Armindo Tué Na Bangna (Bruma)

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Armindo Tué Na Bangna (Bruma)

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 20:47

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb een boodschappenlijstje gemaakt zoals je weet. Daar viel iedereen over want ja, zo werkt het niet. Het zal wel. Op dat lijstje stond iig geen aanvaller. Wel 2 a 3 verdedigers en jawel... Een middenvelder. Essentieel voor deze ploeg. Net als een CV.

Maargoed het wordt een wedstrijdje zo en daar pas ik ff voor. We gaan zien of v. bommel en de Jong de boel nog kunnen repareren.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 20:50

Er is al duizend keer aangetoond dat PSV met zo'n lijstje parallel werkt, niet lineair: zaken lopen naast elkaar, niet achter elkaar. Kun je wel roepen ''het zal wel'' en het vervolgens afdoen als onzin, maar zo werkt het in de praktijk gewoon.

Ik vind gesprekken met je erg leuk, maar als je feitelijke processen gaat negeren en ontkennen, dan houdt het ook voor mij een keer op.
#WelkomThuisGini

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 20:52

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 20:45
Dat Lozano en/of Bergwijn zouden kunnen hebben vertrekken vlak voor die CL, dat is natuurlijk volstrekt irrelevant. Dat PSV dat voor wilde zijn: maakt niet uit. De aankoop is per definitie kut.

PSV had geld om de lekke verdediging aan te pakken. Heeft uiteindelijk langer geduurd dan gehoopt, maar het stond volledig los van Bruma. Dat hebben een aantal mensen hier toen al gezegd, maar daar geloofde je niet in. En nu beginnen jij en Juancho die discussie gewoon opnieuw, maar dan met het middenveld, ondanks dat we momenteel geen plek op de begroting hebben voor een nieuwe middenvelder.
De kans dat zowel Malen, Bergwijn en Lozano zouden vertrekken voor de tweestrijd met Basel was minimaal. Blijkt ook nu, want ze zijn er alle 3 nog.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 21:01

Ja, PSV gaat begin juni vergaderen, heeft het vorige seizoen geanalyseerd. Schwaab vertrekt, Angeliño zou kunnen vertrekken, dus het versterken van de verdediging heeft prioriteit. Dat weten alle heren als ze aanschuiven op die dag. De vergadering begint en John de Jong opent: ''Ik vind dat we een linksbuiten nodig hebben!''. En ze knikken allemaal, want natuurlijk hebben we een linksbuiten nodig. Met Gakpo, Lozano, Bergwijn en Malen hadden we er nog niet genoeg, maar John stelt ze gerust: Malen wordt spits, dus dan zijn er nog drie over. Ruimte genoeg voor een vierde dus. ''15 miljoen? Geen probleem, John, haal die Bruma maar op!''

Jij en Juancho lijken te denken dat PSV achterlijk en zelfs amateuristisch te werk gaat. Sommige keuzes zijn ook raar (ik kijk vooral naar de trainer hier), maar een dure vijfde linksbuiten haal je niet voor de luxe. Dat doe je omdat je verwacht dat de daar aanwezige kwaliteit vertrekt en dat je een dergelijk risico niet wil lopen, zo vlak voor de voorrondes van de CL.

John de Jong doet letterlijk alles waar we vooraf op gehoopt hebben. Alleen de middenvelder ontbreekt nog, maar van CV tot verlenging Malen: alles heeft 'ie in de afgelopen twee maanden gefixt. En toch blijven jullie een standpunt aanhangen dat impliceert dat John de Jong volstrekt achterlijk is, gewoon maar wat doet en geen flauw idee heeft, terwijl uit alles tot dusver een zekere visie spreekt. Om met Juancho te spreken: bi-zar.
#WelkomThuisGini

Chucky
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 175 times
Been thanked: 195 times

