Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Sfeertopic Algemeen

Bericht door Menno1 » 27 jan 2020, 02:24

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PCGC schreef:
26 jan 2020, 20:34
Wij zijn de club!

Fuck John en Toon! Oprotten
Wie is wij?

Waarom deel je je trio fantasieën?

En waarom oprotten?

Seriously: wat is dit voor proleten gedrag zeg. Ja ik heb ook zware kritiek en dat al een tijdje: ver voordat het instortte.

Maar met ‘iedereen oprotten’ schiet niemand wat mee op.

Hoe denk je hoe toekomstige spelers en een toekomstige trainer kijkt hier na?

Wat een ongelooflijke disservice leveren deze ‘supporters’ (vertaal: doorgeslagen randdebielen met het IQ van een tuinhek) aan onze club zeg.

Om je werkelijk kapot voor te schamen.

Gewijzigd door deninho32

Je mag het ergens niet mee eens zijn. Maar doe ook een beetje normaal en respectvol.
Laatst gewijzigd door deninho32 op 27 jan 2020, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Privézaken

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 jan 2020, 06:41

Er zit 5 tot 10 man vast, die gaan vandaag niet naar hun werk. Als deze doorgesnoven idioten uberhaupt al werk hebben. Ik merk dat ik nog meer pro John de Jong en Toon ben geworden dankzij alle randdebielen die gisteren menen groter dan de club te zijn.

Laat ze nooit meer zingen 'voor de kleuren, de club en de stad', want ze richten de club ten gronde. Namaaksupporters, richt je eigen club op als je de belangrijkste bij een club wil zijn.

Eendracht maakt macht, maar niet voor dit groepje idioten. Kan er vrij pissig om worden.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 27 jan 2020, 06:46

Eens met fitboy

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 jan 2020, 07:19

Het idiote is nog dat een redelijk deel van het groepje boomklevertjes dat meent groter dan de club te zijn ergens begin 20 is. Dat zag je ook duidelijk op de beelden van het rellen bij het stadion.

Die waren godverdomme nog zaad toen ik al supporter was en in het stadion kwam. Echt dikke fuck you naar die idioten.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:30

Krijgen we dit weer, de discussie wie een betere supporter is.....
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 27 jan 2020, 08:32

Dat is geen discussie hoor, er zijn er een aantal die zich na gister echt geen supporter meer mogen noemen.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 271 times
Been thanked: 282 times

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 08:33

Dus? Heb je dan minder recht van spreken?

Toon heeft nooit een goede band gehad met de harde kern, toch een belangrijk onderdeel van de club. Van het begin af aan is Toon begonnen met 'supportertje pesten'. Daar stond hij ook om bekend, want er waren verschillende leden van de harde kern van AZ die de PSV'ers 'succes' wensten onder zijn leiding. Daarnaast maakt hij een enorme rommel van de club. Het is een complete zooi. Spelers en directie ruziën met elkaar, hij heeft een onervaren trainer neergezet en een totaal incapabele TD. Dat is zijn (!) verantwoordelijkheid, van niemand anders.

Acties op de tribune met een doekje en wat gezang zat eraan te komen. Als je dat niet aan zag komen heb je een enorme plaat voor je kop. Voetbal is emotie, misschien begrijpt niet iedereen dat maar er zijn mensen die zich hier echt enorm klote over voelen. Dan mag je gerust je onrust uitten.

De hoofdingang bestormen en geweld gebruiken tegen mensen van de club is nooit een optie en nooit goed te praten.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:34

Sensation schreef:
27 jan 2020, 08:32
Dat is geen discussie hoor, er zijn er een aantal die zich na gister echt geen supporter meer mogen noemen.
En het allermooiste is, dat bepaal jij niet...
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 27 jan 2020, 08:35

PCGC schreef:
27 jan 2020, 08:34
Sensation schreef:
27 jan 2020, 08:32
En het allermooiste is, dat bepaal jij niet...
En of Toon en John moeten oprotten bepaal jij niet. Dat bepaald geen enkele supporter. Maar er zijn er een aantal die een godcomplex hebben en denken dit wel te kunnen bepalen.

Wij zijn de club :lol:
#SzoboszlaiForBallonD'Or

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:37

Klopt ja, supporter zijn inderdaad de club. Lees je eens in wat een voetbalclub zonder fans zou zijn....juist helemaal niets. 0,0% bestaansrecht.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 08:39

Hoe langer dit aanhoudt en hoe heftiger dit wordt, hoe instabieler de positie van Gerbrands en De Jong wordt.

