Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Mohamed Ihattaren

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Lorenzo von Matterhorn
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 230 times
Been thanked: 90 times

Mohamed Ihattaren

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 20 sep 2019, 12:53

Mootje, het is erg genoeg dat er gediscrimineerd wordt. Dat gebeurt overal, in elk land. Doe nou niet of elke Nederlander dat vindt, nu scheer jij de Nederlanders over 1 kam. Als jij Nederlands racisten vindt, generaliseer jij net zo hard als de Nederlanders die zeggen dat Marokkanen criminelen zijn. Ik kan er niks aan doen dat er mensen racistisch zijn, ik ben daar heeel erg op tegen, van mij mogen landsgrenzen verboden worden. Jijzelf kan echter WEL wat doen aan je nationalistische houding. Alles wat Marokko ademt is fantastisch en wij willen dat volgens jou niet inzien. Zet je bril af.

Ik vind Mootje fantastisch, of hij nou een Nederlander, Marokkaan, wit, zwart, paars, homo, vrouw of alles tegelijk is. Ik ben trots op Mo in ons shirt omdat hij weergaloos kan voetballen. Ik HOOP dan ook echt dat hij ins ONS Oranje zal spelen, omdat het zo'n klasbak is. Dat is de enige reden. Niet omdat ik het Marokko of jou niet gun. Voel je niet zo aangevallen. Niemand hier heeft vijandelijke bedoelingen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 20 sep 2019, 12:53

Ykhim schreef:
20 sep 2019, 12:00
Verder snap ik niet dat een keuze voor Marokko een doodsteek voor z'n carrière zou zijn, zoals velen beweren. Als je goed kan voetballen, maakt het voor topclubs echt geen reet uit voor welk land je uitkomt. Laten we zeggen dat jongens als Salah, Mkhitaryan en Aubameyang ook geen slechte carrières hebben.
Tuurlijk kun je het nog steeds ver schoppen maar je tekent er in één keer voor dat je 100% zeker nooit een rol van betekenis zult spelen op een EK of WK - en dat zijn toch de werkelijk legendarische tournooien, veel méér dan een CL wat vooral een poenfeest is.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 20 sep 2019, 12:56

Plus dat je van sommige internationals van het Nederlands elftal nog best wat kunt opsteken, als je met ze samenspeelt en traint. In Marokko is dat toch allemaal net ietsje minder.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Bericht door Ykhim » 20 sep 2019, 13:07

Kunnen we dan ook stoppen met roepen dat een keuze voor Marokko een doodsteek voor z'n carrière zou zijn? Het impliceert dat Mo daardoor nergens meer aan de bak gaat komen en op termijn bij Katwijk aan de bak kan, maar als je zó goed bent, dan lijkt het mij dat het vrij weinig uit gaat maken voor welk land je gaat spelen.

En natuurlijk zou een keuze voor Nederland top zijn, al is het maar omdat we hier allemaal Nederlanders zijn. We willen de beste spelers in ons shirt zien.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 20 sep 2019, 13:11

Het enige wat ik dan altijd wel wat vreemd vind is dat je dan wel alle vertegenwoordigende elftallen van Oranje bij langs gaat en op moment dat je mag spelen voor het grote Oranje opeens voor een ander land kiest. Zou je dan als jeugdspeler ook niet veel meer moeten proeven en beleven hoe het is om voor jeugdteams van Marokko te spelen zodat je uiteindelijk een betere keuze kan maken? Met alle respect maar wat weet Mo nu van het Marokkaanse voetbal, hoe ze daar binnen de bond werken, en alles wat er meer bij komt kijken?

Persoonlijk vind ik dat altijd best vreemd aangezien het niet zomaar een keuze is. Het is een keuze voor het leven. Of mis ik nou iets heel belangrijks zoals dat het niet eens mag om voor 2 verschillende jeugdelftallen uit te komen :D

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 20 sep 2019, 13:22

Een doodsteek is natuurlijk zwaar overdreven, maar vanuit carriere perspectief is het duidelijk voor welk land je beter kan spelen.
Plus dat ik het persoonlijk kwalijk vind als je je hele leven in Nederland woont en hier geniet van alle voordelen die dit land te bieden heeft, om vervolgens voor Marokko te gaan spelen. Maar dit is slechts een persoonlijke afweging, die hij uiteraard zelf moet maken.

EDIT: [mention]Juancho[/mention] volgens mij is het inderdaad behoorlijk administratieve rompslomp om voor een ander nationaal jeugdteam uit te mogen komen. Het mag wel, maar je kunt niet zo maar ff switchen, dat kost veel tijd en papierwerk dacht ik.

