Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Ajax II

Bericht door J.B. » 22 jan 2020, 11:03

Sparta pakte daar bijna een punt, Niks kansloos.
Triplets, it`s all about Triplets..

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 90 times
Been thanked: 117 times

Bericht door Persepolis » 22 jan 2020, 11:35

Ziyech heeft volgens mij nog nooit een goal of een assist voor Ajax tegen PSV gehad, speelt nooit goed tegen ons. Toch is het een meevaller, is normaal gesproken het brein van de aanval daar. Natuurlijk zijn wij niet kansloos, wel underdogs.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 178 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Paco Casal » 22 jan 2020, 12:49

Daarnaast zou het mooi zijn als hij Getafe zou missen. In Europese wedstrijden brengt hij vaak iets extra's. Laat deze zelfbenoemde Europese kutclub ehhh topclub maar lekker op zijn bek gaan daar.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 22 jan 2020, 13:01

Goh, Ajax heeft dit seizoen wat meer geblesseerden en direct is er paniek in de tent (om er achter te komen dat ze niet met de absolute top meekunnen). Voor PSV is het vooral een pleister op de wonde, nu ze zelf als aangeschoten wild door de Eredivisie dolen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 jan 2020, 13:59

ShovingNE2 schreef:
21 jan 2020, 06:43
12 miljoen uitgeven om eerst een jaartje te wennen in Jong Ajax zeker. :lol:

Marin is gehaald als vervanger van Frenkie de Jong. Hij voldoet niet en ze willen alweer van hem af.
Dat klinkt wat cru maar toch is dat de juiste manier om het te doen he: je kunt miskopen niet helemaal voorkomen maar je kunt ze wel snel herkennen en direct doorschakelen zodat je geen tijd en geld weggooit met het trekken aan dode paarden zoals wij dat doen... spelers vele seizoenen lang in de selectie houden in de hoop dat het ooit méér wordt / omdat je je investering terug wil verdienen: áls je na jaren dan eindelijk winst op zo'n speler gaat maken is het nooit veel, dan had je veel beter direct een paar miljoen verlies kunnen nemen zodat er een klasbak kan staan die zowel financieel als sportief méér opbrengt.

De vriendschappelijke gemoedelijke werkhouding is onze kracht maar ook onze zwakte.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 22 jan 2020, 14:18

da's een goed punt, al is het nóg beter om ervoor te zorgen dat de meeste aankopen spot on zijn, zeker als je niet zoveel te besteden hebt als Ajax, zoals wij. Ajax is de Ligt, de Jong en Schöne kwijtgeraakt. Voor de Ligt werd van tevoren al voor 10 miljoen euro Magallán gehaald, maar die is al mislukt, vervolgens is voor 15 miljoen Alvarez gehaald. Die speelt vooral op het middenveld of zit op de bank en op de plek van de Ligt staat Veltman, die ze al in huis hadden. Voor de Jong was voor 13 miljoen Marín gehaald, die bleek niet het niveau te hebben en mag alweer weg. Op de plek van de Jong staat nu de goedkoopste en best renderende aankoop, Martinez. Die was op zijn beurt gehaald als vervanger van Blind, die op de plek van Schöne zou terechtkomen maar weer teruggezet is naar de verdediging. Alleen: Ajax heeft het geld om dit te veroorloven, heeft enorme transferbedragen ontvangen en zal nog meer goede bedragen krijgen. Wij hebben dat niet en dus moeten we ervoor zorgen dat het aankoopbeleid weer ouderwets spot on is.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 22 jan 2020, 15:02

Het zijn belangrijke verbeterpunten van in principe hetzelfde systeem... het hele aankoop - doorontwikkeling - verkoop systeem. Alle fases kunnen m.i. beter: idd de scouting laat véél teveel steken vallen, doorontwikkeling van spelers is ondermaats (vind ik), verkopen zijn we traditioneel slecht in. Niet doorschakelen als je ziet dat spelers niet voldoen is een fout die leidt tot verstopping van het hele proces: die speler staat ontwikkeling van zowel team als andere spelers in de weg. Ook de speler zelf zal hierdoor bovendien de nodige frustratie ontwikkelen die weer afstraalt op je hele groep. Een lose-lose situatie.

