Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1520 times
Been thanked: 388 times

Ajax II

Bericht door TylerDurdn » 24 dec 2019, 12:52

Rvn en bruur konijn zijn 2 hele verschillende type spitsen. Ik irriteer mezelf mateloos aan de mensen die RvN vergelijken met dat knaagdier. Ruud kon ook nog meer dan aardig voetballen itt dat knaagdier.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 24 dec 2019, 12:56

TylerDurdn schreef:
24 dec 2019, 12:52
Rvn en bruur konijn zijn 2 hele verschillende type spitsen. Ik irriteer mezelf mateloos aan de mensen die RvN vergelijken met dat knaagdier. Ruud kon ook nog meer dan aardig voetballen itt dat knaagdier.
Natuurlijk zijn die spelers niet 1 op 1 te vergelijken, maar het zijn beiden wel traditionele spitsen die de meeste tijd in de 16 blijven en van afmaken hun specialiteit hebben gemaakt.

Is verder ook niet zo relevant in mijn verhaal omdat het niet mijn intentie is die twee te vergelijken.

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 231 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 24 dec 2019, 13:15

Ajax heeft eigenlijk sinds Kluivert niet meer echt een nummer 9 gehad. Niet opgeleid en niet gekocht. Suarez zat er natuurlijk tussen maar dat was veel meer een zwervende spits. Eigenlijk ongelofelijk dat als je zoveel geld hebt en naar eigen zeggen zo'n goede jeugdopleiding hebt dat er niet eens een topspits tussen zit.

Als ik Overmars was zou een klasse spits helemaal bovenaan het lijstje staan, deze winter en anders wel in de zomer.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1270 times
Been thanked: 380 times

Bericht door Ren Höek » 24 dec 2019, 13:21

Dolberg heeft het 1 seizoen prima gedaan, maar dat was het dan ook wel.

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 82 times
Been thanked: 105 times

Bericht door Persepolis » 24 dec 2019, 13:23

Ibrahimovic, Huntelaar en (in mindere mate) Mido waren niet verkeerd natuurlijk. Niet allemaal type-Kluiverts maar wel prima spitsen voor Ajax. Wel met je eens dat ze dat eigenlijk al jaren missen, muv dat ene seizoen dat Dolberg presteerde. Mag van mij zo blijven.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 24 dec 2019, 13:34

Dolberg doet het nu in Frankrijk uitstekend by the way.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 24 dec 2019, 13:40

Er komt vast nog wel een jaaroverzicht van de sport binnenkort, verwacht ik.
Wat zou nu als HET duel van het "geweldige" Ajax van dit jaar gekozen worden?
De 2-3 tegen Tottenham Hotspur of de 0-1 tegen Valencia?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 88 times
Been thanked: 305 times

Bericht door Massimo » 24 dec 2019, 13:49

De wedstrijd van het jaar voor Ajax vond ik wel Ajax-Tottenham. Niet specifiek omdat Ajax verloor, maar vanwege het wedstrijdverloop waarbij een finale CL plek op het spel stond. De beste wedstrijd en overwinning van Ajax in 2019 vond ik de uitwedstrijd tegen Juventus.
Laatst gewijzigd door Massimo op 24 dec 2019, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 24 dec 2019, 13:50

Al die spitsen hadden wel iets. Of er was twijfel (zelfs bij Ibrahimovic) of ze presteerden niet structureel. Een echte topspits, zowel qua talent/ontwikkeling als prestaties is er eigenlijk niet meer geweest. Behalve dan Suarez maar je kan je afvragen of dat een echt spits is.

Benieuwd of ze daar nog eens wat mee gaan doen of gewoon vast blijven houden aan de optie van Tadic als spits.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 24 dec 2019, 14:12

Als je puur naar doelpunten kijkt had Huntelaar een veel beter gemiddelde dan hun allemaal, incl Kluivert. Die kon alleen weinig anders dan scoren. Ibrahimovic en Mido waren wisselvalliger inderdaad. Kluivert had wel meer kwaliteiten en was een completere spits. Dus een scorende én meevoetballend goede spits hebben ze inderdaad niet gehad. Suarez speelde vooral op de flank (Huntelaar of Pantelic stonden in de spits), dus een echte spits was dat niet. Ben benieuwd waar ze de komende transferperiodes tientallen miljoenen aan gaan spenderen, kan me voorstellen dat ze ook kijken naar centrale verdediger nummer zoveel met de problemen van Blind, en een middenvelder. Het is te hopen dat ze de portemonnee blijven trekken voor de Magallans en Marins van deze wereld ;)

