Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Eredivisie 2019/2020

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 653 times

Awards:

Eredivisie 2019/2020

Bericht door Josef Dettelbacher » 10 jul 2019, 08:09

Volgens mij kunnen we onderhand wel een nieuw topic gebruiken ;)

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 10 jul 2019, 08:16

Loopt er trouwens een TD in de Eredivisie rond die het drukker heeft gehad of gaat krijgen dan die van FC Emmen?

https://www.transfermarkt.nl/fc-emmen/t ... erein/1283

20 exitgesprekken, 13 nieuwe spelers aangetrokken. :shock:

Grotendeels transfervrij in beide richtingen.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 116 times
Been thanked: 200 times

Bericht door koetje » 10 jul 2019, 08:23

Josef Dettelbacher schreef:
10 jul 2019, 08:16
Loopt er trouwens een TD in de Eredivisie rond die het drukker heeft gehad of gaat krijgen dan die van FC Emmen?

https://www.transfermarkt.nl/fc-emmen/t ... erein/1283

20 exitgesprekken, 13 nieuwe spelers aangetrokken. :shock:

Grotendeels transfervrij in beide richtingen.
De aangetrokken spelers zijn volgens de indeling op transfermarkt "aanwinsten". Taaltechnisch kan dit maar "nieuwe spelers" zou een betere aanduiding zijn ;)

Emmen heeft wel snel de selectie rond. Normaal wordt er gewacht tot het einde van de markt waar dan opeens allemaal koopjes op de markt komen. Dit lijkt me beter beleid en verlies je niet eerst 2 maanden.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 10 jul 2019, 08:28

Ja ben benieuwd. Ze hebben o.a een 20-jarige LB gehuurd van Bremen die een aantal wedstrijden in nationale jeugdelftallen heeft gespeeld. Op papier voor Emmen een hele goede.

Ricardo Izecson Santos
Veelbelovend talent
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Bericht door Ricardo Izecson Santos » 10 jul 2019, 10:08

Vooral Fortuna Sittard verbaast me dat ze zich voor het tweede jaar op rij alleen maar versterken met spelers uit het buitenland. Als je de paar jeugdspelers die nu meetrainen er niet bij op telt (aangezien die normaal gesproken niet zullen spelen in de Eredivisie), kom je maar op 4 Nederlandse spelers, waarvan er 1 nog maanden geblesseerd is.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 10 jul 2019, 10:12

Emmen moet ook wel. Ze hebben het vorig jaar goed gedaan met een kleine kern vaste spelers. Het grootste deel van de vertrokken twintig spelers was selectievulling. En die bestonden uit matige aankopen en spelers die vanuit de Jupiler League zijn meegekomen. De enige spelers die ze gaan missen zijn Cavlan, Kuipers en Bakker als hij wel naar Groningen gaat. Verder waren Ben Moussa en Bannink (misschien Go Ahead) nuttige spelers. Ze selecteren nu flink door. Ik denk dat de selectie die er nu staat al beter is dan die van vorig seizoen. Lukkien moet er alleen nog een goed team van zien te maken. Maar het potentieel is er wel. Denk dat de nieuwe spits Kolar een verrassing kan worden en Ugrinic is ook een goede speler.

De td daar krijgt het overigens nog drukker want Lukkien wil er nog ongeveer vijf spelers bij :D Het is sowieso de vraag hoe druk hij het heeft gehad aangezien ook deze transferzomer enorm uit het netwerk van Lukkien wordt gepeurd. Görgülü, V/d Lei, Payne en Burnet komen allemaal uit zijn koker. Allen zijn oud Groningen of Veendam speler. Dat vind ik overigens ook meteen de zwakste aankopen.

crnib
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV & Hajduk Split
Been thanked: 1 time

Bericht door crnib » 13 jul 2019, 14:51

Emmen heeft ook geen keus, en de club heeft me eerlijk gezegd ook wel verbaasd. Ze hebben het PSV vorig jaar soms aardig lastig gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe het RKC Waalwijk zal vergaan dit nieuwe seizoen. Dat is ook een kleine club.
Trapt graag aan balletje ⚽, in de 3e graag lekkere wijn Merlot en Chardonnay 🍷🍻

johan derksen
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Bericht door johan derksen » 18 jul 2019, 02:32

