Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Covid-19

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
Plaats reactie
Brael
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Covid-19

Bericht door Brael » 24 mar 2020, 16:51

Het was maar een vraag, ik probeerde mee te denken.

Wat dan wel de oplossing moet zijn, weet ik ook niet. Ik begin steeds meer te merken dat onze zorg toch flink tekort schiet bij een crisis als deze.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 650 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 mar 2020, 16:56

ziege maar ook zagge schreef:
24 mar 2020, 15:56
Zojuist het bericht gekregen dat er corona is geconstateerd in het (uiteraard gesloten) verpleegtehuis waar mijn beide hoogbejaarde en krakkemikkige oudertjes wonen, hier in Eindhoven.

Degene bij wie het ontdekt is wordt in isolatie verpleegd, maar denk je dat ze nu iedereen testen? Nee dus. Onvoorstelbaar. Nieteens het personeel!!! En wat doet die patiënt daar eigenlijk nog, waarom wordt die niet ergens veilig in een ziekenhuis gelegd? En waarom wordt niemand getest: omdat dat het protocol is. En waarom is dat het protocol: omdat we een tekort aan testcapaciteit hebben.

Eigenlijk moet iedereen daar vanaf vandaag natuurlijk getest worden, elke dag!

Mijn ouders zitten nu dus opgesloten in een soort van gevangenis waar corona heerst, maar we hebben niet de middelen om in kaart te brengen WIE het heeft en hoe het zich door dat verpleegtehuis verspreidt. Zo gaan we dus om met de allerkwetsbaarsten.
Ziege, ik leef met je mee. De grootste zorg die ik vwb corona heb, is dat mijn moeder het oploopt. Dat betekent zeer waarschijnlijk haar dood. Ze heeft longproblemen, hoge bloeddruk, en een aantal jaar geleden herseninfarct gehad (gelukkig helemaal hersteld). Ik hoor dat veel patienten kilo's afvallen, maar dat kan zij helemaal niet hebben. Ze weegt al vrij weinig.

De situatie met jouw ouders doet me denken aan de Diamond Princess, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Ik zie voor jou trouwens maar een oplossing, en dat is de digitale schandpaal. Ben ik helemaal niet van normaliter, maar nood breekt wet. Dit moet gewoon opgepikt worden door lokale/nationale media. Alleen dan zijn dit soort instellingen bereid om te luisteren, of worden ze gedwongen te luisteren door een burgemeester of minister.

grasveld
Nationale topspeler
Has thanked: 71 times
Been thanked: 129 times

Bericht door grasveld » 24 mar 2020, 16:57

Ik was nu meer dan normaal mijn handen. Het gevolg: mijn huid is zo droog als de tering. Helemaal vergrijsd en ook wat kloofjes en barstjes rond mijn knokkels e.d.. Met mijn brave gedrag: wat als het coronavirus via zo'n kloofje mijn bloedbaan bereikt? Kun je ook op een dergelijke manier besmet raken?

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 17:01

Brael schreef:
24 mar 2020, 16:51
Het was maar een vraag, ik probeerde mee te denken.

Wat dan wel de oplossing moet zijn, weet ik ook niet. Ik begin steeds meer te merken dat onze zorg toch flink tekort schiet bij een crisis als deze.
Zoiets is ook uniek. Dit maak je eigenlijk nooit mee zoiets. Om hierop te anticiperen is ook bijna niet te doen
Triplets, it`s all about Triplets..

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 124 times
Been thanked: 226 times

Bericht door Brael » 24 mar 2020, 17:03

Je hoeft er ook niet op te anticiperen. Maar er is toch wel een groot verschil in hoe landen erop reageren.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 mar 2020, 17:04

grasveld schreef:
24 mar 2020, 16:57
Ik was nu meer dan normaal mijn handen. Het gevolg: mijn huid is zo droog als de tering. Helemaal vergrijsd en ook wat kloofjes en barstjes rond mijn knokkels e.d.. Met mijn brave gedrag: wat als het coronavirus via zo'n kloofje mijn bloedbaan bereikt? Kun je ook op een dergelijke manier besmet raken?
Mijn handen zijn ook helemaal naar de tering. Sowieso al van de droge lucht, maar nu nog een graadje erger.

Ik raad je Vaseline intensive care aan:

http://www.vaseline.nl/product/jelly/ad ... cream.html

Dit spul doet wonderen. 2 a drie keer per dag smeren (na het douchen, na de lunch, en vlak voordat je naar bed gaat).

