Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 271 times
Been thanked: 282 times

Sfeertopic Algemeen

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 09:03

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoe jij die mensen noemt moet je zelf weten. Ik heb er meer respect voor dan iemand die niets doet vanaf zijn computertje en zonder een wanklank naar huis gaat of niet eens in het stadion zit.

Haha, geloof me. Het zijn er ook een stuk meer dan 50 met dezelfde mening.

Vlagman
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 16 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Vlagman » 27 jan 2020, 09:06

PCGC schreef:
27 jan 2020, 08:59
O dat mag wel? Wacht even dan schrijf ik het op. Schelden mag niet, uitfluiten ook niet, want dan ben je supporter af. Maar een wit zakdoekje, een spandoek of spreekkoor mag weer wel?
Nog iets anders waar we ons aan moeten houden om een echte supporter te zijn?
Ja, nog zeker een paar dingen:

Normaal gedrag vertonen wat ook buiten de muren van het stadion van je wordt verwacht. Niet denken dat je alles kan maken op het moment dat je je in de anonimiteit van een mensenmassa bevindt.

Geen vuurwerk op het veld gooien. Ook geen muntjes en aanstekers etc naar spelers van de tegenpartij.

En idioten aanspreken op hun gedrag wanneer ze over de schreef gaan om de norm aan te geven in het stadion in plaats van toe te geven aan groepsdruk en meedoen omdat je dan stoer bevonden wordt.

Ruim je rommel op als je naar huis gaat.

Denk dat we er dan een heel eind zijn. Wat voor heel veel mensen heel normaal is zal helaas waarschijnlijk teveel gevraagd zijn voor het groepje raddraaiers.
Laatst gewijzigd door Vlagman op 27 jan 2020, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 27 jan 2020, 09:06

Sensation schreef:
27 jan 2020, 08:44
PCGC schreef:
27 jan 2020, 08:41
Nee enorme clown, ik bedoel WIJ (de fans), ik heb het helemaal nergens over alleen dat kleine groepje....
@Paco Casal ik ben altijd vol lof geweest over de sfeergroeperingen. Maar vind dat ze zich nu wel wat meer mogen focussen in het supporten Ipv het zichzelf heel belangrijk vinden. Ik heb veel respect voor de manier waarop zij afgelopen tijden zich ontwikkelt hebben en echt voor sfeer zorgen. Alleen ik vind dat ze nu een beetje doorslaan.

Precies. Die gastjes denken dat ze veel meer zijn dat ze daadwerkelijk zijn. Get a life.

Fanatic-U-s
Geselecteerd voor Oranje
Has thanked: 65 times
Been thanked: 99 times

Bericht door Fanatic-U-s » 27 jan 2020, 09:08

"Voetbal is emotie" zeggen ze dan.

Echte mannen houden hun emoties in bedwang.
Neunzig Minuten pro Spiel im Kampfmodus!

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 27 jan 2020, 09:09

Het probleem is dat die mensen zich veel te serieus nemen en denken dat zij de club zijn en dat zij bepalen wat de leiding doet. Je bent een nummer en meer niet. Die spice girls werden al niet serieus genomen door het overgrote deel van de supporters, maar nu helemaal niet meer. Ze zijn er altijd en gaan overal mee naartoe, maar dat is niet voor de club. Het is voor jezelf en verder niets.. Ik zei het al eerder, maar domheid is nooit een vrijbrief voor geweld. Bovendien zou het wel heel krom zijn als dat soort leeghoofden het beleid gaan bepalen. Ik heb gisteren een kind van 8 bang thuis zien komen, misschien moeten die debielen daar eens over nadenken. Al denk ik dat ze zelfs daar de verstandelijke vermogens voor missen. Het is een fucking spelletje, niet meer en niet minder..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 27 jan 2020, 09:16

We gaan stoppen met op de man spelen, geen zin in de hele dag politieagent te spelen, heb meer te doen

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 09:33

Fanatic-U-s schreef:
27 jan 2020, 09:08

Wat een dooddoener, sta je daar in de bevallingskamer waar je vrouw je eerste kleine er net heeft uitgeperst, proberen niet te gaan huilen, want ja echte mannen houden hun emoties in bedwang...
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 09:34

deninho32 schreef:
27 jan 2020, 09:09
Het is een fucking spelletje, niet meer en niet minder..
Voor veel mensen is het meer dan een fucking spelletje. En jij bepaalt niet voor die mensen of dat mag, of dat triest is of dat dat kinderachtig is. Een mening er over vormen uiteraard wel.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 229 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 27 jan 2020, 09:35

PCGC schreef:
27 jan 2020, 09:33
Fanatic-U-s schreef:

Wat een dooddoener, sta je daar in de bevallingskamer waar je vrouw je eerste kleine er net heeft uitgeperst, proberen niet te gaan huilen, want ja echte mannen houden hun emoties in bedwang...
Dat is niet bepaald de vergelijking die er hier toe doet.

