Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Amerika en Trump

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times
Been thanked: 75 times

Amerika en Trump

Bericht door Het Kanon » 26 feb 2020, 15:44

Ren Höek schreef:
26 feb 2020, 14:28
Sanders geeft slechts aan dat niet alles slecht was onder Castro en wordt afgemaakt,
Afgemaakt door een grote groep kiezers die daadwerkelijk onder het Castro-bewind geleefd hebben en die nu in de belangrijkste swing state van de VS op een presidentskandidaat mogen stemmen. Gaat Sanders aan hen uitleggen dat er ook leuke kanten aan het regime zaten?

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1686 times
Been thanked: 593 times

Bericht door Ren Höek » 26 feb 2020, 15:46

Het Kanon schreef:
26 feb 2020, 15:44
Afgemaakt door een grote groep kiezers die daadwerkelijk onder het Castro-bewind geleefd hebben en die nu in de belangrijkste swing state van de VS op een presidentskandidaat mogen stemmen.
Klopt, maar dat doet verder niets af aan Sanders zijn woorden. En mijn post daarover.

Nuance lijkt wel dood, alles moet zwart-wit en het liefst zo extreem mogelijk.
Precies wat Trump wil.

'Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.'

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 168 times
Been thanked: 384 times

Bericht door PCGC » 07 mar 2020, 06:40

Trump heeft daadwerkelijk een strategie, precies dezelfde als 4 jaar geleden. Twijfel zaaien bij de Dem. kiezers. Weer bij de ‘crazy Bernie Sanders’ stemmers.
4 jaar geleden leverde het hem het presidentschap op, benieuwd of het weer werkt...

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 07 mar 2020, 12:34

ziege maar ook zagge schreef:
26 feb 2020, 14:09
En toch heb ik er sympathie voor, hij heeft nl. gewoon gelijk. En politiek die gaat over realisme ipv alleen maar over (partij)strategisch handige zaken is m.i. eigenlijk wat ze in de VS heel hard nodig hebben.

Maar of je er in de praktijk meer kans door maakt... :|
Sanders is een verademing na Trump. Eigenlijk is iedereen een verademing na Trump, maar Sanders heeft een goed verhaal. Ik hoop dat hij de kandidaat wordt. Maar ik ben bang dat de demos weer gaan voor een vlees noch vis kandidaat zoals 4 jaar geleden.
Triplets, it`s all about Triplets..

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 mar 2020, 19:00

Een kandidaat met een leeftijd waarmee je verwacht een termijn vol te maken, vind ik ook wel belangrijk anders. De kans dat of Trump of Sanders het loodje legt de komende vijf jaar is vrij realistisch. Dan zit je met de VP te kijken.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 mar 2020, 19:01

Liever géén opperhoofd dan Donald Trump.

Balinho
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 62 times
Been thanked: 80 times

Bericht door Balinho » 07 mar 2020, 20:38

J.B. schreef:
07 mar 2020, 12:34

Maar ik ben bang dat de demos weer gaan voor een vlees noch vis kandidaat zoals 4 jaar geleden.
Wil je Hillary Clinton nu een vlees noch vis kandidaat noemen?
En dat zou Biden dus ook zijn wanneer ik jouw woorden juist interpreteer?

Naar mijn mening zijn zij beiden meer typische kandidaten die het "oude politieke systeem" belichamen. Een systeem waar de kiezers overduidelijk hun buik van vol hadden, in ieder geval 4 jaar geleden.
Dát is m.i. waarom zo veel Dem stemmers thuis bleven en niet gingen stemmen, en juist zo (relatief) veel mensen vóór Trump, popular vote verschil van enkele miljoenen of niet.

De vraag is meer, zouden er genoeg Dems gaan stemmen op een Joe Biden om het Trump lastig te maken? En dan dus vooral om Trump uit het zadel te helpen, en niet eens zozeer om Biden en zijn verhaal?

