Ajax II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Ajax II

Bericht door Ardbeg » 27 feb 2020, 15:52

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Johan-Cruijff schreef:
27 feb 2020, 15:29
Had een lekker toetje moeten zijn zo na het carnavalsweekend, maar kan niet zeggen dat ik veel zin heb om zo in de auto te stappen. Maar het beste van maken in Amsterdam, maar ik vrees dat het weer 90 minuten lang ergeren gaat worden. Dat Getafe heeft het zuigen en tijdrekken tot een kunst verheven. En dat recht hebben ze, zolang de scheidsrechter er niet tegen op wil/kan treden. Vreselijke schijtploeg, maar wat ze met heel beperkte middelen laten zien is natuurlijk wel knap. Maar je zou daar toch maar elke week op de tribune moeten zitten om dat toneelspel te aanschouwen. Nee dankjewel, mij niet gezien. Het ergste is nog; je weet wat er gaat gebeuren, maar toch trap je erin. Valencia thuis was al bloedirritant, maar dit wordt Valencia thuis in het kwadraat, dat kan ik je alvast op een briefje geven. Maar we hebben er niet van geleerd blijkbaar. Dat doorrollen van Babel, dan heb je Ajax toch precies waar je ze wil hebben als Getafe-speler. Het tekent de irritatie die overduidelijk zichtbaar was bij de spelers. Ajax kon er niet mee omgaan. Je moet erboven staan, er niet op reageren en dermate goed voetballen dat je ook niet gefrustreerd raakt. Voor rust moet er dus een, liefst twee keer gescoord worden. Maar dat zal tegen deze stugge ploeg niet meevallen. Die gaan weer alles doen om het tempo eruit te halen en Ajax tot het bot te irriteren.

Hopelijk kan Promes starten, want zonder Ziyech, Mazraoui, Neres, Tagliafico, Labyad en Veltman mis je gewoon teveel spelers. En dan kun je van iemand als Labyad terecht stellen dat hij het Ajax-niveau niet heeft. Maar heeft geeft je wel mogelijkheden. Nu heb je veel te weinig smaken op de flank. Dus blijf je maar ploeteren met Babel. Of ga je Tadic uit de spits halen, ook zo'n slecht idee. Het tandem Tadic en Van de Beek zou ik vanavond sowieso opstellen, dat zorgt nog voor enige dreiging. Maar ik vrees dat het vanavond een exit gaat worden doordat Getafe scoort en Ajax er geen vier maakt.
Hoe vond je het, dat Tadic in de CL de helft van de tijd deed alsof hij helemaal verrot geschopt werd, om vervolgens een sprint van 30 meter te trekken? Of dat Onana, na een goal tegen, en de spelers van de andere ploeg de bal wilde pakken, hij IN DE GOAL, op de bal ging liggen en deze weigerde terug te geven? Het kaartje wapperen van Blind? Het van een geblesseerde speler aanwijzen van Veltman tegen zijn tegenstander, om er vervolgens snel langs af te glippen? Of alle smerige rot trappen van Tagliafico, om vervolgens de scheidsrechter zowat af te zuigen als hij zelf eens geraakt wordt?

Maakt dit Ajax ook een schijtploeg, of "is dit anders" ?

Johan-Cruijff
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Ajax
Has thanked: 31 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Johan-Cruijff » 27 feb 2020, 16:22

En dat alles - die samenvatting over meerdere wedstrijden van meerdere spelers die jij geeft - doet Getafe zo ongeveer per 90 minuten. Of denk jij dat Ajax en Getafe internationaal een vergelijkbare status hebben qua spelopvatting? Maar dat verschil snap je denk ik zelf ook wel.

En nee, ik ben daar ook geen fan van. Al die dingen die weinig tot niets met voetbal te maken hebben. Maar het gebeurt. En gelukkig bij Ajax niet in al te grote mate. En als je mijn post goed hebt gelezen dan zul je ook weten dat ik die actie van Veltman raar vond, dat ik helemaal niet zo'n fan van van Tadic qua gedrag en z'n praatjes (de Servische Kuyt) en dat ik ook al vaker het geroepen dat Tagliafico zijn voeten thuis moet houden. Dat keur ik nooit goed. Maar ik zou een soortgelijk lijstje kunnen maken van PSV (of een willekeurige andere club), maar ik denk dat ploegen als Atletico en Getafe internationaal bekend staan om hun speelwijze. En dat is hun goed recht, maar ik heb daar weinig mee. Kijk alleen al naar de zuivere speeltijd die Getafe heeft per wedstrijd, dat zegt toch alles? Dan gaat de vergelijking met Ajax volledig mank.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 878 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 feb 2020, 16:31

@Johan-Cruijff

Geen zorgen om de tactiek van Getafe hoor. Ajax en de Nederlandse media doen er al een hele week vanalles aan om dit zo vaak en zo sterk mogelijk te benadrukken. Sterke scheids als je daar komende pot niet vatbaar voor bent. Sterker nog, zou mij ook niets verbazen als deze man instructies heeft meegekregen, want het romantische Ajax een rondje verder is voor de UEFA natuurlijk mooier dan de vechters van Getafe. (want niets aan de hand met kleinere competities, want jeugdspelers en topopleiding, etc etc)

Ik voorspel daarom ook het tegenovergestelde: struikelt Veltmans bij de cornervlag van Ajax over z'n eigen poten, dan gaat de bal netjes op de stip bij het doel van Getafe. Hier moet en zal wat rechtgezet worden.

