Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Ajax II

Bericht door ShovingNE2 » 20 jan 2020, 15:15

Een PSV-er die dit allemaal roept op een Ajax-forum had allang een ban gehad. Maar dit gaat ook niet lang duren als ik het zo lees. En dan kan hij heel stoer tegen zijn Ajax vrinden roepen wat hij hier bereikt heeft en is hij de getapte jongen.

Verder is Ajax kut.
Waarvan akte.

rvervloet
Ballenjongen
Clubvoorkeur: ajax
Been thanked: 1 time

Bericht door rvervloet » 20 jan 2020, 15:25

Persepolis schreef:
20 jan 2020, 12:48
rvervloet schreef:
20 jan 2020, 12:32
J.B. schreef:
20 jan 2020, 12:23

Hoho, als zelfbenoemde Europese topclub mag je wel iets meer verwachten tegen Willem II, AZ en Sparta dan wat ze hebben laten zien dacht ik zo. Heb ik niet bedacht, daar komen ze zelf mee. Het geen motivatieprobleem, maar een gebrek aan kwaliteit. Bij Ajax zie je hetzelfde steeds. Hoog druk zetten. Gisteren ook, achterin hebben ze te vaak een ondertalsituatie. Als je kijkt hoe makkelijk Sparta erdoorheen komt en Ajax eigenlijk de tweede helft gewoon uitstekend partij kan bieden en recht heeft op een punt (in de Arena nota bene). Er wordt her en der wel gesproken over excuses, maar zeggen dat het een motivatieprobleem is is zoeken naar excuses.

Buiten dat heb ik niemand bij PSV horen roepen dat wij Europese top zijn, of wel? Dus je vergelijking gaat totaal mank en is totaal niet relevant.
Wie bij Ajax wel dan? Heb je een bron waarbij iemand binnen Ajax zegt dat ze vinden dat ze Europese top zijn?

De leiding van Ajax heeft aangegeven dat ze redelijk structureel de groepsfase van de CL willen halen en incidenteel de KO fase van de CL. In de EL wil het minimaal de kwartfinale halen. Dat heeft de leiding van Ajax gecommuniceerd.

In de toekomst moet dateert worden maar we praten over nu.

Jij begint over blessuregevallen bij PSV als excuus. Je weet dat Ajax al tijden lang vaste basisspelers mist? Geldt het dan niet? Ik vind dat overigens geen excuus hoor maar dat terzijde.
Ondanks dat ik jouw toon volkomen ongepast vind voor een Ajax fan op een PSV forum, en dat als reactie op een goed inhoudelijke post, wil ik er wel serieus op ingaan. Ik heb de cijfers niet, maar ik weet vrij zeker dat PSV dit seizoen meer, veel meer, last heeft gehad van blessures. Unnerstall, Guti, Pereiro, Bergwijn, Malen, Lammers, Afellay, Thomas en Ihattaren hebben allen niet 1, niet 2, maar meerdere wedstrijden gemist door blessures. Je gaat hier niet met droge ogen beweren dat Ajax daar net zoveel last van heeft gehad.
Zoals ik al aangeef vind ik blessures eigenlijk geen excuus. Het gaat mij erom dat JB het bij PSV als excuus gebruikt en bij Ajax dat ook speelt in de wedstrijden waar hij het over heeft. In de wedstrijd tegen AZ mist Ajax bijvoorbeeld 5 basisspelers. Een topclub hoort dat op te kunnen vangen. Dat geldt dus m.i. zowel voor Ajax als PSV. Volgens JB is de selectie van PSV beter dan die van Ajax. Waarom dan wel bij PSV de blessures als excuus gebruiken en niet bij Ajax? Doe het dan bij allebei of bij allebei niet. Toch? Over het hele seizoen heeft PSV denk ik meer blessures gehad maar dan nog hoor je als PSV bij VVV te winnen en hoor je als Ajax van Willem 2 te winnen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 20 jan 2020, 16:17

Leuk dat je dat soort figuren alleen ziet als het goed gaat.
Beetje een teken van zwakte om de makkelijke discussies op deze manier op te zoeken.