Fanatic-U-s
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Fanatic-U-s » 27 jan 2020, 09:36

PCGC schreef:
27 jan 2020, 09:33
Fanatic-U-s schreef:

Bullshit argument, je houdt je emoties in bedwang als het om negatieve emoties gaat. Volgens jouw beredenering zouden we ook niet mogen lachen.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2113 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 27 jan 2020, 09:37

Alsof het nut heeft om in discussie te gaan met die paar leden hier die zichzelf belangrijker vinden dan de club.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 09:37

Hoho jij komt met de dooddoener een echte man houdt zijn emoties in bedwang. Ik weerleg je argument alleen maar.
Dat je je argument daarna bijschaafd is op jou conto.

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 27 jan 2020, 09:39

Er is helemaal niemand die zich belangrijker vindt dan de club.

Denk dan ook niet dat er leden van hier bij de hoofdingang stonden gisteren. Maar ach, waarom zou je in discussie gaan met iemand die niet open staat voor discussie.

Fanatic-U-s
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Fanatic-U-s » 27 jan 2020, 09:40

PCGC schreef:
27 jan 2020, 09:37
Hoho jij komt met de dooddoener een echte man houdt zijn emoties in bedwang. Ik weerleg je argument alleen maar.
Dat je je argument daarna bijschaafd is op jou conto.
Prima, alle kudo's naar jou! :D

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 09:41

Hehe eindelijk, was dat nou zo moeilijk...

Fanatic-U-s
Geselecteerd voor Oranje

Bericht door Fanatic-U-s » 27 jan 2020, 09:49

PCGC schreef:
27 jan 2020, 09:41
Hehe eindelijk, was dat nou zo moeilijk...
Nee hoor, opzich heb je een punt. Maar wat vind je van mijn bijgeschaafde argument?

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 27 jan 2020, 10:34

Ik ben het er niet mee eens. Negatieve emoties moeten er ook soms uit, al ben ik van mening dat dan in een kussen schreeuwen beter is dan de hoofdingang bestormen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 27 jan 2020, 10:36

Ren Höek schreef:
27 jan 2020, 09:37
Alsof het nut heeft om in discussie te gaan met die paar leden hier die zichzelf belangrijker vinden dan de club.
Is het weer zover? Zijn de kleine pikkies weer bezig? Kon je op wachten natuurlijk.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 jan 2020, 10:56

Ergens begrip voor hebben is iets anders dan het goedkeuren, ik denk dat veel mensen die twee zaken moeilijk uit elkaar kunnen houden.

Ik kan dit gedrag niet goedkeuren maar heb er begrip voor omdat ik weet hoe mensen in elkaar steken, daarnaast vind ik 't er ook wel een beetje bijhoren in historisch maar ook dramaturgisch perspectief... als fans geen (soms heftige) emotie meer zouden tonen zou 't allemaal maar een lauwe bedoeling worden 8-)

De mening "je koopt een kaartje en verder je mond houden" - tsja, dat is ook maar een mening he, eentje die ik kan begrijpen en zélfs goedkeuren terwijl ik 'm zelf niet onderschrijf.

Johnnie Walker
Talent
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Bericht door Johnnie Walker » 27 jan 2020, 11:38

Zij zijn niet de club, ik ben niet de club. De club is de combinatie van directie, spelers, werknemers en supporters, van nu en in het verleden.

Je daarboven verheven voelen heb ik nooit begrepen. Je bent als supporter onderdeel van, niet meer en niets minder. Net zoals John de Jong onderdeel is van de club. En hem uitschelden voor 'hoerenjong' vind ik absoluut te ver gaan. Kwestie van normen en waarden. In de anonieme massa is het gemakkelijk roepen. Andersom zouden ze gek worden als de Jong dat soort termen naar hun toe zou gebruiken. Dat geeft denk ik al aan dat 't te ver gaat. Doe een ander van de club niet aan waar je zelf furieus van zou worden.

Dat groepje heeft natuurlijk wel het recht om hun mening te geven. Als zij klaar zijn met John en Toon, dan mogen ze dat uiten. Jammer dat ze dat niet binnen de fatsoensnormen kunnen doen. Met het spandoek heb ik weinig problemen.

Het bestormen van de ingang slaat natuurlijk nergens op en daar is, zoals ik het hier lees, iedereen op het forum het met elkaar eens. Het zijn niet voor niks voornamelijk tieners. Die denken inderdaad nog dat de wereld om hun draait. 9 van de 10 zal zich over 20 jaar waarschijnlijk kapot schamen dat ze zich zo gedragen hebben bij de ingang.

