Ons forum

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1374 times
Been thanked: 455 times

Ons forum

Bericht door StratumZuid » 10 aug 2019, 01:30

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik mis nu het bierpul icoontje.
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 10 aug 2019, 01:35

Trixm schreef:
10 aug 2019, 01:21
Wel typisch dat precies hetgene waar Lorenzo een hekel aan heeft, binnen 5 posts in het desbetreffende topic aan de hand is.
Laten we het dan hebben over verbeterpunten, zowel algemeen als persoonsgericht. Menno geeft het voorbeeld dat ik graag wil volgen. Ik heb inmiddels al geprobeerd de dialoog te starten met milansandro en PCGC om het constante, wederzijdse moddergooien - direct en indirect - een halt toe te roepen. Wie zich verder nog vrij voelt om eventuele irritaties aan mijn adres te lozen: wees welkom en stuur me vooral een PB. Feedback mag ook.

Het Ajax-punt draag ik vanuit mijn kant aan als algemeen verbeterpunt, zie daarvoor ook de post(s) hierboven.
#WelkomThuisGini

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 182 times
Been thanked: 472 times

Bericht door RIO » 10 aug 2019, 01:41

Geen irritaties hier. Zoals ik al zei, iedereen post weleens onzin. Je kan er in meegaan en gewoon ff jezelf laten gaan of negeren. Ik doe beide.

En kut is gewoon een lekker woord, zeker in combinatie met Ajax. Richt dit soort dingen nooit aan mensen, zeker niet onze Ajax vrienden die hier wat mij betreft lekker blijven posten.
Mo money, Mo honey

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 862 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 10 aug 2019, 06:45

Ik snap de opmerking van Lorenzo wel. Ik irriteer me er niet aan, maar merk wel op dat als ik de namen goed heb ykhim, mercer en sensation regelmatig met inside jokes naar elkaar verwijzen. Dat kan bij sommigen een insider-outsider gevoel opwerpen.

Ykhim gaf gelijk aan dat hij dit erkent, dus dat siert hem.

Verder vind ik het qua zonnekoning gevoel wel meevallen. Iedereen reageert anders op discussies, commentaar en op ontstane emoties. Daar moeten we op een forum niet te moeilijk over doen. Gewoon als uitgangspunt hebben dat je hier voor je lol komt, en niet om een strijdje te winnen.

Gewitwel
Ballenjongen
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 95 times
Been thanked: 1 time

Bericht door Gewitwel » 10 aug 2019, 08:23

Ik had Lorenzo's bericht geliked omdat ik me kan vinden in wat hij zei, zoals ik eerder ook indezelfde thread zei, vind het heel erg irritant worden dat nieuwe spelers helemaal geen kan krijgen om zich aan te passen en de sticker "miskoop" vaak al hebben voor de op ons mooie veld gestaan hebben.

Enn wat deze spelers dan ook laten zien, ze blijven dan slecht in de ogen van sommige forummers.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 119 times
Been thanked: 266 times

Bericht door Joenepsv » 10 aug 2019, 08:35

Heb het bericht ook een duimpje gegeven omdat het is zoals Lorenzo beschrijft. Maar we moeten ons wel realiseren dat je het ''ouwe jongens krentenbrood'' gevoel overal hebt waar je nieuw binnenkomt. Of dat op je werk is, bij je nieuwe schoonfamilie of zelfs op dit forum. Ik ken slechts een enkeling persoonlijk op dit forum maar ik kom dan ook uit Drenthe. Het maakt mij persoonlijk geen bal uit dat sommige leden met inside jokes naar elkaar verwijzen maar ik denk wel dat het een drempel is voor nieuwe leden om zich in discussies te mengen. Ik heb er persoonlijk ook geen enkel probleem mee als ajacieden hier posten, al vraag ik me wel af waarom ze dat zouden doen. De enige manier om dit op te lossen lijkt mij een groter ledenbestand met meer meningen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard.

