FIFA 19

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door J.B. » 04 aug 2019, 13:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb wat Fifa gespeeld. Niet degene die nu uit is, maar degene daarvoor, maar niet zo heel veel moet ik zeggen. Online ging het vrij aardig, maar ben nooit tournooitjes tegengekomen waar je je kon kwalificeren voor gratis tripjes of iets.. En als iets gratis is valt dat mij toch wel op :mrgreen:
Only in it for the money

colocolofc
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 40 times
Been thanked: 68 times

Bericht door colocolofc » 04 aug 2019, 13:39

De nieuwste Fifa’s gingen niet meer echt om voetbal. Het ging meer over het uitbuiten van de fouten in het spel. En dat kunnen de E-Sporters heel erg goed. Wat erg knap is.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2019, 13:41

colocolofc schreef:
04 aug 2019, 13:39
De nieuwste Fifa’s gingen niet meer echt om voetbal. Het ging meer over het uitbuiten van de fouten in het spel. En dat kunnen de E-Sporters heel erg goed. Wat erg knap is.
Daar heb ik me nooit echt in verdiept. Wel met tactieken klooien. Een 2-1-5 systeem spelen. Alle ballen naar voren rossen en dan maar zien wat er gebeurt :mrgreen:
Only in it for the money

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 04 aug 2019, 13:42

Dat is dezelfde game waar ik me in heb gekwalificeerd. In de game wordt er ook niet echt mee geadverteerd ofzo, het is meer via de sociale media kanalen gecommuniceerd hoe dat in zijn werk gaat en is voor meer dan 99% van de mensen irrelevant. Dat ging toen via FUT Champions, waarbij de kwalificaties in de maanden november en februari waren als ik me niet vergis. Begon twee keer belabberd (8-3 in november naar 150-10, 21-3 in februari naar 152-8), maar heel blij dat het alsnog gelukt was. Unieke ervaringen, waar de kinderen buiten je hotel stonden te wachten voor foto's (ja, echt waar). Ook omdat je al die mensen al zolang kent, niet alleen de Nederlandse jongens, maar in principe iedereen. Ik had ook nooit gedacht dat het zo groot zou worden toen ik in FIFA 16 voor de lol, en omdat ik vrij competitief ben ingesteld, gewoon toernooitjes tegen de wereldtoppers ging spelen (al loopt de prijzenpot per toernooi nog ver achter op andere spellen).

[mention]colocolofc[/mention] Vorig jaar kon je nog wel lekker ballen. Dit jaar is het puur spelen op de glitches helaas. Haal er zelf ook weinig plezier uit op deze manier. Dit weekend is toevallig het grote WK, maar de goals die je daar ziet vallen, hebben weinig met voetbal te maken.

colocolofc
Vaste waarde in elftal

Bericht door colocolofc » 04 aug 2019, 13:42

J.B. schreef:
04 aug 2019, 13:41
colocolofc schreef:
04 aug 2019, 13:39
Daar heb ik me nooit echt in verdiept. Wel met tactieken klooien. Een 2-1-5 systeem spelen. Alle ballen naar voren rossen en dan maar zien wat er gebeurt :mrgreen:
Was jij zo goed dat je maar 8 veldspelers nodig had? :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2019, 13:44

Ow wacht :mrgreen:

2-1-7 systeem bedoel ik

Lekker klooien met die tactieken. Geweldig is dat
Only in it for the money

colocolofc
Vaste waarde in elftal

Bericht door colocolofc » 04 aug 2019, 13:47

Jwoeloe schreef:
04 aug 2019, 13:42
Dat is dezelfde game waar ik me in heb gekwalificeerd. In de game wordt er ook niet echt mee geadverteerd ofzo, het is meer via de sociale media kanalen gecommuniceerd hoe dat in zijn werk gaat en is voor meer dan 99% van de mensen irrelevant. Dat ging toen via FUT Champions, waarbij de kwalificaties in de maanden november en februari waren als ik me niet vergis. Begon twee keer belabberd (8-3 in november naar 150-10, 21-3 in februari naar 152-8), maar heel blij dat het alsnog gelukt was. Unieke ervaringen, waar de kinderen buiten je hotel stonden te wachten voor foto's (ja, echt waar). Ook omdat je al die mensen al zolang kent, niet alleen de Nederlandse jongens, maar in principe iedereen. Ik had ook nooit gedacht dat het zo groot zou worden toen ik in FIFA 16 voor de lol, en omdat ik vrij competitief ben ingesteld, gewoon toernooitjes tegen de wereldtoppers ging spelen (al loopt de prijzenpot per toernooi nog ver achter op andere spellen).

