Eindhoven

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Eindhoven

Bericht door ziege maar ook zagge » 04 jun 2019, 20:25

Nieuwe spotjes op TV: Den Bosch, cultuurstad van het Zuiden.

Als rasechte Eindhovenaar denk ik dan: dat wil ik ook! Maar hier gaat het de hele tijd maar over hi tech. Hi tech dit, hi tech dat, hi tech hier, hi tech daar, die hele hi tech komt intussen m'n neus uit! Okee, 'we' doen ook design, maar ja dat is dan altijd weer toegepaste kunst he, bijvoorbeeld om die hi tech er een beetje uit te laten zien want tsja, hi tech is van zichzelf maar een kille bedoeling. En toegepaste kunst in vergeleken met vrije kunst toch ook maar een proletarisch gebeuren, te praktisch om echt de zinnen te prikkelen, of niet soms.

Pleit: wij willen minder hi tech en meer cultuur! 8)

Bovendien konden we een Eindhoven topic gebruiken. Bij deze en geen dank :D

Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Momfer » 05 jun 2019, 10:03

Volgens mij is er altijd genoeg te doen in Eindhoven. Voor sommige zaken mag het van mij ook wel wat minder hi tech hoor maar dat is wel het geen wat ons op de kaart zet momenteel dus ik snap het wel, zal ook met de subsidie te maken hebben vermoed ik.

DDW laatste keer vond ik weinig aan. STRP festival is voor mijn gevoel minder geworden, ook omdat ze het muzikale deel de nek omgedraaid hebben.

Verder is voor mijn cultuur ook vooral het nachtleven, wat dat betreft staan we er zo'n beetje het beste voor sinds ik ben gaan "stappen" een jaar of 15 geleden.

Was laatst trouwens nog in het Van Abbe, dat vond ik dan weer geen ruk aan.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1937 times
Been thanked: 1066 times

Bericht door J.B. » 05 jun 2019, 11:44

Iedere stad heeft zn eigen identiteit. Van Eindhoven is dat hi-tech en moderne architectuur. En Eindhoven is natuurlijk een Phillips stad. Als ik aan cultuur denk denk ik nou niet meteen aan Eindhoven als ik eerlijk ben. Het Glow festival komt daar wel in de buurt.
Only in it for the money

Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door Momfer » 05 jun 2019, 11:56

Staat wel veel te gebeuren trouwens qua bouwprojecten. Langs het spoor op Strijp-S komen er nog een paar torens. En langs/rond Eindhoven station wordt ook een hoop ontwikkelt de komende jaren.

Zag net weer dit voorbij komen: https://www.ed.nl/eindhoven/dutch-mount ... ~ab0e4c36/

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 213 times
Been thanked: 740 times

Bericht door Ardbeg » 05 jun 2019, 13:36

Momfer schreef:Staat wel veel te gebeuren trouwens qua bouwprojecten. Langs het spoor op Strijp-S komen er nog een paar torens. En langs/rond Eindhoven station wordt ook een hoop ontwikkelt de komende jaren.

Zag net weer dit voorbij komen: https://www.ed.nl/eindhoven/dutch-mount ... ~ab0e4c36/
Ik vind dit wel heel tof hoor. Jammer dat we wss een aantal jaren weer naar een hoop zooi moeten kijken.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 jun 2019, 14:09

Momfer schreef:Staat wel veel te gebeuren trouwens qua bouwprojecten.
Doet me denken aan Rotterdam, daar pronken ze altijd zo met hun zogenaamd zo fantaaaaastische skyline. Dan zeg ik: een skyline, dat is alleen leuk van een afstandje.

Maar op zich zijn ambitieuze projecten als deze wat mij betreft zeker welkom. Hoe groter gedacht wordt, hoe beter. Maar ik ben bang dat ook deze projecten het culturele leven in de stad niet diverser gaan maken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 05 jun 2019, 14:10

ziege maar ook zagge schreef:
Momfer schreef:Staat wel veel te gebeuren trouwens qua bouwprojecten.
Doet me denken aan Rotterdam, daar pronken ze altijd zo met hun zogenaamd zo fantaaaaastische skyline. Dan zeg ik: een skyline, dat is alleen leuk van een afstandje.