Ardbeg
Vedette
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 233 times
Been thanked: 760 times

Bericht door Ardbeg » 27 feb 2020, 16:32

Ik noem maar enkele voorbeelden op maar Ajax is elke wedstrijd wel aan het zuigen. Qua spelopvatting, is Ajax echt niet zo bijzonder. Die spelopvatting heeft je nergens gebracht vorige week, tegen Heracles bijvoorbeeld.

Batsu
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 75 times
Been thanked: 49 times

Bericht door Batsu » 27 feb 2020, 16:35

Johan-Cruijff schreef:
27 feb 2020, 16:22
En dat alles - die samenvatting over meerdere wedstrijden van meerdere spelers die jij geeft - doet Getafe zo ongeveer per 90 minuten. Of denk jij dat Ajax en Getafe internationaal een vergelijkbare status hebben qua spelopvatting? Maar dat verschil snap je denk ik zelf ook wel.

En nee, ik ben daar ook geen fan van. Al die dingen die weinig tot niets met voetbal te maken hebben. Maar het gebeurt. En gelukkig bij Ajax niet in al te grote mate. En als je mijn post goed hebt gelezen dan zul je ook weten dat ik die actie van Veltman raar vond, dat ik helemaal niet zo'n fan van van Tadic qua gedrag en z'n praatjes (de Servische Kuyt) en dat ik ook al vaker het geroepen dat Tagliafico zijn voeten thuis moet houden. Dat keur ik nooit goed. Maar ik zou een soortgelijk lijstje kunnen maken van PSV (of een willekeurige andere club), maar ik denk dat ploegen als Atletico en Getafe internationaal bekend staan om hun speelwijze. En dat is hun goed recht, maar ik heb daar weinig mee. Kijk alleen al naar de zuivere speeltijd die Getafe heeft per wedstrijd, dat zegt toch alles? Dan gaat de vergelijking met Ajax volledig mank.
Je hoeft er ook geen fan van te zijn, al is het vergelijkbaar met Atletico dat wel regelmatig bewonderd wordt hierom.

Wat mij gewoon opviel is dat: er van te voren al voor gewaarschuwd was, Ten Hag het blijkbaar niet voor elkaar kreeg om de juiste mindset hiervoor te creeren bij de spelers en er achter om gejankt werd door velen. Ik vond het vooral een teken van het onmachtige Ajax dat naar van alles wijst behalve naar zichzelf kijkt. Ook nu ten Hag: "Getafe steeg boven zich uit". Nee pipo, je team speelde gewoon kut. maar prima hoor, laat ze het bij Ajax maar geloven, dan gaan ze er vanavond vanaf en dan zullen we dit weekend zien wie er bovenaan staat. Gewoon niet kritisch naar jezelf kijken, ik vind het goed!

Rudie-10
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 45 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Rudie-10 » 27 feb 2020, 16:42

Het is en blijft wel enigszins triest dat ze in Amsterdam altijd beginnen te janken als ze verloren hebben van een tegenstander die niet het door hun uitgevonden fantastische totaal voetbal speelt. Dan ligt het aan de scheidsrechters, dan aan het tijdrekken. Nu komen ze ineens met het zuivere speeltijd-gejank op de proppen. Ik hoop dat ze vanavond hard op hun broek krijgen en dat ze dan een nieuw excuus moeten zoeken.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 878 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 27 feb 2020, 17:11

Josef Dettelbacher schreef:
27 feb 2020, 16:31
@Johan-Cruijff

Geen zorgen om de tactiek van Getafe hoor. Ajax en de Nederlandse media doen er al een hele week vanalles aan om dit zo vaak en zo sterk mogelijk te benadrukken. Sterke scheids als je daar komende pot niet vatbaar voor bent. Sterker nog, zou mij ook niets verbazen als deze man instructies heeft meegekregen, want het romantische Ajax een rondje verder is voor de UEFA natuurlijk mooier dan de vechters van Getafe. (want niets aan de hand met kleinere competities, want jeugdspelers en topopleiding, etc etc)

