Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Steven Bergwijn

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Steven Bergwijn

Bericht door J.B. » 27 jan 2020, 12:38

Ribbelchips schreef:
27 jan 2020, 10:10

35 miljoen is een uitgelezen mogelijkheid om de (brood)nodige reparatiewerkzaamheden te verrichten. Dat hoeft niet nu in de winter al te gebeuren, maar dan hoef je in de zomer tenminste niet te wachten op clubs die pas na het EK spelers aantrekken en je dus zelf ook moet wachten op inkomsten om te kunnen investeren.
Zo is het. Ik vind het verder ook niet echt belangrijk hoe Stevie dit heeft gedaan. Iedere voetballer bij PSV is er tijdelijk als ie in ieder geval ambities heeft. Ook Bergwijn is gewoon een passant. Geschiedenis, doorschakelen en het bedrag wat je voor `m ontvangt deels investeren in je selectie.
Triplets, it`s all about Triplets..

BRAM046
International
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 346 times
Been thanked: 76 times

Bericht door BRAM046 » 27 jan 2020, 12:45

J.B. schreef:
27 jan 2020, 12:38
Ribbelchips schreef:
27 jan 2020, 10:10

35 miljoen is een uitgelezen mogelijkheid om de (brood)nodige reparatiewerkzaamheden te verrichten. Dat hoeft niet nu in de winter al te gebeuren, maar dan hoef je in de zomer tenminste niet te wachten op clubs die pas na het EK spelers aantrekken en je dus zelf ook moet wachten op inkomsten om te kunnen investeren.
Zo is het. Ik vind het verder ook niet echt belangrijk hoe Stevie dit heeft gedaan. Iedere voetballer bij PSV is er tijdelijk als ie in ieder geval ambities heeft. Ook Bergwijn is gewoon een passant. Geschiedenis, doorschakelen en het bedrag wat je voor `m ontvangt deels investeren in je selectie.
Van mij mag het nu wel al gebeuren , meteen bouwen aan een selectie die er bij de voorronden van Europa er al staat , dit is de kans om erop in te spelen ! Hebben een half jaar om aan elkaar te wennen en te zorgen dat we de voorrondes overleven !
WZPWZDB ;)

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 27 jan 2020, 12:54

mr.top schreef:
27 jan 2020, 09:09
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... k=onderaan

Quote: " 'Zelf is Bergwijn afgeknapt op de gang van zaken bij PSV, op zijn vooral middelmatige ploeggenoten en hij is ervan overtuigd dat Tottenham Hotspur een noodzakelijke impuls aan zijn carrière kan geven',"
Hij is niet de enige die zich irriteert aan de kwaliteit van zijn ploeggenoten. Dan nog moet hij het niet zo spelen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 jan 2020, 13:34

Stevie had het natuurlijk liever ook allemaal anders gezien nl. gewoon succesvol weg kunnen gaan bij PSV, een Memphisje doen en zo een heel mooi hoofdstuk afsluiten met een levenslang wederzijds warm gevoel met PSV. In plaats daarvan raakte ie verzeild in een zinkend schip met wanbeleid, kampen, moddergooierij en elke week weer een sportieve ramp op het veld die iedereen bakken met energie kost en helemaal niks oplevert waarbij een groot deel van het sportieve gewicht ook nog op zijn schouders wordt gelegd (Bergwijn en Malen moesten het doen). Nu is Bommel weg en zou hij er wellicht ook nog op aangekeken worden dat ie een goede band met hem had? Terwijl aan de ellende in de club voorlopig geen einde lijkt te komen?

Ik geef die jongen meer krediet dan sommigen hier, ik zie dit niet als naaien van de club maar als pure survival voor Bergwijn zelf.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 13:44

Waarom, waarom zou Stevie in godsnaam willen blijven? Ik kan me geen enkele reden bedenken om te blijven.

1) Het team draait voor geen meter en er zijn weinig vooruitzichten op een positieve verandering
2) Spurs is een prachtige stap omhoog, zowel sportief als financieel
3) PSV krijgt een prima transfersom
4) Je wordt heel belangrijk gemaakt in de media, maar je mening wordt wel volledig opzij geschoven (ontslag Van Bommel)
5) Hij had afgelopen zomer al graag verkocht willen worden, aan Ajax of een buitenlandse club.

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 27 jan 2020, 13:48

Paco Casal schreef:
27 jan 2020, 13:44
Waarom, waarom zou Stevie in godsnaam willen blijven? Ik kan me geen enkele reden bedenken om te blijven.