Maar, op zich zijn ambitieuze projecten als deze wat mij betreft zeker welkom. Hoe groter gedacht wordt, hoe beter.
Kijk naar mijn dorpje. Daar mag niets hoger zijn dan onze grote kerk. Dat is pas thuiskomen als je die toren ziet :D
Only in it for the money

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 705 times
Been thanked: 778 times

Bericht door El Sordo » 05 jun 2019, 14:18

De contouren zelf wel, de positieve impact die het op het centrum kan (en hoogstwaarschijnlijk gáát) hebben is ook leuk van dichtbij.
Si yo fuera Jorrit Hendrix
Viviría como él

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 jun 2019, 14:36

Dat is in Rotterdam dus m.i. totaal niet het geval, dat grote spul zorgt vooral voor een wat winderige, kille toestand op ooghoogte. Nou is in Rotterdam natuurlijk nog steeds (ook relatief!) véél meer te doen dan in Eindhoven maar dat heeft m.i. niet echt wat met die skyline te maken. Niet dat het aanzien van een stad niet uberhaupt veel uitmaakt, dat is zeker (m.i. zelfs in hoge mate) zo maar het is erg ver verwijderd van het punt wat ik aanstip nl. het vergroten van het culturele aanbod.

Wat komt er in die Dutch Mountains: bedrijven, een hotel, een conferentiecentrum, wéér allemaal werk, werk, werk of wonen, wonen, wonen. Ik zou graag meer leven, leven, leven zien :wink:

Momfer
Bankzitter
Clubvoorkeur:

Bericht door Momfer » 05 jun 2019, 15:10

Cultuur is ook wel een beetje een gevolg van bevolkingstoename denk ik. Als je iets organiseert en er komt geen hond op af dan ben je natuurlijk al snel klaar.

Wat dat betreft vind ik het ook wel zonde dat Eindhoven niet echt een studentenstad is. Ik kan het niet hard maken qua cijfers maar ik vermoed dat een relatief groot deel van de studenten elke dag op en neer reizen en dus niet in de stad zelf wonen.

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 05 jun 2019, 21:08

ziege maar ook zagge schreef:Dat is in Rotterdam dus m.i. totaal niet het geval, dat grote spul zorgt vooral voor een wat winderige, kille toestand op ooghoogte. Nou is in Rotterdam natuurlijk nog steeds (ook relatief!) véél meer te doen dan in Eindhoven maar dat heeft m.i. niet echt wat met die skyline te maken. Niet dat het aanzien van een stad niet uberhaupt veel uitmaakt, dat is zeker (m.i. zelfs in hoge mate) zo maar het is erg ver verwijderd van het punt wat ik aanstip nl. het vergroten van het culturele aanbod.

Wat komt er in die Dutch Mountains: bedrijven, een hotel, een conferentiecentrum, wéér allemaal werk, werk, werk of wonen, wonen, wonen. Ik zou graag meer leven, leven, leven zien :wink:
Benieuwd hoe jij je leven, leven, leven voorstelt zonder wonen, wonen, wonen of werk, werk, werk. Hint: dat kan niet. Eindhoven moet radicaal verdichten in de binnenstad om meer levendigheid te creëren. Dat gebeurt de afgelopen pakweg 10-15 jaar. En met succes. Dat culturele aanbod (whatever that may be) is inmiddels interessanter dan pakweg Utrecht en doet niet onder boor Den Haag. We zijn graag verzuurd in ehv, maar vaak gebaseerd op beelden uit het verleden.
Viviría como él

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 jun 2019, 21:17

El Sordo schreef:Benieuwd hoe jij je leven, leven, leven voorstelt zonder wonen, wonen, wonen of werk, werk, werk.
Een statement van een ander totaal in het belachelijke trekken en hem vervolgens daarop aanvallen, onder welke categorie drogreden viel dat ookalweer, help je ff?

