Ons forum

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 336 times
Been thanked: 134 times

Ons forum

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 09 aug 2019, 17:59

Niet om te janken hoor, maar..

Ik begin te twijfelen of ik dit forum nog wel zo leuk vind. Ergens zou het veel leuker zijn als alle posts anoniem zouden zijn. Het is hier veranderd in een clubje leden die een beetje populair lopen doen en zich echte forumpersoonlijkheden vinden. Wellicht komt het door dat dit forum maar een gering aantal actieve leden heeft, waardoor mensen elkaar en elkaars forumgedrag steeds beter leren kennen en running gags en persoonlijk geplaag de orde van de dag zijn.

Sorry als ik hier iemand mee aanval, dat is niet echt de bedoeling. Ik neem niemand iets kwalijk, het is slechts een constatering. Voor de leden die niet die behoefte hebben om bij zo'n elitair groepje lolbroeken te gaan horen, is het interessante van het forum er wel een beetje van af. Er heerst een OJK-sfeertje in ongeveer elk topic, en daar zit niet iedereen op te wachten.

Zijn er meer mensen die dit vinden? Sorry dat ik een willekeurig topic pak trouwens.

Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 09 aug 2019, 22:06

Lorenzo von Matterhorn schreef:
09 aug 2019, 17:59
Niet om te janken hoor, maar..

Ik begin te twijfelen of ik dit forum nog wel zo leuk vind. Ergens zou het veel leuker zijn als alle posts anoniem zouden zijn. Het is hier veranderd in een clubje leden die een beetje populair lopen doen en zich echte forumpersoonlijkheden vinden. Wellicht komt het door dat dit forum maar een gering aantal actieve leden heeft, waardoor mensen elkaar en elkaars forumgedrag steeds beter leren kennen en running gags en persoonlijk geplaag de orde van de dag zijn.

Sorry als ik hier iemand mee aanval, dat is niet echt de bedoeling. Ik neem niemand iets kwalijk, het is slechts een constatering. Voor de leden die niet die behoefte hebben om bij zo'n elitair groepje lolbroeken te gaan horen, is het interessante van het forum er wel een beetje van af. Er heerst een OJK-sfeertje in ongeveer elk topic, en daar zit niet iedereen op te wachten.

Zijn er meer mensen die dit vinden? Sorry dat ik een willekeurig topic pak trouwens.
We hebben het met de mods ook even besproken. Vandaar ook even deze reactie. We willen het niet zo voorbij laten gaan en je het idee geven dat we het compleet negeren. Wij denken momenteel inderdaad dat het deels voort komt uit de grootte van het forum, wat jij ook al aangeeft, en dat wellicht het aantal nieuwsartikelen rondom PSV een rol speelt. Wanneer er niet veel is om over te praten, kom je telkens in dezelfde discussies, met dezelfde mensen die allen hun eigen mening houden. En zo stimuleer je misschien ook wel een beetje dit beschreven gedrag waar een hoop van ons bewust of onbewust wel aan meedoen. Een echte oplossing is er volgens ons op dit moment alleen niet, het is lastig om zoiets te beperken. Maar als jij, en de mensen die je bericht een like hebben gegeven ([mention]RIO[/mention] [mention]ruuddevil[/mention] [mention]Gewitwel[/mention]), vinden dat we dit bespreekbaar moeten maken in een nieuw aan te maken topic, dan willen wij daar best in meegaan en die ruimte geven om iedereen daar zijn zegje in te laten doen. Wie weet waar die discussie toe leidt. Uiteindelijk moet iedereen toch zijn eigen steentje bijdragen om deze situatie te veranderen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 09 aug 2019, 22:33

Ik heb de post geliked omdat ik begrijp wat Lorenzo bedoelt. Zo heb ik me zelf bijv. onthouden van wederom een post in dit topic omdat er een patroon ontstond. Dat geldt voor mij en de mensen die er op reageerden. Ik vind de sfeer op het forum vrij goed de laatste tijd, en het nieuwe forum ziet er geweldig uit. Voor mij dus geen probleem, maar iets minder profileringsdrang zou goed zijn om meer mensen zich thuis te laten voelen verwacht ik.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 682 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 09 aug 2019, 23:27

Als ik eerlijk ben heb ik ook soms het gevoel dat sommige forumleden zich hier als een zonnekoning gedragen en min of meer het minder aantrekkelijk maken om een post te plaatsen juist vanwege de (voorspelbare) reactie die je daarop krijgt..
Wellicht inherent aan de manier van posten die sommigen hebben of zoals Ruuddevil het zegt de profileringsdrang die opspeelt om maar aan de top van de (post)piramide te staan...
Wanneer dit zo verder gaat kan ik me voorstellen dat er minder mensen geneigd zijn om een post te plaatsen vanwege dit naar mijn smaak elitaire "ons kent ons" gedrag..
Dit is hoe ik het zie..

