Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 492 times
Been thanked: 297 times

Ajax II

Bericht door Grasmat » 26 feb 2020, 17:34

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het kan aan mij liggen maar zo veel verkeerds wordt er toch niet gezegd? Als ajacied moet je sowieso tegen een stootje kunnen op een vijandig forum.

Anyway: ik hoop op een 3-1 voor ajax waarbij de goal van Getafe in de 96e minuut valt uit een overduidelijke buitenspelpositie met hands.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 26 feb 2020, 17:36

Inclusief aftelfilmpjes

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 26 feb 2020, 17:38

Maikel_91 schreef:
26 feb 2020, 17:30
NESTA schreef:
26 feb 2020, 16:48
En dan zeggen ze dat Ajacied een trol is. Los van dat ie ontzettend irritant is blijft hij wel altijd beschaafd in zijn teksten, dit in tegenstelling tot anderen waaronder moderators.
Ach joh, een beetje plagen moet kunnen. Hoort erbij als je op 't forum van de concurrent gaat zitten.
Ben je normaal zelf ook niet vies van toch?
Idd. Moet er niet aan denken om op het ajax forum te zitten.

NESTA

Bericht door NESTA » 26 feb 2020, 17:38

Maikel_91 schreef:
26 feb 2020, 17:30
NESTA schreef:
26 feb 2020, 16:48
En dan zeggen ze dat Ajacied een trol is. Los van dat ie ontzettend irritant is blijft hij wel altijd beschaafd in zijn teksten, dit in tegenstelling tot anderen waaronder moderators.
Ach joh, een beetje plagen moet kunnen. Hoort erbij als je op 't forum van de concurrent gaat zitten.
Ben je normaal zelf ook niet vies van toch?
Dan heet het opeens plagen. Is gewoon puur op de man spelen. Daar heeft menig forumlid een schorsing voor gehad.

Grappig dat je nu over mij begint. Iemand zonder schorsing en die allang en breed heeft aangegeven zijn toon te matigen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 feb 2020, 17:39

Sensation schreef:
26 feb 2020, 13:21
Ajacied1988 schreef:
26 feb 2020, 13:17
En dat kan je wel meten met statistieken, in Brazilië heeft hij dit jaar de meeste succesvolle dribbels gemaakt, dus iemand passeren , dat waren er 70.
Hoe kom je aan die statistieken? Whoscored zegt namelijk wat anders...
Dat staat (ook) op transfermarkt:

https://www.transfermarkt.nl/wie-is-ant ... ews/353457

Mee eens dat mensen te hongerig zijn om onze Ajacied onderuit te halen - zo hongerig dat ze de plank nogal eens mis slaan.

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 26 feb 2020, 17:46

NESTA schreef:
26 feb 2020, 17:38

Dan heet het opeens plagen. Is gewoon puur op de man spelen. Daar heeft menig forumlid een schorsing voor gehad.

Grappig dat je nu over mij begint. Iemand zonder schorsing en die allang en breed heeft aangegeven zijn toon te matigen.
Op de man? Volgens mij wordt er gewoon gereageerd op wat hij zegt. Niet op wie hij is.
Dat 't dan wat met meer cynisme is lijkt me niet meer dan normaal gezien 't een PSV forum is.

Zodra mensen hem persoonlijk aanvallen om niks of wat niks te maken heeft met wat er gepost wordt is 't inderdaad enorm op de man en wordt er ingegrepen.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 26 feb 2020, 17:52

ziege maar ook zagge schreef:
26 feb 2020, 17:39
Sensation schreef:
26 feb 2020, 13:21
Ajacied1988 schreef:
26 feb 2020, 13:17
En dat kan je wel meten met statistieken, in Brazilië heeft hij dit jaar de meeste succesvolle dribbels gemaakt, dus iemand passeren , dat waren er 70.
Hoe kom je aan die statistieken? Whoscored zegt namelijk wat anders...
Dat staat (ook) op transfermarkt:

https://www.transfermarkt.nl/wie-is-ant ... ews/353457

Mee eens dat mensen te hongerig zijn om onze Ajacied onderuit te halen - zo hongerig dat ze de plank nogal eens mis slaan.
Lees eens goed jouw bron: daar staat duidelijk DE TIENER met meest succesvolle dribbels. Ja, dat klopt. Ajacied noemde hem DE SPELER met meest succesvolle dribbels, dat klopt niet.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 feb 2020, 18:02

Sensation schreef:
26 feb 2020, 17:52
Lees eens goed jouw bron: daar staat duidelijk DE TIENER met meest succesvolle dribbels. Ja, dat klopt. Ajacied noemde hem DE SPELER met meest succesvolle dribbels, dat klopt niet.
Mee eens dat mensen te hongerig zijn om onze Ajacied te verdedigen - zo hongerig dat ze de plank nogal eens mis slaan.