Denzell
Ballenjongen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Denzell » 20 sep 2019, 13:29

Mo_El schreef:
20 sep 2019, 10:42
Ziyech wordt heel goed behandeld daar als die alleen al aankomt wordt die behandeld als een koning. Niet dat het zover hoeft te komen. Maar het gaat erom dat Mo de bank alleen zal warmhouden bij Oranje en dat hij als Marokkaan zal gezien worden na een slechte pot.
Wist niet dat koningen in Marokko met fluitconcerten begroet werden. Aangezien Ziyech flink werd uitgefloten bij de laatste interland van Marokko :shock:

Juancho
Legende
Has thanked: 256 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 20 sep 2019, 13:30

Dat is dan toch iets voor de bonden en niet voor de speler zelf? Als je zegt, ik wil bijv. een half jaar spelen voor jeugdelftallen van Oranje en een half jaartje voor Marokko... dan regelen ze dat maar toch? Als speler en misschien ook als familie krijg je dan toch een veel betere feeling met beide landen zodat de keuze ook wat makkelijker wordt?

Nu heeft Mo helemaal niets gedaan of geen minuut gespeeld voor elftallen van Marokko en moet vanuit het niets wellicht voor hun gaan spelen als hij die keuze maakt. Ik vind dat oprecht een heel, heel raar proces.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 20 sep 2019, 13:37

Juancho schreef:
20 sep 2019, 13:30
Dat is dan toch iets voor de bonden en niet voor de speler zelf? Als je zegt, ik wil bijv. een half jaar spelen voor jeugdelftallen van Oranje en een half jaartje voor Marokko... dan regelen ze dat maar toch? Als speler en misschien ook als familie krijg je dan toch een veel betere feeling met beide landen zodat de keuze ook wat makkelijker wordt?
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) mag je hangende die overschrijving naar een andere nationale bond helemaal geen interlands spelen. En die overschrijving duurt redelijk lang. Hoe vaker je switcht, hoe minder je mag spelen dus.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 20 sep 2019, 16:24

Brael schreef:
20 sep 2019, 13:22
Een doodsteek is natuurlijk zwaar overdreven, maar vanuit carriere perspectief is het duidelijk voor welk land je beter kan spelen.
Plus dat ik het persoonlijk kwalijk vind als je je hele leven in Nederland woont en hier geniet van alle voordelen die dit land te bieden heeft, om vervolgens voor Marokko te gaan spelen. Maar dit is slechts een persoonlijke afweging, die hij uiteraard zelf moet maken.

EDIT: @Juancho volgens mij is het inderdaad behoorlijk administratieve rompslomp om voor een ander nationaal jeugdteam uit te mogen komen. Het mag wel, maar je kunt niet zo maar ff switchen, dat kost veel tijd en papierwerk dacht ik.
Ach weer dat Johan Derksen gelul
Dat gelul over die voordelen vind ik zo een dooddoener. Alsof hij ervoor heeft gekozen dat zn vader hier heen kwam als gastarbeider. Wie weet zou hij in Marokko wel bij de talentenschool van Med6 wel Europa halen, net als En-Nessiry (eerst Malaga, Leganes nu en in de belangstelling van veel clubs). Daarnaast was het zeker ook een voordeel dat hij bij uitwedstrijden in de jeugd racistisch werd bejegend door supporters van de tegenpartijen omdat hij een Marokkaan is?

Ontopic: ik hoop dat hij voor Nederland kiest natuurlijk, veel beter voor zn carriere en ontwikkeling. Spelen tegen Europese ploegen of knollenvelden in Gambia en Eritrea.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 20 sep 2019, 16:35

Afellay_Amrabat schreef:
20 sep 2019, 16:24
Dat gelul over die voordelen vind ik zo een dooddoener. Alsof hij ervoor heeft gekozen dat zn vader hier heen kwam als gastarbeider. Wie weet zou hij in Marokko wel bij de talentenschool van Med6 wel Europa halen, net als En-Nessiry (eerst Malaga, Leganes nu en in de belangstelling van veel clubs). Daarnaast was het zeker ook een voordeel dat hij bij uitwedstrijden in de jeugd racistisch werd bejegend door supporters van de tegenpartijen omdat hij een Marokkaan is?