@colocolofc Vorig jaar kon je nog wel lekker ballen. Dit jaar is het puur spelen op de glitches helaas. Haal er zelf ook weinig plezier uit op deze manier. Dit weekend is toevallig het grote WK, maar de goals die je daar ziet vallen, hebben weinig met voetbal te maken.
Precies. Het is echt jammer, ik heb Fifa altijd geweldig gevonden maar nu zit er totaal geen creativiteit meer in. Elke goal die je ziet op die toernooien zijn vaak hetzelfde. En iedereen speelt vaak met dezelfde spelers en tactiek. Het zou leuk zijn als ze in de E-divisie echt met de teams spelen die ze vertegenwoordigen. In het echt moeten de trainers het ook doen met het materiaal dat rond loopt bij de clubs.

Jwoeloe
Site Admin

Bericht door Jwoeloe » 04 aug 2019, 13:53

Het probleem met de E-Divisie is dat het een competitie is waar je ook punten kan verdienen voor de grote ranglijst, waarmee je je kan kwalificeren voor het WK. Dus in dat opzicht moet het een gelijke competitie zijn en onder dezelfde voorwaarden als die grote toernooien. Dat houdt in dat het gespeeld moet worden in FIFA Ultimate Team (want die gameplay is weer anders dan het spelen met clubs) en dat iedereen elke speler beschikbaar moet zijn voor elke deelnemer. Dus je ziet dan veel esporters dezelfde keuzes maken qua spelers. Het schijnt dat er nog flink betaald wordt ook om die EA-accounts te mogen gebruiken, waarop elke speler beschikbaar is. En inderdaad, wat betreft goals dit jaar zie je altijd dat het volleys zijn, vaak zonder aan te nemen, of indraaiende voorzetten. Jammer, want de kwaliteit om een verdediging uit te spelen gaat daarmee totaal verloren. Zelf hebben we het altijd over de "skillgap", het is in FIFA te makkelijk om als mindere speler van een betere speler te winnen.

Maar goed, ik weet niet of we deze discussie eventueel kunnen verplaatsen. Het lijkt me in ieder geval weinig van toepassing op de profielschets van een nieuwe trainer. ;)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2019, 23:19

Waarschijnlijk leef je dan ook in dat spel. over hoeveel uur per dag praten we dan?
Only in it for the money

Jwoeloe
Site Admin

Bericht door Jwoeloe » 04 aug 2019, 23:40

Dat verschilt heel erg per persoon. Als ik me even snel baseer op FIFA 18, de game van de toernooien die ik heb gespeeld: begin van het jaar (eind september, als de nieuwe game net uit is) ging er per dag wel een paar uur in zitten, puur omdat je de nieuwe dingen en veranderingen snel onder de knie moet/wilt krijgen. Viel ook goed te combineren met mijn studie, waar ik toen en de jaren ervoor altijd maar weinig contacturen had en dus enorm veel vrije tijd had. Maar als je eenmaal een paar weken onderweg bent, heb ik doordeweeks genoeg dagen dat ik helemaal niet speel. Het is dan meer een kwestie van bijhouden. Het komt grotendeels ook aan op de weekenden, dan zit er per weekend (vrijdag tot en met zondag) een uurtje of 8 in totaal in denk ik.

Maar dan val ik nog wel mee. Ik ken ook mensen die beweren dat ze het bijna elke dag fulltime benaderen, wat ik me zelf niet kan voorstellen. Ik speel gewoon mijn potjes bijvoorbeeld, maar er zijn mensen die specifiek schema's hebben om spelhervattingen te trainen bij wijze van spreken, of vanuit hun club een fitness coach krijgen. Één esporter die ik veel spreek (zal zijn naam niet noemen), kijkt buiten zijn eigen club vrij weinig voetbal. Dus als we eens dezelfde wedstrijd kijken, begint hij momenten en situaties te vergelijken met het spel en te beweren dat een bepaalde speler de bal met een andere knopcombinatie moet passen of schieten. Ben gelukkig wijs genoeg om dan niet te antwoorden. :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 04 aug 2019, 23:55

Fulltime een enkel spel spelen. Hoewel, er is een periode geweest dat ik dat heb gedaan.

Ik heb buiten FIFA ook veel PES gespeeld, persoonlijk vind ik dat iets leuker. Zit te overwegen dat dit seizoen aan te schaffen.
Only in it for the money

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Bericht door Maikel_91 » 05 aug 2019, 12:14

Fifa zal ook steeds meer competitief gaan worden. Esporters komen als bloembollen uit de grond. Niet alleen profclubs maar ook gamingorganisaties als Faze duiken er volledig in.