Bericht door Chucky » 09 aug 2019, 21:02

Ik mag toch hopen dat ze eerder beginnen dan begin juni :D

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 21:42

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 21:01
Ja, PSV gaat begin juni vergaderen, heeft het vorige seizoen geanalyseerd. Schwaab vertrekt, Angeliño zou kunnen vertrekken, dus het versterken van de verdediging heeft prioriteit. Dat weten alle heren als ze aanschuiven op die dag. De vergadering begint en John de Jong opent: ''Ik vind dat we een linksbuiten nodig hebben!''. En ze knikken allemaal, want natuurlijk hebben we een linksbuiten nodig. Met Gakpo, Lozano, Bergwijn en Malen hadden we er nog niet genoeg, maar John stelt ze gerust: Malen wordt spits, dus dan zijn er nog drie over. Ruimte genoeg voor een vierde dus. ''15 miljoen? Geen probleem, John, haal die Bruma maar op!''
Je maakt er een comic van maar in feite klopt het letterlijk op elk woord. We hadden idd al een handvol aanvallers die allemaal het beste op linksbuiten zijn. Sterker nog, we verneuken onze beste aanvaller al op rechts omdat er blijkbaar geen ruimte voor hem is op links. Wat doen we? Juist, ipv een benodigde rechtsbuiten halen als Lozano of Bergwijn zou gaan, halen we een volgende linksbuiten. En weet je wat? We gooien er ook gewoon ff 12-15 miljoen tegen aan. Dat er niemand dan zegt van goh, maar al vertrekt of lozano of Bergwijn.... Zullen we dan geen rechtsbuiten halen aangezien we er eigenlijk nul hebben...
Jij en Juancho lijken te denken dat PSV achterlijk en zelfs amateuristisch te werk gaat. Sommige keuzes zijn ook raar (ik kijk vooral naar de trainer hier), maar een dure vijfde linksbuiten haal je niet voor de luxe. Dat doe je omdat je verwacht dat de daar aanwezige kwaliteit vertrekt en dat je een dergelijk risico niet wil lopen, zo vlak voor de voorrondes van de CL.
Nee dat doe je wel voor de luxe. Nogmaals, als Bergwijn verkocht zou zijn, dan had je EINDELIJK Lozano op zijn beste plek kunnen zetten. Of anders Malen. Of anders Gakpo. Weet je waar het probleem dan kwam te liggen? Juist, op rechtsbuiten. Daar hebben we eigenlijk geen serieuze optie voor. Zelfs nu niet. Ja allemaal halfbakken opties.... Mag jij anders over denken, ik vind dat idd achterlijk en amateuristisch werkt. Totaal uit balans. Zowel voorin als op het middenveld.

Tot slot:
Er is al duizend keer aangetoond dat PSV met zo'n lijstje parallel werkt, niet lineair: zaken lopen naast elkaar, niet achter elkaar. Kun je wel roepen ''het zal wel'' en het vervolgens afdoen als onzin, maar zo werkt het in de praktijk gewoon.
Er is niks aangetoond. Er wordt door sommigen anders over gedacht. Dat is heel wat anders. Ik lees nu ook weer dat het niet verstandig is om voor te investeren in een middenvelder die we keihard nodig hebben. Financieel geneuzel, eerst toch maar verkopen. Je mag van mij het boodschappenlijstje idee helemaal afbranden. Nul problemen mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat je het vervolgens wel gaan gebruiken om kritiek te hebben. Die middenvelder heb ik altijd al, vanaf het begin of sterker nog, vorig seizoen al, benoemd. Is daar geld voor nu?

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 21:47

Kritiek op PSV mag dus niet. Alles wat ze doen zit een idee achter. Zoals een Hiljemark halen als een verdediger nodig is. Of een seizoen in gaan met DeRijck en Marcelo als CV's. Of een seizoen in gaan met 5 linksbuitens en er een 6e straks weer bij gaan halen? (Ribery...)

Comedy capers dit...