Sanders heeft een duidelijk, consistent verhaal en een duidelijke boodschap. Maar wel een die op veel punten compleet haaks staat op het huidige beleid. Het implementeren van Sanders' beleid zal ontzettend lastig zijn. Aan de ene kant vanwege de factor tijd, wat kun je immers in 4 eerste jaren voor elkaar krijgen wanneer je het roer op zo veel fronten radicaal wil veranderen? Hier komt nog bovenop, dat het systeem met de zetelverdeling in het Congres en de Senaat het natuurlijk ontzettend lastig kan maken, om wetsvoorstellen überhaupt door de Senaat in behandeling te laten worden genomen. Daar liep Obama tegenaan, daar lopen de Dems nu tegenaan. De Senaat (GOP meerderheid) onder leiding van Mitch McConnel neemt een enorme berg wetsvoorstellen van het Congres (dem meerderheid) niet eens in behandeling.

Daarom is die immer groeiende polarisatie tussen de twee partijen zo funest. En het feit dat de Trump Administration bezig is alle Hoge Rechters uit GOP hoek te laten bestaan, ook zo gevaarlijk.

Dus, al met al, gaat die polarisatie er voor zorgen dat men met Sanders min of meer meegaat in die tendens, met alle risico's op een inert en impotent politiek apparaat tot mogelijk gevolg?
Of dat er met Biden een kandidaat komt die meer van de traditionele lijn is, en er wellicht zo weer meer het midden opgezocht zou kunnen worden, en mogelijk weer meer (bereidheid tot) samenwerking en meer rust in het algehele politieke landschap?

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 mar 2020, 20:59

Ik denk dat het veel uitmaakt wat de persoon zelf doet met die kloof... Sanders mag dan linkser zijn dan Biden wat er op papier gepolariseerd uitziet, maar als hij desondanks toch de nodige bruggen kan bouwen kan hij meer tegen de polarisatie doen dan iemand die wellicht iets meer naar het midden met de hakken in het zand gaat staan. Maar idd, dan zou dan uit z'n standpunten moeten blijken.

Wat de vorige verkiezingen betreft, dat was wel heel erg anti-Clinton allemaal... nmm teveel om te kunnen concluderen dat het de kiezer om 'oude politiek' in z'n algemeen zou gaan. Bovendien, 'de kiezer' is altijd maximaal de helft in zo'n gespleten landschap ;)

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 mar 2020, 23:41

@Balinho Ik geloof dat Sanders de man moet worden voor de demos. Het is precies zoals jij aanstipt, Sanders en Trump zijn op alle punten totale tegenpolen. En beiden dominant. Hillary Clinton was niet opgewassen tegen de Bulldozer Trump. Sanders had dat toen al, daarom hoop ik dat hij de arbeiders en onderklasse voor zich kan winnen. Die hebben nu vooral Trump gestemd. En waar Trump kruimels geeft wil Sanders veel verder gaan. Ik volg Sanders tweets, en die heeft wel wat munitie voor de presidentsrace.

Sowieso zou een meer gematigd president wel goed zijn. Heel de bullshit in Syrie en de vluchtelingen is al heel lang een amerikaans probleem. Lekker hoor, Trump politics.

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door NESTA » 08 mar 2020, 14:19

Afbeelding

Nog mensen die twijfelden? :lol:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 08 mar 2020, 23:31

Is er ook een foto zonder shirt, of moet ik het er weer zelf uitphotoshoppen :mrgreen:

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 11 mar 2020, 06:18

Biden dus....

A.k.a. Four more years TRUMP.

Thijs85
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 144 times
Been thanked: 272 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 11 mar 2020, 15:59

Alleen Corona kan Trump nu nog stoppen...

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 11 mar 2020, 16:02

Weten de demos weer een vlees noch vis kandidaat naar voren te schuiven. Tsja, ieder land krijgt de president die het verdient, dus laat ze maar lekker aanklooien met Trump dan. Ik wens ze veel succes, zolang wij er maar niet teveel last van hebben..

