Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Steven Bergwijn

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Steven Bergwijn

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 15:49

De Jong wordt genegeerd in besluitvorming, iedereen die binding heeft met de club loopt rancuneus de deur uit. Het is ongelofelijk.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 15:53

Edit: Laat ook maar.
Tegen het constante mantra "De jong is bad, mkay' is elke vorm van discussie zinloos.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 15:58

Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 15:06

Dus je wil zeggen dat het de schuld van de directie is dat Bergwijn zijn werkgever negeert en afspraken niet nakomt?
Dat is ook een manier om Bergwijn goed te praten. Kan hij wel iets fout doen?
Gaan we weer. Waar heb ik precies gezegd dat Bergwijn niets fout doet? Hij maakt voldoende fouten, beginnende met zijn flirt met Ajax. Niet geheel onlogisch, vanuit Bergwijn zijn perspectief. Dat is alles wat ik zeg. Wil niet zeggen dat het goed is. Het zegt wel iets over hoe serieus John de Jong en Toon Gerbrands genomen worden, namelijk helemaal niet serieus.
Alleen, er zijn oorzaken te bedenken voor zijn handelen. Het is Bergwijn er niet om te doen om PSV eraan te naaien.

PS: Bergwijn heeft dit seizoen bijgetekend, met de belofte pas aan het einde van het seizoen te vertrekken.
Maar dat hij deze belofte verbreekt zal ook wel aan de directie liggen.
Ah, een belofte. Ben benieuwd. Heb je een bron?

Verder, fijn dat je niet ingaat op het hele verhaal dat je niet kunt lezen en mij beticht van het goedpraten van het bestormen van de hoofdingang. Het letterlijke citaat van Faber laat je ook links liggen. Top!

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 27 jan 2020, 16:01

Wat de afspraken precies zijn geweest weet niemand, maar dit schrijft Rik Elfrink vanochtend over Bergwijn:
De leiding voelt zich gepiepeld omdat Bergwijn afgelopen zomer heeft beloofd nog een jaar bij PSV te blijven en daarvoor een flink honorarium en een hoog bedrag aan tekengeld heeft ontvangen. Mogelijk vraagt PSV dat deels terug, als Bergwijn volhardt in zijn plan om weg te gaan.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 16:05

Paco Casal schreef:
27 jan 2020, 15:58
Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 15:06

Dus je wil zeggen dat het de schuld van de directie is dat Bergwijn zijn werkgever negeert en afspraken niet nakomt?
Dat is ook een manier om Bergwijn goed te praten. Kan hij wel iets fout doen?
Gaan we weer. Waar heb ik precies gezegd dat Bergwijn niets fout doet? Hij maakt voldoende fouten, beginnende met zijn flirt met Ajax. Niet geheel onlogisch, vanuit Bergwijn zijn perspectief. Dat is alles wat ik zeg. Wil niet zeggen dat het goed is. Het zegt wel iets over hoe serieus John de Jong en Toon Gerbrands genomen worden, namelijk helemaal niet serieus.
Alleen, er zijn oorzaken te bedenken voor zijn handelen. Het is Bergwijn er niet om te doen om PSV eraan te naaien.

PS: Bergwijn heeft dit seizoen bijgetekend, met de belofte pas aan het einde van het seizoen te vertrekken.
Maar dat hij deze belofte verbreekt zal ook wel aan de directie liggen.
Ah, een belofte. Ben benieuwd. Heb je een bron?

Verder, fijn dat je niet ingaat op het hele verhaal dat je niet kunt lezen en mij beticht van het goedpraten van het bestormen van de hoofdingang. Het letterlijke citaat van Faber laat je ook links liggen. Top!
Ja dat is inderdaad ook gek. Een flirt met Ajax (dat zegt al iets over hoe serieus een TD genomen wordt) en niks aan de hand. Sterker nog: er wordt een flinke bonus gegeven aan Bergwijn.
Loze woordjes over blijven bij PSV (aan dat insta filmpje kan je al zien hoe slecht Bergwijn liegt) worden meteen geloofd. Hoppa, tekenen maar.