Denken dat het publiek/de harde kern geen invloed kan uitoefenen. Haha.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 27 jan 2020, 08:39

Nee, met ‘wij zijn de club’ doel je op een kleine groep ‘supporters’. Een club kan prima leven zonder dat groepje, er blijven er genoeg over die wel in voor en tegenspoed achter de club blijven staan.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:41

Ik bedoel WIJ (de fans), ik heb het helemaal nergens over alleen dat kleine groepje....
Gewijzigd door deninho32
Laatst gewijzigd door deninho32 op 27 jan 2020, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 08:41

Achter de club staan? Als de 'kleine groep supporters' weg is, hoor je precies niemand meer achter de club staan. Teletekst en toetsenbord 'supporters'. Je kunt zeggen over deze groep wat je wilt, maar zij zijn er altijd.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:42

Ik neem aan dat de grote monden hier volgende week ook allemaal in de Arena zitten om de spelers, in voor en tegenspoed, aan te moedigen???

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 27 jan 2020, 08:44

PCGC schreef:
27 jan 2020, 08:41
Nee enorme clown, ik bedoel WIJ (de fans), ik heb het helemaal nergens over alleen dat kleine groepje....
‘Wij zijn de club! Fuck John en Toon, oprotten’ zoiets was toch jouw tekst? Wat ook de mening van dat groepje is? Er is een overgrote groep die het hier niet mee eens is en zich ervan distantieert. Ik ga geen discussie voeren wie wel en wie niet echte supporters zijn, dat is een verschil van inzicht van wat supporterschap betekend. Maar ik schaar jou dus onder dat groepje en ga er impliciet van uit dat je met wij op dat groepje doelt..

@Paco Casal ik ben altijd vol lof geweest over de sfeergroeperingen. Maar vind dat ze zich nu wel wat meer mogen focussen in het supporten Ipv het zichzelf heel belangrijk vinden. Ik heb veel respect voor de manier waarop zij afgelopen tijden zich ontwikkelt hebben en echt voor sfeer zorgen. Alleen ik vind dat ze nu een beetje doorslaan.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:49

Die insinuaties zijn voor jou rekening. Ik weet wat ik ermee bedoelde....

Vlagman
Bankzitter
Has thanked: 16 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Vlagman » 27 jan 2020, 08:54

PCGC schreef:
27 jan 2020, 08:37
Klopt ja, supporter zijn inderdaad de club. Lees je eens in wat een voetbalclub zonder fans zou zijn....juist helemaal niets. 0,0% bestaansrecht.
Nee, je bent toeschouwer.

Ga naar binnen en op je stoeltje zitten. Kijk links naast je, kijk rechts naast je. Dan zie je nog 34.999 toeschouwers en geen grootaandeelhouders. Als iedereen denkt dat dat ze een steen door de ruit moeten gooien op het moment dat ''hun belang" wordt geschaad dan is het erg druk bij de ingang elke wedstrijd.

Gelukkig heeft 99% wel een zelfdenkend vermogen en gaan gewoon lekker naar huis tot de volgende keer.

Er zijn veel vormen van supporters, sommige kijken de wedstrijd op TV, anderen alleen de samenvatting, sommige gaan naar het stadion met een shirtje aan en drinken een biertje met vrienden. Dan heb je nog de fanatiekelingen die er elke uitwedstrijd bij zijn en die ook met PSV naar bed gaan.

Je bent supporter af als je mensen staat te bedreigen, met ****** aan het schelden bent, spelers aan het uitfluiten bent of het stadion aan het bestormen bent. Het woord "support" oftewel (onder)steunen dekt de lading niet voor deze activiteiten.

Maar ze weten dat wat ze doen ook fout is. Ze zien er namelijk allemaal uit als zwarte Northface ninja's met de capuchon strak over hun petjes getrokken. En dan met de spillebeentjes in hun skinnyjeans staan ze als 15 jarige pubertjes beetje te verzetten tegen de ME omdat het cool is voor de insta en op school maandag.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 08:54

Ik ben het gewoon niet eens met de tendens die hier heerst dat je jezelf als supporter maar overal bij neer moet leggen (maar oh wee, hoe belangrijk ze zichzelf vinden). Want PCGC zegt het gechargeerd, maar heeft gelijk. Zonder supporters is er geen PSV. Zonder dat 'kleine groepje' die er voor zorgt dat je al 1,5 seizoen uitverkocht bent met uitwedstrijden. Daar, op de OOST tribune en begin Noord, zie je zelden tot nooit lege plekken. Terwijl de lange zijde leger en leger wordt.

Iets meer respect voor dit groepje mag gerust. Want zij hebben meer voor de club over dan wie dan ook. Niet altijd op de goede manier, maar zo werkt dat als er emotie bij komt kijken. En ja, het feit dat er emotie bij komt kijken zegt best wat over de mate van supporterschap.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:56

Vlagman schreef:
27 jan 2020, 08:54
PCGC schreef:
27 jan 2020, 08:37
Nee, je bent toeschouwer.

