Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
BFTS'17
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 3 times
Been thanked: 32 times

Sfeertopic 2018/19

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:34

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

deninho32 schreef:
08 aug 2019, 16:03
Uit emotie? Dat is meer jezelf iets te belangrijk vinden..Je mag daar niet komen op straffe van een stadionverbod. Prima dat dit wordt gehandhaafd, zoals ook vuurwerk afsteken in een stadion zwaar bestraft moet worden...
Ja en als straks schelden een stadionverbod oplevert, ga jij dan ook op je taalgebruik letten? Ga toch weg man moraalridder. Mensen stappen uit blijdschap een hekje over, ze rennen niet uit woede op het veld. Nogal een verschil.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 16:39

Boeie, regels zijn regels. Als jij je niet kunt inhouden, dan ga je toch niet naar de wedstrijd? Je bent niet groter dan de regels die de club opstelt.
Gewoon een kwestie van jezelf te belangrijk vinden inderdaad.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 16:39

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 16:34
deninho32 schreef:
Uit emotie? Dat is meer jezelf iets te belangrijk vinden..Je mag daar niet komen op straffe van een stadionverbod. Prima dat dit wordt gehandhaafd, zoals ook vuurwerk afsteken in een stadion zwaar bestraft moet worden...
Ja en als straks schelden een stadionverbod oplevert, ga jij dan ook op je taalgebruik letten? Ga toch weg man moraalridder. Mensen stappen uit blijdschap een hekje over, ze rennen niet uit woede op het veld. Nogal een verschil.
Volgens mij is het incident waar jij op doelt niet de eerste keer dat deze jongen de regels overtrad?

Een moraalridder is iemand die zijn eigen normen en waarden aan iemand anders opdringt, het volgen van de regels valt daar niet onder. Excuses lijken mij op zijn plaats ;)
"If triangles had a god, they would give him three sides."

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:46

Maikel_91 schreef:
08 aug 2019, 16:39
Boeie, regels zijn regels. Als jij je niet kunt inhouden, dan ga je toch niet naar de wedstrijd? Je bent niet groter dan de regels die de club opstelt.
Eens dat regels regels zijn, echter wordt binnen die regels de emotie rondom het voetbal niet meegenomen. Over een hek stappen uit blijdschap en zonder kwade bedoelingen is niet hetzelfde als uit agressie het veld oprennen. Niet iedereen in het stadion is klapvee.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 16:49

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 16:46

Eens dat regels regels zijn, echter wordt binnen die regels de emotie rondom het voetbal niet meegenomen. Over een hek stappen uit blijdschap en zonder kwade bedoelingen is niet hetzelfde als uit agressie het veld oprennen. Niet iedereen in het stadion is klapvee.
Maakt niet uit of mensen klapvee zijn of niet, regels zijn er voor iedereen. Ook voor mensen die sfeer maken, je zit niet in een bevoorrechte positie wat je de rechten geeft om regels te overtreden. Maakt niet uit of er geen kwade bedoelingen achter zitten of niet, regel overtreden is regel overtreden en daar zitten consequenties aan verbonden dus. Als je dat weet en je doet het alsnog, ben je gewoon dom en vraag je erom.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:49

Trixm schreef:
BFTS'17 schreef:
deninho32 schreef:
Volgens mij is het incident waar jij op doelt niet de eerste keer dat deze jongen de regels overtrad?

Een moraalridder is iemand die zijn eigen normen en waarden aan iemand anders opdringt, het volgen van de regels valt daar niet onder. Excuses lijken mij op zijn plaats ;)
Ik ken heel deze jongen niet dus ik ben ook niet op de hoogte van eerdere incidenten. Hij is overigens niet de enige die voor het overstappen van een hekje het stadionverbod kreeg.

Moraalridders wijzen andere op regels waar ze zich beter aan kunnen houden, daar doelde ik op. Geen excuses nodig.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 16:49

BFTS'17 schreef:
Maikel_91 schreef:
Zo staat PSV er ook in, daarom krijg je als het onverhoopt toch gebeurt eerst een officiële waarschuwing. Dus ik zie niet helemaal in wat het probleem is.

Klapvee als synoniem voor mensen die zich aan de regels houden lijkt mij ook niet terecht.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 16:51

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 16:49

Ik ken heel deze jongen niet dus ik ben ook niet op de hoogte van eerdere incidenten. Hij is overigens niet de enige die voor het overstappen van een hekje het stadionverbod kreeg.

Moraalridders wijzen andere op regels waar ze zich beter aan kunnen houden, daar doelde ik op. Geen excuses nodig.
Dat is niet wat een moraalridder is, daarbij is het sowieso een zwaktebod om iemand die op een fatsoenlijke wijze zijn standpunt duidelijk maakt dan uit te maken voor moraalridder. Puur omdat jij het er niet mee eens bent.