Verder voel ik me hier prima op mijn gemak. Vind het een leuk forum en het is voor mij als Noorderling één van de enige manieren om af en toe over Psv te praten en mijn frustraties te uiten. Het wemelt hier in Drenthe niet van de Psv supporters.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 10 aug 2019, 08:51

RIO schreef:
10 aug 2019, 01:12
Lorenzo heeft het over iets totaal anders en mensen beginnen over Ajacieden. Gewoon even iedereen afleiden. Ik vind het hier allemaal prima hoor en ‘ken’ bijna iedereen want ben al 20 jaar online wbt PSV maar Lorenzo omschrijft wel een gevoel waar ik me in kan vinden.
Eens. De vraag is: ga je het voorkomen als je een relatief klein forum bent. Van mij hoeft het forum niet perse groot. We hebben op het netwerk gezien dat het weer tot hele andere zaken kan leiden (en dan doel ik puur op gebruikers en sommige oorlogjes die uitgevochten werden).

Maar wellicht komt het ook omdat veel discussies in diverse topics worden besproken en dat ik soms moet kijken in welk topic ik zit. Wellicht moeten we allemaal meer opletten dat het niet off topic gaat en dat discussies voortgezet worden in het juiste topic.
vind het heel erg irritant worden dat nieuwe spelers helemaal geen kan krijgen om zich aan te passen en de sticker "miskoop" vaak al hebben voor de op ons mooie veld gestaan hebben.

Enn wat deze spelers dan ook laten zien, ze blijven dan slecht in de ogen van sommige forummers.
Eens. Geregeld wordt een standpunt ingenomen en dat is het. Ongeacht wat het is, maar het is net de politiek: veranderen van standpunt ziet men soms als zwakte. Iedereen die gehaald is, is ook ineens een linksbuiten. We hebben er al 12 geloof ik. Robben die vanaf Groningen kwam zou ook ongetwijfeld als linksbuiten worden betiteld. En nu gaat dus iedere discussie over aankopen in de aanval: 'we hebben al zoveel linksbuitens'. Op andere punten doe ik wellicht hetzelfde hoor, ongetwijfeld zijn daar voorbeelden van te vinden. Meer open minded en minder standpunten in steen beitelen zou een verbetering zijn.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Lorenzo von Matterhorn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 336 times
Been thanked: 134 times

Bericht door Lorenzo von Matterhorn » 10 aug 2019, 09:06

Ik vind de sfeer op deze site verder wel goed hoor. Begrijp me niet verkeerd, als het hier kut zou zijn dan was ik allang weg.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 10 aug 2019, 09:17

Josef Dettelbacher schreef:
10 aug 2019, 06:45
Ik snap de opmerking van Lorenzo wel. Ik irriteer me er niet aan, maar merk wel op dat als ik de namen goed heb ykhim, mercer en sensation regelmatig met inside jokes naar elkaar verwijzen. Dat kan bij sommigen een insider-outsider gevoel opwerpen.

Ykhim gaf gelijk aan dat hij dit erkent, dus dat siert hem.

Verder vind ik het qua zonnekoning gevoel wel meevallen. Iedereen reageert anders op discussies, commentaar en op ontstane emoties. Daar moeten we op een forum niet te moeilijk over doen. Gewoon als uitgangspunt hebben dat je hier voor je lol komt, en niet om een strijdje te winnen.
Aah ja mogen zulke grapjes, of is dat irritant? Bijv J.B. Doet er ook weleens aan mee, of Thijs, komt veelal door de PL. Maar dan moeten we die grapjes idd binnen die topics houden, dat snap ik wel. Wil idd ook niet zon gevoel creëren hier op t forum want t is van, en voor, ons allemaal, het is hier geen OJK.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times
Been thanked: 491 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2019, 09:51

Trixm schreef:
10 aug 2019, 01:21
Wel typisch dat precies hetgene waar Lorenzo een hekel aan heeft, binnen 5 posts in het desbetreffende topic aan de hand is.
Aan de ene kant, snap ik het, aan de andere kant, vind ik het ook wel logisch dat het gebeurt. Ik denk dat dit forum nu twee jaar bestaat en we hebben het nu misschien een halfjaar over een bepaalde dominantie. Je krijgt dan, mijns inziens, een kip of het ei discussie. Is het forum zo gevormd, omdat anderen weinig posten of posten anderen weinig, omdat het forum zo gevormd is?
Ik ben in elk geval blij dat er iets van activiteit is en zie genoeg topics, waar je makkelijk in kunt stromen. Eigenlijk alleen het Ajax topic, is echt lastig om tussen te komen, denk ik.

