Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 656 times
Been thanked: 809 times

Ajax III

Bericht door ruuddevil » 05 mar 2020, 08:12

Hij heeft het niet over Messi en Suarez, maar de strekking is hetzelfde. Van Bommel 2.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 103 times
Been thanked: 350 times

Bericht door Massimo » 05 mar 2020, 08:13

Hoe heeft de tot zelf benoemde Europese topclub gisteren eigenlijk gespeeld? ;)

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 13 times

Bericht door Ajacied1988 » 05 mar 2020, 08:27

Het grote probleem is dat sommige spelers verzaken, ik hoor hier alleen Ziyech, maar een Dest zit met zijn kop ook bij Bayern Munchen, moet eens kijken bij de omschakelmomenten dan zie je Dest nooit bij zowel tegen Utrecht gisteren danwel zondag tegen AZ.
Er word niet goed door gedekt, dus ik zou de manier van verdedigen gewoon aanpassen, en meer terug laten zakken ook al ben ik daar persoonlijk niet zo een fan van, want ik houd ook van de tegenstander onder druk zetten en meteen de bal heroveren, maar als er spelers verzaken dan ga je keihard af omdat er veels te veel ruimtes tussen je linies liggen.
En dat kan Ten Hag wel iets aan doen, maar als ik dan lees we gaan het op dezelfde manier blijven doen vind ik dat niet handig.
Of je haalt de spelers eruit die verzaken, Dest en Ziyech, of je gaat je verdedigings methode aanpassen, ik zou voor optie 2 gaan ook al voert Ziyech geen flikker uit, hij is voetballend indien het draait zo ontiegelijk belangrijk.
Kijk een Blind speelt ook niet goed, heeft veel balverlies na zijn hart gedoe, maar die werkt er wel voor..
En over Tadic, ik was er van de week zo hard tegen dat hij door geselecteerd moest worden, maar ik zag Tadic in omschakelmomenten van Utrecht dat die in de aanval waren, zag ik Tadic vaker meeverdedigen dan een Vd Beek... schrijnend...

zondagintzuiden
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 50 times
Been thanked: 37 times

Bericht door zondagintzuiden » 05 mar 2020, 08:30

Josef Dettelbacher schreef:
04 mar 2020, 23:06
Is er inmiddels al voldoende tijd verstreken om een grap te maken met daarin de kernwoorden Chelsea-Ziyech-hoop-gebrekkig chartervliegtuigje, of is dat voorlopig nog ongepast?

Just asking..
Gast, doe even normaal joh.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 500 times
Been thanked: 433 times

Bericht door Sensation » 05 mar 2020, 08:35

Ajacied1988 schreef:
05 mar 2020, 08:27
Het grote probleem is dat sommige spelers verzaken, ik hoor hier alleen Ziyech, maar een Dest zit met zijn kop ook bij Bayern Munchen, moet eens kijken bij de omschakelmomenten dan zie je Dest nooit bij zowel tegen Utrecht gisteren danwel zondag tegen AZ.
Er word niet goed door gedekt, dus ik zou de manier van verdedigen gewoon aanpassen, en meer terug laten zakken ook al ben ik daar persoonlijk niet zo een fan van, want ik houd ook van de tegenstander onder druk zetten en meteen de bal heroveren, maar als er spelers verzaken dan ga je keihard af omdat er veels te veel ruimtes tussen je linies liggen.
En dat kan Ten Hag wel iets aan doen, maar als ik dan lees we gaan het op dezelfde manier blijven doen vind ik dat niet handig.
Of je haalt de spelers eruit die verzaken, Dest en Ziyech, of je gaat je verdedigings methode aanpassen, ik zou voor optie 2 gaan ook al voert Ziyech geen flikker uit, hij is voetballend indien het draait zo ontiegelijk belangrijk.
Kijk een Blind speelt ook niet goed, heeft veel balverlies na zijn hart gedoe, maar die werkt er wel voor..
En over Tadic, ik was er van de week zo hard tegen dat hij door geselecteerd moest worden, maar ik zag Tadic in omschakelmomenten van Utrecht dat die in de aanval waren, zag ik Tadic vaker meeverdedigen dan een Vd Beek... schrijnend...
Tsja maar op deze manier kan je denk ik elke wedstrijd weer andere dissonanten aan gaan wijzen.

Dan ga je hetzelfde krijgen als wat wij hadden, elke week net weer even andere spelers waardoor je geen vastigheden krijgt.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 45 times
Been thanked: 581 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 05 mar 2020, 08:38

zondagintzuiden schreef:
05 mar 2020, 08:30
Josef Dettelbacher schreef:
04 mar 2020, 23:06
Is er inmiddels al voldoende tijd verstreken om een grap te maken met daarin de kernwoorden Chelsea-Ziyech-hoop-gebrekkig chartervliegtuigje, of is dat voorlopig nog ongepast?