Ga naar binnen en op je stoeltje zitten. Kijk links naast je, kijk rechts naast je. Dan zie je nog 34.999 toeschouwers en geen grootaandeelhouders. Als iedereen denkt dat dat ze een steen door de ruit moeten gooien op het moment dat ''hun belang" wordt geschaad dan is het erg druk bij de ingang elke wedstrijd.

Gelukkig heeft 99% wel een zelfdenkend vermogen en gaan gewoon lekker naar huis tot de volgende keer.

Er zijn veel vormen van supporters, sommige kijken de wedstrijd op TV, anderen alleen de samenvatting, sommige gaan naar het stadion met een shirtje aan en drinken een biertje met vrienden. Dan heb je nog de fanatiekelingen die er elke uitwedstrijd bij zijn en die ook met PSV naar bed gaan.

Je bent supporter af als je mensen staat te bedreigen, met ****** aan het schelden bent, spelers aan het uitfluiten bent of het stadion aan het bestormen bent. Het woord "support" oftewel (onder)steunen dekt de lading niet voor deze activiteiten.

Maar ze weten dat wat ze doen ook fout is. Ze zien er namelijk allemaal uit als zwarte Northface ninja's met de capuchon strak over hun petjes getrokken. En dan met de spillebeentjes in hun skinnyjeans staan ze als 15 jarige pubertjes beetje te verzetten tegen de ME omdat het cool is voor de insta en op school maandag.
Je begrijpt er vrij weinig van, dat zie ik inderdaad wel.

Vlagman
Bankzitter
Has thanked: 16 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Vlagman » 27 jan 2020, 08:57

Paco Casal schreef:
Ik ben het gewoon niet eens met de tendens die hier heerst dat je jezelf als supporter maar overal bij neer moet leggen (maar oh wee, hoe belangrijk ze zichzelf vinden). Want PCGC zegt het gechargeerd, maar heeft gelijk. Zonder supporters is er geen PSV. Zonder dat 'kleine groepje' die er voor zorgt dat je al 1,5 seizoen uitverkocht bent met uitwedstrijden. Daar, op de OOST tribune en begin Noord, zie je zelden tot nooit lege plekken. Terwijl de lange zijde leger en leger wordt.

Iets meer respect voor dit groepje mag gerust. Want zij hebben meer voor de club over dan wie dan ook. Niet altijd op de goede manier, maar zo werkt dat als er emotie bij komt kijken. En ja, het feit dat er emotie bij komt kijken zegt best wat over de mate van supporterschap.
Uit je onvrede met een wit zakdoekje, een ludiek spandoek, een gevat spreekkoor. Maar niet met een baksteen en een ziekte.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 08:59

Oh, voor de duidelijkheid: Ik keur het bestormen van de hoofdingang dan ook niet goed.

De acties op de tribune begrijp ik dan wel weer volledig.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2113 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 08:59

Paco Casal schreef:
Iets meer respect voor dit groepje mag gerust.
Respect voor degenen die de club enorm beschadigen?
Die niet supporten maar afbreken?
Die zichzelf belangrijker vinden dan de club?
Die liever directieleden aanvallen dan het team ondersteunen?

Dat noem ik een groepje randdebielen die zich kapot moeten schamen en hopelijk een levenslang stadionverbod krijgen.
Paco Casal schreef:
Zonder supporters is er geen PSV. Zonder dat 'kleine groepje' die er voor zorgt dat je al 1,5 seizoen uitverkocht bent met uitwedstrijden.
Volgens mij kan PSV meer dan prima zonder die ongeveer 50 mafkezen, in het stadion passen iets meer supporters.
En bij mijn weten ook in de uitvakken.
Laatst gewijzigd door Ren Höek op 27 jan 2020, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 08:59

O dat mag wel? Wacht even dan schrijf ik het op. Schelden mag niet, uitfluiten ook niet, want dan ben je supporter af. Maar een wit zakdoekje, een spandoek of spreekkoor mag weer wel?
Nog iets anders waar we ons aan moeten houden om een echte supporter te zijn?

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 27 jan 2020, 09:02

Gewijzigd door deninho32
Laatst gewijzigd door deninho32 op 27 jan 2020, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Privézaken
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 09:03

Hoe jij die mensen noemt moet je zelf weten. Ik heb er meer respect voor dan iemand die niets doet vanaf zijn computertje en zonder een wanklank naar huis gaat of niet eens in het stadion zit.

Haha, geloof me. Het zijn er ook een stuk meer dan 50 met dezelfde mening.

Plaats reactie