Benieuwd hoe VVV het gaat doen, half Duits elftal maar wel interessante spelers. Zou zomaar kunnen dat Valckx weer een aantal pareltjes heeft binnen gehaald, Jammer dat die flapdrol van Maaskant aan het roer staat, maar wellicht pakt het wel goed uit. En graag iets meer voetballend vermogen dan het vooral fysieke voetbal onder Steijn.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 18 jul 2019, 08:08

crnib schreef:
13 jul 2019, 14:51
Emmen heeft ook geen keus, en de club heeft me eerlijk gezegd ook wel verbaasd. Ze hebben het PSV vorig jaar soms aardig lastig gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe het RKC Waalwijk zal vergaan dit nieuwe seizoen. Dat is ook een kleine club.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Brands RKC aan wat Everton talenten zou helpen die daar niet aan spelen komen. Zou voor PSV ook wel een aardige club zijn om spelers aan uit te lenen.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 131 times

Bericht door Heruone » 18 jul 2019, 17:37

johan derksen schreef:
18 jul 2019, 02:32
Benieuwd hoe VVV het gaat doen, half Duits elftal maar wel interessante spelers. Zou zomaar kunnen dat Valckx weer een aantal pareltjes heeft binnen gehaald, Jammer dat die flapdrol van Maaskant aan het roer staat, maar wellicht pakt het wel goed uit. En graag iets meer voetballend vermogen dan het vooral fysieke voetbal onder Steijn.
VVV voert sinds hun terugkomst in de ED een sterk en gericht aankoopbeleid, waarbij ze scouten op bepaalde specifieke kwaliteiten die grotendeels de succesfactor zijn geweest m.b.t. de afgelopen jaren. Met Maurice Steijn hadden ze een realistische coach die ook binnen die werkwijze paste.

Maaskant is daarentegen inderdaad een enorme flapdrol. Schoolvoorbeeld van de onkunde van een Nederlandse trainer. Mijn voorspelling: het standaard riedeltje van de standaard Nederlandse coach komt weer naar voren. Zie o.a. nu Stam. Ik verwacht niet dat VVV gaat degraderen, maar ik verwacht wel dat ze een moeilijk jaar gaan krijgen.

Emmen heeft zich aardig knap veilig weten te vechten, maar het zat vorig jaar toch wel heel dicht richting degradatie aan. Ik vind Lukkien overigens wel een prachtvent. Ik hoop ook dat Emmen nog een jaar in de ED blijft, alleen al puur voor de cultuur (zie de prachtige NOS reportages van vorig seizoen).

Ploegen om in de gaten te houden:

Utrecht heeft een aardig talentvolle selectie, ik ben benieuwd wat van de Brom daarmee kan klaarspelen. Dalmau is een fantastische transfer vind ik.

Daarnaast Fortuna uiteraard. Goed beleid voeren die en zeker de aanstelling van Ultee vind ik geweldig. Trainer uit de categorie Willem Weijs. Geweldig dat zulke gasten nu eens echt serieus een kans krijgen.

AZ onder Arne Slot. Koopmeiners nog een jaartje AZ (die is te goed voor dat niveau), Stengs en Boadu nu een jaar volledig fit. Dat kan een leuk seizoen beloven. Uiteraard blijft het centrale duo wel een zorgenkindje.

Verder zouden Groningen en / of Heracles nog wel eens kunnen gaan verrassen. Beiden zichzelf goed versterkt en een aantal belangrijke spelers binnen boord weten te houden. Ook twee goede verfrissende trainers overigens.

En betreft de tegenvallers. Heerenveen heeft met Odgaard echt een fantastische spits gehaald, maar die achterhoede (en ook het middenveld deels) blijven echt een enorm zorgenkindje. Die is van ongekend slecht niveau. Dat gaat weer een jaartje 5-4, 4-4, 3-5, etc. uitslagen worden.

En verder Willem II en PEC. Willem II twee hele belangrijke spelers kwijt. En PEC heeft niet echt stappen weten te zetten om er weer boven op te kunnen komen. Die hadden het vorig seizoen al immens lastig en het vertrek van Namli helpt daar natuurlijk niet echt bij.