Ontopic: ik hoop dat hij voor Nederland kiest natuurlijk, veel beter voor zn carriere en ontwikkeling. Spelen tegen Europese ploegen of knollenvelden in Gambia en Eritrea.
Ik zeg nergens dat hij ervoor gekozen heeft dat zijn vader hierheen kwam (zijn vader wel, die zag de voordelen blijkbaar ook in). Maar hij heeft wel genoten van alle voordelen die Nederland te bieden heeft, ten opzichte van Marokko. En dan heb ik het niet alleen over voordelen op voetbalgebied.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 20 sep 2019, 16:50

Zeer benieuwd of Ihatarren zich staande houdt tegen de felle Martinez.

Smeets14
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 282 times
Been thanked: 53 times

Bericht door Smeets14 » 20 sep 2019, 17:09

Siemen schreef:
20 sep 2019, 16:50
Zeer benieuwd of Ihatarren zich staande houdt tegen de felle Martinez.
Zeer benieuwd of Martinez zich staande houdt tegen de geweldige Ihattaren.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 20 sep 2019, 17:29

Brael schreef:
20 sep 2019, 16:35
Afellay_Amrabat schreef:

Ik zeg nergens dat hij ervoor gekozen heeft dat zijn vader hierheen kwam (zijn vader wel, die zag de voordelen blijkbaar ook in). Maar hij heeft wel genoten van alle voordelen die Nederland te bieden heeft, ten opzichte van Marokko. En dan heb ik het niet alleen over voordelen op voetbalgebied.
De gastarbeiders kwamen hier werken omdat er enorm veel werk was en zij dus nodig waren. Dus voordelen van beide kanten. Ja natuurlijk, hij is hier geboren en heeft zn hele opleiding hier genoten. Echter is hij niet opgeleid door de KNVB of door de Nederlandse overheid, maar door PSV. Hij is moraal gezien nergens toe verplicht. Echter voor zn carriere is het logisch als hij voor Nederland kiest, aangezien hij daarmee grotere kans heeft om eindtoernooien mee te maken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 20 sep 2019, 17:33

Brael schreef:
20 sep 2019, 16:35
Afellay_Amrabat schreef:

Ik vind dit ook gewoon een legitieme reden.

Om diezelfde reden irriteer ik me kapot wanneer er een Turkse vlag uithangt bij een scholier die geslaagd is. Er is niks mis met warme gevoelens hebben voor het thuisland van je ouders of grootouders. Echt niet. Ik heb zelf ook kinderen met een dubbele nationaliteit, dus ik denk dat ik enigzins objectief kan spreken. Ik vind het ondankbaar voor het land waar je bent grootgebracht en de voorzieningen om hier te komen hebt gebruikt. Natuurlijk snap ik wel dat een keuze af en toe anders uitvalt vanwege de sociale druk in je directe omgeving, maar onder de streep vind ik het een ondankbare keuze.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 sep 2019, 09:41

Ykhim schreef:
20 sep 2019, 12:00
Verder snap ik niet dat een keuze voor Marokko een doodsteek voor z'n carrière zou zijn, zoals velen beweren. Als je goed kan voetballen, maakt het voor topclubs echt geen reet uit voor welk land je uitkomt. Laten we zeggen dat jongens als Salah, Mkhitaryan en Aubameyang ook geen slechte carrières hebben.
Een doodsteek zal het zeker niet zijn. Maar het zal wel degelijk invloed op je carrière kunnen hebben. Niet voor de absolute toppers inderdaad. Maar als Ziyech al een jaar of 3 voor Oranje had gespeeld en er een paar had ingeknald had hij nu niet meer bij Ajax gezeten denk ik. EK's en WK's tellen voor clubs veel harder mee dan zo'n Africa Cup. Het zijn net de kleine dingen die een grotere club wel doen besluiten een speler te halen.

Verder vind ik dat hij gewoon lekker zelf zijn keuze moet maken. Ik hoop op Oranje en als hij voor Marokko kiest: ook goed. Ik denk trouwens dat het Oranje gaat worden.

Mouth of the south
International
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 21 sep 2019, 09:59

Volgens mij gaat hij ook voor Oranje kiezen. Krijgen we een middenveld met Mo-Frenkie en Gini.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 194 times
Been thanked: 168 times

Awards:

Bericht door Trixm » 21 sep 2019, 10:09

Zo zonde dit, heeft inmiddels in deze video zijn keuze bekend gemaakt. :( Www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 21 sep 2019, 10:09

Hoop dat hij voor Nederland kiest, maar dat gepush en gezeik in de media moet wel even kappen. Dat helpt echt niet mee.

