Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mohamed Ihattaren

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Tomm
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 13 times
Been thanked: 25 times

Mohammed Ihattaren

Bericht door Tomm » 22 aug 2019, 22:42

Verbaas me vooral over zijn fysieke gesteldheid. Voetballend kunnen dit soort spelers meestal wel makkelijk mee maar Mo doet qua duelkracht/ balvastheid ook eenvoudig mee. 17 jaar. Dit gaat me er eentje worden zeg!

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 386 times
Been thanked: 247 times

Bericht door Grasmat » 22 aug 2019, 22:42

Menno1 schreef:
22 aug 2019, 22:01
Toont wederom aan dat hij gewoon in de basis hoort en dat een vervanger niet nodig is. En met Malen op rechts toont ook weer aan dat deze selectie flexibel genoeg is om het vertrek van Lozano op te vangen.

Hou het geld lekker op zak. We hebben goud in huis.
Dit wil ik graag nog een keer extra benadrukken, mocht John hier meelezen. Doan halen zou een doodsteek zijn voor onze eigen talenten en zo zonde zijn van het geld.
Ykhim schreef:
22 aug 2019, 22:40
Menno1 schreef:
22 aug 2019, 22:35
Die gaan we natuurlijk niet laten banken voor een fucking huurling of een dure Japanse aankoop toch? En nee, Malen en Bergwijn ook niet.
Ik vind het een dilemma. Ihattaren is zó ontzettend goed, echt een talent dat je misschien eens in de 10 jaar in je opleiding hebt zitten. Maar hij is 17 hè. We kunnen hem nu wel in de basis gooien, maar dan neem je een groot sportief risico.

Ik vind voor beide keuzes wat te zeggen: speler huren of Ihattaren alle ruimte geven.
Wat echt goed is, komt snel. Robben speelde op die leeftijd volgens mij ook al volle bak basis.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 22 aug 2019, 22:44

Ykhim schreef:
Menno1 schreef:
Die gaan we natuurlijk niet laten banken voor een fucking huurling of een dure Japanse aankoop toch? En nee, Malen en Bergwijn ook niet.
Ik vind het een dilemma. Ihattaren is zó ontzettend goed, echt een talent dat je misschien eens in de 10 jaar in je opleiding hebt zitten. Maar hij is 17 hè. We kunnen hem nu wel in de basis gooien, maar dan neem je een groot sportief risico.

Ik vind voor beide keuzes wat te zeggen: speler huren of Ihattaren alle ruimte geven.
Wat mij betreft is het simpel: met Mo, Bergwijn en Malen heb je 3 absolute basis spelers. Dan hebben we ZZ Top Griek. En ook nog Bruma, Gakpo en straks Lammers. Alle 6 plus onze huur Griek verdienen op basis van kwaliteiten speel minuten voor 4 plekken.

Ik zou het doodzonde vinden als we straks alleen maar Bruma, Bergwijn, Mitro en Jahanbaksh in de basis zien als voorste 4 en dan Gakpo, Ihattaren, Malen en Lammers weer op de bank zoals vorig seizoen.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 129 times
Been thanked: 235 times

Bericht door Brael » 22 aug 2019, 22:46

koetje schreef:
21 aug 2019, 20:32
trolol schreef:
21 aug 2019, 13:35
Jong Oranje is ook iets realistischer... Hoop dat hij voor Nederland kiest! En dat verwacht ik eigenlijk ook wel.
Ben je goed genoeg (en de lat ligt bij Nederland een stuk hoger) dan moet je uit carriereperspectief altijd kiezen voor Nederland.

Afellay heeft ooit zijn transfer naar Barcelona te denken gehad aan het NL 11 tal. De wedstrijden van F. de Jong tegen Duitsland en Frankrijk hebben zijn naam gezet en eventuele twijfel weggenomen. De wedstrijden tegen Juve en Real waren een bonus maar die speel je zelden in deze fase CL. Depay kwam nog hoger in de scoutingboekjes na het WK van 2014. En zo zijn er talloze voorbeelden te noemen.