:mrgreen:

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 139 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 26 feb 2020, 19:27

Ajacied1988 schreef:
26 feb 2020, 16:35
Maikel_91 schreef:
26 feb 2020, 16:27
Ajacied1988 schreef:
26 feb 2020, 16:19
Kans was al klein om door te gaan, maar zonder Ziyech helemaal.

Opzich wel logisch met deze stand tegen Getafe moet er een wonder gebeuren als je door zou willen gaan in de EL.
Maar Ajax is toch Europese top? Dan kun je toch wel over twee duels van een one season wonder als Getafe winnen?

Tenzij.... Ajax zelf een one season wonder is.
Oei, hoeveel zeer doet dit besef?
Dat heb ik ook al gemeld, Frenkie en De Ligt zijn wereldtoppers daaromheen subtoppers zoals Ziyech Neres Tadic blind en sinds dit jaar Promes.
Maar we hebben geen wereld top talenten meer, vorige jaar was uitzonderlijk maar niet iets wat vaak voorkomt.

De Jong en de Ligt zijn nog lang geen wereldtoppers. Ze hebben wel de potentie om daar te komen, maar zijn er nog lang niet. Voor de term wereldtopper moet je toch bepalend zijn voor een topclub, niet onzichtbaar zijn of de bank warmhouden. Zij zijn juist subtoppers, je volgende lijst zou ik Eredivisie toppers noemen. Topspelers op Eredivisie niveau, daarbuiten niet bijzonder. Behalve Neres zijn zij namelijk allemaal al mislukt in een topcompetitie, behalve Tadic die wel basisspeler was bij een middenmotor/degradatiekandidaat.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 26 feb 2020, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 26 feb 2020, 19:28

De Ligt moet een jaartje wennen bij Jong juve
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 26 feb 2020, 19:42

Ik blijf t bizar vinden, Getafe staat derde in de LaLiga en maken het de topclubs daar lastig en Ten Hag krijgt t gewoon uit zn schore strot geperst dat ze tegen Ajax boven hun kunnen presteerden. Bizar. Laten we zuivere speeltijd invoeren dan had Ajax 4-0 verloren..
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 26 feb 2020, 19:50

Sensation schreef:
26 feb 2020, 19:42
Ik blijf t bizar vinden, Getafe staat derde in de LaLiga en maken het de topclubs daar lastig en Ten Hag krijgt t gewoon uit zn schore strot geperst dat ze tegen Ajax boven hun kunnen presteerden. Bizar. Laten we zuivere speeltijd invoeren dan had Ajax 4-0 verloren..
Je hebt wel lef om zoiets te zeggen over een wedstrijd waarin je zelf 0 keer tussen de palen weet te schieten.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 26 feb 2020, 20:21

Handig ook om je tegenstander ff te prikkelen weer minimaal 100% te geven straks.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 878 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 26 feb 2020, 22:17

Tegenover Spaanse media liet Ajax coach Ten Hag het volgende los:

"no se acaba hasta q-q-que se acaba"

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 336 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 27 feb 2020, 10:13

Moge de wedstrijd van vanavond aub heel veel lijken op die van vorige week. Het gehuil van de neusjes en hun media doen mij vooral heel erg denken aan deze scène in Game Of Thrones.

"You don't fight with honor!"

