[ED] VVV-Venlo - PSV (zondag 19 januari 2020, 12:15 uur)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Plaats reactie
DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

[ED] VVV-Venlo - PSV (zondag 19 januari 2020, 12:15 uur)

Bericht door DeTaurus » 19 jan 2020, 15:44

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jwoeloe schreef:
19 jan 2020, 15:10
DeTaurus schreef:
19 jan 2020, 15:01
Mick Jagger schreef:
19 jan 2020, 14:58
Desondanks zou het wel fijn zijn als je meer scorend vermogen had gehad, tegen de mindere goden zoals VVV vandaag maar ook bijvoorbeeld thuis tegen LASK zou het dan een stuk makkelijker zijn gegaan. Bergwijn, Bruma, Doan, Gakpo, ze hebben allemaal teveel kansen nodig om te scoren, als ze überhaupt al in de positie om te scoren komen. Alle goals moeten van de spits en Dumfries komen. Zoiets helpt ook niet mee om uit die negatieve spiraal zonder vertrouwen te komen.
Scoren is de laatste stap in een aanval.

Natuurlijk valt er wat aan te merken aan hun doelpuntenconversie ten opzichte van een echte afmaker, maar ik denk dat het echte probleem zit in dat ze niet vaak genoeg in de gelegenheid worden gesteld.

Daar bedoel ik niet per se directe kansen mee, maar in ieder geval dat ze de mogelijkheid krijgen om een aanval op te zetten met ruimte voor zich.
In principe zegt hij dat ook. Als er überhaupt in positie gekomen wordt om te scoren. Maar het ontbreekt inderdaad aan allebei. Als je alle wedstrijden uit de eerste seizoenshelft nog eens terugloopt, creëren we in 75% daarvan nauwelijks kansen. Des te dodelijker een aanvallende of verdedigende misser, want er is weinig om mee te compenseren.

Waar ik het met je oneens ben, is dat er meer ruimte nodig is om aan te vallen, want dat suggereert dat we meer moeten counteren en sneller naar voren moeten. Dat is echter waar het op dit moment mis gaat. Veel onnodig balverlies, waardoor we de tegenstander ook het gevoel geven dat ze voetballend mee kunnen. En veelvuldig inzakken om meer ruimte te geven aan de aanvallers, maar waardoor de tegenstander dus ook hoger op het veld mag komen en gevaarlijker kan worden. Ik zou ons juist graag hoog willen zien pressen op het veld, en in balbezit meer geduld hebben om de wedstrijd te controleren. Dan lijken we het hele seizoen al veel sterker dan wanneer we het tegenovergestelde doen.

Al moeten we eerlijk zijn dat het met name in de eerste helft niet heeft gelegen aan het creëren van die kansen. Tweede helft heeft Kirschbaum echter niets te doen gehad op de 2 kopballen van Dumfries na.
Dit is zeker niet de enige manier om dat te bewerkstelligen.

Met middenvelders die inlopen, een spits die mensen meeneemt en dat soort zaken kan ruimte gemaakt worden.
Dit gebeurt nauwelijks, waardoor aanvallers die aan de zijkant de bal krijgen een heel blok voor zich hebben staan. Dit maakt het moeilijker.

Vlagman
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 16 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Vlagman » 19 jan 2020, 17:29

De teneur onder sommige forumleden doet me sterk denken aan wat B100 van Bassie en Adriaan altijd zei als zijn plannetje werd gedwarsboomd: "Ik heb ook altijd pech :cry: "

Ja het klopt, we missen spelers. Maar het is wel gewoon VVV. Als je in het ene topic constant Ajax de maat zit te nemen over "Europese top" dan is het ook gewoon tijd om realistisch naar ons eigen elftal te kijken. Passeer gewoon godverdomme je man en schiet zo'n bal er in.

Dat geouwehoer, rondtikken, ballen die niet aankomen, achteruit spelen, angsthazen voetbal tegen VVV. Als je naar het doelsaldo kijkt doen we het maar NET iets beter dan Feyenoord, Utrecht en Vitesse. Zonder vandaag als incident aan te grijpen denk ik dat 20 wedstrijden wel een goed ijkpunt is om daar iets over te kunnen zeggen. Waardeloze voorste linie (muv Malen) die zich niet manifesteert in de Eredivisie.

Punt gepakt tegen de ploeg met de meeste tegengoals en de minste gemaakte goals, tis wat.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 19 jan 2020, 17:37

Hekel aan excuses. Het was gewoon ruk. En scorend vermogen heb je alleen maak je geen gebruik van: Pereiro. Staat gewoon onder contract nog. Had ik gewoon gebruik van gemaakt zeker gezien de huidige situatie.