Dan is iedereen opeens Ajacied. Zie het ook bij mij op werk.

rvervloet
Ballenjongen
Clubvoorkeur: ajax
Been thanked: 1 time

Bericht door rvervloet » 20 jan 2020, 16:23

DeTaurus schreef:
20 jan 2020, 16:17
Leuk dat je dat soort figuren alleen ziet als het goed gaat.
Beetje een teken van zwakte om de makkelijke discussies op deze manier op te zoeken.

Dan is iedereen opeens Ajacied. Zie het ook bij mij op werk.
Laat maar, blijkbaar ben ik hier niet gewenst. Ik heb het geprobeerd maar dit is met alle respect 300 keer minder gastvrij dan elk ander forum. Dus ik laat het hier bij.

Btw, ik kom sinds 1999 gemiddeld zo'n 30 wedstrijden per seizoen bij Ajax, uit en thuis. Maar volgens jou ben ik opeens Ajacied. Tot ziens!!

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 20 jan 2020, 16:25

Wat jij aan het doen bent zou ik persoonlijk een beetje zonde van mijn tijd vinden. Maar ja, wie ben ik.

Je zit hier met maar 1 reden en ik zou eens bij mezelf nagaan waar die behoefte vandaan komt. Even wat advies van een wijze oude man. Doe ermee wat je wilt.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 832 times
Been thanked: 1412 times

Bericht door Maikel_91 » 20 jan 2020, 17:33

Nou @DeTaurus, je scheelt ons weer wat werk zo te zien :lol:

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 20 jan 2020, 17:33

Opeens vind ik DeTaurus een aanwinst.

Johan-Cruijff
Basisspeler
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 18 times
Been thanked: 32 times

Bericht door Johan-Cruijff » 20 jan 2020, 22:58

Laks potje van Ajax, maar blij dat we uiteindelijk toch de winnaar van het weekend zijn doordat AZ en PSV punten verspelen. Je start goed, het ziet er leuk en frivool uit maar daarna haal je de trekker niet over. Je laat Sparta in leven en komt uiteindelijk nog goed weg. Petje af voor Martinez, wat een strijder. Verder vond ik het veelzeggend dat het goede voetbal van Ajax abrupt stopte nadat Ziyech zich liet wisselen. Ons creatieve brein is ongelofelijk belangrijk voor het verloop van het spel en het creëren van kansen. En ook Blind moet niet vergeten worden. Dat was onze spelmaker van achteruit, daar begon de opbouw iedere aanval. Hij sloeg linies over en wist de middenvelders makkelijk te vinden. Dat voelt Ajax, ook qua organisatie achterin. Martinez en Veltman deden het niet verkeerd, maar het zijn geen leiders.

Pijnlijk voor Alvarez en Marin dat Gravenberch mag starten en vervolgens Ekkelenkamp en Eiting mogen invallen. Ook een signaal richting Overmars en consorten. Vergeet niet wat je in huis hebt. Hoorde bij VI - terecht - dat Ajax beter Schone een jaartje had kunnen behouden en Gravenberch wat meer minuten had kunnen gunnen. Had je Marin en Alvarez niet hoeven halen of het geld elders kunnen investeren of op zak kunnen houden. We praten over meer dan 25 miljoen, dat is echt een hele hoop geld. En dan heb ik het nog niet over flaters als Magallan en Bande. Ik heb het hier al vaker aangehaald, maar Ajax moet echt goed op het geld letten. Anders is onze financiële buffer zo weer verdwenen.

Leuk om Babel zijn debuut te zien maken, maar op rechtsbuiten is hij niet heel bijzonder. Redelijk balvast, voert zijn taken braaf uit en is beter dan jongens als Lang, Huntelaar of Labyad. Maar op links of in de spits toch net wat beter. Hopelijk went hij snel aan zijn ploeggenoten en komt hij langzaam los. Maar wanneer de voorhoede fit is zou Babel niet bij mijn eerste elf horen. Echter is het fijn een International achter de hand te hebben zolang Neres niet fit is. Prima investering voor de korte termijn.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 20 jan 2020, 23:32

Pas op @Johan-Cruijff er zit hier een ajacied die niet zo goed tegen kritiek kan. Ik zou mn stukje over babel maar even aanpassen, die eerste zin daar had zo van mij kunnen zijn :mrgreen:
Triplets, it`s all about Triplets..