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 23:38

Jammer dat bovenstaande kritieken - die ik mezelf ook aanreken - juist van mensen komen die niet weten hoe snel ze nieuwkomers met een Ajax-hart moeten vertellen dat ze kut en ongewenst zijn. Niemand gaat in die zin vrijuit hier. Hooguit Mercer, maar da's logisch.
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 09 aug 2019, 23:41

Tsja..ik zal hier niet eens op in gaan..
Te triest voor woorden deze aantijging...

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 23:43

:lol:

Ik begin je steeds meer te mogen. Probeer die humor erin te houden!
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 09 aug 2019, 23:46

Ik lach je gewoon vierkant uit :lol: :mrgreen:

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 09 aug 2019, 23:48

Voor dit soort klachten of opmerking is de bitchfight topic al. Of hoe heet dat ding...

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 09 aug 2019, 23:50

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 23:38
Jammer dat bovenstaande kritieken - die ik mezelf ook aanreken - juist van mensen komen die niet weten hoe snel ze nieuwkomers met een Ajax-hart moeten vertellen dat ze kut en ongewenst zijn. Niemand gaat in die zin vrijuit hier. Hooguit Mercer, maar da's logisch.
Mijn post was geenszins als kritiek bedoeld, met deze reactie onderstreep bevestig je alleen maar het gevoel dat leeft.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 09 aug 2019, 23:52

Lucht je hart maar jongens, ik sta open voor kritiek. Behalve van de Shoving uiteraard....;)

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 09 aug 2019, 23:58

ruuddevil schreef:
09 aug 2019, 23:50
Mijn post was geenszins als kritiek bedoeld, met deze reactie onderstreep bevestig je alleen maar het gevoel dat leeft.
Daar ben ik me bewust van, vandaar ook de bijgevoegde tekst tussen de streepjes. Dat weerhoudt mij er echter niet van om mijn kritiek te leveren, net zoals jullie dat ook doen. Zie het als aangedragen verbeterpunt van mijn kant, een geste van goede wil, zo u wil: kap eens met dat quasi-xenofobe gedoe en laat bijvoorbeeld Ajacieden in hun waarde, in plaats van meteen op de dichtstbijzijnde kast te springen zodra een Ajacied ook maar denkt aan het plaatsen van een post. We hebben er de laatste tijd vier of vijf gehad, waarvan er zeker drie nu een schorsing hebben. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat e.e.a. te maken heeft met de agressieve toon waarmee zij welkom worden geheten.

Onze overgebleven, grote vriend JC is een van de meest genuanceerde posters van dit netwerk, maar moet je af en toe eens kijken wat hij over zich heen krijgt, o.a. van de poster die me hierboven vierkant meent uit te moeten lachen. Dat is ook niet normaal hoor.
#WelkomThuisGini

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 10 aug 2019, 00:02

Daar ben ik het mee eens Ykhim. Ik vind dat mensen vrij spastisch reageren op Ajax supporters of zelfs ook maar enigzins iets wat positief is voor Ajax; dan worden PSV supporters gelijk voor undercover Ajacieden uitgemaakt. Kinderachtiger kan het bijna niet. Bij Feyenoord gerelateerde zaken is dat gelukkig een stuk minder. Iedereen mag recht hebben op hun mening en het is een open forum.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 00:03

[mention]Ykhim[/mention] ah...dus wij zijn verantwoordelijk voor de schorsing van die Ajacieden, die notabene door de Mods zijn geschorst..
De Mods!
Wat een ontieglijk domme aantijging weer..
De schorsing van Ajacieden in onze schoenen schuiven..
Wat ben jij een vies ventje...bah bah..

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 10 aug 2019, 00:07

Op dit moment is het een enorme ons kent ons, en dat is niet erg. Want zoals ruuddevil aangeeft, de sfeer is goed. Als er ergens gedoe is lost dat zich meestal vanzelf op. Alleen ik snap wel dat het voor nieuwe leden of leden die wat minder posten lastig kan zijn om ertussen te komen. Dat de manier hoe de wat 'vastere' leden met elkaar omgaan het onaantrekkelijk maakt voor minder vaste bezoekers om te gaan reageren hier.

Het is gezellig, maar misschien soms iets te gezellig waardoor het anderen afschrikt. Soms minder langdurig geouwehoer in bepaalde topics en meer to the point.

Ykhim en Milansandro, als jullie problemen met elkaar hebben los dat even via PM op. Dit is niet de plek voor aantijgingen over en weer.

Er is inderdaad een periode geweest dat er enorm heftig gereageerd werd op iedere Ajacied. Maar ik ben van mening dat dit enorm verbeterd is nadat er voor het laatst iets van gezegd is. Dus complimenten daarvoor.
Trouwens, dat JC nu de enige overgebleven Ajacied is op dit moment komt niet door PSV'ers. Dat komt door Ajacieden die het toch niet konden laten om bepaalde opmerkingen te maken, zonder dat zij daartoe werden uitgedaagd door PSV'ers.