1) Het team draait voor geen meter en er zijn weinig vooruitzichten op een positieve verandering
2) Spurs is een prachtige stap omhoog, zowel sportief als financieel
3) PSV krijgt een prima transfersom
4) Je wordt heel belangrijk gemaakt in de media, maar je mening wordt wel volledig opzij geschoven (ontslag Van Bommel)
5) Hij had afgelopen zomer al graag verkocht willen worden, aan Ajax of een buitenlandse club.
Allemaal eens. Maar de manier waarop is teleurstellend. Had helemaal niet zo gehoeven. 5 min na NAC uit een berichtje van makelaar en dan op zondagochtend abrupt en semi-dwingend naar London. Wetende dat dit voor onrust zorgt binnen de groep terwijl elk punt telt voor Europees voetbal.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 jan 2020, 13:49

Eens met alles behalve die prima transfersom. Stevie wordt weer de zoveelste kans op financiële vooruitgang die op magische wijze verandert in te goedkoop verkopen om te overleven, inmiddels een warme traditie binnen de club.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 27 jan 2020, 13:53

ziege maar ook zagge schreef:
27 jan 2020, 13:49
Eens met alles behalve die prima transfersom. Stevie wordt weer de zoveelste kans op financiële vooruitgang die op magische wijze verandert in te goedkoop verkopen om te overleven, inmiddels een warme traditie binnen de club.
Idd, niet normaal meer. Hoe wil je zo aanhaken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 656 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 jan 2020, 13:53

Wat ik zelf best een vreemde situatie vind, is dat hij gisteren in dat filmpje heel stellig is, maar zich rondom de mogelijke transfer naar Ajax behoorlijk rustig en stil hield.

Zelf verwacht ik dat de kans 50% is dat Bergwijn in 2021 in Amsterdam speelt. óf hij redt het bij Tottenham en blijft, of hij raakt op de bank en Overmars neemt hem voor 20-25 mil over.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 27 jan 2020, 14:07

Dat gevoel had ik afgelopen zomer al, dat Bergwijn vroeg of laat bij Ajax terechtkomt.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 14:09

We weten nog niet wat de transfersom wordt, maar als het 30-35 miljoen wordt is het helemaal niet gek voor hetgeen hij het afgelopen jaar heeft laten zien. Afgelopen zomer had je er misschien 40 voor kunnen krijgen, soit.

Daarnaast, de manier waarop is klote. Eens. Maar wij weten niet hoe erg bepaalde zaken bij hem leven. Wat is er allemaal gebeurd tussen hem en de TD/AD? Het zegt veel dat hij hen overslaat in deze en alleen 'trainer Faber' contact. Hij neemt onze TD dus totaal niet serieus. Die relatie is blijkbaar naar de klote.

Bergwijn is een PSV'er en naait onze club geen oor aan. Totaal mismanagement is wat er gaande is.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 27 jan 2020, 14:12

Nee joh, die gaat niet naar Ajax.

Ardbeg
Internationale topspeler

Bericht door Ardbeg » 27 jan 2020, 14:12

Nee joh, die gaat niet naar Ajax.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 27 jan 2020, 14:35

Josef Dettelbacher schreef:
27 jan 2020, 13:53
Wat ik zelf best een vreemde situatie vind, is dat hij gisteren in dat filmpje heel stellig is, maar zich rondom de mogelijke transfer naar Ajax behoorlijk rustig en stil hield.

Zelf verwacht ik dat de kans 50% is dat Bergwijn in 2021 in Amsterdam speelt. óf hij redt het bij Tottenham en blijft, of hij raakt op de bank en Overmars neemt hem voor 20-25 mil over.
Komt omdat hij wel oren had naar een overgang naar Ajax. Hij hoefde er niet per se heen en wilde bv veel liever naar Sevilla, maar zei er bij voorbaat ook geen nee tegen omdat Ajax in zijn ogen momenteel een grotere kans op een overstap naar een topcompetitie gaf. Daarom was hij stil.

Ik zie hem daarom niet over een jaar of twee bij Ajax terechtkomen. Het ging hem niet om Ajax, daar geeft hij niet zoveel om, hij wilde/wil naar het buitenland en als een overstap naar Ajax daar een grotere kans op zou geven zou hij gewoon gaan. Eenmaal belandt in een topcompetitie houdt dat op. Als hij het niet haalt bij Spurs zal hij eerder naar een lager geklasseerde Premier League club gaan. Mourinho ziet het echter wel heel erg zitten in Bergwijn, wilde hem al toen hij bij Man Utd zat. Hij zal dus wel kansen genoeg krijgen verwacht ik.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 14:43

Paco Casal schreef:
27 jan 2020, 14:09
Het zegt veel dat hij hen overslaat in deze en alleen 'trainer Faber' contact. Hij neemt onze TD dus totaal niet serieus. Die relatie is blijkbaar naar de klote.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?
Een speler neemt altijd contact op met de trainer en niet met de TD, helemaal als het gaat om het niet willen spelen van een wedstrijd. Het is vooral de zaakwaarnemer die contact heeft met de directie.

