Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ritsu Doan

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Ritsu Doan

Bericht door Siemen » 14 aug 2019, 10:20

PSV richt pijlen op Groningen-smaakmaker Doan
13 aug 2019
Door: Martijn Krabbendam @Mkrabby

PSV heeft bovengemiddelde belangstelling voor Ritsu Doan. De aanvallende middenvelder van FC Groningen moet voor de nodige creativiteit zorgen in Eindhoven.

De 21-jarige Doan werd in januari van dit jaar veelvuldig in verband gebracht met een transfer, maar na een moeizame tweede seizoenshelft werd het stil rondom de Japanse international. PSV is echter nog altijd onder de indruk van de kwaliteiten van Doan en wil hem graag naar het Philips Stadion halen.

FC Groningen zou Doan het liefst behouden, maar is bij een goed bod bereid om mee te werken aan een transfer. Wat de middenmoter uit de Eredivisie vraagt voor zijn smaakmaker, is onduidelijk. Een jaar geleden werd een bod van ruim tien miljoen euro van CSKA Moskou nog afgewezen.

PSV is op zoek naar creativiteit op het middenveld nu Pereiro ongeveer twee maanden is uitgeschakeld. Bovendien staat de club op het punt om Hirving Lozano te verkopen aan Napoli en Doan kan ook prima op de vleugels uit de voeten.
Gezien concrete belangstelling lijkt mij een eigen topic wel terecht. Vorig jaar 5 goals en 3 assists, jaar daarvoor 9 en 4. Ik ken hem verder amper.

StratumZuid
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 1341 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 14 aug 2019, 10:21

Neeeeee! ;)
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

Siemen
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Bericht door Siemen » 14 aug 2019, 10:23

Ik ken Doan niet heel goed. Allemaal vragen voor mij..

1. Is het een 10 of meer flank?
2. Wat zijn zijn kwaliteiten?
3. Hoeveel zou hij moeten kosten?
4. Is hij dat waard t.o.v. Ihatarren?
5. Brengt hij rendement?
6. Wat voor karakter heeft hij? Is hij een leider of volger; fel of lief?

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 325 times
Been thanked: 297 times

Awards:

Bericht door Mercer » 14 aug 2019, 10:26

Er staat niet dat we ons gemeld hebben of iets dergelijks. We speuren ook in het buitenland en daar weten zij niets van.
''Er zijn maar drie dingen zeker in het leven: belastingen, de dood én wijze teksten van Mercer''

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 734 times
Been thanked: 898 times

Bericht door ruuddevil » 14 aug 2019, 11:24

Van die 5 goals en 3 assists was volgens mij de helft tegen NAC.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 269 times

Bericht door Jwoeloe » 14 aug 2019, 13:54

Voor mensen die verder geen Groningen kijken: een artikel van eind maart, bron Statsbomb:
Ritsu Doan (Groningen, 20)

As the modern game has continued to evolve, it’s become more apparent that to succeed at the highest level, wide players must have a requisite level of passing skills to go along with high level athleticism. Though it’s not uniform across the board, as you’ll find wingers who don’t necessarily fit that combination and still perform at a top level, more and more of the best teams employ wingers that have that combination of on-ball skills and upper tier athletic gifts. That’s what makes someone like Ritsu Doan an interesting winger to profile. On the surface, Doan’s statistical production doesn’t necessarily jump off the screen as both his shot and xG contribution is rather ordinary.

Yet, when watching tape of him, it’s hard not to get intrigued. Sure, playing in the Eredivisie can make it a bit tough to judge young attackers, but given that Doan plays for a smaller Eredivisie side in Groningen, those worries get alleviated to some extent especially given that they rank below average in both shot generation and expected goals for. In particular, Doan’s awareness to attempt high value passes is cause for some optimism. He’s first among Groningen players in both throughball passes created and open play passes into the box on a per 90 basis. He’s got half of what you would want from a young attacking talent: when he sees an opening to try a high value pass, he’s not afraid to take his shot.

As well as his passing, Doan’s dribbling abilities are quite pronounced. He’s able to apply his skills on the ball to a number of situations, giving himself some versatility. If he’s covered in tight areas, he can maneuver himself into some open space to ponder his next action. He can beat people off the dribble in one on one situations on the flanks, and he has the sudden explosion to pounce on an opening and put an opponent on their heels. Combine that with good balance and some shiftiness when on-ball, and you’ve got yourself a wide player with some dynamism.