El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door El Sordo » 05 jun 2019, 21:48

Ik weet niet waar het in het belachelijke wordt getrokken, ik herhaal enkel je eigen overdrijving en plaats deze in een andere context. Maar lange tenen kennelijk :lol:
Viviría como él

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 05 jun 2019, 22:23

Momfer schreef:Cultuur is ook wel een beetje een gevolg van bevolkingstoename denk ik.
Klopt. Ik hoorde dat er een cricketbaan is geopend en dat die verschrikkelijk populair is onder alle Indiase techies die zich hier vestigen 8)
Maar dat raakt denk ik wel een punt: doordat het steeds maar over 'hi tech' gaat trek je ook vooral techies aan en dat heeft weer z'n weerslag op de cultuurvraag. Ik zou graag zien dat Eindhoven hier bijv. een serieuze kunstacademie of conservatorium tegenover zou zetten (dus vrije kunst) om de boel een beetje in balans te brengen (geloof dat dat van rijkswege nog niet zo gemakkelijk is, maar goed). Ik merk het ook op straat - vroeger zag je veel meer subcultuur, je had een hoop kraak-achtige situaties waar underground dingen georganiseerd werden, het is volgens mij nu allemaal nogal clean geworden... correct me if I'm wrong.

Meer hearsay: schijnbaar is intussen bij de gemeente ook doorgedrongen dat de gemiddelde originele Eindhovenaar echt niet veel op heeft met al die focus op hi tech en zich er dus ook niet bijzonder thuis bij voelt.

Ik heb het culturele aanbod in Eindhoven de afgelopen 15 jaar wel zien verschralen, uiteraard hand in hand met de grote landelijke bezuinigingen onder het mom van 'linkse hobby'. In het hele land hebben theatergezelschappen en muziekensembles enz. het erg moeilijk en dat geldt ook voor alle individuele artiesten net onder de absolute top. Podia boeken alleen nog maar populaire bandjes omdat ze geen risico meer durven nemen - die zaal moet vol - zodat er ook nog maar een handvol bandjes in het hele land is wat hun muziek verder kan tillen dan een hobbynivo. Bovenop dit alles heeft Den Haag schijnbaar een blinde vlek voor het Nederland onder de rivieren, wij krijgen echt bizar veel minder budget dan andere delen vh land. Ik zeg daarbij trouwens niet dat er niks gebeurt he, het afgelopen jaar heb ik ook weer wat nieuwe dingen gezien, mensen die hun nek uitsteken om bijv. een nieuw festival op te zetten, heel gaaf.

Grappig genoeg is het Wennink van ASML die de afgelopen jaren als enige een serieus pleidooi heeft gehouden om meer cultuur naar Eindhoven te halen, te beginnen door de budgetten eerlijker te verdelen. Hij ziet de bui al hangen: als ik al dat talent aan wil trekken moet ik die ook een leuke leefomgeving kunnen bieden. ASML doet ook het nodige aan sponsoring, hartstikke mooi. Nu mag het m.i. nog meer onderdeel van onze stadsidentiteit en marketing worden, zodat het meer body krijgt. Is de tijd rijp voor, volgens mij, na al die hi tech. Of liever: samen met al die hi tech.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 nov 2019, 14:22

De intocht van Sinterklaas was zonet een groot succes mede doordat verschillende groepen demonstranten hun actie afgeblazen hadden - op 1 groep na die het gisteren al deed en een andere groep die in Woensel stond... op een manier dus waar geen enkel kind last van heeft. Mooi dat al deze mensen zo rekening hielden met de kleintjes!

Rondom de intocht stikte het van alle soorten pieten, van normaal via roetveeg tot regenboog en disco, hartstikke leuk zo eigenlijk.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 16 nov 2019, 14:39

16 nov 2019, 14:22
De intocht van Sinterklaas was zonet een groot succes mede doordat verschillende groepen demonstranten hun actie afgeblazen hadden - op 1 groep na die het gisteren al deed en een andere groep die in Woensel stond... op een manier dus waar geen enkel kind last van heeft. Mooi dat al deze mensen zo rekening hielden met de kleintjes!