Zo’n jongen die net geen tiener meer is voed je zo ook op om rebels te worden.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 27 jan 2020, 16:35

Als ie daadwerkelijk heeft vast laten leggen dat ie dit seizoen blijft dan kun je dat tekengeld deels terug vorderen, maar gewoon bijgetekend heeft en geroepen heeft dat ie dit jaar blijft om PSV aan een kampioenschap te helpen oid dan heb je als club, zeker gezien de huidige ranglijst, weinig poot op om te staan.

Voor iedereen is het het beste als Bergwijn zo snel mogelijk vertrekt. Die flirt met Ajax werd hem nog vergeven, maar ik denk dat ie nu echt de kop van jut is als het niet doorgaat en hij nog bij ons speelt als we thuis tegen Willem II tegen een zoveelste wanprestatie aan lopen.

Gewoon een kwestie van zoveel mogelijk geld er uit proberen te peuren. En eventueel nog een aardig doorverkooppercentage proberen te bedingen. Ik heb Bergwijn altijd een momentenvoetballer gevonden en die momenten worden rap minder wanneer het team niet loopt. Die verongelijkte en moeilijke blik was ik al een tijdje zat, maar na dit grapje hoef ik hem helemaal niet meer te zien. Houdoe en bedankt voor de centen. En vooruit, ook voor die goal bij Utrecht uit twee jaar geleden.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 16:42

Geld terugvorderen is redelijk gênant en kansloos. Geen poot om op te staan.

Een intentieverklaring is niet bindend. Bovendien zijn er twee opties. Of hij gaat weg en PSV werkt mee, of hij blijft en voldoet aan de toezegging. Bij beide opties kan je een speler niet binden aan een toezegging. Formeel gezien is zoiets niet eens een toezegging. Werknemersrechten krijgen min of meer altijd de overhand van de rechter.

Dit verandert alleen als de bonus echt harde ontbindende voorwaarden had. Iets in de trant van “indien je een jaar bij ons blijft, ontvang je bedrag x. Uit praktische overwegingen is dit bedrag op datum y voorgeschoten.”

Het feit dat ze het uitzoeken zegt in feite al dat het optie B niet is.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 27 jan 2020, 17:02

DeTaurus schreef:
27 jan 2020, 15:49
De Jong wordt genegeerd in besluitvorming, iedereen die binding heeft met de club loopt rancuneus de deur uit. Het is ongelofelijk.
Wie loopt er rancuneus de deur uit dan?

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 27 jan 2020, 17:04

ruuddevil schreef:
27 jan 2020, 17:02
DeTaurus schreef:
Wie loopt er rancuneus de deur uit dan?
Vroeg ik me ook af.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 17:10

Van Bommel.
Bergwijn.
Ihatarren (als je de geruchten moet geloven)

Heel veel meer goeds zit er niet meer tussen.

10. Nilis
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 123 times
Been thanked: 39 times

Bericht door 10. Nilis » 27 jan 2020, 17:13

Van Bommel is ontslagen.
Bergwijn wordt verkocht.
Ihattaren blijft gewoon.

Zeverzak.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 27 jan 2020, 17:14

Wat Nilis zegt.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 jan 2020, 17:20

DeTaurus schreef:
27 jan 2020, 17:10
Van Bommel.
Bergwijn.
Ihatarren (als je de geruchten moet geloven)

Heel veel meer goeds zit er niet meer tussen.
Trol.

Galactico
Ballenjongen
Clubvoorkeur:

Bericht door Galactico » 27 jan 2020, 17:21

Sfeertje hier

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 jan 2020, 17:22

DeTaurus schreef:
Wat een dom gezwets zeg.

Vertel; wie lopen allemaal rancuneus de deur uit. Iedereen gaat weg roep je te pas en te onpas.

Een lijstje graag.

edit: laat maar. Eentje is ontslagen omdat hij nog slechter functioneerde dan Aad de Mos, de andere beuren we ruim 30 miljoen voor en Ihattaren is niet weg. De enige die de geruchten de wereld in slingerd die we zouden moeten geloven ben jij.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 27 jan 2020, 18:03

Pardon voor mijn frustratie.