Ziyech de absolute ster van Marokko is nog steeds niet weg bij Ajax.
Ziyech is gewoon niet goed genoeg voor de Europese top, en hij voelt zichzelf te goed voor de Europese subtop. Daarom speelt hij nog bij Ajax. Heeft niks met Nederland of Marokko te maken.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 22 aug 2019, 22:48

Niks moeilijks aan toch? Met deze groep hoeft Mo ook niet perse alles te spelen. Genoeg keuzes om te rouleren.... Daar heb je niet nog een aanvaller voor nodig.

Ihattaren
Vaste waarde in elftal
Been thanked: 46 times

Bericht door Ihattaren » 22 aug 2019, 22:49

Hoort gewoon in de basis, mits hij het fysiek allemaal kan blijven bijbenen.

Doan o.i.d. halen is een vrijbrief aan alle clubs dat ze Mo'tje voor een appel en een ei kunnen ophalen. Zijn huidig contract moet en zal flink opengebroken moeten worden als het kan. Een absolute parel rechtstreeks vanaf de Herdgang.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 22 aug 2019, 22:49

Menno1 schreef:
22 aug 2019, 22:44
Ykhim schreef:
Menno1 schreef:

Wat mij betreft is het simpel: met Mo, Bergwijn en Malen heb je 3 absolute basis spelers. Dan hebben we ZZ Top Griek. En ook nog Bruma, Gakpo en straks Lammers. Alle 6 plus onze huur Griek verdienen op basis van kwaliteiten speel minuten voor 4 plekken.

Ik zou het doodzonde vinden als we straks alleen maar Bruma, Bergwijn, Mitro en Jahanbaksh in de basis zien als voorste 4 en dan Gakpo, Ihattaren, Malen en Lammers weer op de bank zoals vorig seizoen.
Eens.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 516 times
Been thanked: 665 times

Bericht door Ykhim » 22 aug 2019, 22:51

Juancho schreef:
22 aug 2019, 22:48
Niks moeilijks aan toch? Met deze groep hoeft Mo ook niet perse alles te spelen. Genoeg keuzes om te rouleren.... Daar heb je niet nog een aanvaller voor nodig.
Een aanvaller misschien niet, maar als we een middenvelder halen, dan gaat dat ook ten koste van een aanvaller. Bergwijn gaat in dat geval terug naar de flank, waardoor er twee uit het rijtje Gakpo-Malen-Ihattaren op de bank plaats gaan nemen.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 22 aug 2019, 22:51

ruuddevil schreef:
22 aug 2019, 22:39
Zullen we het niet over geld gaan hebben, maar genieten van die jongen? We zijn die kutclub niet.
Natuurlijk.
Maar de Frenkie vergelijkingen zullen steeds onvermijdelijker worden.

Wat mij betreft speelt hij tot minstens z'n 25e bij ons. 8-)

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 22 aug 2019, 22:52

Ykhim schreef:
22 aug 2019, 22:51
Juancho schreef:
22 aug 2019, 22:48
Een aanvaller misschien niet, maar als we een middenvelder halen, dan gaat dat ook ten koste van een aanvaller. Bergwijn gaat in dat geval terug naar de flank, waardoor er twee uit het rijtje Gakpo-Malen-Ihattaren op de bank plaats gaan nemen.
Op deze manier is Rosario eerder kind van de rekening. Guti, Bergwijn haal je er niet uit

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 22 aug 2019, 22:53

Ik sluit niet uit dat als er iemand komt, hij diegene er gewoon uit gaat spelen. Een absolute topper onze Mo.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 22 aug 2019, 22:53

De vraag is of dat gunstig is. Rosario steekt misschien niet in goede vorm, maar in potentie is het een uitstekende speler. Hem laten banken zou ook zonde zijn.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 aug 2019, 22:55

Gewoon zoveel mogelijk laten spelen.

Supergroot talent maar dat is niet genoeg om de top te halen. Kan hij net zo hard blijven werken als ie opeens ook buiten Eindhoven op handen gedragen wordt? Belangrijk punt voor zijn carrière zal daarnaast die internationale keuze van 'm worden.