Johan-Cruijff
Basisspeler
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Bericht door Johan-Cruijff » 24 dec 2019, 14:30

Juancho schreef:
24 dec 2019, 13:15
Ajax heeft eigenlijk sinds Kluivert niet meer echt een nummer 9 gehad. Niet opgeleid en niet gekocht. Suarez zat er natuurlijk tussen maar dat was veel meer een zwervende spits. Eigenlijk ongelofelijk dat als je zoveel geld hebt en naar eigen zeggen zo'n goede jeugdopleiding hebt dat er niet eens een topspits tussen zit.

Als ik Overmars was zou een klasse spits helemaal bovenaan het lijstje staan, deze winter en anders wel in de zomer.
Ik denk dat je Arek Milik vergeet. Geen typische Ajax-spits, maar wel eentje die ze er makkelijk in wist te leggen. Heeft Ajax vervolgens ook een hoop geld opgeleverd. Heeft een fantastisch linkerbeen en kon ook aardig koppen.

Dolberg was een jaar heel sterk, daarna veel minder. Verder is het inderdaad karig. Blijft een van de meest lastige posities in het veld omdat er - zeker bij Ajax - veel voetballend vermogen van de puntspeler wordt verwacht. Je bent niet meer die afmaker in de zestien maar een type dat het hele elftal beter moet laten spelen. Daarom is Tadic ook zo goed, die laat de flankspelers en de jongens achter hem beter functioneren. Hij heeft oog voor de lopende mensen om zich heen en kan als aanspeelpunt fungeren. Pure spitsen slagen meestal niet bij Ajax.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 934 times
Been thanked: 720 times

Bericht door J.B. » 24 dec 2019, 14:36

TylerDurdn schreef:
Ruud die had in het begin bij ons in ieder geval ook z`n rushes kan ik me herinneren.
Circle of fifths

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 dec 2019, 14:37

Persepolis schreef:
24 dec 2019, 13:23
Ibrahimovic, Huntelaar en (in mindere mate) Mido waren niet verkeerd natuurlijk. Niet allemaal type-Kluiverts maar wel prima spitsen voor Ajax. Wel met je eens dat ze dat eigenlijk al jaren missen, muv dat ene seizoen dat Dolberg presteerde. Mag van mij zo blijven.
Ibrahimovic was gewoon buitencategorie. Na z`n Ajax periode heb ik echt van `m genoten. Wat een klasbak was dat zeg..
Circle of fifths

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 24 dec 2019, 14:47

J.B. schreef:
24 dec 2019, 14:37

Ibrahimovic was gewoon buitencategorie. Na z`n Ajax periode heb ik echt van `m genoten. Wat een klasbak was dat zeg..
Volgens Van Gaal had Ajax hem niet nodig :lol:

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 24 dec 2019, 15:12

J.B. schreef:
24 dec 2019, 14:36
TylerDurdn schreef:
Ruud die had in het begin bij ons in ieder geval ook z`n rushes kan ik me herinneren.
RvN kon veel meer dan Huntelaar inderdaad. Beeldschone goals zoals hij o.a. een paar keer tegen Ajax scoorde doet Huntelaar niet. Daarom heeft Ruud ook grotere hoogtes bereikt dan Klaas-Jan.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 24 dec 2019, 15:15

Verder is Haas-Jan van het type uitdelen maar niet incasseren.

Heeft verder jarenlang met een verongelijkt gezicht rondgelopen omdat de topscorer van de PL de voorkeur boven hem kreeg bij het NL 11tal.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 24 dec 2019, 16:14

koetje schreef:
24 dec 2019, 15:15
Verder is Haas-Jan van het type uitdelen maar niet incasseren.