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 10 aug 2019, 00:10

Ik heb geen probleem met milansandro hoor. Ik ben ook niet degene die de ander uitmaakt voor vies mannetje. Ik verbaas me af en toe over z'n uitspraken, maar dat zal volkomen wederzijds zijn. Maakt nog niet dat ik in de verleiding kom hem een vies mannetje of wat dan ook te noemen.
milansandro schreef:
10 aug 2019, 00:03
@Ykhim ah...dus wij zijn verantwoordelijk voor de schorsing van die Ajacieden, die notabene door de Mods zijn geschorst..
De Mods!
Wat een ontieglijk domme aantijging weer..
De schorsing van Ajacieden in onze schoenen schuiven..
Wat ben jij een vies ventje...bah bah..
Waar zeg ik dat 'jullie' (wie zijn dat eigenlijk allemaal, volgens jou?) verantwoordelijk zijn voor die schorsing? Quote me maar.

Ik maak hooguit de insinuatie dat het provocerende welkomstgedrag ook een bepaald gedrag oproept. Gewoon even een willekeurige quote van jouw kant, maar ik kan er nog wel duizend (van allerlei mensen) uit dezelfde categorie vinden: ''@ajaciedje88 Is die"88" je iq of wat?''

Zeg eens eerlijk, maar zie jij dat als normaal gedrag richting andere mensen?
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 00:12

Dat is het punt ook wat ik oa ook aangeef..
Bedankt Maikel..

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times
Been thanked: 655 times

Bericht door PCGC » 10 aug 2019, 00:14

Je kan natuurlijk moeilijk ontkennen dat er hier 2 kampen zijn.

Één kamp wat gewoon normaal post, realistisch (positief als het moet, maar ook negatief als het moet) en het andere kamp, tja toch een beetje de firma “ik ben te goed voor iedereen” welke hier post wat niets meer doet dan hun meningen als een keihard feit te presenteren.

Wie bij welk kamp hoort weet iedereen voor zich wel natuurlijk.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 00:20

Ykhim schreef:
09 aug 2019, 23:58
Dat weerhoudt mij er echter niet van om mijn kritiek te leveren, net zoals jullie dat ook doen. Zie het als aangedragen verbeterpunt van mijn kant, een geste van goede wil, zo u wil: kap eens met dat quasi-xenofobe gedoe en laat bijvoorbeeld Ajacieden in hun waarde, in plaats van meteen op de dichtstbijzijnde kast te springen zodra een Ajacied ook maar denkt aan het plaatsen van een post. We hebben er de laatste tijd vier of vijf gehad, waarvan er zeker drie nu een schorsing hebben. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat e.e.a. te maken heeft met de agressieve toon waarmee zij welkom worden geheten
[mention]Ykhim[/mention]
De rest van jou post insinueer je dat ik en Ruuddevil met die schorsingen te maken hebben vanwege de agressieve toon waarmee zij welkom worden geheten..
Hou je aub niet van de domme..
En dat jij vindt dat er opmerkingen worden geplaatst die niet door de beugel kunnen wil niet zeggen dat dat ook is..
De mods zouden dan wel ingrijpen...denk je ook niet?

Ykhim
Vedette

Bericht door Ykhim » 10 aug 2019, 00:28

Ik stel dat een agressieve toon kan leiden tot een bepaalde reactie bij de ander. Dat merk je ook in dit topic: ik sla een bepaalde toon tegen jou aan, jij kiest ervoor om te reageren met ''vies mannetje''. Dat is de reactie die ik kan verwachten als ik mijn teksten wat feller aanzet dan normaal. Ik vind dat zelf niet helemaal een beschaafde manier van converseren, maar je mág het natuurlijk wel gewoon zeggen.

Voor Ajacied1988 zal dat allemaal echt niet anders zijn. Als jij keer op keer - na zo'n beetje elke post - een emmer stront over je heen krijgt, dan is het voor jou op een gegeven moment ook klaar, toch?

Ik zeg niet dat jij, ruuddevil of Jezus Christus verantwoordelijk is voor de rode kaart van Ajacied1988. Dat is en blijft hijzelf natuurlijk. Maar nogmaals: zijn teksten, zoals de quote van jou die ik postte, in jouw ogen normaal gedrag? Is dat hoe je met anderen wil omgaan? Als het antwoord ja is: prima, maar dan is het toch niet gek dat mensen daar op een gegeven moment op dezelfde manier op gaan reageren, wat sfeer niet bepaald ten goede komt?
#WelkomThuisGini

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 00:48

Zie mijn p.m.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 10 aug 2019, 01:12

Lorenzo heeft het over iets totaal anders en mensen beginnen over Ajacieden. Gewoon even iedereen afleiden. Ik vind het hier allemaal prima hoor en ‘ken’ bijna iedereen want ben al 20 jaar online wbt PSV maar Lorenzo omschrijft wel een gevoel waar ik me in kan vinden.
Mo money, Mo honey

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 10 aug 2019, 01:13

Tis niet zo serieus voor mijzelf, ik blijf lekker posten en als ik iets niet leuk vind dan negeer ik het.
Mo money, Mo honey

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 10 aug 2019, 01:21

Wel typisch dat precies hetgene waar Lorenzo een hekel aan heeft, binnen 5 posts in het desbetreffende topic aan de hand is.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Bericht door StratumZuid » 10 aug 2019, 01:30

Ik mis nu het bierpul icoontje.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Plaats reactie