Makaveli
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 330 times

Bericht door Makaveli » 27 jan 2020, 20:13

Paco Casal schreef:
27 jan 2020, 08:33
Dus? Heb je dan minder recht van spreken?

Toon heeft nooit een goede band gehad met de harde kern, toch een belangrijk onderdeel van de club. Van het begin af aan is Toon begonnen met 'supportertje pesten'. Daar stond hij ook om bekend, want er waren verschillende leden van de harde kern van AZ die de PSV'ers 'succes' wensten onder zijn leiding.
Kijk, en daar komt de echte aap uit de mouw. Dit is waar het bij de mannen altijd om draait. Het is een populariteitswedstrijd, dat bleek al bij de impopulaire Cocu. En het is de reden waarom de kant van de populaire van Bommel is gekozen.

De mindere prestaties en beleid dit seizoen bieden nu eindelijk de gelegenheid om eens uiting te geven aan die frustratie en om Gerbrands te wippen. Uiteindelijk staat het clubbelang helemaal niet voorop, het gaat om het eigen ego en frustratie. Dat valt al heel lang op, het "alles voor de club" blijkt zelden waar. Het gaat veel meer om de eigen groep dan de club zelf. Liever ziet men een stuurloos schip zonder AD, TD en trainer omdat die AD geen dikke maatjes is met het groepje. Triest maar waar.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 jan 2020, 07:22

Klopt helemaal. Die groep vindt zichzelf groter dan de club. Gaat inderdaad niet om clubbelang.

Maar let op: de komende week rollen er een stuk of 30 levenslange stadionverboden in de bus. Ik zou zo graag het smoelwerk van die supporters zien bij het openen van die aangetekende brief.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 28 jan 2020, 08:07

ShovingNE2 schreef:
28 jan 2020, 07:22
Klopt helemaal. Die groep vindt zichzelf groter dan de club. Gaat inderdaad niet om clubbelang.

Maar let op: de komende week rollen er een stuk of 30 levenslange stadionverboden in de bus. Ik zou zo graag het smoelwerk van die supporters zien bij het openen van die aangetekende brief.
Ik wil best voor een dag postbode zijn..

Paco Casal
Nationale topspeler

Bericht door Paco Casal » 28 jan 2020, 09:23

Makaveli schreef:
27 jan 2020, 20:13

Kijk, en daar komt de echte aap uit de mouw. Dit is waar het bij de mannen altijd om draait. Het is een populariteitswedstrijd, dat bleek al bij de impopulaire Cocu. En het is de reden waarom de kant van de populaire van Bommel is gekozen.

De mindere prestaties en beleid dit seizoen bieden nu eindelijk de gelegenheid om eens uiting te geven aan die frustratie en om Gerbrands te wippen. Uiteindelijk staat het clubbelang helemaal niet voorop, het gaat om het eigen ego en frustratie. Dat valt al heel lang op, het "alles voor de club" blijkt zelden waar. Het gaat veel meer om de eigen groep dan de club zelf. Liever ziet men een stuurloos schip zonder AD, TD en trainer omdat die AD geen dikke maatjes is met het groepje. Triest maar waar.
Haha, nice. Lekker selectief quoten. Dit stond er namelijk direct achteraan, maar paste waarschijnlijk niet in je straatje:
Daarnaast maakt hij een enorme rommel van de club. Het is een complete zooi. Spelers en directie ruziën met elkaar, hij heeft een onervaren trainer neergezet en een totaal incapabele TD. Dat is zijn (!) verantwoordelijkheid, van niemand anders.

Acties op de tribune met een doekje en wat gezang zat eraan te komen. Als je dat niet aan zag komen heb je een enorme plaat voor je kop. Voetbal is emotie, misschien begrijpt niet iedereen dat maar er zijn mensen die zich hier echt enorm klote over voelen. Dan mag je gerust je onrust uitten.
Of is dit onjuist?

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 28 jan 2020, 15:22

Maar om nou iemand die 20 jaar PSV-er is 'hoerenjong' te noemen. En te hoofdingang te bestormen.

Zijn gewoon jonge gastjes die zoeken om te rellen. Wedden dat we bij een verlies zondag weer ellende krijgen? Het was helemaal van te voren al bedacht wat ze zouden doen. Dit was geen emotie, dit was gecoördineerd. Lekker laf met de hoodies.

Jij vindt dit normaal om je zo te uiten?
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 28 jan 2020, 15:25

Niet goed te praten maar idd, zo zit jeugd in elkaar. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven, en zoals altijd zullen de bejaarden schande spreken van de jeugd van tegenwoordig 8-)

Plaats reactie