VeresRivne
Bankzitter
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 70 times

Bericht door VeresRivne » 11 mar 2020, 23:42

Het was wel opvallend dat de Russen liever Bernie zagen winnen, met al hun manipulaties. Om eerlijk te zijn begin ik wel de voordelen van Biden in te zien, geef hem toch een betere kans om Trump te verslaan omdat hij wat gematigder is. Enige probleem worden zijn debatvaardigheden, denk dat Trump hem daar wel eens de jas kan uitdoen.

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 13 mar 2020, 10:12

Het Kanon schreef:
26 feb 2020, 15:44
Ren Höek schreef:
26 feb 2020, 14:28
Sanders geeft slechts aan dat niet alles slecht was onder Castro en wordt afgemaakt,
Afgemaakt door een grote groep kiezers die daadwerkelijk onder het Castro-bewind geleefd hebben en die nu in de belangrijkste swing state van de VS op een presidentskandidaat mogen stemmen. Gaat Sanders aan hen uitleggen dat er ook leuke kanten aan het regime zaten?
Er zaten heel veel goede kanten aan het regime van Castro. Hij heeft gewoon een valide punt. Het analfabetisme is in Cuba lager dan in de VS, de levensverwachting van Cubanen is hoger dan die van Amerikanen, en zo zijn er wel meer positieve zaken op te noemen.

Alleen in het gepolariseerde debat in Amerika is dat niet handig om daarop te wijzen, als je presidentskandidaat bent. Dat is tegenwoordig het nadeel van schreeuwers en mensen die bij elke uitspraak in de slachtofferrol duiken: nuance is er niet meer.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 13 mar 2020, 15:02

VeresRivne schreef:
11 mar 2020, 23:42
Het was wel opvallend dat de Russen liever Bernie zagen winnen, met al hun manipulaties. Om eerlijk te zijn begin ik wel de voordelen van Biden in te zien, geef hem toch een betere kans om Trump te verslaan omdat hij wat gematigder is. Enige probleem worden zijn debatvaardigheden, denk dat Trump hem daar wel eens de jas kan uitdoen.
Gek eigenlijk, dat een idioot als Trump het in debatten zo ver schopt. Maar waarschijnlijk zegt dat ook gewoon wat over de gemiddelde kiezer in de US.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 13 mar 2020, 15:11

Fox, Breitbart enz... de conservatieve kiezer is intussen getraind in het slikken van drogredenen en nog veel belachelijkere bullshit.

Maar uiteindelijk gaat het mensen helemaal niet om die manipulaties en leugens enz... mensen denken gewoon: hij staat aan mijn kant en doet daar whatever voor. Net als bij Wilders he: heel veel kiezers zeiden steeds dat ze niet helemaal achter z'n aanpak stonden 'maar hij komt tenminste voor ons op' of 'benoemt zaken tenminste' of zoiets. Dit soort 'politici' zorgt er intussen voor dat de grens van het toelaatbare steeds verder opgerekt wordt ('politici' tussen aanhalingstekens omdat je zonder bruggen te kunnen bouwen m.i. de titel niet echt verdient).

Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 13 mar 2020, 15:29

Moet je Baudet niet ook nog even benoemen ;) ?

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 13 mar 2020, 22:04

Brael schreef:
13 mar 2020, 15:29
Moet je Baudet niet ook nog even benoemen ;) ?
Baudet hoort natuurlijk ook in dat rijtje. Als ik zie hoe veel stemmen dat soort mannetjes krijgen dat maakt dat mij best pessimistisch over hoe veel domme struisvogels we in Nederland hebben.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door PCGC » 14 mar 2020, 08:31

13 mar 2020, 15:11
Fox, Breitbart enz... de conservatieve kiezer is intussen getraind in het slikken van drogredenen en nog veel belachelijkere bullshit.