Mocht hij onverhoopt toch voor Marokko kiezen dan vind ik wel dat je als Nederland jezelf achter de oren moet krabben, maar dat je misschien ook moet stoppen met dit soort jongens selecteren voor jeugdelftallen. Vind het onzin dat een speler zo'n beetje ieder jeugdelftal voor Oranje doorloopt en dus profiteert van de faciliteiten en trainers hier. Maar dan zodra het oogsten wordt, de speler voor een ander land kiest.
Maargoed dat is een hele andere discussie :mrgreen:

Ykhim
Vedette
Has thanked: 511 times
Been thanked: 657 times

Bericht door Ykhim » 21 sep 2019, 11:00

ShovingNE2 schreef:
21 sep 2019, 09:41
Een doodsteek zal het zeker niet zijn. Maar het zal wel degelijk invloed op je carrière kunnen hebben. Niet voor de absolute toppers inderdaad. Maar als Ziyech al een jaar of 3 voor Oranje had gespeeld en er een paar had ingeknald had hij nu niet meer bij Ajax gezeten denk ik. EK's en WK's tellen voor clubs veel harder mee dan zo'n Africa Cup. Het zijn net de kleine dingen die een grotere club wel doen besluiten een speler te halen.
Die visie deel ik wel, maar toch jammer dat we de laatste jaren wat eindtoernooien gemist hebben met Oranje, in tegenstelling tot Marokko :mrgreen:

Het verschil met iemand als Mazraoui of weet ik veel wie, is dat Ihattaren zoveel talent heeft, dat het straks geen drol uitmaakt welk land hij vertegenwoordigt. Maar voor Oranje zou het goed nieuws zijn. Als Ihattaren zich blijft ontwikkelen, heb je straks nog een wereldklassespeler in het nationale elftal. En er komen er waarschijnlijk nog meer aan. Lekker man!
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 21 sep 2019, 11:01

Heb even de cijfers van de man van € 126 miljoen naast die van Mo gelegd, dan is Mo in deze fase van zijn carrière al een stuk verder dan Joao Felix, ervan uitgaande dat Mo zich zo door blijft ontwikkelen en rendement blijft leveren (zou niet weten waarom dit negatief zou veranderen, juist eerder positief) en zijn contract bij PSV voor lange tijd verlengt, dan moet je niet aan Frenkie en de Ligt bedragen gaan denken, maar eerder bedragen in de orde van grote van Joao Felix en nog wat daarbovenop.
https://www.transfermarkt.nl/joao-felix ... ler/462250

https://www.transfermarkt.nl/mohamed-ih ... ler/503638

Hopelijk kunnen we nog even genieten van Mo, maar ik verwacht al snel volop interesse van de Europese top en verwacht ook dat er echt absurde bedragen geboden gaan worden zo bang zullen ze zijn om Ihattaren mis te lopen, god wat kijk ik er naar uit deze jongen zijn gehele loopbaan te volgen, vervult van trots dat hij vanaf de F-jes bij PSV de jeugdopleiding doorlopen heeft.
Dit is de speler die Cruijff gaat onttronen als beste voetballer die Nederland ooit voortgebracht heeft, al zal dit door een deel van Nederland nooit erkend worden.
Al hoop ik wel dat Mo geen Ihattaren-revolutie begint als het hem niet zint hoe het gaat bij PSV en niet aan komt zetten met allerlei tegeltjeswijsheden zoals "Elk nadeel heb z'n voordeel" , "als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd" en ga zo maar door.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 sep 2019, 11:31

Als hij in februari bijtekent is het de eerste speler die de 100 miljoen grens gaat slechten. Daar ben ik van overtuigd.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 21 sep 2019, 11:36

ShovingNE2 schreef:
21 sep 2019, 11:31
Als hij in februari bijtekent is het de eerste speler die de 100 miljoen grens gaat slechten. Daar ben ik van overtuigd.
Daar sluit ik mij graag bij aan waarbij we Ihattaren misschien wel tien seizoenen moeten binden als dat mogelijk is. :)
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 821 times
Been thanked: 1402 times

Bericht door Maikel_91 » 21 sep 2019, 12:00

Mensen zijn nu al bezig met hoeveel we voor hem kunnen krijgen in de toekomst.
Man, laten we eerst bezig zijn met genieten van iedere minuut dat die jongen het shirt van PSV draagt en hopen dat hij dat zo lang mogelijk blijft doen.

Dit voelt een beetje hetzelfde aan als mensen die bij een concert alles filmen zodat ze het later terug kunnen kijken. Geniet nu van hem ipv hem al half te verkopen :D

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 21 sep 2019, 12:06

Slavernij is helaas niet meer beste Maikel. Het liefst bonden we hem aan een ketting. Zie Ihattaren twee jaartjes blijven.
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

Plaats reactie