Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Ajax III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Ykhim
Vedette
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Ajax III

Bericht door Ykhim » 26 mar 2020, 23:31

mr.top schreef:
26 mar 2020, 19:16
Even een trigger warning. DWDD staat vandaag volledig in het teken van Nouri.
Ik vond het wel mooie televisie, moet ik zeggen. Puur, dat was het. En dat staat verder los van het feit dat Nouri tot een mythisch toptalent is verheven, want dat was ook nog maar zeer de vraag, maar dat doet er ook niet echt toe in dezen. Gewoon een goede aflevering.

Wel schrijnend om te horen hoe Ajax er dan mee omgaat. Je vraagt je af hoe het gesteld staat met de moraliteit van de belangrijkste mensen binnen die club als je dit niet gewoon fatsoenlijk op kunt lossen. Het kan toch niet zó complex zijn, vraag je je dan af.
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 26 mar 2020, 23:32

ruuddevil schreef:
26 mar 2020, 23:28
De advocaat van de familie Nouri heeft een boek geschreven over Nouri. Van dat geweldige kantoor De Vries en Kasem. Kots.
Ik vind dat sowieso echt een gluiperig mannetje, op de 1 of andere manier.

Wil Moszkowicz stijl ook allemaal bekende mensen bijstaan om over hun rug bekend te worden.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 70 times
Been thanked: 140 times

Bericht door koetje » 27 mar 2020, 00:40

Ykhim schreef:
26 mar 2020, 23:31
Wel schrijnend om te horen hoe Ajax er dan mee omgaat. Je vraagt je af hoe het gesteld staat met de moraliteit van de belangrijkste mensen binnen die club als je dit niet gewoon fatsoenlijk op kunt lossen. Het kan toch niet zó complex zijn, vraag je je dan af.
Altijd lastig te beoordelen: wat wordt voor een bedrag gevraagd. Zelfs in dit geval is er een bovengrens.
En dan is Ajax ook nog eens geen club maar een NV met aandeelhouders.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 511 times
Been thanked: 696 times

Bericht door ruuddevil » 27 mar 2020, 08:11

Toch zou je na die krokodillen tranen van Flappie wel verwachten dat ze dit snel en goed afwikkelen.

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1135 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 mar 2020, 08:24

ruuddevil schreef:
27 mar 2020, 08:11
Toch zou je na die krokodillen tranen van Flappie wel verwachten dat ze dit snel en goed afwikkelen.
Natuurlijk niet. Het is ook geen club hoe graag ze het ook willen doen geloven. Het is een gevoelloze NV die wat oud clubmensen naar voren schuift om het beeld dat ze zo begaan zijn met alles in stand te houden.

trouwepsvfan
Basisspeler
Has thanked: 59 times
Been thanked: 71 times

Bericht door trouwepsvfan » 27 mar 2020, 09:04

koetje schreef:
27 mar 2020, 00:40
Ykhim schreef:
26 mar 2020, 23:31
Altijd lastig te beoordelen: wat wordt voor een bedrag gevraagd. Zelfs in dit geval is er een bovengrens.
En dan is Ajax ook nog eens geen club maar een NV met aandeelhouders.
Nu ze hem zelf thuis verzorgen gaat die kostenpost enorm oplopen. Alleen al voor de verzorgingskosten zit je in dit soort cases al zo aan ruim een miljoen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 27 mar 2020, 09:06

Dat het een NV is kunnen ze zich niet achter verschuilen omdat de meerderheid van de aandelen in handen van de vereniging is.

Als ze echt wat wilden regelen, was dat dus echt mogelijk. Maakt het des te erger, zijn een stel gieren bij elkaar.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 27 mar 2020, 09:53

trouwepsvfan schreef:
27 mar 2020, 09:04

Nu ze hem zelf thuis verzorgen gaat die kostenpost enorm oplopen. Alleen al voor de verzorgingskosten zit je in dit soort cases al zo aan ruim een miljoen.
Maar ja stel ze vragen 20 miljoen?

Hij werd ingeschaald op niveau Van de Beek. Die gaat in zijn carriere echt wel 20 miljoen bij elkaar voetballen. Dus moet de compensatie voor gederfde inkomsten op dat niveau liggen, dat soort redeneringen.