Rondom de intocht stikte het van alle soorten pieten, van normaal via roetveeg tot regenboog en disco, hartstikke leuk zo eigenlijk.
Ik ga alleen voor de gratis snoep :mrgreen:
Only in it for the money

René1978
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 14 times
Been thanked: 52 times

Bericht door René1978 » 16 nov 2019, 15:01

J.B. schreef:
16 nov 2019, 14:39
Ik ga alleen voor de gratis snoep :mrgreen:
De kinderen ook. :D

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 nov 2019, 15:16

Lol idd :D

Roeibootpieten gooiden trouwens vooral mandarijntjes die tot mijn verbazing niet teruggesmeten werden :lol:

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 831 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 16 nov 2019, 20:43

04 jun 2019, 20:25

Als rasechte Eindhovenaar denk ik dan: dat wil ik ook! Maar hier gaat het de hele tijd maar over hi tech. Hi tech dit, hi tech dat, hi tech hier, hi tech daar, die hele hi tech komt intussen m\n neus uit! Okee, \we\ doen ook design, maar ja dat is dan altijd weer toegepaste kunst he, bijvoorbeeld om die hi tech er een beetje uit te laten zien want tsja, hi tech is van zichzelf maar een kille bedoeling. En toegepaste kunst in vergeleken met vrije kunst toch ook maar een proletarisch gebeuren, te praktisch om echt de zinnen te prikkelen, of niet soms.

Kom dit topic nu pas tegen.

Ziege, Den Bosch vind ik een typisch voorbeeld van overpromised and underdelivered. Ik heb er 10 jaar gewoond en woon nu in een aangrenzend dorp. Het klopt dat de binnenstad wel wat heeft, maar ik zie echt niets in Den Bosch dat een Maastricht of Breda niet heeft. Hoe ze het qua marketing voor elkaar krijgen? Geen idee. Daarnaast is het centrum ook nog eens behoorlijk klein, en de meeste buitenwijken van Den Bosch zijn van enorm tokkie niveau. De plaatselijke FC is ook iets waar alleen het tokkie volk wat mee heeft. In het centrum krijg je nergens het idee dat er überhaupt een FC binnen de gemeente te vinden is.

Ik zou me niet zo druk maken om de tech uitstraling van Ehv. Sterker nog, ik vind die veel natuurlijker bij jullie horen dan dat DB dé cultuurstad is.

Maar weet je, het kan altijd nog slechter. Neem nou Tilburg. Het enige waar ze daar mee kunnen pronken is de centrale ligging tussen andere steden die wél een eigen uitstraling hebben.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 nov 2019, 22:55

Het gaat me ook niet zozeer om Den Bosch (idd leuke(re) binnenstad maar daar omheen 3x nikser dan niks) maar vooral om de ambitie; in Eindhoven gaat het m.i. teveel om werk.

Er zijn trouwens wel lichtpuntjes, dit jaar weer enkele festivals gehad met (ook gratis) muziek door de hele stad, paar losse nieuwe initiatieven ook... maar al met al blijft het m.i. te weinig. Maar, heeft ook met de aard van het beestje te maken: de Eindhovenaar zit 's avonds graag thuis voor de buis.

Tilburg heeft toevallig een bijzonder levendige muziekscene wat veel te maken heeft met het conservatorium aldaar, dat is wat wij hier m.i. missen... vrije kunst op hoog niveau. Design betekent hier veel (naast tech) maar is toch altijd weer toegepaste kunst he.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 nov 2019, 11:29

Josef Dettelbacher schreef:
16 nov 2019, 20:43
04 jun 2019, 20:25

Als rasechte Eindhovenaar denk ik dan: dat wil ik ook! Maar hier gaat het de hele tijd maar over hi tech. Hi tech dit, hi tech dat, hi tech hier, hi tech daar, die hele hi tech komt intussen m\n neus uit! Okee, \we\ doen ook design, maar ja dat is dan altijd weer toegepaste kunst he, bijvoorbeeld om die hi tech er een beetje uit te laten zien want tsja, hi tech is van zichzelf maar een kille bedoeling. En toegepaste kunst in vergeleken met vrije kunst toch ook maar een proletarisch gebeuren, te praktisch om echt de zinnen te prikkelen, of niet soms.