That dribbling ability can also act as a bit of a curse for Doan, as he’s prone to having tunnel vision and not picking out an open teammate while he’s in full stride. As well, it’s not uncommon to see him running into people when he’s carrying the ball forward. But these things are forgivable for a young wide player who isn’t on a good team, given that the upside he flashes is tantalizing. Ritsu Doan seems like a good candidate for a bigger Eredivisie club to take a chance on, perhaps not quite yet for the likes of Ajax or PSV, but more so clubs on the next level.
Afbeelding

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1341 times
Been thanked: 452 times

Bericht door StratumZuid » 14 aug 2019, 14:00

Weer van hetzelfde dus...
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

RIO
Nationale topspeler
Has thanked: 155 times
Been thanked: 349 times

Bericht door RIO » 14 aug 2019, 14:25

Ja, prima talent maar niet wat we nodig hebben
Mo money, Mo honey

Mo_El
Bankzitter
Has thanked: 22 times
Been thanked: 6 times

Kaarten:

Bericht door Mo_El » 14 aug 2019, 14:50

Als je hem haalt, gaat Ihattaren echt niet blijven.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 407 times
Been thanked: 740 times

Bericht door deninho32 » 14 aug 2019, 14:51

:lol: Waar slaat dat nou weer op?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Mo_El
Bankzitter
Has thanked: 22 times
Been thanked: 6 times

Kaarten:

Bericht door Mo_El » 14 aug 2019, 14:54

Denk eens logisch na, hij wordt gehaald voor de 10 positie of rechtsbuiten positie. Allebei de posities van Ihattaren. Hij is ook nog is jong en zal wss veel moeten spelen. Hij belemmert alleen maar Ihattaren of Aboukhlal. Bovendien is Ihattaren nu al beter dan deze middelmatige Japanner.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 aug 2019, 15:00

Ihattaren mag het allemaal nog laten zien. Ik ben niet kapot van Doan, maar die heeft in ieder geval al wat meer ervaring in de Eredivisie.. Dat Ihattaren dan maar weg gaat zou wel heel erg zijn en dat gaat ook gewoon niet gebeuren. Aboukhlal is nog een heel stuk minder ver, die mag het eerst maar eens over een langere tijd laten zien bij jong PSV. Het valt me op dat je nogal graag die twee spelers de basis in praat, terwijl ze daar waarschijnlijk allebei en vooral Aboukhlal nog helemaal niet aan toe zijn..

Juancho
Legende
Has thanked: 258 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 15:30

Ihattaren is vorig jaar opeens door v. Bommel zelf in de basis gegooid omdat hij er wel aan toe was. Leeftijd maakte niet uit. Het is ook gewoon een heel groot talent die naar mijn mening vorig seizoen te veel werd bekritiseert terwijl andere, meer ervaren, spelers er meer een potje van maakten.

Die jongen moet werken aan zijn rendement maar dat doe je ook vooral op door gewoon te spelen, vlieguren te maken. Fysiek is hij al aardig ver voor zijn leeftijd en voetballend gezien (tactisch/technisch) zelfs beter dan anderen. Aan zijn arbeid ligt het volgens mij ook niet.

Dus ondanks dat ik het 99,99% niet eens ben met [mention]Mo_El[/mention] ga ik in dit geval wel met hem mee. Doan halen voor dezelfde posities als Ihattaren zou echt wanbeleid zijn. Dat PSV een ervaring klasbak haalt voor het middenveld, dat is heel wat anders.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 14 aug 2019, 15:32

Eens met mijn matties Juancho en Elmo. Doan voegt weinig toe tov Ihattaren die over 1 a 2 jaar al veel beter is en niets kost.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 aug 2019, 15:38

Dus dan zou Ihattaren maar weg moeten gaan? Lijkt me niet.. Doan zie ik ook niet als een echte versterking hoor, maar Ihattaren kun je ook niet een heel seizoen in de basis zetten. Er moet gewoon een klasse middenvelder bij komen.. Dan kan Ihattaren met invalbeurten of wellicht zelfs een verhuurperiode bij een club uit de Eredivisie zijn vlieguren maken..

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 127 times
Been thanked: 230 times

Bericht door Brael » 14 aug 2019, 15:41

deninho32 schreef:
14 aug 2019, 15:00
Ihattaren mag het allemaal nog laten zien. Ik ben niet kapot van Doan, maar die heeft in ieder geval al wat meer ervaring in de Eredivisie.. Dat Ihattaren dan maar weg gaat zou wel heel erg zijn en dat gaat ook gewoon niet gebeuren. Aboukhlal is nog een heel stuk minder ver, die mag het eerst maar eens over een langere tijd laten zien bij jong PSV. Het valt me op dat je nogal graag die twee spelers de basis in praat, terwijl ze daar waarschijnlijk allebei en vooral Aboukhlal nog helemaal niet aan toe zijn..
Fantastisch argument als je iemand vergelijkt met een speler van 17....

Waar baseer je trouwens op dat Ihattaren niet klaar is voor de basis?

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 14 aug 2019, 15:42

Ihattaren is te goed om te verhuren. Lekker speeltijd geven dit seizoen en dan het jaar erna een volwaardige basisspeler.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 aug 2019, 15:42

[mention]Brael[/mention] Dat heeft hij voor op hem, verder vind ik het geen PSV niveau..