Vind voor de casual speler een mindere keuze die gemaakt wordt. Je kunt tegenwoordig nauwelijks meer een potje FUT voor de lol spelen. Je komt altijd weer een clown tegen die in de 6e minuut met 1-0 voor komt om vervolgens de rest van de wedstrijd achterin rond te gaan tikken. Het is te competitief geworden.
Vroeger met divisies was leuk, kon je nog beetje kloten en ouwehoeren, dat is er nu echt niet meer bij.

NESTA

Bericht door NESTA » 13 aug 2019, 16:09

Na de demo van PES te hebben gespeeld weet ik zeker dat het dit jaar weer FIFA gaat worden. Gelukkig hebben ze de career-mode enigszins aangepakt waardoor ik weer heel wat uurtjes zoet zal zijn.

ElTigre
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Bericht door ElTigre » 13 aug 2019, 16:21

NESTA schreef:
13 aug 2019, 16:09
Na de demo van PES te hebben gespeeld weet ik zeker dat het dit jaar weer FIFA gaat worden. Gelukkig hebben ze de career-mode enigszins aangepakt waardoor ik weer heel wat uurtjes zoet zal zijn.
Haha dramatisch is die demo he, het speelt absurd traag.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 aug 2019, 16:35

PES is al jaren kut. Vond alleen in 2007 en 2008 PES echt veel beter dan Fifa. Daarna ging het rap bergafwaarts. Sloom en houterig spel.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 aug 2019, 16:45

Maikel_91 schreef:
13 aug 2019, 16:35
PES is al jaren kut. Vond alleen in 2007 en 2008 PES echt veel beter dan Fifa. Daarna ging het rap bergafwaarts. Sloom en houterig spel.
Als sloom en houterig persoon spreekt mij dat dan wel weer aan :mrgreen:
Only in it for the money

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 488 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 13 aug 2019, 16:50

Maar ze hebben wel toch mooi de exclusieve rechten op Juventus! :?

NESTA

Bericht door NESTA » 13 aug 2019, 16:52

Grasmat schreef:
13 aug 2019, 16:50
Maar ze hebben wel toch mooi de exclusieve rechten op Juventus! :?
Ze pochen ook echt alleen met een paar clubs waar ze de rechten van hebben.

Jwoeloe
Site Admin

Bericht door Jwoeloe » 13 aug 2019, 16:56

Geen zorgen, heb altijd in FIFA al met Piemonte Calcio willen spelen. Juventus mogen ze hebben. :D

Houd me afgelopen dagen wat bezig met de gesloten beta van FIFA 20. Mag er inhoudelijk helaas helemaal niets over zeggen.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 13 aug 2019, 17:16

Jwoeloe schreef:
13 aug 2019, 16:56
Geen zorgen, heb altijd in FIFA al met Piemonte Calcio willen spelen. Juventus mogen ze hebben. :D

Houd me afgelopen dagen wat bezig met de gesloten beta van FIFA 20. Mag er inhoudelijk helaas helemaal niets over zeggen.
Niceee jammer dat je er niks over mag zeggen :mrgreen:

Ben benieuwd of player career ook een beetje aangepakt is of alleen de gewone career mode (weliswaar ook vrij minimaal).
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 aug 2019, 17:18

Veel slechter dan Fifa 19 zal Fifa 20 niet zijn. Dat zou echt een hele prestatie zijn als ze dat voor elkaar krijgen.

NESTA

Bericht door NESTA » 13 aug 2019, 18:07

Jwoeloe schreef:

Ook niet via PM? :mrgreen:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 13 aug 2019, 18:08

Jwoeloe schreef:

Maar een downloadlinkje ergens op de deepweb is niet verboden :mrgreen:
Only in it for the money

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 13 aug 2019, 20:06

Ben wel benieuwd naar de nieuwe icons, Zidane, Pirlo en Drogba zijn gewoon helden en een paar van m’n favoriete all-time spelers (die ik dan bewust heb meegemaakt natuurlijk :mrgreen: )
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 13 aug 2019, 20:12

Hebben best wat Fifa spelers, zou wel sick zijn als we met Fifa 20 soort toernooitje zouden kunnen houden onderling ofzo. Als er animo voor is.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 13 aug 2019, 20:16

Maikel_91 schreef:
13 aug 2019, 20:12
Hebben best wat Fifa spelers, zou wel sick zijn als we met Fifa 20 soort toernooitje zouden kunnen houden onderling ofzo. Als er animo voor is.
Billenkoek krijgen in de PL was nog niet genoeg voor je? :mrgreen:
#WelkomThuisGini

Plaats reactie