We kennen niet de bedragen die gevraagd en geboden worden.

trouwepsvfan
Basisspeler

Bericht door trouwepsvfan » 27 mar 2020, 11:11

koetje schreef:
27 mar 2020, 09:53
trouwepsvfan schreef:

Hij werd ingeschaald op niveau Van de Beek. Die gaat in zijn carriere echt wel 20 miljoen bij elkaar voetballen. Dus moet de compensatie voor gederfde inkomsten op dat niveau liggen, dat soort redeneringen.

Dat gaan ze nooit vragen (en krijgen). Ik schrijf op dit moment toevallig mijn masterscriptie over de berekening van verlies aan verdienvermogen bij jongvolwassenen die vroeg een ernstig ongeval overkomt (in die zin: dat ze daarna volledig arbeidsongeschikt zijn) en in het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht begroten we de schade (verlies aan verdienvermogen) altijd concreet, in die zin dat als iemand dat ongeluk overkomt als hij VMBO bijna heeft afgemaakt dat we er niet vanuit gaan dat hij alsnog door zou zijn gestoomd naar de HAVO/VWO

Je moet dus kijken welke concrete carrière perspectieven Nouri had op het moment dat hij dat ongeluk kreeg. Zolang je niet kan bewijzen dat clubs als Barcelona toen al concrete interesse had in die jongen ga je nooit de salarissen van dat statuur krijgen.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 81 times
Been thanked: 150 times

Bericht door PCGC » 27 mar 2020, 11:31

De voetballerij is toch anders.
Die advocaat zei het gisteren ook, De Jong was uitgeroepen talent van het jaar en Nouri was speler van het jaar in de JL. De Jong speelt nu bij Barca...dat soort dingen worden wel meegenomen qua vergelijking in hoe ver Nouri had kunnen komen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 27 mar 2020, 11:42

trouwepsvfan schreef:
27 mar 2020, 11:11
koetje schreef:
27 mar 2020, 09:53
trouwepsvfan schreef:

Dat gaan ze nooit vragen (en krijgen). Ik schrijf op dit moment toevallig mijn masterscriptie over de berekening van verlies aan verdienvermogen bij jongvolwassenen die vroeg een ernstig ongeval overkomt (in die zin: dat ze daarna volledig arbeidsongeschikt zijn) en in het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht begroten we de schade (verlies aan verdienvermogen) altijd concreet, in die zin dat als iemand dat ongeluk overkomt als hij VMBO bijna heeft afgemaakt dat we er niet vanuit gaan dat hij alsnog door zou zijn gestoomd naar de HAVO/VWO

Je moet dus kijken welke concrete carrière perspectieven Nouri had op het moment dat hij dat ongeluk kreeg. Zolang je niet kan bewijzen dat clubs als Barcelona toen al concrete interesse had in die jongen ga je nooit de salarissen van dat statuur krijgen.
Het hangt er een beetje vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt.

In het recht (dat is ook waar verzekeraars zich op baseren omdat mensen in bezwaar en beroep kunnen gaan) dan is het een kwestie van bewijslast.

En het is inderdaad moeilijk aan te tonen.

Maar dat zegt niet dat de werkelijk geleden schade niet veel hoger kan zijn. Niemand zal dat echter met zekerheid kunnen voorspellen.

Ajacied1988
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Been thanked: 11 times

Bericht door Ajacied1988 » 27 mar 2020, 11:54

PCGC schreef:
27 mar 2020, 11:31
De voetballerij is toch anders.
Die advocaat zei het gisteren ook, De Jong was uitgeroepen talent van het jaar en Nouri was speler van het jaar in de JL. De Jong speelt nu bij Barca...dat soort dingen worden wel meegenomen qua vergelijking in hoe ver Nouri had kunnen komen.
In de jeugd was inderdaad Nouri de grootste talent van de 3 (Vd Beek, Frenkie en Appie ) .
Maar als je kijkt in het 1e kon hij nog niet aanhaken (omdat hij fysiek nog niet rijp was ) maar als hij dat ook zou krijgen had hij denk ik het heel ver kunnen schoppen, want voetballend vond ik hem echt beter dan Frenkie en die speelt bij Barcelona.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1270 times
Been thanked: 381 times