Juancho
Legende
Has thanked: 258 times
Been thanked: 524 times

Bericht door Juancho » 14 aug 2019, 15:44

deninho32 schreef:
14 aug 2019, 15:38
Dus dan zou Ihattaren maar weg moeten gaan? Lijkt me niet.. Doan zie ik ook niet als een echte versterking hoor, maar Ihattaren kun je ook niet een heel seizoen in de basis zetten. Er moet gewoon een klasse middenvelder bij komen.. Dan kan Ihattaren met invalbeurten of wellicht zelfs een verhuurperiode bij een club uit de Eredivisie zijn vlieguren maken..
Dat is het hele punt nou net bij deze keuze. Haal je een ervaren klasbak die PSV op alle gebieden vooruit helpt dan is dat ook gewoon logisch en prima uit te leggen aan Mo. Haal je een talentje als Doan die in niets echt uitblinkt of die iets heeft dat Mo niet heeft.... dan durf ik het zelfs wanbeleid te noemen. Ihattaren is 1 van onze allergrootste talenten, laat bij vlagen al heel goede dingen zien. Die moet gewoon kort tegen de basis aan zitten zoals Malen dat vorig seizoen zat. En ga je dan Doan voor hem zetten?

Nog even los van het feit dat Ibi en Thomas ook weer fit genoeg zijn om aan te haken dus die zullen na wat potjes bij Jong PSV ook aansluiten bij het eerste. En dan heb je Pereiro nog als die weer fit is en Bergwijn/Bruma kunnen ook op 10. Dus je kan je zelfs serieus afvragen of er wel ruimte is voor een (heel duur) talentje.....

Anyway, je snapt mijn punt... ;)

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 14 aug 2019, 15:45

Zeker, maar weggaan, alsof dat gaat gebeuren.

Rigo
Talent
Clubvoorkeur:
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Bericht door Rigo » 14 aug 2019, 15:55

Mercer schreef:
14 aug 2019, 10:26
Er staat niet dat we ons gemeld hebben of iets dergelijks. We speuren ook in het buitenland en daar weten zij niets van.
Kan heel snel gaan dat PSV een bod neer gaat leggen bij Groningen.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 14 aug 2019, 15:56

Normaal zou je zeggen dat Ihattaren best nog wel even kan wachten. Echter, zoals Juancho al terecht aangeeft, heeft Van Bommel hem vorig jaar (misschien uit nood) gebombardeerd tot basisspeler. Hij was goed genoeg, en werd beter geacht dan Pereiro. Leeftijd maakte Van Bommel niets uit, het ging om kwaliteit.

Ongeacht dat hij nog zo jong is, kan het natuurlijk een enorme dreun en belediging voor hem zijn als er nu iemand gehaald wordt die ook nog heel jong is. Als hij voor rechtsbuiten gehaald wordt zou ik het enigszins begrijpen. Komt hij als 10? Dan weet Ihattaren dat hij de komende 2 of misschien wel 3 jaar tot het tweede plan veroordeeld wordt tenzij hij Doan uit de basis speelt. Doan zal nu zeker 8-10 miljoen moeten kosten.

Daarbij is Ihattaren een trotse jongen met ambities. Ik (als nuchtere Nederlander) zou bovenstaande schets al niet heel fijn vinden. Vooral omdat het onder Van Bommel van de hak op de tak is. Vorig seizoen ineens wel goed genoeg en basisspeler. Nu regelmatig op de tribune ten faveure van vleugelspelers en een concurrent die al meerdere malen afgeserveerd is. Jongens van Marokkaanse komaf zijn toch vaak wat minder nuchter, en wat 'trotser'. Ik kan er naast zitten, maar ik zou het volledig begrijpen als hij teleurgesteld is en niet meer wil bijtekenen als PSV nu iemand gaat halen op 10 voor de komende 2-3 jaar. Ze kunnen ook gewoon iemand huren.

Van mij hoeft die Doan niet te komen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1507 times
Been thanked: 872 times

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 16:24

Ihattaren viel een paar keer goed in. Maar ik denk niet dat ie al klaar is voor het echte werk. Want toen ie in de basis begon vond ik het maar flets.
Triplets, it`s all about Triplets..

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 483 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 14 aug 2019, 16:29

De voordelen:

- linkspoot. Als enige dan in de aanval
- prima inzicht.
- sterke dribbel en zeker voor een Aziaat; een prima afstandsschot.
- Japanner dus: team player, discipline.

De nadelen:

- ook weer jong. PSV loopt over van het talent, maar ontbeert ervaring
- PSV zoekt meer een scorende middenvelder. Doan is meer rechtsbuiten
- ook hij is weer een zelfde type als wat we al hebben: snel, veel gedribbel, bal aan de voet
- zijn komst betekend: Bergwijn blijft op 10. Ihattaren en Gakpo blijven invallers. Nog steeds geen back up voor Malen
- redelijk overall niveau maar niet bijzonder genoeg. Een Ramselaar scenario is niet onrealistisch.

Ik ben niet voor. Ik zie liever een ervaren middenvelder gehuurd worden; als signaal naar Ihattaren waarom vertrouwen uitgesproken wordt. Maar bovenal vind ik Doan een leuk ventje maar niet goed genoeg.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1507 times
Been thanked: 872 times

Bericht door J.B. » 14 aug 2019, 16:30

[mention]Menno1[/mention]
Lammers is toch de backup voor Malen?
Triplets, it`s all about Triplets..

Plaats reactie