Of vind jij het normaal om op je werk je leidinggevende te passeren en meteen naar de directeur (of degene boven je leidinggevende) te gaan?
Bergwijn is een PSV'er en naait onze club geen oor aan.
Nu wordt het helemaal mooi.
Eerst praat je het gedrag van die mafkezen gisteren goed en nu is zelfs Bergwijn een PSV'er die de club niet naait???

Een speler die zowel de club als zijn teamgenoten in de steek laat, op het slechtst denkbare moment.
Dan ben je inderdaad een echte ja.

Blijkbaar is alles geoorloofd om maar De Jong te kunnen afzeiken.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 14:48

Het is slecht van Bergwijn dat is zeker.

Maar dat De Jong volledig genegeerd wordt in het proces en de besluitvorming dat zegt wel iets.

Het feit dat Bergwijn de trainer belt is niet gek. Het feit dat de trainer blijkbaar de behoefte voelt om zelf te beslissen over én het meespelen én het afreizen naar Engeland wel.

Ik heb de uitzending nog eens terug gekeken, en Faber heeft beide zaken geaccordeerd.

Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 14:52

DeTaurus schreef:
27 jan 2020, 14:48
Het feit dat de trainer blijkbaar de behoefte voelt om zelf te beslissen over én het meespelen én het afreizen naar Engeland wel.
Ik heb de uitzending nog eens terug gekeken, en Faber heeft beide zaken geaccordeerd.
Dan interpreteer je Faber zijn woorden wel heel vrijelijk.

Faber heeft nooit toestemming gegeven voor het afreizen van Bergwijn naar Engeland, alleen al omdat hij daarover niets te zeggen heeft. Hij heeft ingestemd met het niet spelen van Bergwijn, waarbij hij duidelijk liet doorschemeren daar absoluut niet van gediend te zijn geweest. Maar hij had weinig keuze en de wedstrijd was belangrijker, zoals hij het aangaf moest hij doorschakelen naar degenen die wel wilden spelen.

En ik mag toch hopen dat de trainer beslist over het wel of niet meespelen van een speler.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 27 jan 2020, 14:53

Vanuit Bergwijn begrijp ik het in ieder geval wel. Ook al vind ik het een grote tering zooi hoe het allemaal gaat en hoe het er nu voorstaat binnen de club. Het komende halfjaar speel je om jan met de korte achternaam.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 14:56

Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 14:43

Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?
Een speler neemt altijd contact op met de trainer en niet met de TD, helemaal als het gaat om het niet willen spelen van een wedstrijd. Het is vooral de zaakwaarnemer die contact heeft met de directie.

Of vind jij het normaal om op je werk je leidinggevende te passeren en meteen naar de directeur (of degene boven je leidinggevende) te gaan?
In een geval van een transfer, lijkt het me niet geheel onlogisch dat je jezelf meldt bij de Technisch Directeur. Namelijk de man die over de transfers gaat. Dat hij het verbod van de directie aan zijn laars lapt, zegt veel over de onderlinge verstandshouding en hoe serieus Bergwijn hen neemt.
Nu wordt het helemaal mooi.
Eerst praat je het gedrag van die mafkezen gisteren goed en nu is zelfs Bergwijn een PSV'er die de club niet naait???
Volgens mij heb ik zo'n 100x aangegeven dat ik het aanvallen van de hoofdingang niet goedkeur. Dat jij moeite hebt met lezen, is een heel ander verhaal. Je hebt wel vaker last van dit soort manier van discussiëren, behoorlijk irritant. Ik zal het er nog een keer neerzetten, misschien begrijp je het dan:

Ik sta niet achter het aanvallen van de hoofdingang. Capiche?

En nee, ik zeg ook nergens dat Bergwijn alles goed doet. Alleen, er zijn oorzaken te bedenken voor zijn handelen. Het is Bergwijn er niet om te doen om PSV eraan te naaien.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 14:56

Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 14:52
DeTaurus schreef:
Het feit dat de trainer blijkbaar de behoefte voelt om zelf te beslissen over én het meespelen én het afreizen naar Engeland wel.

Faber heeft nooit toestemming gegeven voor het afreizen van Bergwijn naar Engeland, alleen al omdat hij daarover niets te zeggen heeft. Hij heeft ingestemd met het niet spelen van Bergwijn, waarbij hij duidelijk liet doorschemeren daar absoluut niet van gediend te zijn geweest. Maar hij had weinig keuze en de wedstrijd was belangrijker, zoals hij het aangaf moest hij doorschakelen naar degenen die wel wilden spelen.