Het wordt iig weer een leuk seizoen. Weer een aardige rits talenten, zoals Odgaard om in de gaten te houden. En uiteraard ook de loanies van PSV, waarbij ik specifiek geïnteresseerd ben in Mauro Junior en Obispo.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 18 jul 2019, 18:19

Ben niet echt kapot van het beleid bij Fortuna Sittard. Ze halen overal spelers vandaan, er zit zelden een Nederlander tussen en er zit zelden een speler tussen die erbovenuit steekt. Las van de week ergens dat sinds de komst van die Gün (ofzo de nieuwe eigenaar in elk geval) dat er meer dan veertig spelers zijn gehaald. Allemaal met als doel om door verkocht te worden maar dat is bijzonder weinig gelukt. Ook dit jaar hebben ze al iets van acht spelers overal weggeplukt en hebben ze nu een zeer internationale selectie. Lijkt me voor Ultee die net komt kijken als hoofdtrainer van een bvo geen ideale situatie.

Dit verhaal hierboven geld ook voor Fc Twente overigens. Transfergoeroe Ted heeft eveneens een jonge trainer opgezadeld met een vergelijkbare selectie. Dat vind ik altijd gevaarlijke situaties. Het zal geboren zijn uit geld nood maar zoveel verschillende nationaliteiten in een ploeg stoppen met een jonge trainer erboven lijkt me vragen om moeilijkheden. Ik schaar zowel Fortuna als Twente samen met Sparta, Rkc, Emmen en toch ook Ado tot de degradatie kandidaten. En ik denk dat van deze zes ploegen Emmen het beste team heeft.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 131 times

Bericht door Heruone » 18 jul 2019, 18:25

Hmm, ik denk juist wel dat het een hele interessante strategie is. Het probleem is dat Nederlandse spelers voor dergelijke ploegen vaak niet goed genoeg zijn. Dan kom je gewoon simpelweg altijd bij een rits spelers uit die bij vrijwel elke laagvlieger in de ED hebben gespeeld. En daar tevens ook nooit succesvol geweest zijn. Niet voor niets hebben ze namelijk vrijwel elke Nederlandse laagvlieger afgevinkt. Ik noem bijvoorbeeld een Stef Nijland of een Erik Falkenburg.

Zo’n Passlack dit jaar is natuurlijk een absolute topdeal voor Fortuna. Evenals Novakovich een goed voorbeeld is van vorig seizoen.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Joenepsv » 18 jul 2019, 19:13

Dat ben ik met je eens. Maar zowel Passlack als Novakovich zijn huurlingen (Lamprou mag ook in dat rijtje trouwens. Leuke speler). Het beleid waar Fortuna op inzet is kopen/jong scouten om te verkopen en dat lukt niet echt. De enige speler die ze de afgelopen drie jaar verkocht hebben is Schuurs en die hebben ze zelf opgeleid. Het grote gros van de spelers die ze halen zijn na een jaar alweer weg en daar schiet je als club weinig mee op. Vind het wel vermakelijk om te volgen maar een echt uitgekiend beleid kan ik er niet in ontdekken.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 18 jul 2019, 19:30

Fortuna had Mark Diemers kunnen verkopen voor € 2 miljoen aan Cluji uit Roemenië, Diemers zag er zelf vanaf in afwachting van andere opties, dus wellicht dat hij voor een bedrag in die orde van grote nog verkocht word deze zomer.
Ik verwacht overigens wel wat van de Finse spits Karjalainen die ze gehaald hebben, sinds vorig seizoen international, hij kan wel eens gaan verrassen in de Nederlandse competitie.
Filmpje van zijn goals afgelopen seizoen, zitten wel goede goals tussen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 373 times
Been thanked: 1683 times

Bericht door ShovingNE2 » 18 jul 2019, 19:34

Wil jij mijn Scorito scoutingslijst ff niet in de openbaarheid pleuren???

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 18 jul 2019, 19:57

Ondanks dat de transfermarkt nog anderhalve maand open is, vind ik het wel leuk om al vast een 'tussenrapport' te maken buiten PSV, Ajax en Feyenoord.

AZ
AZ heeft nauwelijks nog spelers aangetrokken. De kracht van AZ dit jaar lijkt hem te zitten in de weinige vertrekkers in combinatie met een aantal spelers die vorig jaar langdurig geblesseerd waren. Ik verwacht wel een beter AZ dan vorig jaar. Waar ze het met de jeugdopleiding heel goed doen bij AZ, hebben ze vorig jaar wat betreft het aankoopbeleid er een potje van gemaakt en waren ze zeer onvoorbereid toen de EL voorrondes begonnen. Doordat de selectie tot nu toe bij elkaar is gebleven lijkt dat nu anders te zijn. Centraal achterin is het nog wel een zorgenkindje. Daar zouden ze eigenlijk voor een miljoen of 3 een topper voor AZ begrippen moeten halen. Evenals een buitenspeler voor de basis mocht Idrissi vertrekken.