Eventueel zou je zelfs nog een welkom topic maken, zodat nieuwe (of inactieve, die actief willen worden) posters zich kunnen voorstellen om daarmee de drempel te verlagen om ook daadwerkelijk te gaan posten.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 682 times
Been thanked: 240 times

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 10:07

Dat zou zeker een optie kunnen zijn...
Goed idee Thijs85..

ElChucky
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 31 times

Bericht door ElChucky » 10 aug 2019, 11:55

Kan me er wel in vinden dat er een bepaalde vaste kern van posters is die elkaar ook vaak ondersteunen in hun standpunten en net doen of ze altijd de waarheid in pacht hebben. Wat ik hierbij wel moet zeggen is dat ze hun posts vaak wel goed onderbouwen en dat er vaak ook een kern van waarheid in zit.

Zoals ik erin sta, ieder heeft zn eigen mening en als je die al niet durft te posten op een 'anoniem' forum omdat er mensen zijn met een sterke mening ga je dit denk ik niet oplossen met een voorstel topic ( wat ik overigens wel een goed en leuk idee vindt!). Ik heb het idee dat wanneer je komt met goed onderbouwde posts dat je altijd wel meekan in de discussie en dat je serieus wordt genomen.

Wel eens dat af en toe topics ontsporen door die inside jokes van oa Ykhim, Mercer en Sensation en dat je er rekening mee moet houden dat dit voor buitenstaanders vreselijk oninteressant en irritant is. Maak daar maar een eigen topic voor aan denk ik dan. Grapjes moet uiteraard kunnen, maar niet constant over je eigen clubje, dat wordt n beetje zielig na een tijdje ;).

Nog een laatste punt, de meeste Ajacieden die hier komen zijn er puur en alleen om de eigen club te verheerlijken en daar valt geen discussie mee te voeren. Volledig terecht dat ze geschorst zijn. Mensen als JC zijn altijd welkom uiteraard. Die staat er zo vaak als mogelijk gewoon objectief in, mocht dit veranderen mag hij ook ophoepelen ;)
It aint over over till its ovrrrrehee hoest proest

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 10 aug 2019, 11:57

AA heeft meetings dus goed voorbeeld doet PN volgen. Misschien zou het al een beetje helpen als we afstappen van het likesysteem? Als je berichten begrijpend leest weet je ook wel hoe diegene er in de grote lijnen instaat. Neem namelijk aan dat iedere serieuze member zich laat horen op belangrijke onderwerpen. Afijn zo blijf ik in herhaling vallen! :D

PL is verworven tot running gag met imo als doel het algehele groepsgevoel op dit forum te bevorderen. Er is niemand hier waar ik een hekel aan heb. Ook Ajacieden niet nee. Uiteindelijk is het namelijk niets meer dan ouwehoeren over voetbal met onze mooie club in het bijzonder. Ieder brengt een eigen persoonlijkheid mee. Als het aan mij had gelegen dan hadden er in die PL achttien andere deelnemers deelgenomen om exact diezelfde reden. Heb zelf overigens niet de behoefte om aardig gevonden te worden maar tegelijkertijd kan het niet kwaad om die intentie te hebben. Zo kom je in ieder geval ongeacht ieders mening tot mekaar. Een groepje deelnemers heeft dat helaas niet door. Waarbij gelijk termen vallen als 'kliekje hier kliekje overal'. Ykhim heeft mij eergisteren zelfs openlijk van repliek gedient. Kliekjes praten elkaar naar de mond en zouden er overheen lezen. Moest ik toch kwijt aangezien het werkelijk geen rol speelt...