En ik mag toch hopen dat de trainer beslist over het wel of niet meespelen van een speler.
Letterlijk citaat
Ik heb gesproken met Stevie. Hij was bezig met een transfer naar Tottenham Hotspur en wilde toestemming om daarheen te gaan. Van mij mocht hij gaan om daar een nieuwe toekomst op te bouwen.
Logischerwijs schakel je dan door en zit hij niet bij de selectie. Toen hij toestemming vroeg, zei ik: 'Stevie, het is heel simpel. Als jij liever daarheen gaat dan bij ons een wedstrijd te spelen, schakel ik snel door.’
Hij heeft daar inderdaad niets over te zeggen. Des te meer reden om daar kritisch op te zijn. Het feit dat De Jong in deze genegeerd wordt zegt wel iets.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 15:06

Paco Casal schreef:
27 jan 2020, 14:56
In een geval van een transfer, lijkt het me niet geheel onlogisch dat je jezelf meldt bij de Technisch Directeur.
Daar heb je dus een zaakwaarnemer voor.
De enige spelers die dit zelf doen hebben geen zaakwaarnemer en handelen die zaken zelf af.

Zo verlopen contractbesprekingen ook zonder speler, die komt er pas op het laatst bij, tijdens de afronding.
Dat hij het verbod van de directie aan zijn laars lapt, zegt veel over de onderlinge verstandshouding en hoe serieus Bergwijn hen neemt.
Dus je wil zeggen dat het de schuld van de directie is dat Bergwijn zijn werkgever negeert en afspraken niet nakomt?
Dat is ook een manier om Bergwijn goed te praten. Kan hij wel iets fout doen?
Alleen, er zijn oorzaken te bedenken voor zijn handelen. Het is Bergwijn er niet om te doen om PSV eraan te naaien.
Dus hij laat zijn club en zijn teamgenoten in de steek, maar hij wil ze niet naaien.
Tuurlijk, heel geloofwaardig.

En ik weet ook een oorzaak, Bergwijn is een lul die alleen aan zichzelf denkt en schijt heeft aan de club en zijn teamgenoten.

PS: Bergwijn heeft dit seizoen bijgetekend, met de belofte pas aan het einde van het seizoen te vertrekken.
Maar dat hij deze belofte verbreekt zal ook wel aan de directie liggen.
DeTaurus schreef:
27 jan 2020, 14:56
Het feit dat De Jong in deze genegeerd wordt zegt wel iets.
Klopt, dat Bergwijn de club en zijn teamgenoten naait.
Maar dat past natuurlijk niet in je straatje.

guus
Basisspeler
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 27 jan 2020, 15:10

Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 14:52
DeTaurus schreef:

Nee jij kunt niet luisteren.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 jan 2020, 15:18

Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 15:06
PS: Bergwijn heeft dit seizoen bijgetekend, met de belofte pas aan het einde van het seizoen te vertrekken.
Maar dat hij deze belofte verbreekt zal ook wel aan de directie liggen.
Dat deed hij pas op 18 augustus o.a. omdat hij hier om prijzen dacht te kunnen spelen. Sindsdien is alles veranderd. Bovendien betekent contractverlenging niet zozeer een langer verblijf (idee was sowieso dat hij deze zomer zou vertrekken terwijl hij al een contract tot 2022 had) maar een hogere opbrengst voor de club.

Daarbij alle eerder genoemde argumenten waarom het heel begrijpelijk is dat hij zo snel mogelijk weg wil. Over 4 dagen sluit het transferwindow dus als hij niet snel handelt is de boel verkeken. En wie weet wilde De Jong gewoon niet meewerken, in welk geval Steven natuurlijk helemaal carte blanche zou hebben om te handelen zoals hij doet.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 15:35

ziege maar ook zagge schreef:
27 jan 2020, 15:18
Dat deed hij pas op 18 augustus o.a. omdat hij hier om prijzen dacht te kunnen spelen. Sindsdien is alles veranderd. Bovendien betekent contractverlenging niet zozeer een langer verblijf
Hij maakte een belofte, daar gaat het om.
Zoals PSV daarna beloofde eind dit seizoen mee te werken aan een transfer. Zou PSV dit niet doen, dan zou Bergwijn alle reden hebben om kwaad te zijn op de club. Zoals de club nu kwaad is op hem.

En dat de resultaten tegenvallen is hij zelf mede schuldig aan.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 jan 2020, 15:41

Ach beloftes, je weet toch. Niet dat ik me die zogenaamde belofte kan herinneren, volgens mij heeft hij alleen ooit beloofd dat ie afgelopen zomer zou blijven.

Plaats reactie