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 71 times

Bericht door VeresRivne » 21 jan 2020, 00:26

Johan-Cruijff schreef:
20 jan 2020, 22:58
Laks potje van Ajax, maar blij dat we uiteindelijk toch de winnaar van het weekend zijn doordat AZ en PSV punten verspelen. Je start goed, het ziet er leuk en frivool uit maar daarna haal je de trekker niet over. Je laat Sparta in leven en komt uiteindelijk nog goed weg. Petje af voor Martinez, wat een strijder. Verder vond ik het veelzeggend dat het goede voetbal van Ajax abrupt stopte nadat Ziyech zich liet wisselen. Ons creatieve brein is ongelofelijk belangrijk voor het verloop van het spel en het creëren van kansen. En ook Blind moet niet vergeten worden. Dat was onze spelmaker van achteruit, daar begon de opbouw iedere aanval. Hij sloeg linies over en wist de middenvelders makkelijk te vinden. Dat voelt Ajax, ook qua organisatie achterin. Martinez en Veltman deden het niet verkeerd, maar het zijn geen leiders.

Pijnlijk voor Alvarez en Marin dat Gravenberch mag starten en vervolgens Ekkelenkamp en Eiting mogen invallen. Ook een signaal richting Overmars en consorten. Vergeet niet wat je in huis hebt. Hoorde bij VI - terecht - dat Ajax beter Schone een jaartje had kunnen behouden en Gravenberch wat meer minuten had kunnen gunnen. Had je Marin en Alvarez niet hoeven halen of het geld elders kunnen investeren of op zak kunnen houden. We praten over meer dan 25 miljoen, dat is echt een hele hoop geld. En dan heb ik het nog niet over flaters als Magallan en Bande. Ik heb het hier al vaker aangehaald, maar Ajax moet echt goed op het geld letten. Anders is onze financiële buffer zo weer verdwenen.

Leuk om Babel zijn debuut te zien maken, maar op rechtsbuiten is hij niet heel bijzonder. Redelijk balvast, voert zijn taken braaf uit en is beter dan jongens als Lang, Huntelaar of Labyad. Maar op links of in de spits toch net wat beter. Hopelijk went hij snel aan zijn ploeggenoten en komt hij langzaam los. Maar wanneer de voorhoede fit is zou Babel niet bij mijn eerste elf horen. Echter is het fijn een International achter de hand te hebben zolang Neres niet fit is. Prima investering voor de korte termijn.

Marin is gehaald als potentiële vervanger van Van de Beek, men hield er sterk rekening mee dat hij weg zou gaan deze zomer. Ik wil het m.a.w. straks nog zien als hij structureel de kans krijgt op VBD's plek. Alvarez, zie ik ook niet als middenvelder, dat heeft men als noodverband uitgeprobeerd en was vaak net een 6je maar dat is niet het niveau waar je naartoe moet streven. Alvarez straks liever gewoon een linie naar achteren, ben benieuwd welk niveau hij daar haalt met een structurele kans.

Het positieve wat ik uit dat gezapige potje haal is inderdaad de jeugd. Gravenberch moet ik wel nog zien of hij verlengt straks (want Raiola). Ook de aanwezigheid van Traore, Ekkelenkamp en Eiting laten wel zien dat Ajax nog steeds het vizier op de jeugd heeft gericht.

Op vlak van stylisten ben ik benieuwd wat Ajax gaat doen. Vorig seizoen had je De Jong en Ziyech op het middenveld, dit seizoen moet Ziyech het daar alleen doen op vlak van creatieve imput. Daar is zeker nog wat nodig.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 jan 2020, 06:43

VeresRivne schreef:
21 jan 2020, 00:26

@DeTaurus Dank je, I owe you one.

