Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Timo Baumgartl

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 195 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Timo Baumgartl

Bericht door Trixm » 21 jul 2019, 16:25

Een persoonlijk akkoord is bereikt, lijkt mij een goed moment voor een eigen topic.

Eerdere Posts van Heruone hebben een inzicht gegeven over de kwaliteiten van deze speler.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 195 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door Trixm » 21 jul 2019, 16:27

Heruone. geldt eigenlijk al jaren als een van de absolute toptalenten in Duitsland m.b.t. de centerback positie (staat wel een beetje in de schaduw van Tah en Sule). Vorig seizoen heeft hij een enorm goed jaar achter de rug gehad. Veel clubs hadden hem toen nadrukkelijk op de korrel (o.a. Arsenal en Liverpool hebben hem meerdere keren bundig afgescout). Desondanks is hij toen gebleven samen met o.a. Pavard. In die tijd had hij bij transfermarkt ook een transferwaarde van 15 miljoen (alhoewel dat ook weer niet extreem veel hoeft te zeggen).

Afgelopen seizoen heeft hij de eerste seizoenshelft vrijwel alles gespeeld. De tweede seizoenshelft heeft hij langdurig langs de kant gestaan wegens een hersenschudding. In de periode daarna heeft hij ook amper meer gespeeld. Dat heeft effect gehad op zijn marktwaarde. Evenals Stuttgart nu dus gedegradeerd is en dus geld nodig heeft.

Baumgartl is in de 1 vs 1 één van de beste centerbacks in de Bundesliga. Dat onderstreept o.a. zijn pure defensieve kwaliteiten, evenals bepaalde nevenkwaliteiten als lichaamshouding gedurende verdedigende acties. Baumgartl kan zich daardoor staande houden in grote ruimtes. Voor PSV is dat ideaal aangezien hij daarmee Dumfries deels kan ontlasten. Die was afgelopen seizoen in de 1 vs 1 vaak nog te kwetsbaar.

Hij bezit daarnaast over een aardige pass. Zijn passing range is extreem hoog voor een centerback en hij heeft een enorm goede pass in de diepte door de lucht in de benen. Hoe het zit m.b.t. o.a. diagonale passing etc. kan ik helaas geen oordeel over vellen. Daarvoor heb ik te weinig specifiek van hem gezien.

Zijn grootste uitdagingspunt zit hem in zijn concentratie. Daar wilt hij af en toe nogal eens steken laten vallen. En dat is ook wat mij betreft de main reden dat hij nog bij Stuttgart speelt. Het positieve is iig dat zoiets wel degelijk te trainen valt, ook nog op deze leeftijd, i.t.t. bijvoorbeeld bepaalde facetten m.b.t. techniek en inzicht. In potentie is het in ieder geval een hele goede centerback. Niet voor niets hebben clubs als Gladback nadrukkelijk interesse. En in een eerder stadium ook Liverpool, Arsenal en Leicester. Staat bij scouts ook hoog aangeschreven.

Zeker voor PSV is een dergelijke speler een enorme aanwinst. Heeft al ruim 7.500 minuten Bundesliga in de benen en het feit dat hij afgelopen zomer basisspeler was bij Duitsland U21 op het EK is veelzeggend. Hij zou met Boscagli in theorie een goed centrum kunnen vormen. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat mijn beeld van Boscagli dan weer enorm beperkt is op het moment.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

tijn0

Bericht door tijn0 » 21 jul 2019, 16:49

Gave naam, vind ik. Daardoor + Heruones verhaal + het feit dat hij Duits is, geeft mij een goed gevoel. Liever hem, dan die pauper van een Alvarez. Laat Ajax lekker Mexico plunderen, pakken wij Duitsland en Frankrijk.