Heeft verder jarenlang met een verongelijkt gezicht rondgelopen omdat de topscorer van de PL de voorkeur boven hem kreeg bij het NL 11tal.
2x zelfs. Eerst Ruud, daarna van Persie. Altijd 2e of 3e in de pikorde. Hij was gewoon te beperkt om bassispeler op dat niveau te worden.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 24 dec 2019, 16:24

Johan-Cruijff schreef:
Ik denk dat je Arek Milik vergeet. Geen typische Ajax-spits, maar wel eentje die ze er makkelijk in wist te leggen. Heeft Ajax vervolgens ook een hoop geld opgeleverd. Heeft een fantastisch linkerbeen en kon ook aardig koppen.
Nee hoor, niet vergeten. Sterker nog, ik noemde hem bewust niet omdat ik het gewoon een enorm overschatte en beperkte spits vind. Overigens heb ik er geen problemen mee als jullie in Amsterdam dat een prima niveau vinden :D

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 24 dec 2019, 16:28

Milik is wel een klassieke spits vind ik. Neusje voor de goal, meer niet.

Past inderdaad niet in hoe Ajax speelt.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 121 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 24 dec 2019, 17:40

DeTaurus schreef:
24 dec 2019, 16:28
Milik is wel een klassieke spits vind ik. Neusje voor de goal, meer niet.

Past inderdaad niet in hoe Ajax speelt.
Ik vond hem anders toch wel uitstekend passen bij het Ajax van moederdag 2016 toen hij in de 66e minuut gewisseld werd voor ElGhasi. Samen met Cerny was Milik die dag een geweldige Ajax spits in mijn ogen. :D

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1133 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 dec 2019, 19:24

Fijne kerstdagen allemaal. #ajaxiskut

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 638 times
Been thanked: 1144 times

Bericht door Maikel_91 » 24 dec 2019, 21:03

Ik snap al die positieve aandacht voor dat kind dat het veld op rende niet zo. Hiermee geef je dus een signaal af dat als je het veld op rent, je daarna positieve aandacht krijgt en een 'vriendschap' kunt opbouwen met de speler waar je heen wilde.
Dramatisch.

Edit: Enige context: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=365009

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 24 dec 2019, 22:42

Vind dat gekoketteer door Ziyech nog irritanter.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 25 dec 2019, 10:51

Persepolis schreef:
24 dec 2019, 15:12
J.B. schreef:
24 dec 2019, 14:36
TylerDurdn schreef:
RvN kon veel meer dan Huntelaar inderdaad. Beeldschone goals zoals hij o.a. een paar keer tegen Ajax scoorde doet Huntelaar niet. Daarom heeft Ruud ook grotere hoogtes bereikt dan Klaas-Jan.
Twee verschillende types. Begon Ruud niet op het middenveld ooit eens?

Btw. Allemaal fijne feestdagen. Lekker zuipend het nieuwe jaar in. Ook aan de Ajacieden. Hatseflats :mrgreen:
Circle of fifths

Johan-Cruijff
Basisspeler
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 8 times
Been thanked: 14 times

Bericht door Johan-Cruijff » 28 dec 2019, 13:29

Van der Sar geeft nu ook openheid van zaken; Ajax werkt met een Champions League begroting. Kon ook niet anders na de recente loonsverhogingen, maar het is nu ook expliciet uitgesproken. Wat dat betreft neemt Ajax dus meer risico dan voorheen. Ik denk dat dit ook een extra reden is om in de winterstop nog een speler te halen, zeker nu de kampioen direct geplaatst is voor het CL. Daarnaast zorgt het ook dat de spelers de benodigde rust krijgen aangezien we deze zomer ook al met het EK zitten. Speel je ook nog voorrondes dan moet je spelers of extra belasten of kun je niet met je sterkste elf komen omdat er nog spelers op vakantie zijn of niet nog niet lang genoeg in training zijn.

Het is aan Ajax om te laten zien dat ze die grote broek op kunnen houden. Daarbij moet kritisch gekeken worden naar het aankoopbeleid. Want met Alvarez en Marin heb je twee hele dure jongens als bankvulling gekocht die eigenlijk basisklanten zouden moeten zijn. Want met die insteek zijn ze gehaald. Dat vind ik dure misvattingen. Bovendien geef je veel geld uit maar word je er sportief niet beter van. Nu zijn Promes en Martinez aanwinsten gebleken, maar ik vind een 50/50 score te mager als het om zoveel geld gaat. Betreft het behouden van spelers en het verlengen van de contracten ben ik wel tevreden, dat doet Overmars goed. Ik zie liever drie miljoen extra naar het salaris van Ziyech, Blind of Tadic gaan dan dat we voor dat geld weer iemand als Pierie kopen.

En allen alvast een fijne jaarwisseling. Ik wens jullie al het goeds, alleen op het sportief vlak net ff wat minder ;)

Gesloten