Just asking..
Gast, doe even normaal joh.
Helder, altijd even aftasten wie je publiek is he

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 05 mar 2020, 08:41

Sensation schreef:
05 mar 2020, 08:35
Ajacied1988 schreef:
Tsja maar op deze manier kan je denk ik elke wedstrijd weer andere dissonanten aan gaan wijzen.

Dan ga je hetzelfde krijgen als wat wij hadden, elke week net weer even andere spelers waardoor je geen vastigheden krijgt.
Daar heb je wel een punt, maar het belangrijkste blijft indien je niet consequent kan doordekken maar wel voorruit wil verdedigen dat je dan gewoon altijd op je kloten krijgt.
Dus als Ten Hag verstandig is, zou hij beter aan doen om gewoon tactiek iets anders te hanteren om gewoon iets meer in te zakken bij balverlies.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 05 mar 2020, 08:43

Ajacied1988 schreef:
05 mar 2020, 08:41
Sensation schreef:
05 mar 2020, 08:35
Ajacied1988 schreef:

Daar heb je wel een punt, maar het belangrijkste blijft indien je niet consequent kan doordekken maar wel voorruit wil verdedigen dat je dan gewoon altijd op je kloten krijgt.
Dus als Ten Hag verstandig is, zou hij beter aan doen om gewoon tactiek iets anders te hanteren om gewoon iets meer in te zakken bij balverlies.
Klopt, dat ziet een blinde nog, maar Ten Hag ziet dat blijkbaar niet. Doet me echt aan Van Bommel denken, ondanks tegenslag stug vasthouden aan jouw spelbeeld. De volgende zogenaamde topcoach die op deze manier hard valt.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 656 times
Been thanked: 809 times

Bericht door ruuddevil » 05 mar 2020, 09:05

Dest is natuuurlijk sowieso zwaar overrated.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1461 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 mar 2020, 09:15

Was misschien niet de beste uitkomst voor PSV, maar dan kunnen we er maar beter dubbel (no pun) zo hard om lachen toch?

De analyses van Ten Hag deugen niet en zolang ze verkeerd analyseren zal er geen verbetering zijn. Hij vertelde gisteren dat Ajax tegen AZ wel 15 mogelijkheden had gehad. xG Ajax: 0,78 en AZ 2,32. Ook gisteren na de wedstrijd was de analyse weer kut.

Vraag: "Hoe verlies je de wedstrijd"
Barabas: "Duidelijk: vrije trap en een penalty"

En Barabas verderom in het interview: "Je hebt gezien dat er spirit in de ploeg zit".
Iets verder: "We hebben vanuit vastigheid gespeeld, met een bepaalde rust gespeeld hebben. Nu moeten we nog kansen creëeren."

Het deugt nog steeds niet en daarom zal er voorlopig geen verbetering zijn. AZ kampioen, Feyenoord tweede en Ajax derde of vierde. Ik zie het zo maar gebeuren. Ajax niet eens voorronde CL, dat zou een feestje zijn. Gelijk financieel een enorme dreun. En iedereen wil nu weg. Zie je aan alles.

GENERATIE4
Talent
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Has thanked: 21 times
Been thanked: 6 times

Bericht door GENERATIE4 » 05 mar 2020, 09:33

Analyses komen nog niet in de buurt van de werkelijkheid. Grote megool is het.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 359 times
Been thanked: 100 times

Bericht door Woodenshoes » 05 mar 2020, 09:34

Wel bijzonder wat zo'n trainingskamp in Qatar allemaal met je doet :D
Het begin van het einde voor Van Bommel in seizoen 18/19 en nu ook voor Kabouter Barabas.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Heya Hallvar » 05 mar 2020, 09:42

Wederom het bewijs dat je zonder teamspirit nergens bent. Eigenlijk het belangrijkste aspect; in het laatste kampioensjaar van Cocu wist hij van een kwalitatief matig elftal een kampioensteam te smeden. Het wrange van de Ajax crisis is dat we er zelf niet van profiteren, zoals we vorig jaar in hun topjaar ook verzuimden om de titel weg te kapen. Belangrijkste winst voor nu is de wetenschap dat de concurrentie niet snel zal weglopen en dat we volgend jaar weer alle kans hebben.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 314 times
Been thanked: 1461 times

Bericht door ShovingNE2 » 05 mar 2020, 09:48

Drie video's op een rij. Verschil tussen trainer en spelers:

Afbeelding

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 05 mar 2020, 09:50

ruuddevil schreef:
05 mar 2020, 09:05
Dest is natuuurlijk sowieso zwaar overrated.
Die heeft niks te zoeken bij Bayern.