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 21:58

Weerwoord krijgen op je kortzichtige gezeik en dan huilend gaan roepen dat je geen kritiek mag hebben. Doe normaal joh.

Weken geleden zei ik dat de leiding van PSV nooit toestemming zou geven om een vijfde linksbuiten voor 15 miljoen te halen als dat ten koste zou gaan van een broodnodige aankoop op een andere positie, destijds de CV. Toen werd ik door jullie allebei belachelijk gemaakt, maar het duurde niet lang voordat PSV aantoonde dat mijn uitspraak volkomen juist was. Toen heb ik jullie natuurlijk niet meer gehoord, en zelfs nu gaan jullie er natuurlijk niet op in. Logisch ook, want het haalt jullie punt 100% onderuit. Verkondigen dat de transfer van Bruma ten koste gaat van andere aankopen is gewoon onzin gebleken.

Je kan het ook wel een comic noemen, Juancho, maar het gaat uiteraard om de essentie. PSV maakt soms inderdaad rare keuzes, maar dat is nog heel wat anders dan een achterlijke keuze maken. Hoeveel feitelijk bewijs willen jullie nog hebben voordat het kwartje gaat vallen en het besef komt dat de aankoop van Bruma los staat van wat er verder moet gebeuren m.b.t. inkomende transfers?
Die middenvelder heb ik altijd al, vanaf het begin of sterker nog, vorig seizoen al, benoemd. Is daar geld voor nu?
Nee, en dat komt omdat er nog teveel dure middenvelders aan boord zijn. Heeft dus ook weer 0,0 met Bruma te maken.

Maar ik wacht het wel weer af. Als straks die middenvelder komt nadat Hendrix en Pereiro vertrokken zijn, dan kun je vast weer een ander lulexcuus verzinnen om de transfer van Bruma te beschimpen.
#WelkomThuisGini

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1831 times

Bericht door Maikel_91 » 11 aug 2019, 20:20

Geeft enorm gevaarlijk steekballen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 11 aug 2019, 20:34

Maikel_91 schreef:
11 aug 2019, 20:20
Ja zo kan de 'Lukoki van PSV' je toch verrassen. 😉

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 11 aug 2019, 20:49

Dit wordt er eentje, een belangrijke.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 11 aug 2019, 20:51

Geeft goede steekballen, scoort op belangrijke momenten.

Nodige aankoop gebleken tot op heden :D

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 11 aug 2019, 20:52

Maikel_91 schreef:
Hij ziet het wel inderdaad. Maar te vaak komen ze niet aan. Maar ben al lang blij dat iemand wat creatiefs probeert.

Al blijf ik het zonde vinden dat Lozano niet op links staat

Afellay_Amrabat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 437 times
Been thanked: 178 times

Bericht door Afellay_Amrabat » 11 aug 2019, 20:52

De enige aanvaller die weet wat scoren is lijkt het wel.

NESTA

Bericht door NESTA » 11 aug 2019, 20:52

Goalgetter. :geek:

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 11 aug 2019, 20:53

Beste man van het veld, onze Lukoki. Grapje jongens. Dat van Lukoki.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 478 times

Bericht door TylerDurdn » 11 aug 2019, 20:53

De enige aanvaller die niet alles op 110 procent gas wil doen. Achter zijn passing zit over het algemeen een idee en heeft oog voor een steekpass.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 11 aug 2019, 20:54

Menno1 schreef:
11 aug 2019, 20:52
Maikel_91 schreef:
Hij ziet het wel inderdaad. Maar te vaak komen ze niet aan. Maar ben al lang blij dat iemand wat creatiefs probeert.