Het Kanon
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 25 times
Been thanked: 79 times

Bericht door Het Kanon » 19 jan 2020, 17:41

Vlagman schreef:
19 jan 2020, 17:29

Dat geouwehoer, rondtikken, ballen die niet aankomen, achteruit spelen, angsthazen voetbal tegen VVV. Als je naar het doelsaldo kijkt doen we het maar NET iets beter dan Feyenoord, Utrecht en Vitesse. Zonder vandaag als incident aan te grijpen denk ik dat 20 wedstrijden wel een goed ijkpunt is om daar iets over te kunnen zeggen. Waardeloze voorste linie (muv Malen) die zich niet manifesteert in de Eredivisie.
De verpersoonlijking van dit spel is Rosario. De anderen zijn ook niet vrij van blaam, maar ik zou hem eerst eens wisselen. Ik heb goede hoop dat Sam Lammers het aanvalsspel vorm geeft door zijn manier van positioneren, aanbieden en aanspeelbaarheid.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1959 times
Been thanked: 1076 times

Bericht door J.B. » 19 jan 2020, 17:44

Vlagman schreef:
Ja het klopt, we missen spelers. Maar het is wel gewoon VVV. Als je in het ene topic constant Ajax de maat zit te nemen over "Europese top"
Dat doen ze zelf. Wij doen dat niet, dus deze vergelijking slaat werkelijk helemaal nergens op.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 jan 2020, 18:11

Vlagman schreef:
De teneur onder sommige forumleden doet me sterk denken aan wat B100 van Bassie en Adriaan altijd zei als zijn plannetje werd gedwarsboomd: "Ik heb ook altijd pech :cry: "

Ja het klopt, we missen spelers. Maar het is wel gewoon VVV. Als je in het ene topic constant Ajax de maat zit te nemen over "Europese top" dan is het ook gewoon tijd om realistisch naar ons eigen elftal te kijken. Passeer gewoon godverdomme je man en schiet zo'n bal er in.

Punt gepakt tegen de ploeg met de meeste tegengoals en de minste gemaakte goals, tis wat.
Dus? We hebben net een nieuwe staf, geef ze ff de tijd de boel op de rit te lrijgen.

Mouth of the south

Bericht door Mouth of the south » 19 jan 2020, 18:12

NESTA schreef:
19 jan 2020, 14:41
Ah de smoesjes voor de wanprestatie tegen fucking Venlo zijn er alweer. En maar afvragen waarom er geen verbetering in komt.
Zo lang de directie en supporters niet beseffen dat er gewoon een erg matige groep staat. We hebben drie toppers (Mo, Bergwijn en Malen) en een stuk of vier jongens die voldoen. De rest is ongeschikt voor PSV. Nu is het weer Boscagli die een cruciale fout maakt; straks grijpt Schwaab weer in als een oud wijf. Er zijn er gewoon te veel die niet mee kunnen.

Vlagman
Bankzitter
Has thanked: 16 times
Been thanked: 45 times

Bericht door Vlagman » 19 jan 2020, 18:43

J.B. schreef:
19 jan 2020, 17:44
Vlagman schreef:
Ja het klopt, we missen spelers. Maar het is wel gewoon VVV. Als je in het ene topic constant Ajax de maat zit te nemen over "Europese top"
Dat doen ze zelf. Wij doen dat niet, dus deze vergelijking slaat werkelijk helemaal nergens op.
Nou ja, jij hebt het inmiddels vaker geroepen dan Edwin vd Sar nu. Maar het leedvermaak in het ene topic is wel heel groot als 'het matige en povere elftal' van Ajax met de hakken over de sloot wint van Sparta. Ondertussen wordt hier het ene na het andere 'smoesje' aangegrepen om 2 verliespunten tegen het statistisch slechtste team van de Eredivisie goed te praten.

Dat is de vergelijking die hier wordt gemaakt. Komt beetje sneu over om anderen steeds de maat te nemen terwijl je zit voor te lezen uit je smoezenboek als er bij PSV iets niet draait.

Nieuwe staf ? blessures ? Zal allemaal best, maar PSV zou toch gewoon in elke opstelling moeten winnen hier ?
Je kan van die Amsterdammers zeggen dat ze een grote bek hebben, maar dat is nog altijd beter dan een Feyenoordmentaliteit.

Berusting in middelmaat.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 19 jan 2020, 18:49

Vlagman schreef:
19 jan 2020, 18:43
J.B. schreef:
19 jan 2020, 17:44
Vlagman schreef:
Nou ja, jij hebt het inmiddels vaker geroepen dan Edwin vd Sar nu. Maar het leedvermaak in het ene topic is wel heel groot als 'het matige en povere elftal' van Ajax met de hakken over de sloot wint van Sparta. Ondertussen wordt hier het ene na het andere 'smoesje' aangegrepen om 2 verliespunten tegen het statistisch slechtste team van de Eredivisie goed te praten.

Dat is de vergelijking die hier wordt gemaakt. Komt beetje sneu over om anderen steeds de maat te nemen terwijl je zit voor te lezen uit je smoezenboek als er bij PSV iets niet draait.

Nieuwe staf ? blessures ? Zal allemaal best, maar PSV zou toch gewoon in elke opstelling moeten winnen hier ?
Je kan van die Amsterdammers zeggen dat ze een grote bek hebben, maar dat is nog altijd beter dan een Feyenoordmentaliteit.