Johann Vogel
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 9 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Johann Vogel » 05 mar 2020, 09:51

ShovingNE2 schreef:
05 mar 2020, 09:48
Drie video's op een rij. Verschil tussen trainer en spelers:

Afbeelding
Die laatste, die hoort er niet bij.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 05 mar 2020, 09:51

Wat de VI terecht opmerkte dit is het grootste probleem van dit Ajax, deze fragment.

https://pbs.twimg.com/media/ESSr8q5XUAU ... name=large

Als je op deze foto ziet, dan staan zowel Sergino Dest als Tagliafico veels te diep, terwijl een van de 2 backs kan diep gaan, de andere moet blijven om de restverdediging te behouden.
Als je dan ziet Blind en Vd Beek stonden als LCM en RCM , kijk waar Vd Beek staat, die staat op deze foto op de 16 meter van de tegenstander, als je dan ziet dat Blind daardoor tegen 2 spelers staat, dan weet je dat Vd Beek hier gewoon veels te diep staat.
Als Vd Beek gewoon meer in de restverdediging zou blijven staan, en dus Dest of Tagliafico , een van de 2 ook meer verdedigend blijft staan, en meer geknepen (binnenkant ) zou deze situatie gewoon te verdedigen zijn, nu is het een simpele dieptepass, en het word gevaarlijk.

Maikel_91
Site Admin
Has thanked: 758 times
Been thanked: 1300 times

Bericht door Maikel_91 » 05 mar 2020, 09:52

@Skywalker jij wint

Captain(C)
Jeugdinternational
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Bericht door Captain(C) » 05 mar 2020, 10:08

Naast de genoemde tactiek en spirit kan je ook gewoon concluderen dat teveel spelers het niveau gewoon niet aankunnen, ze spelen een paar leuke potjes en dan zijn het direct 'uitstekende spelers'. Wat Dest laat zien ziet er allemaal leuk en frivool uit, echter kan hij gewoon dit niveau niet aan, Alvarez idem. Martinez en Blind zijn prima voetballende spelers maar komen defensief te kort. Ekkelenkamp is niet goed genoeg en Vd Beek kan in een minder draaiend team het verschil niet maken. Tadic is vorig seizoen boven zichzelf uitgestegen en is nu een nuttige, prima eredivisiespeler maar geen topper.

Wanneer we kijken naar de breedte van de selectie;
Huntelaar is altijd een uitstekende spits geweest maar die tijd is passé.
Eiting zal best een leuk talent zijn maar absoluut geen topper. Over Marin hoeven we het niet te hebben heeft de tijd uitgewezen want hij heeft amper gespeeld. Schuurs een prima talent of 12e man maar geen betrouwbare speler die je als eerste op het wedstrijdformulier noteert. Dan hebben we nog het 'toptalent' Gravenberch, hier heb ik nog helemaal niets speciaals aan gezien, het zal gerust een prima talent zijn maar ook niet iemand die je momenteel verder helpt.

Resumerend: ik vraag mij af; is deze Ajax selectie, en dan met name in de breedte wél zo goed als menig ons wil doen geloven?
Koekoek!

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 05 mar 2020, 10:12

Heya Hallvar schreef:
05 mar 2020, 09:42
Wederom het bewijs dat je zonder teamspirit nergens bent. Eigenlijk het belangrijkste aspect; in het laatste kampioensjaar van Cocu wist hij van een kwalitatief matig elftal een kampioensteam te smeden. Het wrange van de Ajax crisis is dat we er zelf niet van profiteren, zoals we vorig jaar in hun topjaar ook verzuimden om de titel weg te kapen. Belangrijkste winst voor nu is de wetenschap dat de concurrentie niet snel zal weglopen en dat we volgend jaar weer alle kans hebben.
Inderdaad, de teamgeest.
Onder Cocu was PSV afgelopen seizoen, en dit seizoen kampioen geworden.

Je ziet bij Ajax hetzelfde als bij PSV. Dure aankopen renderen niet en het grootste deel daarvan zit op de bank.
Maar ervaren dure basiskrachten laten het momenteel ook niet zien bij Ajax.

Volgens mij is er nooit echt een klik geweest tussen spelers en Ten Hag. Maar is dat afgelopen seizoen verbloemd door de resultaten. Toen schoot Lasse Shone er altijd nog wel een balletje in met een vrije trap als het niet liep, En zorgde Frenky de Jong dat de balletjes op maat bij Tadic aankwamen.

Nu hebben ze net als PSV een statisch middenveld. Dat weinig rendement heeft.