Marin is gehaald als potentiële vervanger van Van de Beek, men hield er sterk rekening mee dat hij weg zou gaan deze zomer. Ik wil het m.a.w. straks nog zien als hij structureel de kans krijgt op VBD's plek.
12 miljoen uitgeven om eerst een jaartje te wennen in Jong Ajax zeker. :lol:

Marin is gehaald als vervanger van Frenkie de Jong. Hij voldoet niet en ze willen alweer van hem af.

https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4654 ... ong-binnen
https://www.telegraaf.nl/sport/3347545/ ... ng-in-luik
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... -luik.html
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... nkie-jong/

MJPSV
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 15 times
Been thanked: 4 times

Bericht door MJPSV » 21 jan 2020, 13:09

Scherpen
Orejuela-Magallan-Pierie-Kristensen
Marin-Siem de Jong-Alvarez
Labyad-Cassierra-Bande

Totale transferkosten: 68,7M Euro 😓

En wij maar klagen over twee aankopen (Bruma/Baumgartl) van John de Jong. Bij Ajax word dus bijn 70 miljoen over de balk gegooid.

GvVleuten
Jeugdspeler
Has thanked: 108 times
Been thanked: 4 times

Bericht door GvVleuten » 21 jan 2020, 13:18

MJPSV schreef:
21 jan 2020, 13:09

Scherpen
Labyad-Cassierra-Bande

En wij maar klagen over twee aankopen (Bruma/Baumgartl) van John de Jong. Bij Ajax word dus bijn 70 miljoen over de balk gegooid.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Je kunt er niet aan voorbij gaan dat Bruma en Baumgartl aankopen zijn van begin dit seizoen. Orejuela, Kristensen, Labyad, Cassiera, Bande, Siem de Jong en zelfs Magallan zijn al eerder vast gelegd. Bovendien zijn er een aantal van deze miskopen weer vehuurd/ verkocht.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 21 jan 2020, 13:23

Als je vervolgens bankzitters voor flinke bedragen weet te verkopen is dat echter niet zo'n probleem. En natuurlijk je toppers voor de absolute hoofdprijs weet te verkopen.

De Ligt: 85 Miljoen
De Jong: 75 miljoen
Dolberg: 20 miljoen (bank)
Wöber: 10 miljoen (bank)
Kristensen: 5 miljoen (bank)
Sinkgraven: 5 miljoen (bank)
Cassiera: 2,5 miljoen (bank)

Inderdaad, het aankoopbeleid van Ajax is ook niet geweldig. Wij hebben alleen een TD die niet kan kopen én niet kan verkopen. Wel een dingetje. Net eens even gekeken: We verkopen onze belangrijkste aanvaller voor 12,5 miljoen en halen daar Bruma voor 15 miljoen voor terug. De Jong uit, Bruma in --> -2,5 miljoen. Het is haast lachwekkend als het niet zo treurig zou zijn.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 jan 2020, 13:32

Scheelt ook dat ze vorig seizoen ver kwamen in de CL. Vandaar de bedragen voor de Ligt en De Jong. Ik ben benieuwd hoe dat dit jaar zal zijn. Anonieme uitschakeling CL, de EL is nog maar afwachten. Ik durf in ieder geval te voorspellen dat dit soort bedragen op dit moment niet in de selectie rondlopen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 14:13

Paco Casal schreef:
21 jan 2020, 13:23
Als je vervolgens bankzitters voor flinke bedragen weet te verkopen is dat echter niet zo'n probleem. En natuurlijk je toppers voor de absolute hoofdprijs weet te verkopen.

Inderdaad, het aankoopbeleid van Ajax is ook niet geweldig. Wij hebben alleen een TD die niet kan kopen én niet kan verkopen. Wel een dingetje. Net eens even gekeken: We verkopen onze belangrijkste aanvaller voor 12,5 miljoen en halen daar Bruma voor 15 miljoen voor terug. De Jong uit, Bruma in --> -2,5 miljoen. Het is haast lachwekkend als het niet zo treurig zou zijn.
Het verkopen van De Jong voor dat bedrag is het gevolg van afspraken die voor de tijd dat De Jong verantwoordelijk was, zijn gemaakt.