Berusting in middelmaat.
Onzin, Ajax wil graag een Europese topclub zijn, dus worden ze daarmee vergeleken. Bij PSV heb ik dat niemand horen roepen. Wel dat we het verpest hebben door een faalcoach. Zo simpel is het. Twee rode kaarten in een wedstrijd (waarvan er eentje oliedom was) waarmee je het begin inzet van het einde van je titelkansen.

Ik vind het een schande dat het dit Ajax zo makkelijk wordt gemaakt. Zeker als je de staat van dat elftal ziet. Ik heb toevallig de laatste 4 potjes (Willem II, AZ, CL en Sparta gezien), als dat de graadmeter is dan is het inderdaad pover, gezien het feit dat ze zichzelf hoger inschatten dan ze daadwerkelijk zijn. Zo simpel is het.

Enja, ook jij bent er blijkbaar eentje die vindt dat je bepalende spelers makkelijk voor langere tijd kan missen, en dat een elftal zonder een van de bepalende spelers wel even hetzelfde kan laten zien. Zo kan Barcelona zonder de bepalende spelers uiteraard zonder moeite kampioen worden. Dat is dus echt een heel slecht argument.
Laatst gewijzigd door J.B. op 19 jan 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Only in it for the money

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 887 times
Been thanked: 1175 times

Bericht door ruuddevil » 19 jan 2020, 18:50

De berusting is wel een dingetje. We zijn gvd PSV mensen, maar de spelers lijken zich dat niet te beseffen.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Bericht door cocufan1 » 19 jan 2020, 18:54

Zo is het Vlagman.

In de kampioensjaren ontbraken er ook wel eens spelers bij PSV. Maar toen was er goed ingekocht en stonden er middenvelders die het scoren moeiteloos over konden nemen als er een keer een aanvaller geblesseerd was.

We hebben nu 4 middenvelders van hetzelfde middelmatige niveau die samen hooguit 3 doelpunten in een seizoen maken.

De selectie is gewoon niet goed genoeg. Dat is de enige reden waarom het dit seizoen niet loopt.

Alle andere redenen die hier genoemd worden zijn slappe excuses.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 19 jan 2020, 18:57

cocufan1 schreef:
19 jan 2020, 18:54
Zo is het Vlagman.

In de kampioensjaren ontbraken er ook wel eens spelers bij PSV. Maar toen was er goed ingekocht en stonden er middenvelders die het scoren moeiteloos over konden nemen als er een keer een aanvaller geblesseerd was.

We hebben nu 4 middenvelders van hetzelfde middelmatige niveau die samen hooguit 3 doelpunten in een seizoen maken.

De selectie is gewoon niet goed genoeg. Dat is de enige reden waarom het dit seizoen niet loopt.

Ik weet niet of het de enige reden is, maar het is wel zo ongeveer de enige duidelijk zichtbare oorzaak. Ik vind het ongelofelijk dat veel mensen hun kop in het zand steken hier. Des te meer omdat in de individuele topics de aankopen wel als slecht aangemerkt worden.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 19 jan 2020, 19:03

Ik vind jou ongelooflijk Taunus. Bergwijn was kut vandaag, Baumgartl goed. En nu?
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 19 jan 2020, 19:04

De kop in het zand steken? Er werd gdv al drie maanden geleden overal gezegd dat Bommel moest wieberen. Dat had gewoon toen moeten gebeuren. Wat verwachten we nu, dat het binnen een vloek en een scheet wel weer op de rails is? De teloorgang is een jaar geleden al ingezet, en raad eens, toen hadden we nog een Angelino, een Luuk de Jong, een Lozano. Dus als er hier wordt georeerd over excuses dan zou ik dat toch ook even meenemen.

Nee, de situatie zoals ie nu is staat voor 90% op het conto van de faalcoach te schuiven. Dus de excuses dat het alleen aan de selectie ligt is echt complete bs.
Only in it for the money

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1058 times
Been thanked: 815 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 jan 2020, 19:09

DeTaurus schreef:
19 jan 2020, 18:57
cocufan1 schreef:
19 jan 2020, 18:54
Zo is het Vlagman.

Ik weet niet of het de enige reden is, maar het is wel zo ongeveer de enige duidelijk zichtbare oorzaak. Ik vind het ongelofelijk dat veel mensen hun kop in het zand steken hier. Des te meer omdat in de individuele topics de aankopen wel als slecht aangemerkt worden.
De meeste mensen beamen volgens mij dat het materiaal niet fantastisch is maar dat je ook met dit materiaal meer moet kunnen dan Bommel deed. Het is dus niet Bommel of het materiaal (John), maar Bommel én het materiaal.

De prestatie van Bommel was daarbij zó slecht en team-overstijgend dat je je af kunt vragen of hij de boel niet ook zou verstieren als ie veel beter materiaal had gehad.

Plaats reactie