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 435 times
Been thanked: 476 times

Bericht door El Sordo » 05 mar 2020, 10:13

Gelukkig hebben ze net 30mln uitgegeven aan een 19-jarige speler van wie het nog maar de vraag is of hij het niveau wél aankan. Meer van dat, aub.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 05 mar 2020, 10:19

Antony kwam voor 15,75 miljoen wat kan oplopen naar 21 miljoen, maar dat is een ander verhaal.
Over Ajax nog over het positiespel gedeelte.
Ajax speelt dus al heel lang met een dubbele 6, maar dan moet je dus wel 2 spelers hebben die op die positie uit de voeten kunnen, als je bekijkt wat Ten Hag al heeft geprobeerd om dat te kunnen laten renderen en hoeveel spelers hij voor die cruciale positie al heeft gebruikt dat zijn er namelijk heel erg veel.
Maar dat heb ik al een keer eerder aangegeven, met Frenkie De Jong vorige jaar kon dat, kon je zo spelen omdat je een uitzonderlijke speler daar had staan.
Nu kan dat niet, met de punt naar achteren is gewoon een stuk makkelijker om te spelen, als je daar gewoon of Martinez of Blind op 6 zet, en dan rechts en linkshalf gewoon Ziyech en Vd Beek, dan staat het in een keer positioneel ook al een heel stuk beter.
Nu klopt het van geen kant.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 05 mar 2020, 10:21

Ze mogen nog naar Feyenoord en Utrecht voor de competitie.
AZ ontvangt Feyenoord en PSV nog in Alkmaar.

Verder is het programma van AZ niet zo heel spannend meer. Maar hebben ze in die 2 lastige potjes wel het thuisvoordeel. Terwijl Ajax nog uit moet naar 2 vijandige clubs.

AZ is voor mij nu titelkandidaat nummer 1.

Als Ajax naast de directe plaatsing van de CL grijpt hebben ze toch een klein probleem met al die dure spelers en aankopen. Dan zullen ze iets voorzichtiger moeten zijn op de transfermarkt komende zomer.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 05 mar 2020, 10:22

Ajacied1988 schreef:
05 mar 2020, 09:51
Wat de VI terecht opmerkte dit is het grootste probleem van dit Ajax, deze fragment.

https://pbs.twimg.com/media/ESSr8q5XUAU ... name=large

Als je op deze foto ziet, dan staan zowel Sergino Dest als Tagliafico veels te diep, terwijl een van de 2 backs kan diep gaan, de andere moet blijven om de restverdediging te behouden.
Als je dan ziet Blind en Vd Beek stonden als LCM en RCM , kijk waar Vd Beek staat, die staat op deze foto op de 16 meter van de tegenstander, als je dan ziet dat Blind daardoor tegen 2 spelers staat, dan weet je dat Vd Beek hier gewoon veels te diep staat.
Als Vd Beek gewoon meer in de restverdediging zou blijven staan, en dus Dest of Tagliafico , een van de 2 ook meer verdedigend blijft staan, en meer geknepen (binnenkant ) zou deze situatie gewoon te verdedigen zijn, nu is het een simpele dieptepass, en het word gevaarlijk.
Jahaaaaa dat weten we nu wel! Dat roept iedereen al weken, iedereen op dit forum en elke analyst op televisie zelfs tot fucking Kees Kwakman aan toe, de enige die het niet ziet is Ten Hag.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ajacied1988 » 05 mar 2020, 10:29

cocufan1 schreef:
05 mar 2020, 10:21
Ze mogen nog naar Feyenoord en Utrecht voor de competitie.
AZ ontvangt Feyenoord en PSV nog in Alkmaar.

Verder is het programma van AZ niet zo heel spannend meer. Maar hebben ze in die 2 lastige potjes wel het thuisvoordeel. Terwijl Ajax nog uit moet naar 2 vijandige clubs.

AZ is voor mij nu titelkandidaat nummer 1.

Als Ajax naast de directe plaatsing van de CL grijpt hebben ze toch een klein probleem met al die dure spelers en aankopen. Dan zullen ze iets voorzichtiger moeten zijn op de transfermarkt komende zomer.
Dat denk ik ook, een voordeel afgelopen jaar hadden we eigenlijk amper goede spelers bij Jong Ajax die richting Ajax 1 konden.
Dit moment wat er in Jong Ajax speelt , spelen er weer talenten die Ajax 1 kunnen geraken, zoals een Unuvar,Sontje Hansen, Kenneth Taylor .
En dan zijn dus spelers als Lassina Traore en Ryan Gravenberch ook nog een jaartje verder in hun ontwikkeling, ik verwacht heel eerlijk dat Ajax weer veel gaat inkopen, maar eigenlijk zouden ze een mix moeten zoeken tussen de talenten die eraan zitten te komen + ervaren spelers die de jonkies dingen bij kunnen brengen.

Plaats reactie