Excuses zouden wel degelijk op zijn plaats zijn.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:52

Maikel_91 schreef:
BFTS'17 schreef:

Maakt niet uit of mensen klapvee zijn of niet, regels zijn er voor iedereen. Ook voor mensen die sfeer maken, je zit niet in een bevoorrechte positie wat je de rechten geeft om regels te overtreden. Maakt niet uit of er geen kwade bedoelingen achter zitten of niet, regel overtreden is regel overtreden en daar zitten consequenties aan verbonden dus. Als je dat weet en je doet het alsnog, ben je gewoon dom en vraag je erom.
Zie je mij ergens pretenderen dat ik meer rechten zou hebben als andere omdat ik sfeer maak? Ik geef enkel aan dat niet alles zwart wit is als het gaat om de regels rondom dingen bij voetbal. Zo krijg je bij PSV 9 maanden stadionverbod voor het gooien van bier. Moeten de mensen bestraft worden die uit geluk hun bier de lucht in gooien bij de 1-0 op Ajax in de 95e minuut?

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:52

Maikel_91 schreef:
08 aug 2019, 16:51
BFTS'17 schreef:

Dat is niet wat een moraalridder is, daarbij is het sowieso een zwaktebod om iemand die op een fatsoenlijke wijze zijn standpunt duidelijk maakt dan uit te maken voor moraalridder.

Ik zou de definitie er nog maar eens op nazoeken. En nee geen excuses. Next.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 16:54

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 16:52
Maikel_91 schreef:
BFTS'17 schreef:

Dat is niet wat een moraalridder is, daarbij is het sowieso een zwaktebod om iemand die op een fatsoenlijke wijze zijn standpunt duidelijk maakt dan uit te maken voor moraalridder.

Dat heb ik gedaan :)
Misschien toch maar even nadenken over een excuses.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 16:55

BFTS'17 schreef:

Zie je mij ergens pretenderen dat ik meer rechten zou hebben als andere omdat ik sfeer maak? Ik geef enkel aan dat niet alles zwart wit is als het gaat om de regels rondom dingen bij voetbal. Zo krijg je bij PSV 9 maanden stadionverbod voor het gooien van bier. Moeten de mensen bestraft worden die uit geluk hun bier de lucht in gooien bij de 1-0 op Ajax in de 95e minuut?
Met je hele houding pretendeer je dat wel ja. Je hebt geen begrip voor de regels want je blijft maar dingen erbij halen om je gelijk te krijgen.

Regels zijn regels, kan je je daar niet aan houden dan heb je er niks te zoeken toch?

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:56

Ik heb erover nagedacht, gaat hem niet worden.

BFTS'17
Bankzitter

Bericht door BFTS'17 » 08 aug 2019, 16:57

Maikel_91 schreef:
08 aug 2019, 16:55
BFTS'17 schreef:

Met je hele houding pretendeer je dat wel ja. Je hebt geen begrip voor de regels want je blijft maar dingen erbij halen om je gelijk te krijgen.

Regels zijn regels, kan je je daar niet aan houden dan heb je er niks te zoeken toch?
Ga nou eens dieper in op bijvoorbeeld het bier gooien. Ben jij van mening dat mensen die uit blijdschap hun bier in de lucht gooien bij de 1-0 tegen Ajax in de 95e minuut een stadionverbod moeten krijgen van 9 maanden?

Beka
Veelbelovend talent
Has thanked: 15 times
Been thanked: 13 times

Bericht door Beka » 08 aug 2019, 16:58

BFTS'17 schreef:
deninho32 schreef:
Het is toch begrijpelijk dat er ergens een grens getrokken moet worden? Ik vind een stadionverbod ook overdreven, maar ergens moet er een lijn getrokken worden, anders staan er elke week 20 man op het veld te juichen. Dit begrijp je toch wel? En er zit natuurlijk een verschil tussen vloeken op de tribune en dit.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 08 aug 2019, 16:58

BFTS'17 schreef:
Maikel_91 schreef:
BFTS'17 schreef:

Er wordt op de regels gewezen, dat maakt je per definitie geen moraalridder. Door bijvoorbeeld te zeggen dat schelden op de tribune ongehoord is, maakt je een moraalridder. Omdat dit niet een gehandhaafde regel is.