Vitesse
Hebben op Bazoer na nog niet echt spelers gehaald waarvan ik het idee heb dat ze daar beter van zijn geworden. Juist een aantal lastige karakters wat op den duur nog wel eens gezeik op zou kunnen leveren. Ze mogen eeuwig talent Musonda nog een jaar huren, maar daar verwacht ik niet zoveel van. Bero is mij vorig jaar vies tegengevallen en het is afwachten of er nog wat fatsoenlijks van Chelsea komt. Mount was een goede speler, evenals Baker het tweede seizoen. Ze hebben vorig jaar wel Matavz gemist en dat scheelt voor een club als Vitesse behoorlijk.

FC Utrecht
Ik vind dat FC Utrecht het goed gedaan heeft tot nu toe op de transfermarkt. Snel en slagvaardig. En dat met spelers die FC Utrecht denk ik sterker kunnen maken. De kans is groot dat ze de groepsfase EL niet gaan halen, maar ze hebben wel hun best ervoor gedaan als het gaat om selectiesamenstelling. Op dit moment voor mij favoriet voor plek 5.

Heracles Almelo
Geen idee wat ik er van moet verwachten. Ik denk een klein stapje terug richting de middenmoot. Vooral aanvallend hebben ze ingeleverd aangezien ik ook nog wel een vertrek Peterson met zijn eenjarig contract verwacht. Van Mauro verwacht ik dit seizoen een hele hoop.

FC Groningen
Ik denk dat FC Groningen het in het begin nog wel eens lastig zou kunnen gaan krijgen, maar eventueel later wel wat beter zullen gaan doen. Veel jonge spelers van 20-21 en die hebben vaak wel even tijd nodig. Ik heb Fledderus wel hoog zitten op dit niveau en er zullen vast een aantal leuke spelers bijzitten die zijn aangetrokken.

Ado Den Haag
Ado heeft nog vrijwel niets uitgericht op de transfermarkt en kunnen ook niet zoveel uitrichten. Weinig waarde in de selectie en elk jaar een miljoenenverlies terwijl de Chinese eigenaar niet zo scheutig is. Het zal ervan afhangen of El Khayati blijft en volgend jaar transfervrij vertrekt of nu toch al weg wil gaan. Ado is heel weinig zonder hem en als hij vertrekt zonder fatsoenlijke vervangers dan kan het best wel eens een vervelend seizoen gaan worden als het allemaal een beetje tegenzit in de eerste maanden.

Willem II
Willem II heeft mij de laatste twee seizoenen wel in positieve zin verrast. Ze hebben nu voor hun doen veel geld binnengekregen en het is de vraag of ze dat een beetje verstandig gaan uitgeven. Mathijssen doet het goed en mag nu laten zien dat het niet alleen maar een aantal toevalstreffers waren. Ze hebben zich tot nu toe behoorlijk rustig gehouden.

SC Heerenveen
Als ze de transfer niet verwerken in het afgelopen boekjaar dan heeft de transfer van Vlap al wat financiële lucht gegeven voor dit seizoen. Het operationele gat is procentueel de laatste jaren zo groot bij Heerenveen dat het eerder overleven is dan beleid kunnen maken. Ze hebben met regelmaat een talent die financieel het één en ander compenseert. De buitenlandse scouting is al een aantal jaren niet best. Afwachten of die Nigeriaan er wat van kan. Defensief blijft het zoals bijna elk jaar knudde.

VVV Venlo
VVV doet het onder de technische leiding van Valckx al jaren goed en de laatste jaren zet ik ze steevast veel te laag in de prognose. Ook die jaar waren er binnen no time spelers voor de as binnengehaald. VVV weet ze toch altijd wel weer leuk op te duiken in met name Duitsland. Ze weten heel goed hoe hun team eruit moet zien om te kunnen overleven. Alleen het aanstellen van Maaskant is me een volstrekte raadsel.

PEC Zwolle
PEC heeft nu al twee seizoenen op rij voor hun doen behoorlijk geïnvesteerd en zijn ook ambitieus. De aankopen van vorig seizoen waren niet echt lekker uit de verf gekomen en het is afwachten hoe het dit jaar gaat. Met Stegeman vind ik wel dat ze een coach hebben die daar wel past. Geen idee wat ik er van moet verwachten, maar als het in het begin aardig gaat, dan kunnen ze de middenmoot/bovenkant rechterrijtje wel halen.