Maikel_91
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 829 times
Been thanked: 1411 times

Bericht door Maikel_91 » 21 jul 2019, 17:00

Is niet bang om zijn broekje vies te maken afgaande op dit filmpje.
Mocht je het filmpje kijken, ik raad je aan om het geluid uit te zetten.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 269 times

Bericht door Jwoeloe » 21 jul 2019, 17:11

Afbeelding

Dit biedt hoop, al is het natuurlijk deels een beetje een vertekend beeld. Je kan de ene competitie niet direct met de ander vergelijken en ook een verdediger van een topclub niet met een verdediger van een degradatiekandidaat. Kan me voorstellen dat de stats van een Baumgartl positiever ogen dan ze daadwerkelijk zijn, doordat er gewoon meer defensief werk te verrichten bij een Stuttgart.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 131 times

Bericht door Heruone » 21 jul 2019, 17:20

Jwoeloe schreef:
21 jul 2019, 17:11
Afbeelding

Dit biedt hoop, al is het natuurlijk deels een beetje een vertekend beeld. Je kan de ene competitie niet direct met de ander vergelijken en ook een verdediger van een topclub niet met een verdediger van een degradatiekandidaat. Kan me voorstellen dat de stats van een Baumgartl positiever ogen dan ze daadwerkelijk zijn, doordat er gewoon meer defensief werk te verrichten bij een Stuttgart.
Dat jaar eindigde Stuttgart 7e in de Bundesliga. Waren na de winterstop de een na best presterende ploeg van de Bundesliga.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Bericht door Het Kanon » 21 jul 2019, 17:28

Jwoeloe schreef:
21 jul 2019, 17:11
Afbeelding

Baumgartl heeft bij Stuttgart onder Huub Stevens getraind. Ik neem aan dat John dit allemaal met Huub heeft doorgenomen en dat we niet een of andere prutser binnenhalen.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 492 times
Been thanked: 535 times

Bericht door El Sordo » 21 jul 2019, 17:30

Onder voorbehoud erg enthousiast over deze aankoop. Mooi dat er eens wat uit een of andere hoge hoed wordt getoverd.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 21 jul 2019, 17:42

Afbeelding
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 95 times
Been thanked: 131 times

Bericht door Heruone » 21 jul 2019, 17:55

In een analyse over Pavard kwam ik het volgende tegen:

“In the 2017/18 season Pavard was rightly praised. In comparison to the top defenders of the league, 58% won duels were still a bit too few.

This season it’s down to 55%. This is again due to weaker Stuttgart players and the fact that Pavard fell into a small slump after the World Cup. But for a young player this is completely normal. Boateng has a duel rate of 71% in the current Bundesliga season. Hummels (63%), Süle (68%) as well as Pavard’s teammates Kempf (61%) and Timo Baumgartl (71%) are also clearly ahead.”

En dit andere artikel wat best wel interessant lijkt:

https://medium.com/@thefutebolist/findi ... af09dc3a74
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 21 jul 2019, 18:17

Afbeelding

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 21 jul 2019, 18:24

Wil je daarmee ophouden El Mayo? We hebben geen frikandel binnengehaald! :mrgreen:
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 182 times
Been thanked: 342 times

Bericht door NESTA » 21 jul 2019, 18:29

Eerder een natte tosti. :lol: :lol:

Noosa
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Bericht door Noosa » 21 jul 2019, 18:32

Ben heel benieuwd, lees wisselende dingen over hem. Laat me graag verrassen. Hopelijk is hij de missing link centraal achterin.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 653 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 21 jul 2019, 18:39

El Mayo schreef:
21 jul 2019, 18:17
Afbeelding
Is dat hoe mevrouw Baumgartl elke avond bij kaarslicht wordt bijgepraat?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 21 jul 2019, 18:57

Als hij graag naar PSV wil komen en Stuttgart wil van zijn salaris af dan zou dit wel eens rond kunnen komen de komende weken. Voor zijn leeftijd al behoorlijk veel relevante ervaring. Heeft wat dat betreft iets weg van een rechtsbenige Van Drongelen, maar dan 1-2 jaar verder. Lijkt verder ook wel een profiel te hebben wat PSV kan gebruiken t.o.v. de andere verdedigers. En als het een beetje klopt met wat er bovenstaand allemaal staat dan zou het wel eens een zeer knappe transfer van PSV kunnen zijn.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 jul 2019, 19:01

El Sordo schreef:
21 jul 2019, 17:30
Onder voorbehoud erg enthousiast over deze aankoop. Mooi dat er eens wat uit een of andere hoge hoed wordt getoverd.
Ook zo hier!