Juancho
Legende
Has thanked: 267 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Juancho » 22 aug 2019, 22:57

Wat maakt Rosario dan zo'n uitstekende speler? Wat zijn z'n duidelijke positieve kenmerken? Tis best een talent hoor maar hij faalt al zo enorm lang en kan maar weinig terugvallen op iets van basis zaken. Zowel verdedigend, opbouwend en aanvallend is het gewoon maar bar weinig.

Ik schrijf hem zeker niet af hoor, maar Concurrentie hoort er ook bij. Misschien is het wel goed als Rosario ook eens wat rust kan pakken. Even zelfbescherming.

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 132 times
Been thanked: 113 times

Bericht door Chucky » 22 aug 2019, 23:00

Laat Mo lekker staan aub!

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 22 aug 2019, 23:00

Juancho schreef:
22 aug 2019, 22:57
Wat maakt Rosario dan zo'n uitstekende speler?
Fysiek sterk, loopvermogen, verdedigende kwaliteiten, maar vooral ook een heerlijke pass in de benen. Het wordt hem alleen niet makkelijk gemaakt door de trainer. Samen met Gutiérrez een heel middenveld onder handen nemen, dat is nogal een taak. En dan krijg je ook nog eens de aanvoerdersband erbij. Daardoor worden er nog meer dingen verwacht. Verder speelde hij pas vorig seizoen voor het eerst echt regelmatig in PSV 1, werd er ook niet meer uitgehaald. Het is haast onvermijdelijk dat zo'n jonge speler dan ook weleens een mindere fase heeft.

Even naar de bank kan misschien geen kwaad, maar dan hoef je geen 10-15 miljoen uit te geven aan een nieuwe middenvelder. Dan pleur je straks gewoon Thomas of Afellay erin.

voskat
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 443 times
Been thanked: 151 times

Bericht door voskat » 22 aug 2019, 23:05

ziege maar ook zagge schreef:
22 aug 2019, 22:55
Gewoon zoveel mogelijk laten spelen.
Dit.

En op 10.

Niet door heel het team gaan leuren. Gewoon op zijn positie opstellen. Kappen met die bullshit.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 22 aug 2019, 23:10

Ykhim schreef:
22 aug 2019, 23:00
Juancho schreef:
22 aug 2019, 22:57
Wat maakt Rosario dan zo'n uitstekende speler?
Fysiek sterk, loopvermogen, verdedigende kwaliteiten, maar vooral ook een heerlijke pass in de benen. Het wordt hem alleen niet makkelijk gemaakt door de trainer. Samen met Gutiérrez een heel middenveld onder handen nemen, dat is nogal een taak. En dan krijg je ook nog eens de aanvoerdersband erbij. Daardoor worden er nog meer dingen verwacht. Verder speelde hij pas vorig seizoen voor het eerst echt regelmatig in PSV 1, werd er ook niet meer uitgehaald. Het is haast onvermijdelijk dat zo'n jonge speler dan ook weleens een mindere fase heeft.

Even naar de bank kan misschien geen kwaad, maar dan hoef je geen 10-15 miljoen uit te geven aan een nieuwe middenvelder. Dan pleur je straks gewoon Thomas of Afellay erin.
Wat je zegt klopt wel. Maar die argumentatie gaat ook op voor alle aanvallers: niemand halen lijkt mij het meest verstandige. De selectie is compleet nu.

Geld op zak houden en kijk in de winter maar wat we nodig hebben. En zo niet, dan heb je een potje om pro actief te investeren in Mei/Juni ipv half Augustus zoals nu. Je merkt aan bijvoorbeeld Sparta, dat zijn selectie al vroeg op orde had, wat voor voordeel dat kan hebben.