FC Emmen
Voor mij wel de verrassing van afgelopen seizoen. Driekwart van het team is vervangen en kan er weinig zinnigs over zeggen. Een tweede seizoen is vaak lastig omdat de nieuwigheid eraf is. Aan Lukkien om er weer in te blijven. (Al mogen ze er van mij uit met hun kunstgras)

Fortuna Sittard
Net als afgelopen seizoen wordt het weer een vreemdelingenlegioen, maar op een één of andere manier weten ze wel betere spelers te halen dan Roda en NEC een aantal jaar geleden. Kunnen best wel weer eens boven de streep blijven, al ken ik de meeste spelers die ze gehaald hebben nu nog totaal niet.

FC Twente
Na 1 jaar weer terug en ik heb niet zo'n wrok tegen ze. Dit jaar zal overleven voor ze worden en het is te hopen dat die gekke Ted van Leeuwen een aantal 'pareltjes' heeft weten op te pikken. Handhaving zal het doel zijn dit seizoen om vanuit daar verder te groeien. Met zo'n stadion en die grootte hoop ik dat FC Twente over een aantal jaar weer een structurele subtopper wordt dat meedoet om de plekken 4 tot en met 7. Daar zijn ze echter nog lang niet.

Sparta Rotterdam
Ook na 1 jaar weer terug en zullen ook alle zeilen bij moeten gaan zetten om erin te blijven. De laatste jaren is er geen goed beleid gevoerd en het is nu aan Van Stee om te laten zien dat ze aan de betere hand zijn. Ook voor Sparta geldt handhaving is de jackpot.

RKC Waalwijk
Wat Emmen vorig seizoen was, is dat dit seizoen RKC. Een beetje per ongeluk gepromoveerd en de gedoodverfde degradatiekandidaat. Tot nu toe nog weinig transfers, dus daar zal nog wel wat gaan gebeuren.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 18 jul 2019, 23:29

ThoresenKoolhof schreef:
18 jul 2019, 19:30
Fortuna had Mark Diemers kunnen verkopen voor € 2 miljoen aan Cluji uit Roemenië, Diemers zag er zelf vanaf in afwachting van andere opties, dus wellicht dat hij voor een bedrag in die orde van grote nog verkocht word deze zomer.
Ik verwacht overigens wel wat van de Finse spits Karjalainen die ze gehaald hebben, sinds vorig seizoen international, hij kan wel eens gaan verrassen in de Nederlandse competitie.
Filmpje van zijn goals afgelopen seizoen, zitten wel goede goals tussen.

Kan deze Finse spits Rasmus Karjalainen niet een keer een masterclass afronden komen geven op de Herdgang?
Kan geen kwaad dunkt me. ;)

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 jul 2019, 23:37

Mooie roundup, bedankt Massimo! :thumbsup:

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 21 jul 2019, 14:02

Ik ben erg benieuwd naar Ejuke bij Heerenveen. 2 miljoen is voor die club echt veel geld, dus heb ik er best wel hoge verwachtingen.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 25 jul 2019, 22:30

Utrecht en AZ, subtoppers uit onze Eredivisie kunnen niet thuis winnen in de tweede voorronde van de EL.
Uit interviews na afloop lijkt het alsof ze toch zich nog steeds als de betere ploeg beschouwen.
Wanneer komt er wat realiteitszin bij Nederlandse clubs over krachtsverhoudingen in Europa?

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 269 times

Bericht door Jwoeloe » 25 jul 2019, 22:37

Voetballend zijn ze ook de betere ploeg, maar we (Nederlandse ploegen) hebben geen antwoord op de verdedigende speelstijl van de tegenstander. Als de tegenstander met 11 man voor de goal gaat liggen, weten we niet meer wat we moeten doen. PSV evenmin. Basel deed tegen ons precies hetzelfde. En we zijn Europees vaak nog te naïef, brengen we onszelf in de problemen. Zie het tegendoelpunt van Utrecht.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Kaarten:

Bericht door tirzah » 25 jul 2019, 22:49

Akkoord maar wat kopen we ervoor de betere ploeg te zijn?
Voetbal gaat om winnen.
En in bekervoetbal om een ronde verder te komen.
Dat wordt drama als "we" weer met z'n allen sneuvelen in de voorrondes.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 269 times