Maar ik ben echt niet blij met de gang van zaken.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 27 jan 2020, 18:13

Je loopt gewoon puur te trollen. Heeft niks met frustratie te maken.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 27 jan 2020, 18:47

https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-en-to ... ~ae4c33e8/

Gaat dus inderdaad waarschijnlijk meer dan 30 miljoen worden. En dat allemaal gebaseerd op redelijke statistieken in een flut competitie en mogelijke potentie. Toch knap.

10. Nilis
Veelbelovend talent
Has thanked: 123 times
Been thanked: 39 times

Bericht door 10. Nilis » 27 jan 2020, 18:48

Meer dan 30 miljoen voor middelmaat met een verrotte mentaliteit. Lekker John!

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 27 jan 2020, 18:58

Een bedrag rond de 35 miljoen is op zich prima. Komt uit de eigen jeugd dus het geld vloeit allemaal de clubkas in. Jammer dat het zo is gegaan maar het lijkt me het beste als deze transfer snel wordt afgerond. Dan graag een linksback halen en als het even kan een hele goede middenvelder. Er hoeft wat mij betreft geen directe vervanger te komen voor Bergwijn. Gakpo moet nu opstaan en Bruma zou eventueel ook van links kunnen komen. Doan op rechts en Madueke doorschuiven vanuit de jeugd. Dan heb je de posities weer dubbel bezet.

PSV90
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 56 times
Been thanked: 62 times

Bericht door PSV90 » 27 jan 2020, 19:23

Hopelijk wordt de transfer snel afgerond tegen een mooi bedrag en kunnen PSV en Stevie uiteindelijk de lucht klaren en op een normale manier afscheid nemen (mooi zal het niet meer worden). Totdat ik zeker weet of Bergwijn iets te verwijten is in deze kwestie ga ik hem in ieder geval niet voor vanalles en nog wat uitmaken. Leek me altijd wel een prima kerel. Had hem graag als uithangbord van PSV stappen zien zetten richting internationale topspeler.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 147 times
Been thanked: 280 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 27 jan 2020, 19:26

Mag ik zeggen dat ik Bergwijn begrijp of wordt mijn kop er dan afgehakt?
Deze jongen zou hier spelen tot het einde van het seizoen en na het EK voor een zo goed mogelijke prijs naar een zo goed mogelijke club vertrekken. Nu speelt PSV echt helemaal nergens meer voor, niet het kampioenschap, niet in Europa en niet eens meer in de beker. Het is een sfeer van niks. Een zeer demotiverende omgeving, waarin hij de grote blikvanger is en die dus onnoemelijk veel kritiek krijgt. Wat heeft hij dan nog te winnen door te blijven?

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 27 jan 2020, 19:32

Artikel VI is vrij duidelijk. Ook over onze topper Steven “PSV in mijn hart” Bergwijn.

https://www.vi.nl/pro/loopgravenoorlog- ... op-barsten

guus
Basisspeler
Has thanked: 97 times
Been thanked: 72 times

Bericht door guus » 27 jan 2020, 19:35

Thijs85 schreef:
27 jan 2020, 19:26
Mag ik zeggen dat ik Bergwijn begrijp of wordt mijn kop er dan afgehakt?
Deze jongen zou hier spelen tot het einde van het seizoen en na het EK voor een zo goed mogelijke prijs naar een zo goed mogelijke club vertrekken. Nu speelt PSV echt helemaal nergens meer voor, niet het kampioenschap, niet in Europa en niet eens meer in de beker. Het is een sfeer van niks. Een zeer demotiverende omgeving, waarin hij de grote blikvanger is en die dus onnoemelijk veel kritiek krijgt. Wat heeft hij dan nog te winnen door te blijven?
Bergwijn is zelf een sfeerverzieker en een demotivator.

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 395 times
Been thanked: 154 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 27 jan 2020, 19:50

Armada schreef:
27 jan 2020, 19:32
Artikel VI is vrij duidelijk. Ook over onze topper Steven “PSV in mijn hart” Bergwijn.

https://www.vi.nl/pro/loopgravenoorlog- ... op-barsten
Heel mooi artikel!

Plaats reactie