Kan te maken hebben met nog niet compleet op elkaar ingespeeld zijn. Automatismes die nog moeten groeien.
Maar hij heeft wel het inzicht en 't lef om ze te geven. Dat is nodig.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times
Been thanked: 491 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 11 aug 2019, 21:02

Zijn pass wordt volledig mogelijk gemaakt door Malens loopacties. Dan moet je die bal wel nog geven natuurlijk, maar ik vind dat Bruma die ook niet op helemaal de juiste snelheid geeft in de meeste gevallen. Dat mag nog wel beter, maar verder zeker bemoedigend hoe hij zichzelf laat zien.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Bericht door Johann Vogel » 11 aug 2019, 21:10

Ik zie eerlijk gezegd niet echt de meerwaarde van deze Bruma. Best een aardige speler maar we hebben al genoeg van dit soort dribbelaartjes.

NotoriousBIG046
Meervoudig international
Has thanked: 456 times
Been thanked: 114 times

Bericht door NotoriousBIG046 » 11 aug 2019, 22:02

Lekkere wedstrijd , had nog 1 a 2 assists bij kunnen (moeten) schrijven.. ik ben blij met Bruma.
WZPWZDB ;)

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 11 aug 2019, 22:02

Maikel_91 schreef:
11 aug 2019, 20:54
Menno1 schreef:
11 aug 2019, 20:52
Maikel_91 schreef:

Kan te maken hebben met nog niet compleet op elkaar ingespeeld zijn. Automatismes die nog moeten groeien.
Maar hij heeft wel het inzicht en 't lef om ze te geven. Dat is nodig.
Yep. Prima wedstrijd van hem. Zeker niet perfect maar er zit wel drive in en ideeën. Eindfase blijft een probleem maar in de eredivisie kom je er wel mee weg.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 11 aug 2019, 22:04

Thijs85 schreef:
11 aug 2019, 21:02
Zijn pass wordt volledig mogelijk gemaakt door Malens loopacties. Dan moet je die bal wel nog geven natuurlijk, maar ik vind dat Bruma die ook niet op helemaal de juiste snelheid geeft in de meeste gevallen. Dat mag nog wel beter, maar verder zeker bemoedigend hoe hij zichzelf laat zien.
Dat geldt voor vrijwel elke passing. Het moet simpelweg van minimaal 2 kanten komen. Off the ball movement is daarom ook zo essentieel. De loopacties van Malen zijn daar een goed voorbeeld van.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 11 aug 2019, 22:04

Het is een speler die veel in zijn mars heeft. Als Zenden of van Nistelrooij er eens een paar weken mee aan de gang gaan.

Jammer dat Nilis naar VVV is gegaan. Die had Bergwijn, Bruma en Malen heel wat bij kunnen leren.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 11 aug 2019, 23:15

Ik vond vooral één actie wel veelzeggend. Een rare bal kwam bij hem, terwijl hij met z'n zij naar de goal stond. De meeste Eredivisie-aanvallers nemen een bal dan eerst aan, maar Bruma koos ervoor om hem in één keer op goal te schieten. De bal ging er natuurlijk niet in, maar deze jongen heeft behoorlijk veel kwaliteit. Ik denk dat hij nu nog maar 50% daarvan laat zien. Was vandaag al iets beter dan de voorgaande wedstrijden, al vond ik hem bij fases erg onzichtbaar. Zag hem vervolgens een keer aan de bal en dacht: ''Oh ja, Bruma hebben we ook nog'', terwijl hij in principe de beste aanvaller behoort te zijn.
#WelkomThuisGini

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 28 aug 2019, 11:46

Geeft misschien al aan hoe overbodig deze aankoop is geweest en/of hoe weinig hij gemist word, slechts in het Robin Ruiter topic is nog langer geleden gereageerd dan in het Bruma topic, de duurste maar meest overbodige aankoop van John de Jong.
Vrees ook dat hij op termijn bankzitter word, dit zal even duren vanwege de aankoopprijs maar persoonlijk vind ik dat Gakpo meer specifieke kwaliteiten heeft en/of zie ik Malen ook nog wel op de linkerkant terecht komen omdat al blijken dat het elftal beter functioneert met Mitro.

Plaats reactie