Vooral als je het voor het slapen opsmeert, merk je dat je hand de volgende ochtend weer glad genoeg om pijnvrij te kunnen bewegen.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 400 times
Been thanked: 733 times

Bericht door deninho32 » 24 mar 2020, 17:05

Een voetbalforum waar handcrème wordt aangeprezen...Moet niet gekker worden met de corona..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 17:06

deninho32 schreef:
24 mar 2020, 17:05
Een voetbalforum waar handcrème wordt aangeprezen...Moet niet gekker worden met de corona..
Kloofjes zijn niet fijn

Tonynmgn
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 25 times
Been thanked: 31 times

Bericht door Tonynmgn » 24 mar 2020, 17:07

deninho32 schreef:
24 mar 2020, 17:05
Ik dacht het zelfde en dan ook nog om mee naar bed te nemen ...

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1673 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 17:15

Zojuist het bericht gekregen dat er corona is geconstateerd in het (uiteraard gesloten) verpleegtehuis waar mijn beide hoogbejaarde en krakkemikkige oudertjes wonen, hier in Eindhoven.

Degene bij wie het ontdekt is wordt in isolatie verpleegd, maar denk je dat ze nu iedereen testen? Nee dus. Onvoorstelbaar. Nieteens het personeel!!! En wat doet die patiënt daar eigenlijk nog, waarom wordt die niet ergens veilig in een ziekenhuis gelegd? En waarom wordt niemand getest: omdat dat het protocol is. En waarom is dat het protocol: omdat we een tekort aan testcapaciteit hebben.

Mijn ouders zitten nu dus opgesloten in een soort van gevangenis waar corona heerst, maar we hebben niet de middelen om in kaart te brengen WIE het heeft en hoe het zich door dat verpleegtehuis verspreidt. Zo gaan we dus om met de allerkwetsbaarsten.
Erg vreselijk ZMOZ. Ik kan mij niet eens voorstellen hoe jij en je familie je voelen. Veel sterkte en ik duim voor een goede afloop!

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 17:25

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:15

Erg vreselijk ZMOZ. Ik kan mij niet eens voorstellen hoe jij en je familie je voelen. Veel sterkte en ik duim voor een goede afloop!
Ook van mij. Hopen dat het allemaal losloopt..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 17:29

Dat stel uit Dordrecht dat een ziekenhuis wil oplichten voor miljoenen euro's mag je van mij 20 of 30 jaar opsluiten. En vergeet niet de namen en foto's openbaar te maken.

Verdient nooit meer een plek in de samenleving. Kom maar door met oorlogsrecht, als je nu dit soort dingen flikt verdien je geen plek in de samenleving meer. Eigenlijk nooit meer. Is het vliegbrevet van Julian Poch nog geldig?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 17:32

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:29
Dat stel uit Dordrecht dat een ziekenhuis wil oplichten voor miljoenen euro's mag je van mij 20 of 30 jaar opsluiten. En vergeet niet de namen en foto's openbaar te maken.

Verdient nooit meer een plek in de samenleving. Kom maar door met oorlogsrecht, als je nu dit soort dingen flikt verdien je geen plek in de samenleving meer. Eigenlijk nooit meer. Is het vliegbrevet van Julian Poch nog geldig?
Sorry, maar die foto van Ferd op je profiel :lol:

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 24 mar 2020, 17:32

ShovingNE2 schreef:
24 mar 2020, 17:29

Ben ik eindelijk kalm en dan gebeurt dit.

OT: Sterkte ZMOZ! Snap dat het heel onredelijk en gevaarlijk voelt.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 24 mar 2020, 17:35

De conclusie van een longontsteking bij mijn vader bleek voorbarig, gisteren opgenomen in Bernhoven en is nu onderweg naar het UMCG in Groningen waar hij behandeld zal worden voor Corona, hij hoeft niet naar de IC, althans nog niet.
Zelf ondertussen ook thuis met koorts, tot zaterdagmorgen eigenlijk niet echt veel last, enkel een flauw kuchje, dit veranderde in de loop van zaterdagmiddag en zondagavond kwam de koorts opeens opzetten, het zou ook griep kunnen zijn maar ik verwacht dat ik ook besmet ben geraakt met het Corona-virus, op zich wel redelijk milde klachten die ikzelf heb tot nog toe, maar zo begon het bij mijn vader ook, dus dat wil ook niet alles zeggen.
Wat een kuttijd is het toch in een paar weken geworden zeg.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 17:37

ThoresenKoolhof schreef:
24 mar 2020, 17:35
De conclusie van een longontsteking bij mijn vader bleek voorbarig, gisteren opgenomen in Bernhoven en is nu onderweg naar het UMCG in Groningen waar hij behandeld zal worden voor Corona, hij hoeft niet naar de IC, althans nog niet.
Zelf ondertussen ook thuis met koorts, tot zaterdagmorgen eigenlijk niet echt veel last, enkel een flauw kuchje, dit veranderde in de loop van zaterdagmiddag en zondagavond kwam de koorts opeens opzetten, het zou ook griep kunnen zijn maar ik verwacht dat ik ook besmet ben geraakt met het Corona-virus, op zich wel redelijk milde klachten die ikzelf heb tot nog toe, maar zo begon het bij mijn vader ook, dus dat wil ook niet alles zeggen.
Oppassen voor spierpijn en ademhalingsproblemen. Als het zover is gewoon ziekenhuis bellen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 24 mar 2020, 17:38

;)
ThoresenKoolhof schreef:
Sterkte!

