maar die indruk heb ik zelf niet.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Been thanked: 76 times

Bericht door PSV90 » 19 dec 2019, 15:31

AZ won afgelopen weekend met een centrum bestaande uit Clasie en Stijn Wuytens van Ajax.

Het is inderdaad makkelijker als je een hele complete selectie hebt die bovendien zo goed als zelfsturend is. Maar een trainer heeft ook als taak zwaktes te maskeren en juist de kracht van de selectie te benutten.

grasveld
Nationale topspeler
Been thanked: 161 times

Bericht door grasveld » 19 dec 2019, 15:54

Een goede trainer haalt het beste in matige én goede spelers naar boven. Een matige trainer laat matige spelers alleen maar matiger spelen.

Hightower
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Bericht door Hightower » 19 dec 2019, 19:04

Brael schreef:
19 dec 2019, 15:24
Als we gaan pietlutten, bijna 5 maanden dan. Faber is 16 december begonnen, 10 mei is de laatste speelronde.
Anyhow, je mist de volledige 2e seizoenshelft, als HJO. Aangezien ik denk dat er heel wat belangrijke gesprekken en belangrijke beslissingen omtrent de jeugd genomen moeten worden in die 2e seizoenshelft, vind ik dat te veel.

Als het tactiek van Toon is om dit zo naar buiten te brengen, zou het prima zijn. Maar die indruk heb ik zelf niet.
Denk dat je de laatste maanden wat overschat, in mijn ogen ligt heel veel sowieso al wel vast voor komend seizoen.

Mijn neefje speelt in de jeugd bij PEC, maar die weet nu echt wel voor 95% zeker of hij er volgend jaar wel of niet bij is, onvoorziene omstandigheden voorbehouden. 3-4 x per jaar heeft hij een gesprek, wat goed gaat en wat er beter kan. Ook omdat hij bij PEC voetbal en school aan het combineren is.

Als er aan je getwijfeld wordt dan weet je dat als speler.

Aangezien Langeler dit bij Zwolle opgezet heeft, denk ik niet dat er bij ons heel veel veranderd zal zijn in deze werkwijze, tenzij ze zijn visie helemaal overboord gedaan hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.

Het enige verschil is dat PSV een grotere vijver heeft dan PEC om spelers aan zich te binden.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 19 dec 2019, 19:54

Brael schreef:
19 dec 2019, 11:10
Kortom, hij doet zijn taak als HJO er maar een beetje bij, naast de baan van hoofdtrainer/puinruimer bij PSV 1. Dit zijn nu niet echt de organisatorische veranderingen waar je blij van wordt.
Dat is ook mijn grootste pijnpunt aan deze situatie: ik vind het een slecht signaal. HJO is een key position en je opleiding is een belangrijke afdeling binnen PSV die meer aandacht krijgt. Wat voor signaal geef je af aan ouders enz?

Daarnaast denk ik niet dat je echt veel gaat opschieten met Faber als coach, maar goed dat is een andere discussie.

Ik vraag mij vooral af waarom het zo lang heeft geduurd met het ontslaan van v Bommel, als je Faber 1-2 maanden geleden ook al in huis had. Nu is het bijna mosterd na de maaltijd..... Seizoen is volledig voorbij.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 139 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 19 dec 2019, 21:06

Precies, dat het tot nu heeft geduurd en uitgerekend na een voetballend prima wedstrijd, op een plek waar we altijd een wanprestatie leveren, is gebeurt deed mij sterk denken dat er een vervanger (vast of interim) nu beschikbaar was gekomen die niet eerder beschikbaar was. Ik wachtte met smart op die naam, om zwaar teleurgesteld te worden met Faber.

Plaats reactie