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 27 feb 2020, 10:20

Maikel_91 schreef:
26 feb 2020, 19:50
Sensation schreef:
26 feb 2020, 19:42
Je hebt wel lef om zoiets te zeggen over een wedstrijd waarin je zelf 0 keer tussen de palen weet te schieten.
Lees het bovenstaande in combinatie met de woorden van Ten Hag en je hebt voor de zoveelste keer een voorbeeld waarom degene die niet voor Ajax zijn het net een beetje leuker vinden als Ajax niet presteert t.o.v. andere clubs. Ze zijn er echt van overtuigd dat het voetbal hebben uitgevonden en het beste voetbal spelen, waarbij ze uiteraard elke wedstrijd beter zijn en het aan andere, lees in hun ogen unfaire/oneerlijke, dingen ligt als ze niet winnen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 feb 2020, 12:24

Als ze doorgaan zal je zien dat ze juichend over het veld rennen. Dat zie ik ze niet doen als ze van RKC winnen, maar ze vergelijken Getafe wel ermee bij wijze van.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Rudie-10
Basisspeler
Has thanked: 45 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Rudie-10 » 27 feb 2020, 12:57

Maikel_91 schreef:
26 feb 2020, 17:36
Inclusief aftelfilmpjes
Dat filmpje van die domme wijven die aftellen is schitterend: 'die telt niet, dat was buiten de tijd'. :lol: :lol:

Maikel_91
Site Admin

Bericht door Maikel_91 » 27 feb 2020, 13:56

Wat laten ze zich kennen, man man man. Ik hoop dat die jongen er 3 in schiet vanavond.

Op weg naar nr 25
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 179 times
Been thanked: 85 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 27 feb 2020, 14:09

Maikel_91 schreef:
27 feb 2020, 13:56

Wat laten ze zich kennen, man man man. Ik hoop dat die jongen er 3 in schiet vanavond.
Ja dat zou lekker zijn, gewoon in de eerste 10 minuten er 2 inleggen.
TOch vrees ik dat ze gewoon doorgaan vanavond.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 27 feb 2020, 14:54

Maikel_91 schreef:
27 feb 2020, 13:56

Alvast aan het indekken

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 273 times
Been thanked: 284 times

Bericht door Paco Casal » 27 feb 2020, 15:00

Wat een treurnis haha. Droevige kut zender.

Wanneer ze compleet waren geweest was ik ook bang geweest dat Ajax door zou gaan. Maar als het middenveld echt bestaat uit Eiting - Van de Beek - Gravenberg en de aanval Babel - Tadic - Danilo. Achterin missen ze ook Tagliafico nog eens. Echt niet.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 27 feb 2020, 15:19

Paco Casal schreef:
27 feb 2020, 15:00
Wat een treurnis haha. Droevige kut zender.

Wanneer ze compleet waren geweest was ik ook bang geweest dat Ajax door zou gaan. Maar als het middenveld echt bestaat uit Eiting - Van de Beek - Gravenberg en de aanval Babel - Tadic - Danilo. Achterin missen ze ook Tagliafico nog eens. Echt niet.
Waar komt die Danone ineens vandaan trouwens? Is dat wat?

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Johan-Cruijff » 27 feb 2020, 15:29

Had een lekker toetje moeten zijn zo na het carnavalsweekend, maar kan niet zeggen dat ik veel zin heb om zo in de auto te stappen. Maar het beste van maken in Amsterdam, maar ik vrees dat het weer 90 minuten lang ergeren gaat worden. Dat Getafe heeft het zuigen en tijdrekken tot een kunst verheven. En dat recht hebben ze, zolang de scheidsrechter er niet tegen op wil/kan treden. Vreselijke schijtploeg, maar wat ze met heel beperkte middelen laten zien is natuurlijk wel knap. Maar je zou daar toch maar elke week op de tribune moeten zitten om dat toneelspel te aanschouwen. Nee dankjewel, mij niet gezien. Het ergste is nog; je weet wat er gaat gebeuren, maar toch trap je erin. Valencia thuis was al bloedirritant, maar dit wordt Valencia thuis in het kwadraat, dat kan ik je alvast op een briefje geven. Maar we hebben er niet van geleerd blijkbaar. Dat doorrollen van Babel, dan heb je Ajax toch precies waar je ze wil hebben als Getafe-speler. Het tekent de irritatie die overduidelijk zichtbaar was bij de spelers. Ajax kon er niet mee omgaan. Je moet erboven staan, er niet op reageren en dermate goed voetballen dat je ook niet gefrustreerd raakt. Voor rust moet er dus een, liefst twee keer gescoord worden. Maar dat zal tegen deze stugge ploeg niet meevallen. Die gaan weer alles doen om het tempo eruit te halen en Ajax tot het bot te irriteren.

