Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 126 times
Been thanked: 111 times

Toon Gerbrands

Bericht door Chucky » 20 dec 2019, 23:59

Gerbrands heeft twee maanden geleden een contractverlenging gehad t/m 2025, dus lijkt me ook sterk

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 21 dec 2019, 00:04

guus schreef:
20 dec 2019, 23:58
Gerbrands is verantwoordelijk voor deze situatie. Veel te laat ingegrepen, blijft op de achtergrond en laat John de Jong nu het woord voeren alsof hij daarmee wil zeggen ‘jouw probleem dus los maar op’.
Ik denk dat dit niet de intentie was. Gerbrands heeft zelf ook al verantwoording afgelegd.

Denk dat uit tactische overwegingen is gekozen om John de Jong dit op te laten pakken. Hij had tot dan toe geen enkele uitleg gegeven, en het sentiment zou wel eens negatiever kunnen worden als hij deze verantwoording niet op zich zou hebben genomen.

Hij is daarnaast directielid voetbalzaken. Formeel valt het derhalve ook onder zijn verantwoordelijkheid.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 731 times
Been thanked: 896 times

Bericht door ruuddevil » 21 dec 2019, 00:10

En het werkt ook nog, want De Jong wordt nu overal weggezet als een lichtgewicht.

Toon zegt overigens altijd dat als PSV van hem af wil hij zal gaan zonder afkoopsom.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 477 times
Been thanked: 746 times

Bericht door Menno1 » 21 dec 2019, 07:49

Lijkt mij terecht dat er ook naar het functioneren van Toon wordt gekeken.

Hij had mijn inziens veel eerder moeten ingrijpen. Dat deed hij pas nadat je zeker wist dat het seizoen gelopen was. Het was erg veel lullen maar weinig daadkracht. Ja pas toen het veel te laat was.

Neemt niet weg dat hij van mij wel mag blijven. Heeft zich al ruimschoots bewezen itt van Bommel en de Jong. En ja ik weet dat die door Toon zijn aangesteld.

Maar iemand waarvan men al 14-15 jaar lovend spreekt, kan dus heus wel wat. Evalueren, toespreken en de problemen oplossen.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 731 times
Been thanked: 896 times

Bericht door ruuddevil » 21 dec 2019, 10:30

Gerbrands wegsturen lijkt me weinig zinvol, er zijn andere prioriteiten. Bovendien is hij een prima boegbeeld voor PSV, ondanks dat hij in deze crisis te weinig heeft geacteerd.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 371 times
Been thanked: 1677 times

Bericht door ShovingNE2 » 21 dec 2019, 14:06

Links en rechts sijpelt er wat naar buiten inderdaad. Ik vang het niet zo stevig op als Armada overigens, maar daarmee wil ik niet zeggen dat het niet waar is wat hij zegt. Het kon wel eens tot mei duren zelfs voordat we er duidelijkheid over krijgen. Maar reken er maar op dat er nog het nodige naar buiten gaat komen. Het gerucht is helemaal niet onwaarschijnlijk zoals De Taurus wil doen geloven.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 21 dec 2019, 14:16

Ik leg alleen uit hoe de procedures werken voor de controle op de directie en zie hierin niet hoe er druk op Gerbrands op het genoemde tijdstip met de genoemde argumentatie kan zijn ontstaan. Het is in strijd met zowel het tijdsverloop als met de code Tabaksblat.

Verder weet ik niks van wat er intern speelt. Ik zie alleen niet in hoe een dergelijke druk op dit moment heeft kunnen plaatsvinden.

tirzah
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 46 times
Been thanked: 120 times

Kaarten:

Bericht door tirzah » 04 jan 2020, 13:29

Mag ik Toon Gerbrands (en Edwin van der Sar) vragen om eens in gesprek te gaan met Ari Lahti. Die besloot om een trainingskamp in Qatar voor de nationale ploeg van Finland - als debutant gekwalificeerd voor het EK - af te blazen omdat men een duidelijk statement wil maken tegen de slavernij en dergelijke aldaar.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 05 jan 2020, 14:47

Toon Gerbrands in interview met de Zuidtribune op Omroep Brabant.