Wat Ajax betreft kunnen we alleen maar hopen dat het dramatisch mis gaat, ik zie 't helaas vooralsnog niet gebeuren al stemmen sommige punten die hier genoemd worden hoopvol.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 22 jan 2020, 15:51

J.B. schreef:
22 jan 2020, 11:03
Ajax won dus. PSV speelde in november nog gelijk tegen Sparta.

Persepolis
Vaste waarde in elftal

Bericht door Persepolis » 22 jan 2020, 16:00

ziege maar ook zagge schreef:
22 jan 2020, 15:02
Het zijn belangrijke verbeterpunten van in principe hetzelfde systeem... het hele aankoop - doorontwikkeling - verkoop systeem. Alle fases kunnen m.i. beter: idd de scouting laat véél teveel steken vallen, doorontwikkeling van spelers is ondermaats (vind ik), verkopen zijn we traditioneel slecht in. Niet doorschakelen als je ziet dat spelers niet voldoen is een fout die leidt tot verstopping van het hele proces: die speler staat ontwikkeling van zowel team als andere spelers in de weg. Ook de speler zelf zal hierdoor bovendien de nodige frustratie ontwikkelen die weer afstraalt op je hele groep. Een lose-lose situatie.

Wat Ajax betreft kunnen we alleen maar hopen dat het dramatisch mis gaat, ik zie 't helaas vooralsnog niet gebeuren al stemmen sommige punten die hier genoemd worden hoopvol.
De best case scenario voor ons is dat er bij hun nog een paar steunpillaren vertrekken, liefst ook nog Ten Hag, waardoor ze terug bij af zijn en moeten opbouwen. Ze hebben wel genoeg geld om op te bouwen, maar de vraag is hoe ze het besteden. Dat is vooralsnog niet altijd best. En behalve Gravenberch zijn er niet veel jeugdspelers die op korte termijn aanspraak op een basisplaats zullen maken. Tegelijkertijd moeten wij doorselecteren, 2 of 3 goede gerichte versterkingen halen en een trainer die erbij past. Dan kunnen we volgend jaar voor de titel gaan.
Worst case scenario is dat zij weer maar 1 of 2 spelers kwijtraken, de rest intact blijft met weer een paar 15-20 miljoen versterkingen, en wij weer de Bruma's en Boscagli's binnenhalen. Wat dat betreft is komende zomer best belagrijk.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 22 jan 2020, 18:31

Staan 12 punten voor. Ze kunnen jong Ajax opstellen rest van het seizoen en nog eindigen ze boven ons. Maak je aub geen illusies

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 22 jan 2020, 18:47

Menno1 schreef:
22 jan 2020, 18:31
Staan 12 punten voor. Ze kunnen jong Ajax opstellen rest van het seizoen en nog eindigen ze boven ons. Maak je aub geen illusies
Waarom moet jij altijd zo in de overdrijvende trap als het aankomt op Ajax ophemelen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 22 jan 2020, 18:51

ShovingNE2 schreef:
22 jan 2020, 18:47
Menno1 schreef:
22 jan 2020, 18:31
Waarom moet jij altijd zo in de overdrijvende trap als het aankomt op Ajax ophemelen.
Omdat het jou op de kast jaagt 😇

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 22 jan 2020, 21:12

Ik ben opeens blij dat we Hendrix en Rosario hebben en niet Marin. Die is zo ontiegelijk slecht.

Ik vind het echt niet uit te leggen hoe die is gescout.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 22 jan 2020, 22:46

Unuvar scoort vanuit een pingel tegen amateurs. Fox spreekt van een mooie traditie. Scoren bij je debuut. Kots.

Joosth
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Bericht door Joosth » 22 jan 2020, 23:24

En over 3 jaar voetbalt dit “wereldtalent” bij Ludogorets.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 jan 2020, 23:35

NESTA schreef:
22 jan 2020, 15:51
J.B. schreef:
22 jan 2020, 11:03
Ajax won dus. PSV speelde in november nog gelijk tegen Sparta.
Ja dus? Ik geef alleen maar aan dat ajax best te pakken is. Ook door psv. ajax speelde trouwens thuis tegen ze en wij niet. Enja, sparta heeft ook best een leuk elftal. Dus wat credit moet je ze wel geven. Draaien een knap seizoen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 22 jan 2020, 23:44

ziege maar ook zagge schreef:
22 jan 2020, 15:02

Voor de komende seizoenen hoop ik wat dat betreft op een betere top 4. Zodat ook Dit seizoen moet het nota bene van az komen qua enige concurrentie. Dit seizoen is eigenlijk in the pocket qua titel. Het is belangrijk dat er een brede subtop komt als we niet een soort Spaanse competitie degraderen qua spanning. Ik denk dat ik afhaak als er een enkele club een monopolie positie krijgt qua titels. En dan alleen nog psv en nac ga volgen, in die zin dat ik de competitie eigenlijk niet leuk meer vind. Ik kan me herinneren toen Armstrong alles won in de tour er echt geen reet meer aan was.