Bericht door Ren Höek » 27 mar 2020, 11:59

PCGC schreef:
Andere recente winnaars van de Gouden Stier zijn Lisandro Semedo (Fortuna Sittard, 2017/2018), Thomas Verhaar (Sparta, 2015/2016) en Alireza Jahanbakhsh (NEC, 2014/2015). Die spelen nu voor respectievelijk Fortuna Sittard, Excelsior en Brighton.
Best vergelijkbaar met De Jong en Barcelona.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 27 mar 2020, 12:09

trouwepsvfan schreef:

Ajax zal wel op jou denktrant zitten. Resultaat: worden nu uitgemaakt voor geldwolven.

Het is bij Ajax een kille bedoeling maar die laten die niet gebeuren om een half miljoentje meer of minder, al was het maar vanwege imago.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 141 times
Been thanked: 128 times

Awards:

Bericht door Trixm » 27 mar 2020, 12:32

Ren Höek schreef:
27 mar 2020, 11:59
PCGC schreef:
Andere recente winnaars van de Gouden Stier zijn Lisandro Semedo (Fortuna Sittard, 2017/2018), Thomas Verhaar (Sparta, 2015/2016) en Alireza Jahanbakhsh (NEC, 2014/2015). Die spelen nu voor respectievelijk Fortuna Sittard, Excelsior en Brighton.
Johnny van de burgerking vs. Huntelaar incoming...3...2....1
"If triangles had a god, they would give him three sides."

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 1135 times

Bericht door ShovingNE2 » 27 mar 2020, 12:38

koetje schreef:
27 mar 2020, 12:09
trouwepsvfan schreef:

Ajax zal wel op jou denktrant zitten. Resultaat: worden nu uitgemaakt voor geldwolven.

Het is bij Ajax een kille bedoeling maar die laten die niet gebeuren om een half miljoentje meer of minder, al was het maar vanwege imago.
Dat doen ze dus schijnbaar wel. De tweede keer al. En de vorige keer met een jankende Flap die het zo enorm erg vond. Nou: dat is gebleken. Die zal nog wel een keertje voor de pers uitleg moeten geven.

En over het potentieel van Nouri: dat ze alle spelers tot in het absurde hypen bijt ze nu in de kont natuurlijk. Ze kunnen moeilijk zeggen dat niet duidelijk was of hij uberhaupt wel de Eredivisie zou ontgroeien.

PCGC
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 81 times
Been thanked: 150 times

Bericht door PCGC » 27 mar 2020, 13:04

Ren Höek schreef:
27 mar 2020, 11:59
PCGC schreef:
Goed gelezen knul, want dat zeg ik ook echt. :lol:

Ykhim
Vedette
Has thanked: 315 times
Been thanked: 412 times

Bericht door Ykhim » 27 mar 2020, 13:09

Er zijn veel objectievere maatstaven om te kijken hoe ver Nouri het had kunnen schoppen. Keiharde data die vergeleken wordt met die van z'n leeftijdsgenoten bijvoorbeeld, met name die jongens die de top wél hebben gehaald. Het punt is alleen dat Nouri nog niet eens 10 potjes in het eerste heeft gespeeld, en in de speeltijd die hij kreeg nou ook niet bepaald de pannen van het dak speelde. Dat is op zich geen heel positief kader.

Maar dat hoort eigenlijk niet uit te maken. Ajax loopt zichzelf te profileren als een warme club, de club van grandioze jeugdspelers, van Amsterdammers. En dan heb je niet eens het fatsoen om te zeggen: ''familie Nouri, maak je geen zorgen, wij hebben fouten gemaakt en we nemen het nu allemaal op ons'', en dat met het enorme vermogen dat Ajax heeft. Het is ook niet alsof je in één keer miljoenen moet betalen, je kan het evengoed gewoon uitspreiden. Betaal z'n zorgkosten, weet ik veel, maar doe iets. Ajax doet echter niks en lijkt er een soort onderhandeling van te maken. Ik kan daar met m'n hoofd niet bij hoor.
Shirtsponsor 26 maart-30 april: J.B.

"FAKE NEWS!"