Kom dit topic nu pas tegen.

Ziege, Den Bosch vind ik een typisch voorbeeld van overpromised and underdelivered. Ik heb er 10 jaar gewoond en woon nu in een aangrenzend dorp. Het klopt dat de binnenstad wel wat heeft, maar ik zie echt niets in Den Bosch dat een Maastricht of Breda niet heeft. Hoe ze het qua marketing voor elkaar krijgen?
Ik woon al heel mn leven hier in Breda. Ik denk dat het imago van deze stad heeft te maken met de rijke historie en het merendeel werkelijk schitterende panden en wijken. Een klein maar mooi centrum. Uiteraard het Jazz festival (altijd druk met slim geplaatste podia bij historische panden), de kleine kroegstraatjes en niet te vergeten wat wereldberoemde DJ`s als bijvoorbeeld Tiesto. Eindhoven heeft voor een buitenstaander in ieder geval het imago als bedrijvenstad. Groot geworden door Philips, waar de hi tech campus vooral tot de verbeelding spreekt. Een moderne stad maar zonder een herkenbare historie. Wel een mooie stad maar voor een Bredanaar (die terecht trots is op de geschiedenis, die ook terug gaat naar de tijd van de Spaanse bezetting) toch minder dan hun eigen stad.
Only in it for the money

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1373 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 17 nov 2019, 11:57

16 nov 2019, 22:55
Het gaat me ook niet zozeer om Den Bosch (idd leuke(re) binnenstad maar daar omheen 3x nikser dan niks) maar vooral om de ambitie; in Eindhoven gaat het m.i. teveel om werk.

Er zijn trouwens wel lichtpuntjes, dit jaar weer enkele festivals gehad met (ook gratis) muziek door de hele stad, paar losse nieuwe initiatieven ook... maar al met al blijft het m.i. te weinig. Maar, heeft ook met de aard van het beestje te maken: de Eindhovenaar zit 's avonds graag thuis voor de buis.

Tilburg heeft toevallig een bijzonder levendige muziekscene wat veel te maken heeft met het conservatorium aldaar, dat is wat wij hier m.i. missen... vrije kunst op hoog niveau. Design betekent hier veel (naast tech) maar is toch altijd weer toegepaste kunst he.
De VVD snijdt alles weg
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 nov 2019, 12:07

J.B. schreef:
17 nov 2019, 11:29
Eindhoven heeft voor een buitenstaander in ieder geval het imago als bedrijvenstad. Groot geworden door Philips, waar de hi tech campus vooral tot de verbeelding spreekt. Een moderne stad maar zonder een herkenbare historie.
Handel en industrie vormen idd het dna van Eindhoven, Eindhoven is origineel dan ook een handelscentrum voor de omliggende dorpen die uiteindelijk samen de stad gevormd hebben (zijn nu de stadsdelen). Naast de bombardementen verklaart dat m.i. ook de constante vernieuwingsdrang (doorgaans commercieel ingegeven) die er in het verleden voor gezorgd heeft dat er van historisch Eindhoven weinig over is. Intussen denkt men gelukkig anders; na het vertrek van Philips is het industriële erfgoed ditmaal bijv. niet gesloopt maar wordt het grotendeels hergebruikt, de stad groeit zo aan historie. De lokale cultuur ontwikkelt zich dus zeker wel, het feit dat mensen (en vooral bestuurders) historie meer waarderen is al een stap de goede kant op.

Dat Bredase jazzfestival is idd mooi maar muizikaal m.i. niet verschrikkelijk interessant, juist op dat vlak heeft Eindhoven nu een mooi nieuw initiatief met het jaarlijke So What's Next? festival: https://sowhatsnext.nl/
Den Bosch doet het op dat vlak al langer goed met Jazz in Duketown en November Music. Tilburg heeft intussen het jaloersmakende Paradox wat gewoon continu 5 dagen in de week muziek kan programmeren die hier vrijwel niet te horen is... voor een stad met de omvang van Eindhoven vind ik dat eigenlijk onacceptabel.