Dus wat mij betreft: lekker een potje van 30 miljoen klaar hebben voor Mei 2020 zodat je met een complete selectie klaar bent voor seizoen 2020-2021 bij begin voorbereiding.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 22 aug 2019, 23:27

Heeft de laatste 2 wedstrijden ( bij mij was er nog twijfel over zijn rendement, maar hij is nu los) wel duidelijk gemaakt dat John zijn geld op zak kan houden wat betreft een aankoop of huur voor de rechterkant of achter de spits (zolang men Bergwijn voor deze positie ziet), je moet deze jongen de kans geven zich dit seizoen echt door te ontwikkelen en daar kun je geen aankoop als Doan of een huurling als Jahanbaksh bij gebruiken, je kunt je überhaupt afvragen of ze PSV meer te bieden hebben op dit moment, op termijn sowieso niet.
Steek je geld liever in een rechtsback en een aankoop voor de positie van Rosario, wachten op Thomas en Ibi is wat mij betreft een te groot risico, beiden al minimaal een jaar geen competitieve wedstrijd gespeeld en nog steeds niet fit of fit genoeg voor de wedstrijdselectie.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 22 aug 2019, 23:56

Liever een ervaren kracht op de plek van Rosario. Type Franse/Afrikaanse krachtpatser

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler

Bericht door ThoresenKoolhof » 23 aug 2019, 12:49

Mo is momenteel toch gewoon het grootste talent op de Europese velden of zie ik het dan teveel door een PSV-bril?
Als 17 jarige in 2 wedstrijden zo bepalend zijn is echt knap, tegen Heracles gooit hij de wedstrijd in het slot en tegen Limassol zet hij PSV op het goede spoor, hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten , maar vrees dat hij als hij zo doorgaat op z'n 20e wel klaar is voor de stap naar de absolute top.

BRAM046
International
Has thanked: 346 times
Been thanked: 76 times

Bericht door BRAM046 » 23 aug 2019, 12:51

ThoresenKoolhof schreef:
23 aug 2019, 12:49
Mo is momenteel toch gewoon het grootste talent op de Europese velden of zie ik het dan teveel door een PSV-bril?
Als 17 jarige in 2 wedstrijden zo bepalend zijn is echt knap, tegen Heracles gooit hij de wedstrijd in het slot en tegen Limassol zet hij PSV op het goede spoor, hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten , maar vrees dat hij als hij zo doorgaat op z'n 20e wel klaar is voor de stap naar de absolute top.
Zoiets zei ik gisteren ook tegen een ''Ajax'' vriend , hij beweerde dat het maar een groot talent was, maar volgens mij is Mo stukken verder dan Frenkie op die leeftijd , al weet je nooit hoe zijn ontwikkeling verloopt verder..
WZPWZDB ;)

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 23 aug 2019, 12:54

Wat ik het meest positieve vond gisteren van Ihattaren is dat hij als 17 jarige de snelheid en het bewustzijn heeft om bij de counter van de 1-0 goed voor de goal te staan terwijl dit een behoorlijk snelle counter was en hij van ver moest komen.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 23 aug 2019, 12:58

ThoresenKoolhof schreef:
Weinig PSV-bril aan. Hij is 17 en het lijkt soms alsof hij al jaren meegaat, zo volwassen speelt hij. Dan ben je gewoon een supertalent.

Als de wisselvalligheid eruit gaat, dan wordt dit een hele grote speler.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler

Bericht door ThoresenKoolhof » 23 aug 2019, 12:58

BRAM046 schreef:
23 aug 2019, 12:51
ThoresenKoolhof schreef:
Zoiets zei ik gisteren ook tegen een ''Ajax'' vriend , hij beweerde dat het maar een groot talent was, maar volgens mij is Mo stukken verder dan Frenkie op die leeftijd , al weet je nooit hoe zijn ontwikkeling verloopt verder..
Aan een "Ajax" vriend hoef je dit soort dingen niet te vragen, die zijn natuurlijk niet objectief, het kan natuurlijk niet dat het grootste talent bij PSV rondloopt, dat moet toch wel een Ajacied zijn, die zullen nog haast eerder met Eiting of zo iemand aankomen dan toe te geven dat het een PSVer is.

Plaats reactie