Hopelijk kan Promes starten, want zonder Ziyech, Mazraoui, Neres, Tagliafico, Labyad en Veltman mis je gewoon teveel spelers. En dan kun je van iemand als Labyad terecht stellen dat hij het Ajax-niveau niet heeft. Maar heeft geeft je wel mogelijkheden. Nu heb je veel te weinig smaken op de flank. Dus blijf je maar ploeteren met Babel. Of ga je Tadic uit de spits halen, ook zo'n slecht idee. Het tandem Tadic en Van de Beek zou ik vanavond sowieso opstellen, dat zorgt nog voor enige dreiging. Maar ik vrees dat het vanavond een exit gaat worden doordat Getafe scoort en Ajax er geen vier maakt.

Paco Casal
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 273 times
Been thanked: 284 times

Bericht door Paco Casal » 27 feb 2020, 15:30

Paar jaar geleden voor een paar miljoen bij Santos opgepikt. Vooralsnog voornamelijk geblesseerd geweest dit seizoen (hamstring). 5 doelpunten uit 8 wedstrijd KKD waarvan 3 in één pot tegen Go Ahead Eagles.

Te weinig van hem gezien om er echt een goed oordeel over te hebben. Aan de andere kant is hij Ajacied, als hij ook maar iets van potentie had om een hele goede te worden zou hij door de media al lang en breed gehyped zijn.

Ardbeg
Vedette

Bericht door Ardbeg » 27 feb 2020, 15:52

Johan-Cruijff schreef:
27 feb 2020, 15:29
Had een lekker toetje moeten zijn zo na het carnavalsweekend, maar kan niet zeggen dat ik veel zin heb om zo in de auto te stappen. Maar het beste van maken in Amsterdam, maar ik vrees dat het weer 90 minuten lang ergeren gaat worden. Dat Getafe heeft het zuigen en tijdrekken tot een kunst verheven. En dat recht hebben ze, zolang de scheidsrechter er niet tegen op wil/kan treden. Vreselijke schijtploeg, maar wat ze met heel beperkte middelen laten zien is natuurlijk wel knap. Maar je zou daar toch maar elke week op de tribune moeten zitten om dat toneelspel te aanschouwen. Nee dankjewel, mij niet gezien. Het ergste is nog; je weet wat er gaat gebeuren, maar toch trap je erin. Valencia thuis was al bloedirritant, maar dit wordt Valencia thuis in het kwadraat, dat kan ik je alvast op een briefje geven. Maar we hebben er niet van geleerd blijkbaar. Dat doorrollen van Babel, dan heb je Ajax toch precies waar je ze wil hebben als Getafe-speler. Het tekent de irritatie die overduidelijk zichtbaar was bij de spelers. Ajax kon er niet mee omgaan. Je moet erboven staan, er niet op reageren en dermate goed voetballen dat je ook niet gefrustreerd raakt. Voor rust moet er dus een, liefst twee keer gescoord worden. Maar dat zal tegen deze stugge ploeg niet meevallen. Die gaan weer alles doen om het tempo eruit te halen en Ajax tot het bot te irriteren.

Hopelijk kan Promes starten, want zonder Ziyech, Mazraoui, Neres, Tagliafico, Labyad en Veltman mis je gewoon teveel spelers. En dan kun je van iemand als Labyad terecht stellen dat hij het Ajax-niveau niet heeft. Maar heeft geeft je wel mogelijkheden. Nu heb je veel te weinig smaken op de flank. Dus blijf je maar ploeteren met Babel. Of ga je Tadic uit de spits halen, ook zo'n slecht idee. Het tandem Tadic en Van de Beek zou ik vanavond sowieso opstellen, dat zorgt nog voor enige dreiging. Maar ik vrees dat het vanavond een exit gaat worden doordat Getafe scoort en Ajax er geen vier maakt.
Hoe vond je het, dat Tadic in de CL de helft van de tijd deed alsof hij helemaal verrot geschopt werd, om vervolgens een sprint van 30 meter te trekken? Of dat Onana, na een goal tegen, en de spelers van de andere ploeg de bal wilde pakken, hij IN DE GOAL, op de bal ging liggen en deze weigerde terug te geven? Het kaartje wapperen van Blind? Het van een geblesseerde speler aanwijzen van Veltman tegen zijn tegenstander, om er vervolgens snel langs af te glippen? Of alle smerige rot trappen van Tagliafico, om vervolgens de scheidsrechter zowat af te zuigen als hij zelf eens geraakt wordt?

Maakt dit Ajax ook een schijtploeg, of "is dit anders" ?

Gesloten