Maargoed, we gaan het zien.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 23 jan 2020, 10:26

De media vallen weer ouderwets over elkaar heen om debutant Unuvar als buitenaards talent te bestempelen omdat ie een penalty binnenschoot bij een 6-0 stand tegen een amateurclub. Op Twitter vallen Ajacieden elkaar in de armen omdat het moment zo aan de vrije trap van Nouri deed denken.... :?
Laatst gewijzigd door Ribbelchips op 23 jan 2020, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 403 times

Bericht door PCGC » 23 jan 2020, 10:29

Natuurlijk niet vanwege die pingel...
Als je niet ziet dat Unuvar eenzelfde soort talent is als Mo bij ons, heb je oogkleppen op.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 23 jan 2020, 10:31

PCGC schreef:
23 jan 2020, 10:29
Natuurlijk niet vanwege die pingel...
Als je niet ziet dat Unuvar eenzelfde soort talent is als Mo bij ons, heb je oogkleppen op.
Ik denk dat de meeste mensen hier niet naar de Ajax jeugd kijken.
Misschien is hij wel een goede speler, maar tot nu toe gaan we af op de woorden van mensen als Henk Spaan en Hans Kraaij junior.

Henk Spaan noemde Obodai een speler voor Barcelona. Ligeon potentieel de beste rechtsback van de wereld. En meer van dat soort taferelen.

Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 25 times

Bericht door Ribbelchips » 23 jan 2020, 10:41

Ik heb de beste man nog nooit zien spelen, maar dat riepen ze destijds ook over Brobbey, Sierhuis, Eiting, Nunnely, El Azzouzi, Riedewald, Muric, Dankerlui ect...

Maar eerlijk is eerlijk. De doorstroom is daar een stuk beter geregeld dan hier. Of een speler wordt weggekocht of ze verlengen, of ze selecteren door. Ik geloof er niks van dat ze daar zo lang hadden doorgeklungeld met spelers als Rosario, Hendrix, Schwaab en Sadilek die hier nooit onomstreden zijn en straks voor een appel en een ei de deur uit lopen.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 23 jan 2020, 11:44

Wat mij vooral opviel is dat werkelijk het hele stadion die jongen al kende en toejuichte. Vanaf het moment dat hij ging warmlopen al. Dat is bij ons toch echt anders. Hier kent op een paar mensen op Twitter en wij op het forum na echt niemand de talentvolle jeugdspelers en leeft het echt veel minder.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 23 jan 2020, 11:58

nilssonH schreef:
23 jan 2020, 11:44
Wat mij vooral opviel is dat werkelijk het hele stadion die jongen al kende en toejuichte. Vanaf het moment dat hij ging warmlopen al. Dat is bij ons toch echt anders. Hier kent op een paar mensen op Twitter en wij op het forum na echt niemand de talentvolle jeugdspelers en leeft het echt veel minder.
Ze houden nou eenmaal van kleine jongetjes daar in Amsterdam.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 398 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Woodenshoes » 23 jan 2020, 12:16

nilssonH schreef:
+ dat deel dat regelmatig bij Jong PSV is te vinden. Heb er zelf ook een seizoenskaart. En enkele die-hards die ook af en toe bij O19 gaan kijken.

In Amsterdam lopen misschien wat meer uitkeringstrekkers en ZZP-ers rond die vooral 's nachts werken zodat ze tijd hebben om te gaan kijken.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 23 jan 2020, 12:27

nilssonH schreef:
Wat mij vooral opviel is dat werkelijk het hele stadion die jongen al kende en toejuichte.
Unuvar wordt al langere tijd gezien als een absoluut toptalent en mede daarom ook al langere tijd flink opgehemeld.
Logisch dat velen hem ondertussen wel kennen (in ieder geval van naam).

Gesloten