Dat staat er dus los van.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 21 jan 2020, 16:00

Paco Casal schreef:
21 jan 2020, 13:23

Kijk, het aankoopbeleid is afgelopen jaar niet goed geweest, maar je kunt niet verwachten dat PSV dezelfde bedragen ontvangt als Ajax..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 21 jan 2020, 20:21

J.B. schreef:
21 jan 2020, 13:32
Scheelt ook dat ze vorig seizoen ver kwamen in de CL. Vandaar de bedragen voor de Ligt en De Jong. Ik ben benieuwd hoe dat dit jaar zal zijn. Anonieme uitschakeling CL, de EL is nog maar afwachten. Ik durf in ieder geval te voorspellen dat dit soort bedragen op dit moment niet in de selectie rondlopen.
Ligt er inderdaad puur aan wat de Europese prestaties zijn.

Toen Ajax onder Bosz in de finale van de EL stond deden ze daarna ook goede zaken op de transfermarkt.
(Sanchez, Klaassen, Traore)
En die EL finale was ook meteen de sleutel tot succes in de CL en de vele miljoenen die daarna nog volgden.

Bedragen zoals voor de Ligt en De Jong krijgen ze niet meer. Al zal van de Beek nog aardig in de buurt komen.

En daarna zakt het voorlopig wel weer terug.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 20:59

cocufan1 schreef:
21 jan 2020, 20:21
J.B. schreef:

Toen Ajax onder Bosz in de finale van de EL stond deden ze daarna ook goede zaken op de transfermarkt.
En die EL finale was ook meteen de sleutel tot succes in de CL en de vele miljoenen die daarna nog volgden.

Bedragen zoals voor de Ligt en De Jong krijgen ze niet meer. Al zal van de Beek nog aardig in de buurt komen.

Individueel hebben ze niemand die in de buurt gaat komen denk ik inderdaad. Het waren ook de meest gehypte spelers van dat moment en ik vind sowieso dat ze daar nog relatief weinig uit hebben gehaald, gezien de rage.

Ik denk wel dat ze aan deze selectie nog wel flink wat gaan overhouden. Niet alleen met Vd Beek maar ook met Neres, Tagliafico, Onana en Ziyech. Die 5 samen kunnen wel in de buurt komen van het totaal wat ze hebben opgehaald afgelopen zomer.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 206 times

Bericht door koetje » 21 jan 2020, 21:50

MJPSV schreef:

Labyad-Cassierra-Bande

De tactiek bij Ajax is anders. Overmars gaat met een groot sleepnet door de transfermarkt. Een hitrate van slechts 25% wordt ingecalculeerd en geaccepteerd omdat er via de uitgaande transfers zoveel binnen komt.

Zo is bijvoorbeeld Tagliafico binnengehaald als back net zoals Kristensen en Orejuela. De laatste twee zijn compleet mislukt maar het slagen van die schele hamster maakt alles goed. Daarbij is het verlies op die twee miskopen financieel nog gering gebleken door de uitgaande transfersommen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 jan 2020, 21:57

koetje schreef:
21 jan 2020, 21:50
MJPSV schreef:

Labyad-Cassierra-Bande

De tactiek bij Ajax is anders. Overmars gaat met een groot sleepnet door de transfermarkt. Een hitrate van slechts 25% wordt ingecalculeerd en geaccepteerd omdat er via de uitgaande transfers zoveel binnen komt.

Zo is bijvoorbeeld Tagliafico binnengehaald als back net zoals Kristensen en Orejuela. De laatste twee zijn compleet mislukt maar het slagen van die schele hamster maakt alles goed. Daarbij is het verlies op die twee miskopen financieel nog gering gebleken door de uitgaande transfersommen.
Ik vraag mij af of het zo ingecalculeerd is. Een aantal van die spelers zijn toch gehaald om er direct te staan. Maar je hebt wel gelijk.

Desondanks is het aantal aangekochte spelers met een winstmarge of verwachte winstmarge van ergens tussen de 300 en 1000+ procent bij hun enorm.
Zie Milik, Sanchez, Frenkie de Jong, Tagliafico, Neres, Ziyech, Onana.
En de prestaties ten opzichte van hun begroting in 2 van de afgelopen 3 jaar ook. Dit is ook te wijten aan die aankopen.