Ik voorspel daarom ook het tegenovergestelde: struikelt Veltmans bij de cornervlag van Ajax over z'n eigen poten, dan gaat de bal netjes op de stip bij het doel van Getafe. Hier moet en zal wat rechtgezet worden.
Verhip, en zijn zowaar mensen die mijn vermoeden delen:

https://www.nu.nl/sport/6033804/scheids ... s-aan.html

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 757 times
Been thanked: 2319 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 feb 2020, 17:46

Josef Dettelbacher schreef:
27 feb 2020, 16:31
@Johan-Cruijff

Dit gevoel heb ik ook. Zou mij niets verbazen dat er links bij de UEFA druk is uitgeoefend via Michael van Praag: die heeft al vaker niet het Nederlandse belang maar uitsluitend het Ajax belang benadrukt als bondsvoorzitter. Mooi dat hij is opgelazerstraald.

Maar inderdaad: Sar kan vanavond waarschijnlijk trots melden dat ze wat ze bij Chelsea tegen hadden ze nu mee hadden en dat er niets aan de hand is dus.

Maar goed: wat de uitslag ook is, er zit een positieve kant aan. Nog een paar zware duels in de EL gaat ten koste van blessures en competitie. Worden ze uitgeschakeld dan hebben we wat te lachen, is het crisis bij Ajax en kruipt 50% van de Ajacieden weer onder hun steen. Altijd winst dus.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 625 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 27 feb 2020, 18:26

Ik hoop op 2-0 voor Ajax. Ik gun ze nog 30 minuten extra tegen die gasten. Om vervolgens traditioneel de 2-1 te zien vallen in de 134e minuut na 14 minuten blessuretijd....

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 492 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 27 feb 2020, 20:42

Onana; Dest, Schuurs, Martínez, Blind; Gravenberch, Van de Beek, Eiting; Danilo, Tadic, Babel

Het kan aan mij liggen, maar is dit niet een redelijk kwaliteitsarme opstelling? Waar is die brede bank van ze?

Persepolis
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 139 times
Been thanked: 153 times

Bericht door Persepolis » 27 feb 2020, 20:47

Getafe was zeer irritant maar tegelijkertijd voetballend veel sterker dan Ajax. Dat wordt vaak gemakshalve vergeten.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 27 feb 2020, 20:55

Capo Edwin! :lol:
#WelkomThuisGini

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 372 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 27 feb 2020, 20:55

"We hebben hem in Qatar opgebouwd" zegt Ten Hag over Danilo. Een speler 'opbouwen', ok...

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 135 times

Bericht door Woodenshoes » 27 feb 2020, 20:59

Babel, Tadic en Martinez bij een gele kaart geschorst voor de hopelijk niet volgende wedstrijd. Snel een kaart aannnaaien die laatste 2 en ze zijn al snel op irritatieniveau.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 283 times
Been thanked: 502 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 27 feb 2020, 21:00

In de hoeveelste minuut begint de wanhoop bij Ajax?

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 27 feb 2020, 21:01

De eerste al..

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 feb 2020, 21:03

De cynische lachjes zijn er al. Daar begint het mee.

Rudie-10
Basisspeler
Has thanked: 45 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Rudie-10 » 27 feb 2020, 21:05

Haha, lekker hoor!

Woodenshoes
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 135 times

Bericht door Woodenshoes » 27 feb 2020, 21:05

hahahahahahahahaha

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 492 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 27 feb 2020, 21:05

:lol: :lol: :lol:

Dat Getafe kan er niks van hè.
Laatst gewijzigd door Grasmat op 27 feb 2020, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 27 feb 2020, 21:05

Thijs85 schreef:
27 feb 2020, 21:00
In de hoeveelste minuut begint de wanhoop bij Ajax?
De vijfde minuut. :mrgreen:

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 27 feb 2020, 21:05

Heerlijk. Vind het mooi dat ze een club hebben gevonden met zo mogelijk nog grotere aanstellers dan bij Ajax zelf. Eigenlijk moeten we die Deyverson kopen en twee keer per jaar opstellen als we tegen Ajax spelen. Gewoon om ze te pesten. 0 1 trouwens. Mwoehahahaha.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 feb 2020, 21:05

L.O.L.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 889 times
Been thanked: 1180 times

Bericht door ruuddevil » 27 feb 2020, 21:06

Oh nee. Oh nee. Roept de verslaggever.

Yes yes motherfuckers.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1152 times
Been thanked: 1837 times

Bericht door Maikel_91 » 27 feb 2020, 21:07

Mooi, dit gun ik iedereen die Getafe afschilderde als slechts een treiterploeg.

Genieten.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 feb 2020, 21:07

Vier doelpuntjes maar, dat moet geen enkel probleem zijn voor het Grote Ajax wat Europese Top en aanvallend ongenaakbaar is.

:lol:

Gesloten