Over Qatar, Het ontslag van van Bommel, Ajax als Bayern van Nederland, Puma (waar hij niks over los wil laten) enz.

https://www.omroepbrabant.nl/radio/prog ... ring/73503

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 05 jan 2020, 22:00

ShovingNE2 schreef:
21 dec 2019, 14:06
Links en rechts sijpelt er wat naar buiten inderdaad. Ik vang het niet zo stevig op als Armada overigens, maar daarmee wil ik niet zeggen dat het niet waar is wat hij zegt. Het kon wel eens tot mei duren zelfs voordat we er duidelijkheid over krijgen. Maar reken er maar op dat er nog het nodige naar buiten gaat komen. Het gerucht is helemaal niet onwaarschijnlijk zoals De Taurus wil doen geloven.
Bedoel je dat Gerbrands er niet zo best op staat of wat bedoelen jullie? Gerbrands moet plaats maken in mei? Ik ben slecht in cryptisch lezen ;-)

Chucky
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur:
Has thanked: 126 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Chucky » 06 jan 2020, 09:18

https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4975 ... al-gekozen

Daniel durft zich in ieder geval wél uit te spreken. Klasse.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 401 times
Been thanked: 734 times

Bericht door deninho32 » 06 jan 2020, 11:34

Beetje jammer alleen dat hij wel gewoon mee is gegaan..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 108 times
Been thanked: 373 times

Bericht door Massimo » 06 jan 2020, 11:50

Vind ik veel te gemakkelijk gedacht. Voetballers zijn professionals en als PSV ervoor kiest om naar Qatar te gaan, dan kan je als voetballer daar wel wat van vinden, maar ga dan niet opeens dan maar niet mee. Zo werkt het niet en ondanks dat ik voor vrijwel alle meningen wel wat te zeggen vindt, vind ik ook dat je je moet afvragen hoe gewichtig je hierover moet doen als buitenstaander. Ik vind dat als je kritiek op een bestemming van een trainingskamp hebt, je bij de beleidsbepalers moet zijn en niet bij de spelers.

Wel vind ik de argumentatie van Gerbrands gisteren een beetje zwak door aan te geven dat 2 maanden geleden er een andere bestemming lag wat niet doorging. Alsof ze eigenlijk niet naar Qatar wilde gaan, maarje dan daarna alleen nog naar Qatar kon voor een winters trainingskamp. Het zou niet mijn keuze zijn geweest, maar ik vind de verontwaardiging voor waar het om gaat, louter een trainingskamp van ruim een week, wel wat aan de hoge kant in verhouding. Wat dat betreft geef ik in datzelfde interview bij Omroep Brabant Gerbrands wel gelijk als het gaat om de journalisten die er eerst over schrijven en vervolgens wel de club daar naar toe achteraan reizen.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 06 jan 2020, 11:52

Ik vind ook van mening ben dat de omstandigheden in Qatar schandalig zijn en dat ik het niet eens ben met de corrupte manier waarop het WK daar is toegekend.

Desondanks vind ik dat degenen die het hardst roepen dat clubs zich er tegen moeten verzetten (Derksen Etc.) nogal hypocriet, omdat ze als het WK eenmaal aanbreekt, vast wel een feestelijke talkshow hierover zullen opzetten om er zelf beter van te worden.

Wel mooi van Schwaab dat hij toch zijn mening uit.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1496 times
Been thanked: 869 times

Bericht door J.B. » 07 jan 2020, 00:02

Was net een item over op nieuwsuur volgens mij. Ja, ik snap dat er commerciele belangen zijn. Maar ergens heeft Gerbrands ook wel gezegd dat als je dat doet wel bezig kan blijven. China schendt ook aan allerlei kanten de mensenrechten, rusland idem dito, brazilie kapt illegaal regenwouden, usa eh... trump.

Nee, als je politieke keuzes moet gaan maken als sportclub. Ik herinner me Peter Sagan die zich kritisch uitliet over die 'cash' koersjes in de woestijn. Maar hij rijdt ze nog steeds. Er zit heel veel geld, zo simpel is het.
Triplets, it`s all about Triplets..

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Heya Hallvar » 07 jan 2020, 10:58

Het is gewoon een domme beslissing om naar Qatar te gaan. In eerste plaats vanwege de omstandigheden, en in de tweede plaats vanwege de beeldvorming die je kon verwachten. En ten derde omdat daar vorig jaar de neergang van PSV begon. Daar komt nog bij dat PSV zelf voor de kosten moet opdraaien, en kan je mij niet wijs maken dat je nergens in Zuid-Europa terecht kon.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 jan 2020, 12:09

Heya Hallvar schreef:
07 jan 2020, 10:58
Het is gewoon een domme beslissing om naar Qatar te gaan. In eerste plaats vanwege de omstandigheden, en in de tweede plaats vanwege de beeldvorming die je kon verwachten. En ten derde omdat daar vorig jaar de neergang van PSV begon. Daar komt nog bij dat PSV zelf voor de kosten moet opdraaien, en kan je mij niet wijs maken dat je nergens in Zuid-Europa terecht kon.
Blijkbaar is het bevallen daar. Vind het trouwens ook hypocriet, want iedereen spreekt bij zo`n beetje ieder WK schande van de werkomstandigheden waar dan ook, maar uiteindelijk kijken we allemaal wel de wedstrijden. Ik ben benieuwd hoeveel van ons dat WK daar gaan boycotten door niet te gaan kijken..