Wie je ook bent het gaat mij om de inhoud en toon waarmee iemand zichzelf vertegenwoordigd. Of je nu 7000 berichten hebt of 3 maakt daarin geen enkel verschil. Datzelfde geldt voor ieder wezen op deze wereld. Dat je liever een conversatie aangaat met mensen waarmee je op dezelfde lijn zit is logisch. Op PN zeg ik wat ik kwijt wil. Heb geen enkele behoefte om nutteloze discussies aan te gaan. Iedereen mag gewoon zeggen wat hij zelf wil mits fatsoensnormen niet worden overschreden. Milansandro gaat daar al overheen door het op de man te spelen. Degene die bij zichzelf te rade moet gaan is soms wel heel duidelijk. Ikzelf ben geen bedreiging voor nieuwe leden maar er zijn hier members waarvoor die vlieger wel opgaat. Begin eens bij jezelf. Doe ik dat ook. Al zullen anderen dat vast en zeker in twijfel trekken. Proost!

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 10 aug 2019, 12:08

StratumZuid schreef:
10 aug 2019, 01:30
Ik mis nu het bierpul icoontje.
Afbeelding
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 10 aug 2019, 12:09

Ik mis vooral het NET 8 icoontje in de rechter bovenhoek.

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 10 aug 2019, 12:14

SBS69 :lol:

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 10 aug 2019, 12:22

En mensen de like functie is relevant voor de discussies, daar moet hij vooral ook blijven. Niet om te turven hoeveel likes iemand heeft ontvangen en gegeven. Werkt ook SBS Shownieuws taferelen in de hand. Nog als toevoeging op Mercer

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 10 aug 2019, 12:33

Ik sluit me aan bij [mention]Joenepsv[/mention], kom uit regio Arnhem waar ik mijn PSV ei nergens kwijt kan. Dus dit forum is echt perfect. En vind het ook oprecht een leuk en gezellig forum waar we allemaal wat aan bijdragen. Dat er veel geouwehoert wordt is totaal geen probleem in mijn ogen, we blijven allemaal mannen(denk ik) en het onderwerp voetbal moet ook niet enkel en alleen serieus benaderd worden. Echter gaan we de laatste tijd wel erg veel offtopic in topics met grappen en grollen en dat is iets waar we voor moeten waken.

Eveneens moeten we waken voor het constant dezelfde discussie hebben met dezelfde personen. Ik merk bijvoorbeeld zelf dat ik de laatste tijd al 5x dezelfde discussie heb gevoerd met [mention]Juancho[/mention]. En dat wordt irritant, voor mij, voor hem en voor iedereen. Maar er zijn meer leden die non stop hetzelfde riedeltje blijven afdraaien over bijvoorbeeld een Bruma of een Van Bommel. Argumenten van anderen worden doodgeslagen met wedervragen zonder in te gaan op de reactie. Dat zorgt er ook voor dat de discussies tussen mensen ellendig lang en vervelend worden, wat het voor mensen ook weer lastig maakt om nog ertussen te komen in dat topic.

Het is voor nieuwe mensen best lastig om ertussen te komen omdat je best veel verschillende en sterke persoonlijkheden op dit forum hebt. En iedereen staat vooraan om zijn mening te verkondigen. Ik vind een welkomsttopic dan ook helemaal prima, goed idee zelfs. Kunnen nieuwe leden zich eventueel in voorstellen zodat de drempel om hun mening geven in topics wat minder wordt.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 12:56

Mercer schreef:
10 aug 2019, 11:57
. Milansandro gaat daar al overheen door het op de man te spelen
Tsja...ik wil hier verder niet over uitweiden omdat nu via pm een dialoog met desbetreffende persoon is gestart..
Dit simpel zinnetje zegt echter genoeg wanneer de aanleiding hiertoe niet wordt meegenomen....
Simpel gezegd: actie wordt hier niet meegenomen, reactie wel...
Het zal wel...

Mercer
Internationale topspeler

Awards:

Bericht door Mercer » 10 aug 2019, 13:03

Wat je wil. Jij bent degene die scheldt. Verder is het voer middels PB. Met Ykhim dus ja. Ook nu kun je anders reageren...