Paulus22
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Has thanked: 86 times
Been thanked: 27 times

Bericht door Paulus22 » 24 mar 2020, 17:57

DeTaurus schreef:
24 mar 2020, 14:54
grasveld schreef:
24 mar 2020, 14:46
Paulus22 schreef:
24 mar 2020, 14:39

Precies. RIVM geeft aan dat: "De afgelopen 24 uur zijn in Nederland 63 patiënten overleden. Dat is bijna een verdubbeling vergeleken met gisteren, toen 34 mensen stierven. Het totaal aantal doden ligt nu op 276. De leeftijd van de slachtoffers ligt tussen de 55 en 97 jaar.

De aantallen zeggen niets over het effect van de maatregelen, benadrukt het RIVM. Het overlijden wordt bijvoorbeeld niet altijd op de dag zelf gemeld, waardoor de cijfers kunnen schommelen. Het RIVM hoopt dat het effect eind deze week of begin volgende week te zien zal zijn.

811 mensen testten positief, waarmee het totaal aantal patiënten op 5560 komt. Lang niet iedereen wordt getest, dus het werkelijke aantal ligt hoger."
Alleen ernstige gevallen (die bij het ziekenhuis belanden) worden nu nog getest, toch? Ik ken een aantal mensen die veel symptomen vertonen, en ze worden gewoon niet getest. Pas als je in het ziekenhuis opgenomen moet worden, word je volgens mij getest.

Als er dus 5560 patienten zijn (getest), dan behoren zij waarschijnlijk tot de '2 procent' die behandeling nodig hebben. Als je dat omrekent zijn er nu in Nederland dus al 278.000 mensen met Corona besmet. Al lijkt het er op dat er echt bijna niemand getest wordt, dus dan ligt het aantal besmettingen nog hoger.
Het RIVM ging zelf een week terug uit van een factor 4.

Uit een steekproef in de VS bleek dat 15% van de besmetten een ziekenhuisopname nodig hebben.

Denk dat het werkelijk aantal besmettingen zodoende aanzienlijk lager ligt.
Ik zou de vergelijking met de VS niet maken (15%); denk dat er gezien de leefstandaard etc. daar wel wat meer 'onderliggend lijden' meespeelt, waardoor er er eerder tot opname (en die criteria kunnen ook weer anders zijn) overgegaan moet worden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 24 mar 2020, 17:58

J.B. schreef:
24 mar 2020, 17:32

Sorry, maar die foto van Ferd op je profiel :lol:
Ik zag die foto gisteren dacht: die moet ik claimen.

@ThoresenKoolhof

Succes man!

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 518 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 24 mar 2020, 18:02

Toch wel mooi...
Cubanen die Italianen komen helpen..

Heissenberrug
Vaste waarde in elftal
Has thanked: 353 times
Been thanked: 54 times

Bericht door Heissenberrug » 24 mar 2020, 18:20

ThoresenKoolhof schreef:
sterkte man.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 24 mar 2020, 18:31

Aan alle haters, mijn handcreme en ik voelen ons zeer comfortabel bij elkaar. Ik blijf smeren voor gladde handen. Niet komen klagen hier als jullie vrouwtjes met een extra pyjamabroek gaan slapen omdat jullie schuurpapierklauwtjes te ruw zijn om mee te aaien.

mmmkayyy?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 24 mar 2020, 18:36

Josef Dettelbacher schreef:
24 mar 2020, 18:31
Aan alle haters, mijn handcreme en ik voelen ons zeer comfortabel bij elkaar. Ik blijf smeren voor gladde handen. Niet komen klagen hier als jullie vrouwtjes met een extra pyjamabroek gaan slapen omdat jullie schuurpapierklauwtjes te ruw zijn om mee te aaien.

mmmkayyy?
Volgende week gaan we het hebben over Italiaanse hapjes

Afbeelding

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 518 times
Been thanked: 207 times

Bericht door milansandro » 24 mar 2020, 18:36

Prachtig gewoon...
Bella Italia!