NESTA
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:   ‏‏‎
Has thanked: 181 times
Been thanked: 341 times

Bericht door NESTA » 07 jan 2020, 12:28

J.B. schreef:
07 jan 2020, 12:09
Heya Hallvar schreef:
07 jan 2020, 10:58
Blijkbaar is het bevallen daar. Vind het trouwens ook hypocriet, want iedereen spreekt bij zo`n beetje ieder WK schande van de werkomstandigheden waar dan ook, maar uiteindelijk kijken we allemaal wel de wedstrijden. Ik ben benieuwd hoeveel van ons dat WK daar gaan boycotten door niet te gaan kijken..
Ja en nee. China is net zo’n achterlijk land maar we gebruiken dagelijks producten die daar vandaan komen. Ik reis er alleen niet naartoe. Er is natuurlijk wel een verschil of je iets op je beeldscherm kijkt of dat je er daadwerkelijk heen gaat. Ik vind het daarom ook zo’n zwak argument van Gerbrands door met de vinger naar de media te wijzen. Ik snap hem wel, maar in deze kwestie moet je dan vooral zelfkritisch durven zijn en voortaan stoppen met maatschappelijke werkzaamheden onder de vlag van PSV. Totaal ongeloofwaardig. Het gaat hier namelijk niet om kleine politieke misstanden, maar om slavernij en mensenlevens. Maar dat schijn je alleen te mogen gebruiken als het om zwarte piet gaat. Over prioriteiten gesproken.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 jan 2020, 12:31

Dat kan zo zijn, maar dan kun je dus beter nergens meer heen gaan. Brazilie, Argentinie forget it. China, niet meer doen dan. Rusland, uit den boze. Afrika idem dito.

Bij de WK`s in Afrika en Rusland waren er dezelfde discussies. Toen het tournooi begon had niemand het er meer over. Dus mijn vraag is, wie gaan het WK daar boycotten? Politiek correct is dan ook politiek correct zijn, en niet alleen voor de buhne. Daad bij het woord voegen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 jan 2020, 12:33

WK was vooral een discussie na de MH17. Dat wk hebben we dan ook volkomen terecht geboycot.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 jan 2020, 12:35

Volgens mij waren we gewoon niet geplaatst..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 07 jan 2020, 12:36

J.B. schreef:
07 jan 2020, 12:35

We hebben ons bewust niet geplaatst. :mrgreen:

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 jan 2020, 12:44

ShovingNE2 schreef:
07 jan 2020, 12:36
J.B. schreef:
07 jan 2020, 12:35

We hebben ons bewust niet geplaatst. :mrgreen:
ah, dat was het dus. ik dacht al dat gewoon slecht waren. PSV heeft zich Europees ook expres laten uitschakelen om niet naar foute landen te hoeven gaan om wedstrijden te spelen. Zie je, we waren niet slecht, het is een politiek statement :mrgreen:

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 jan 2020, 14:31

J.B. schreef:
07 jan 2020, 00:02
Maar ergens heeft Gerbrands ook wel gezegd dat als je dat doet wel bezig kan blijven.
Gelul, want je hoeft totaal niet naar Qatar he.... WK toewijzing heb je exact 0% invloed op, dit heb je 100% in eigen hand.
Je moet gewoon afwegingen maken voor elke keuze die je maakt: dit heeft vrijwel geen voordelen ten opzichte van een andere lokatie, je bent totaal vrij in je keuze en dus doe je het niet.

Ook PSV maakt op dit moment een politiek statement, nl. wij voetballers vinden het totaal geen probleem wat bij jullie gebeurt. Al die buitenlandse erkenning sterkt het regime in het idee dat het allemaal wel snor zit. Zo draagt PSV nu dus bij aan mensenrechtenschendingen, gaaf man!

Gerbrands is een hele oude man, niet zozeer qua leeftijd maar qua opvattingen.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 jan 2020, 14:48

Ik vind het hypocriet. Ondertussen kijken we allemaal straks weer naar dat WK daar en horen we niets meer over mensenrechten etc. Het is altijd hetzelfde liedje, vooraf (en het WK mag je niet los zien van deze actie van PSV en Ajax) wordt er moreel gezien schande over gesproken. Net als in de recente WK geschiedenis, maar als het balletje gaat rollen horen we niemand meer klagen. Dan zou ik zeggen, kijk dan ook niet als het zover is.

Plaats reactie