Het is wel duidelijk dat dit geen Schwaab is: deze jongen moet nog groeien en zal er niet direct op niveau staan. Eentje voor de toekomst dus. Bidden maar dat John 'm 100% kan strikken zonder terugkoopclausules enz.
tijn0 schreef:
21 jul 2019, 16:49
Laat Ajax lekker Mexico plunderen, pakken wij Duitsland en Frankrijk.
Precies. Sowieso, in Mexico gaan shoppen is zooo passée. Wij zijn allang weer doorgeschakeld 8-)

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 373 times
Been thanked: 1683 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 jul 2019, 19:07

Gek. Als De Ligt met 17 in de basis staat bij Ajax dan kan het en is het geweldig. Maar een CV die PSV mogelijk binnenhaalt en gedurende het seizoen 24 wordt die moet nog groeien en is voor de toekomst gehaald... Ondanks bijna 100 duels in de 1. Bundesliga.

TomPSV
Nationale topspeler
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 21 jul 2019, 19:10

Dat lijkt me ook niet idd. Deze jongen moet er direct staan door zijn ruime ervaring in de Bundesliga en de internationale wedstrijden bij de Duitse jeugdploegen, gecombineerd met zijn leeftijd en prijskaartje.

Mouth of the south
International
Has thanked: 25 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 21 jul 2019, 19:11

Al vaker gezegd: een aankoop van 10 miljoen van PSV moet er direct staan. De uitzondering was Romero, maar dat is een verhaal apart.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 21 jul 2019, 19:17

En Guti, ook een verhaal apart.

Ik zal me intussen nog eens wat beter inlezen in deze jongen :P

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 21 jul 2019, 19:28

Punt klopt natuurlijk wel: dure aankopen moeten er gelijk staan en moet op den duur winst opleveren en/of een sportieve meerwaarde opleveren.

Helaas is PSV niet echt succesvol de laatste jaren. Neem de lijst van de duurste aankopen van de laatste 3-4 jaar en alleen Lozano is echt gelukt.

Luckassen, Ramselaar, Romero, Gutierrez, Oereiro min of meer; ze hebben allemaal teleurgesteld. Van een beetje tot heel veel.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 373 times
Been thanked: 1683 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 jul 2019, 19:29

En jij hebt ons teleurgesteld de Menno. Rekenen wij jou ook niet op af.

Pereiro heeft niet teleurgesteld, je had een ander verwachtingspatroon.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 492 times
Been thanked: 535 times

Bericht door El Sordo » 21 jul 2019, 19:32

Ik snap ook nooit zo goed hoe mensen teleurgesteld kunnen zijn in Guti. Heeft bijzonder weinig tijd gekregen om überhaupt teleur te stellen. Die teleurstelling zit dan meer in dat Bommel hem te weinig tijd heeft gegeven. Ramselaar had een behoorlijk aandeel in ons laatste kampioenschap. Toegegeven, Romero is een teleurstelling, maar daar kan die jongen verder weinig aan doen. Pereiro een teleurstelling noemen is wmb inderdaad gebaseerd op een volledig verkeerd verwachtingspatroon; heeft bijzonder veel bijgedragen.
Mouth of the south schreef:
21 jul 2019, 19:11
Al vaker gezegd: een aankoop van 10 miljoen van PSV moet er direct staan. De uitzondering was Romero, maar dat is een verhaal apart.
Eens (in principe). Maar dit ging vijf tot tien jaar geleden op. Tien miljoen destijds is vijftien miljoen nu. Laten we hem even de tijd geven in plaats van ons te baseren op inmiddels verouderde ideeën over een aankoopbedrag.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 496 times

Bericht door Ardbeg » 21 jul 2019, 19:45

Nee. De verdediger moet er direct staan.

Plaats reactie