Bericht door Jwoeloe » 25 jul 2019, 23:07

Tuurlijk, het resultaat staat voorop. Zo is 1-1 niet goed van Utrecht, 0-0 niet goed van AZ en is zelfs de 3-2 van ons geen fijne marge om mee af te reizen naar een uitwedstrijd. Maar ik denk dat het wedstrijdbeeld, met name bij onze wedstrijd en die van Utrecht, wel heel hoopgevend kan zijn. Het beter zijn dan je tegenstander staat niet gelijk aan resultaat, maar het verhoogt wel de kansen op een resultaat. Utrecht had even goed 4-0 kunnen/moeten winnen als je een momentje niet naïef bent in het doordekken, Lonwijk gewoon zijn 2 gigantische kansen afrondt en dan die late kans nog van een Venema waarbij je je afvraagt hoe hij hem naast krijgt. Wij geven zelf 2 domme goals weg, die gewoon niet mogen gebeuren, maar verder hebben we het defensief best op orde gehad. Ik dicht AZ nog de minste kansen toe op doorgaan.

Op één of andere manier kunnen wij daar niet mee omgaan als Nederlandse ploegen. Tegen voetballende teams doen we het altijd goed, maar dit soort voetbal ligt ons niet en het zou me niks verbazen als dat er deels door komt dat we in de Eredivisie ook allemaal lekker willen voetballen en het dus niet gewend zijn om tegen dit soort tegenstanders te spelen. Maar ik ben het verder met je eens dat het problematisch is dat niemand er echt een antwoord op lijkt te vinden. Het is vaak geduldig zijn, geconcentreerd blijven en zolang mogelijk blijven voetballen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 734 times
Been thanked: 898 times

Bericht door ruuddevil » 25 jul 2019, 23:11

tirzah schreef:
25 jul 2019, 22:30
Utrecht en AZ, subtoppers uit onze Eredivisie kunnen niet thuis winnen in de tweede voorronde van de EL.
Uit interviews na afloop lijkt het alsof ze toch zich nog steeds als de betere ploeg beschouwen.
Wanneer komt er wat realiteitszin bij Nederlandse clubs over krachtsverhoudingen in Europa?
Dat horen we ieder jaar, dat ze beter zijn, en vervolgens worden ze eruit geknikkerd door bal op het dak 5. Europees voetbal wordt gevierd als een prijs, en dan gaan ze er zo mee om. Drie plekken in Europa is meer dan genoeg.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 514 times
Been thanked: 658 times

Bericht door Ykhim » 25 jul 2019, 23:36

Jwoeloe schreef:
25 jul 2019, 23:07
Tuurlijk, het resultaat staat voorop. Zo is 1-1 niet goed van Utrecht, 0-0 niet goed van AZ en is zelfs de 3-2 van ons geen fijne marge om mee af te reizen naar een uitwedstrijd. Maar ik denk dat het wedstrijdbeeld, met name bij onze wedstrijd en die van Utrecht, wel heel hoopgevend kan zijn. Het beter zijn dan je tegenstander staat niet gelijk aan resultaat, maar het verhoogt wel de kansen op een resultaat. Utrecht had even goed 4-0 kunnen/moeten winnen als je een momentje niet naïef bent in het doordekken, Lonwijk gewoon zijn 2 gigantische kansen afrondt en dan die late kans nog van een Venema waarbij je je afvraagt hoe hij hem naast krijgt. Wij geven zelf 2 domme goals weg, die gewoon niet mogen gebeuren, maar verder hebben we het defensief best op orde gehad. Ik dicht AZ nog de minste kansen toe op doorgaan.

Op één of andere manier kunnen wij daar niet mee omgaan als Nederlandse ploegen. Tegen voetballende teams doen we het altijd goed, maar dit soort voetbal ligt ons niet en het zou me niks verbazen als dat er deels door komt dat we in de Eredivisie ook allemaal lekker willen voetballen en het dus niet gewend zijn om tegen dit soort tegenstanders te spelen. Maar ik ben het verder met je eens dat het problematisch is dat niemand er echt een antwoord op lijkt te vinden. Het is vaak geduldig zijn, geconcentreerd blijven en zolang mogelijk blijven voetballen.
Eens met de strekking van je betoog, maar afmaken is ook een kwaliteit. Als het zó vaak misgaat, dan kun je je afvragen hoe het met die kwaliteit in Nederland gesteld is.
''Visie overwint tegenslag'' - Toon Gerbrands, 16 juni 2020

''Mijn visie doet er niet echt toe'' - Mercer, het hele jaar door

Plaats reactie