Dus nog even ter verduidelijking - Maikel dringt niet zijn moraal op, maar wijst je op de bestaande situatie.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 17:00

BFTS'17 schreef:
08 aug 2019, 16:57

Ga nou eens dieper in op bijvoorbeeld het bier gooien. Ben jij van mening dat mensen die uit blijdschap hun bier in de lucht gooien bij de 1-0 tegen Ajax in de 95e minuut een stadionverbod moeten krijgen van 9 maanden?
Maar je gaat nu net zolang dingen erbij halen tot je een beetje gelijk kan krijgen?
Zoals ik al zei, regels zijn er niet voor niks. En ik denk dat als er zo'n situatie voordoet waarbij PSV in de 95e minuut een beslissende maakt tegen Ajax. Dat ze daarna echt niet mensen gaan uitzoeken omdat ze een biertje in de lucht gooien.

Mensen die bewust biertjes op het veld gooien om spelers te raken mag je meteen eruit flikkeren.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 08 aug 2019, 17:02

Trixm schreef:
08 aug 2019, 16:58

Er wordt op de regels gewezen, dat maakt je per definitie geen moraalridder. Door bijvoorbeeld te zeggen dat schelden op de tribune ongehoord is, maakt je een moraalridder. Omdat dit niet een gehandhaafde regel is.

Dus nog even ter verduidelijking - Maikel dringt niet zijn moraal op, maar wijst je op de bestaande situatie.
Ik vind het gewoon triest, deninho geeft op een fatsoenlijke manier zijn standpunt weer en omdat bfts geen ander weerwoord heeft gaat hij hem maar moraalridder noemen, terwijl hij schijnbaar niet eens weet wat een moraalridder werkelijk is. Kinderlijk.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 17:03

Ik een moraalridder :D.. Mensen die zich in het stadion niet aan de regels houden moet je er gewoon uitgooien.. Als je toch over dat hek gaat dan vind je jezelf enorm belangrijk blijkbaar..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 08 aug 2019, 17:09

Dat er regels zijn is prima. De kreet "regel is nu eenmaal regel" klinkt mij echter niet prettig in de oren.
Mijn ervaring na 36 jaar voor de klas is dat enige flexibiliteit in de toepassing ervan en humor voor een prima sfeer kunnen zorgen. En dat daardoor excessen buiten de deur blijven door wederzijds respect.

Al lezende krijg ik de indruk dat er twee heel verschillende werelden hier met elkaar over sfeer in het stadion aan het communiceren zijn.

Misschien dat er wat meer wederzijds begrip ontstaat als fanatieke Oost gangers een keer een kijkje mogen nemen en een praatje maken in de bestuurskamer, terwijl anderzijds m.i. het zeker ook erg nuttig zal zijn als mensen met colbert en stropdas en bestuursfuncties eens wat wedstrijden van hun club bekijken vanaf de Oost beneden.

Leidt vast tot meer begrip en kan dus geen kwaad, dunkt me.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 17:36

Maikel_91 schreef:
08 aug 2019, 17:02
Trixm schreef:
08 aug 2019, 16:58

Ik vind het gewoon triest, deninho geeft op een fatsoenlijke manier zijn standpunt weer en omdat bfts geen ander weerwoord heeft gaat hij hem maar moraalridder noemen, terwijl hij schijnbaar niet eens weet wat een moraalridder werkelijk is. Kinderlijk.
Het zijn dan ook the boys from the south toch? ;)

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 336 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 08 aug 2019, 17:38

Iedereen kent de regels. Blijkbaar vond deze knul het wel een stadionverbod waard om over een hekje te springen. Je maakt altijd de afweging, hoe traag je hersenen ook werken. Als er - even heel extreem genomen - doodstraf stond op deze actie dan had hij het waarschijnlijk niet gedaan, denken jullie wel? Eerst over het hek gaan en later huilen uit spijt. Deze gast moet gewoon zijn hersentjes gebruiken en nadenken of ie het echt wel waard vindt om over het hek te springen.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 21:16

Benieuwd hoe jullie in het seizoen hierna over al deze zaken denken...
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 08 aug 2019, 21:17

Wat gaat er veranderen dan?

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 21:17

Lorenzo von Matterhorn schreef:
08 aug 2019, 17:38
Iedereen kent de regels. Blijkbaar vond deze knul het wel een stadionverbod waard om over een hekje te springen. Je maakt altijd de afweging, hoe traag je hersenen ook werken. Als er - even heel extreem genomen - doodstraf stond op deze actie dan had hij het waarschijnlijk niet gedaan, denken jullie wel? Eerst over het hek gaan en later huilen uit spijt. Deze gast moet gewoon zijn hersentjes gebruiken en nadenken of ie het echt wel waard vindt om over het hek te springen.
Misschien zat ie wel in een psychose, dan ben je blijkbaar ontoerekeningsvatbaar heb ik hier geleerd en gelden hele andere regels. Dan ben je zelfs slachtoffer!
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 08 aug 2019, 21:18

deninho32 schreef:
08 aug 2019, 21:17
Wat gaat er veranderen dan?
In ieder geval een ander topic...

Plaats reactie