Maar uiteindelijk gaat het mensen helemaal niet om die manipulaties en leugens enz... mensen denken gewoon: hij staat aan mijn kant en doet daar whatever voor. Net als bij Wilders he: heel veel kiezers zeiden steeds dat ze niet helemaal achter z'n aanpak stonden 'maar hij komt tenminste voor ons op' of 'benoemt zaken tenminste' of zoiets. Dit soort 'politici' zorgt er intussen voor dat de grens van het toelaatbare steeds verder opgerekt wordt ('politici' tussen aanhalingstekens omdat je zonder bruggen te kunnen bouwen m.i. de titel niet echt verdient).
Plus, ze hebben eindelijk iemand die doet wat ie zegt. MAGA, en daar is ie toch wel mee bezig. Economie gaat goed, werkeloosheid loopt terug, dat is het enige wat telt voor 80-90% van de Amerikanen. Hij is er alleen voor hen, de rest van de wereld kan hem, maar ook zijn kiezers geen reet schelen.
Die geven geen fuck om het klimaat, andere landen (meerendeel weet niet eens waar Denemarken of Nederland liggen op een kaart).

Ik zou op zich ook best blij zijn met een leider die voor mij zo op zou komen en ervoor zorgt dat ik mijn baan behoud ipv dat de fabriek naar zou China verhuizen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 mar 2020, 13:19

De populist roept om te scoren. Niet omdat iets haalbaar is. Geef, als het mis gaat de schuld aan de EU/Mexicanen of de buitenlanders in het algemeen. Lekker korte statements, ookal is 90% gelogen. Gooi er wat jip en janneke tweets of een gelogen treintweet uit voor het dommige stemvee die verder toch niet de behoefte (of het vermogen) hebben om zelf de cijfers te checken en je krijgt dus een Trump of een Johnson aan de macht.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 mar 2020, 13:20

PCGC schreef:
14 mar 2020, 08:31

Plus, ze hebben eindelijk iemand die doet wat ie zegt. MAGA, en daar is ie toch wel mee bezig. Economie gaat goed, werkeloosheid loopt terug, dat is het enige wat telt voor 80-90% van de Amerikanen. Hij is er alleen voor hen, de rest van de wereld kan hem, maar ook zijn kiezers geen reet schelen.
Die geven geen fuck om het klimaat, andere landen (meerendeel weet niet eens waar Denemarken of Nederland liggen op een kaart).

Ik zou op zich ook best blij zijn met een leider die voor mij zo op zou komen en ervoor zorgt dat ik mijn baan behoud ipv dat de fabriek naar zou China verhuizen.
Ja dat is het beeld, maar ook daar speelt conservatieve retoriek een grote rol... ik denk bijv. aan Obamacare wat door de republikeinen weggezet wordt als een aanval op de vrijheid van het individu terwijl de zekerheid van een zorgverzekering de kleine man juist enorm veel vrijheid geeft, zijn macht vergroot t.o.v. werkgevers.
Nadat de vorige democratische regering goeddeels gesaboteerd is door republikeinen die processen op alle mogelijk manieren frustreerden, is het makkelijk roepen dat er nu tenminste iemand zit 'die doet wat hij zegt' terwijl het sowieso maar de vraag is in hoeverre die claim ook klopt, zie bijv https://www.politifact.com/truth-o-mete ... umpometer/
En hoeveel banen heeft Trump precies gered?

Het is m.i. allemaal toch vooral veel bla bla. Trump stemmers zien alles wat hij doet door een dikke roze bril omdat hij aan hun kant staat en dat gaat m.i. veel minder om reële beleidszaken dan om het waardenstelsel wat hij uitdraagt: het oude Amerika.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 14 mar 2020, 14:34

Trump heeft enorm geluk gehad met de tijd waarin hij president is geweest.

Door die negatieve rentes is er kunstmatig enorm veel geld in de economie gepompt. Tegen de tijd dat het problemen gaat opleveren is hij waarschijnlijk alweer weg.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 14 mar 2020, 23:34

DeTaurus schreef:
14 mar 2020, 14:34
Trump heeft enorm geluk gehad met de tijd waarin hij president is geweest.

Door die negatieve rentes is er kunstmatig enorm veel geld in de economie gepompt. Tegen de tijd dat het problemen gaat opleveren is hij waarschijnlijk alweer weg.
Amerika is op papier al jaren failliet. Alleen pompen die constant dollars in de markt. Er moet toch een moment komen dat de boel daar economisch totaal gaat instorten zou je denken..

Plaats reactie