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 903 times
Been thanked: 635 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 27 mar 2020, 13:15

Zolang we niet weten wat de advocaten van Nouri eisen kunnen we m.i. niet oordelen over de reactie van die club. Het lijkt erop dat die advocaten de boel maximaal proberen uit te melken. Vergelijkingen met Frenkie De Jong zijn m.i. nogal opportuun. Verhalen in de pers als zou het de familie niet om het geld gaan neem ik met een korrel zout.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 293 times
Been thanked: 81 times

Bericht door Woodenshoes » 27 mar 2020, 13:24

ziege maar ook zagge schreef:
27 mar 2020, 13:15
Zolang we niet weten wat de advocaten van Nouri eisen kunnen we m.i. niet oordelen over de reactie van die club. Het lijkt erop dat die advocaten de boel maximaal proberen uit te melken. Vergelijkingen met Frenkie De Jong zijn m.i. nogal opportuun. Verhalen in de pers als zou het de familie niet om het geld gaan neem ik met een korrel zout.
Mee eens. Maar ik zou het ook weer niet erg vinden als ze Ajax kaal plukken :lol:

Paulus22
Basisspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 77 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Paulus22 » 27 mar 2020, 13:26

Uiteraard gaat het om geld. ZIj zullen het 'waardering' noemen. Dat geld hebben ze nodig voor de zorg (sowieso) en levensonderhoud (dit is m.i. een hellend vlak).

El Sordo
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 296 times
Been thanked: 380 times

Bericht door El Sordo » 27 mar 2020, 13:42

Tsja, zelfs al zou hij niet bij een topclub terecht zijn gekomen, maar bij een middenmoter in de eredivisie (hetgeen me op z'n minst aanemelijk lijkt), dan zou hij over een carriere van, zeg, twaalf jaar alsnog een cumulatief salaris van ongeveer drie tot zes miljoen hebben verdiend. Tel daarbij de zorgkosten, emotionele schade etc. op en je komt toch op een aardig bedrag uit.

Geen idee hoe dit juridisch werkt overigens, maar ik kan me voorstellen dat beide partijen een voor zichzelf zo gunstig mogelijk beeld proberen te schetsen.
These users thanked the author El Sordo for the post (total 4):
Juancho, Ykhim, Mercer, Big Paul Castellano

trouwepsvfan
Basisspeler

Bericht door trouwepsvfan » 27 mar 2020, 14:00

Van wat ik hoor uit mijn netwerk uit de letselschade praktijk is dat de advocaten precies hetzelfde doen als alle andere letselschade advocaten: het onderste uit de kan proberen te halen voor hun cliënt.
Daar ben je toch ook advocaat voor? :roll:

trouwepsvfan
Basisspeler

Bericht door trouwepsvfan » 27 mar 2020, 14:02

El Sordo schreef:
27 mar 2020, 13:42
Tsja, zelfs al zou hij niet bij een topclub terecht zijn gekomen, maar bij een middenmoter in de eredivisie (hetgeen me op z'n minst aanemelijk lijkt), dan zou hij over een carriere van, zeg, twaalf jaar alsnog een cumulatief salaris van ongeveer drie tot zes miljoen hebben verdiend. Tel daarbij de zorgkosten, emotionele schade etc. op en je komt toch op een aardig bedrag uit.

Geen idee hoe dit juridisch werkt overigens, maar ik kan me voorstellen dat beide partijen een voor zichzelf zo gunstig mogelijk beeld proberen te schetsen.
Je krijgt nooit het bruto salaris uitgekeerd over de jaren heen. Het hele idee van het schadevergoedingsrecht is nou juist dat je iemand financieel in de positie brengt waarin hij had gezeten als dit allemaal niet was gebeurd. Denk alleen al aan 50% belasting en allerhande uitgaven die een persoon doet (huishouden etc.)

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Bericht door Heya Hallvar » 27 mar 2020, 14:10

In the end komt het neer op een juridisch getouwtrek rondom aansprakelijkheid en de gederfde inkomsten die daarbij om de hoek komen kijken. Maar ik denk dat Ajax vanaf het begin een andere houding had moeten aanmeten, waardoor de kans dat dit in redelijkheid was gesetteld groter was geweest. Nu geef ik familie Nouri en Khalid Kasem gelijk om het hard te spelen.

Plaats reactie