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 10 aug 2019, 13:05

Het is dat ik niet anders gewend ben dat mijn ideeën, waar ik soms een maand aan werk, vaak binnen 1 minuut afgezeken worden. Ik heb alle zeilen bij moeten zetten om me met mijn standpunten ertussen te wurmen. Het verschil is alleen dat ik dit een leuke bezigheid vind en de meeste mensen niet.

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door milansandro » 10 aug 2019, 13:07

@ Mercer
Ik heb jou niet gehoord toen ik een tijdje geleden werd gekwalificeerd als laffe hond in een discussie met dezelfde persoon...
En nu ik " vies ventje " zeg sta je op de barricaden om je mattie te verdedigen...
Had je toen ook wat van moeten zeggen...

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 1151 times
Been thanked: 1829 times

Bericht door Maikel_91 » 10 aug 2019, 13:08

Ga dit even via PM doen. Dit topic is niet bedoelt om elkaar even persoonlijk aan te pakken.

De laatste 2 persoonlijke berichten van Mercer en Milansandro heb ik weggehaald, zoals al gezegd. Ga persoonlijke dingen even via PM uitspreken/uitvechten. Op deze wijze schiet dit topic zijn doel voorbij, en denk dat dit topic een goed punt aanstipt van 't forum en ook goed kan zijn ervoor.

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 10 aug 2019, 13:20

milansandro schreef:
10 aug 2019, 13:07
@ Mercer
Ik heb jou niet gehoord toen ik een tijdje geleden werd gekwalificeerd als laffe hond in een discussie met dezelfde persoon...
En nu ik " vies ventje " zeg sta je op de barricaden om je mattie te verdedigen...
Had je toen ook wat van moeten zeggen...
Ik wil hier openbaar niet al teveel aandacht meer aan schenken, maar als er één iemand is die mij als eerste op mijn plek zet vanwege dat soort teksten, dan is het Mercer wel. Niet openbaar, wel privé. Mensen lijken te denken alsof Mercer zijn hand vuistdiep in mijn reet heeft zitten, maar in realiteit zijn we het ook regelmatig oneens, wat afgelopen week op dit forum ook te lezen was. Veel denkbeelden komen overeen, maar een aantal ook niet. Mercer houdt zich dan ook niet in en benoemt dat, net als ik dat andersom ook doe.

De inside jokes tussen genoemde heren en mij mogen zo nu en dan wel wat minder, ja. Daar ga ik wat meer rekening mee proberen te houden. Ik vraag tegelijkertijd aan anderen om dat ook te doen, want - hoewel meest prominent - Sensation, Mercer en ik zijn echt niet de enigen die zich daar schuldig aan maken. Misschien kunnen zelfs de mods wat eerder ingrijpen als het écht off-topic dreigt te gaan.

Ik herken me ook wel in het stukje van Maikel over discussies met Juancho die 5x opnieuw gevoerd worden. Doe ik zelf ook heel vaak en ik heb daar weinig problemen mee, hoewel het af en toe compleet uitgekauwd is. Af en toe wordt het dan ook wat feller en gaat het op het randje, maar in gesprek met Juancho wordt het nooit onfatsoenlijk. Soms verschillen we van mening, soms praat de een onzin, maar ik denk dat Juancho voor een aantal mensen wel als voorbeeld kan dienen van hoe je een scherpe discussie kunt spelen zonder over de grens te gaan.
#WelkomThuisGini

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times
Been thanked: 491 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 10 aug 2019, 13:25

Dus Mercer zit niet vuistdiep in je reet, maar plaatst zijn voet soms daar?
Oké sorry, ik stop nu met datgene te doen waarvoor jullie nu verbetering beloven.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 10 aug 2019, 21:06

Dat was gewoon een geintje dat verhaal tussen Mercer en Ykhim. Soms heb je van die running gags. Ze zijn een tijdje leuk en daarna even niet meer. Daar moeten we ook niet te moeilijk over doen toch? Ik zou zeggen, laat dingen gewoon gebeuren. Ik hou wel van die spontane dingetjes. Het moet ook niet te serieus allemaal. Soms een lolletje kan best
Only in it for the money

Plaats reactie