StratumZuid schreef:
17 nov 2019, 11:57
De VVD snijdt alles weg
Klopt, met grote steun van het 'linkse hobby' denken van Wilders...

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Bericht door tirzah » 17 nov 2019, 12:55

17 nov 2019, 12:07

Handel en industrie vormen idd het dna van Eindhoven, Eindhoven is origineel dan ook een handelscentrum voor de omliggende dorpen die uiteindelijk samen de stad gevormd hebben (zijn nu de stadsdelen). Naast de bombardementen verklaart dat m.i. ook de constante vernieuwingsdrang (doorgaans commercieel ingegeven) die er in het verleden voor gezorgd heeft dat er van historisch Eindhoven weinig over is. Intussen denkt men gelukkig anders; na het vertrek van Philips is het industriële erfgoed ditmaal bijv. niet gesloopt maar wordt het grotendeels hergebruikt, de stad groeit zo aan historie. De lokale cultuur ontwikkelt zich dus zeker wel, het feit dat mensen (en vooral bestuurders) historie meer waarderen is al een stap de goede kant op.
Een groot voordeel van de vorming van Groot Eindhoven in 1920 is dat er veel groen is tussen de voormalige dorpen/thans stadswijken. Zo kun je langs de Dommel naar Genneper Parken waar je op nauwelijks een kilometer van het stadscentrum midden in het groen verblijft. Zalig.
Een groot nadeel is inderdaad dat na de bombardementen in WWII er nog van alles gesloopt is , met als dieptepunt de overbodig gebleken teloorgang van het oude stadhuis. Nog altijd zijn er lieden actief met grootheidswaanzin, die de boel willen verruíneren. Nu probeert de een of andere grapjas de gemeente mee te krijgen met idiote plannen om het Stationsgebied te voorzien van een nieuwe skyline. Hopelijk houdt de gemeenteraad deze mafkees-a- la-Bakema-in-de-jaren-60 ook tegen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 17 nov 2019, 13:12

17 nov 2019, 12:07
J.B. schreef:
17 nov 2019, 11:29
Eindhoven heeft voor een buitenstaander in ieder geval het imago als bedrijvenstad. Groot geworden door Philips, waar de hi tech campus vooral tot de verbeelding spreekt. Een moderne stad maar zonder een herkenbare historie.

Dat Bredase jazzfestival is idd mooi maar muizikaal m.i. niet verschrikkelijk interessant, juist op dat vlak heeft Eindhoven nu een mooi nieuw initiatief met het jaarlijke So What's Next? festival: https://sowhatsnext.nl/
Den Bosch doet het op dat vlak al langer goed met Jazz in Duketown en November Music. Tilburg heeft intussen het jaloersmakende Paradox wat gewoon continu 5 dagen in de week muziek kan programmeren die hier vrijwel niet te horen is... voor een stad met de omvang van Eindhoven vind ik dat eigenlijk onacceptabel.
Tilburg vind ik persoonlijk een enorme lelijke stad. Dat vinden ze zelf trouwens ook daar :mrgreen:

Maar de vraag waarom de ene stad meer cultuur schijnt te hebben dan de ander heeft denk ik vooral te maken met het totaalplaatje. Als ik kijk naar Breda gebeurd er op dat gebied ook steeds meer. Den Bosch vind ik vergelijkbaar met Breda. Ik noem Breda altijd Den Bosch in het klein (hoewel het qua grootte niet eens zoveel scheelt). Delen ongeveer dezelfde historie.

Nou weet ik dat er ook in Eindhoven het nodige gebeurd qua muziek, kunst en design. Maar is dat gewoon niet het imago van die stad. Als ik met vrienden uit Breda naar Eindhoven gaat (of ging, want het animo om naar PSV te gaan is wat afgenomen) waren we toch altijd wel blij als we de grote kerk weer zagen. We drinken toch liever hier ons biertje :mrgreen:
Only in it for the money

Plaats reactie