Dat doet geen enkele club ter wereld ze na, zo eerlijk moet je zijn. Wij stellen daar op Lozano na eigenlijk weinig tegenover.

Het is wel waar dat in deze markt van inflatie succesvolle aankopen enorm veel zwaarder wegen dan miskopen. AZ heeft zo ook aardig wat klappers gemaakt de afgelopen jaren. Daarom snap ik ook niet dat we inzetten op spelers die al mislukt zijn in het buitenland.

Ajax beseft gewoon dat ze 11 posities hebben. 7 daarvan vullen ze met spelers die tientallen miljoenen winst kunnen opleveren. Het snelle doorselecteren dat ze doen is daar een gevolg van. Volgens mij ook de reden dat Gerbrands die buffer wilde opbouwen (waarbij het overigens de vraag is hoe het er voor staat daarmee).

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 21 jan 2020, 23:11

DeTaurus schreef:
21 jan 2020, 20:59
cocufan1 schreef:
21 jan 2020, 20:21
J.B. schreef:

Individueel hebben ze niemand die in de buurt gaat komen denk ik inderdaad. Het waren ook de meest gehypte spelers van dat moment en ik vind sowieso dat ze daar nog relatief weinig uit hebben gehaald, gezien de rage.

Ik denk wel dat ze aan deze selectie nog wel flink wat gaan overhouden. Niet alleen met Vd Beek maar ook met Neres, Tagliafico, Onana en Ziyech. Die 5 samen kunnen wel in de buurt komen van het totaal wat ze hebben opgehaald afgelopen zomer.
Keepers zijn bijna nooit megabedragen. Zeker ivm veldspelers. Ziyech heeft toch ook zn minpunten (balverkies is enorm, en is na 75 minuten echt op). Dat rondvliegen en overal op het veld willen zijn kan nog als je niet zoveel wedstrijden speelt. Ik vind dat ie zich in die zin niet ontwikkeld heeft. Tagliafico is ook geen europese top. Vd Beek zit m.i. op het niveau 'probeer het eerst maar ff bij de subtop in Engeland. Voor de rest lijkt het dat het in de jeugd ook niet allemaal voltreffers zijn zeg maar..

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 22 jan 2020, 01:34

Van de Beek zal wel voor iets van 50 miljoen euro gaan, Real lijkt daar serieus voor te zijn. Tenzij ze toch besluiten het dubbele voor de voorkeur van Zidane, Pogba, te betalen. Tagliafico wordt in de zomer 28 en is een linksback, daar verwacht ik geen enorme transfersom voor. Voor Ziyech staan de clubs niet in de rij, maar is wel makkelijk hun beste speler. Wordt binnenkort 27. Zal wel een mooie transfersom opbrengen als hij gaat, maar geen enorme. Neres stond er afgelopen seizoen goed op, concreet las ik echter alleen over die Chinese club die veel wilde betalen voor hem. Zijn hype is wel gaan liggen, ben benieuwd of en voor hoeveel hij gaat, beetje een 13 in een dozijn dribbelaar. Onana zal, zeker ook vanwege zijn leeftijd, een goed bedrag opbrengen.

Ze zullen wel tussen de 150 en 200 miljoen euro in totaal opbrengen, op zich gewoon prima. Belangrijker is dat het hele fundament van dit Ajax team dan weg is. De vraag is hoe ze dat zullen opvangen. Ze blinken niet uit in hun aankoopbeleid en de Langs, Eitings en Ekkelenkamps van deze wereld zullen geen adequate vervangers zijn. Gravenberch zal wel stijgen in de pikorde, maar voor de rest zullen ze een heel nieuw team moeten opbouwen waarbij het de vraag is of de aankopen zullen voldoen. En dan is het ook nog de vraag of Ten Hag zal blijven.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 398 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Woodenshoes » 22 jan 2020, 10:55

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~ad8236c8/

Meevaller voor ons voor 2 februari.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times