Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Toon Gerbrands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Toon Gerbrands

Bericht door ruuddevil » 24 jan 2020, 19:01

Het T-word is gevallen... :lol:

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 24 jan 2020, 19:03

Ren Höek schreef:
24 jan 2020, 18:47
DeTaurus schreef:
24 jan 2020, 18:46
Het is de reden dat Trump president geworden is.
Euhm, dit wordt dermate onzinnig en vreemd dat ik er mee stop.
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... innen.html

Armada
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur:
Has thanked: 31 times
Been thanked: 124 times

Bericht door Armada » 24 jan 2020, 19:49

Ren Höek schreef:
24 jan 2020, 18:32
Menno1 schreef:
24 jan 2020, 17:57
Wordt letterlijk boven je gezegd door Armada
Daar lees ik helemaal niet in terug dat hij er geen zin in had, alleen dat hij bepaalde eisen had.
Wat weer als leiderschap gezien kan worden trouwens, apart dat het echter negatief uitgelegd wordt.
En nee, ik ken John de Jong niet. Maar wat Armada ook zegt, daar herken je het type wel in.
En dit is dus precies wat ik bedoel, ultiem voorbeeld van hokjesdenken.
Je ziet dit ook enorm terug in de post van DeTaurus, na 10 seconden denken te kunnen zien dat iemand geen doortaster is :lol:

Dit is wel zo zwart-wit bedacht dat het echt een gigantische karikatuur wordt.
En wat dan ook weer terug komt, sowieso een beeld waarin De Jong het ook nooit goed kan doen.
Dus ja, ik denk wel dat je een bepaald overwicht moet hebben. En nee, dat beteknd niet dat je moet schreeuwen en een dictatoriaal type moet zijn, maar je moet wel een soort natuurlijk leiderschap hebben in je persoonlijkheid.
Waarom moet een leidinggevende een soort (wat dat ook moge betekenen) natuurlijk leiderschap hebben?
En waarom zou iemand zonder natuurlijk leiderschap geen overwicht kunnen hebben?

Ik vind dit hokjesdenken serieus opvallend en apart.
Helemaal omdat je het nu ineens vrij massaal terug ziet komen in allerlei discussies hier.
John de Jong wilde functie van TD NIET invullen. Heeft dit aanbod tot drie keer afgewezen.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1057 times
Been thanked: 805 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 24 jan 2020, 20:08

Armada schreef:
24 jan 2020, 19:49
John de Jong wilde functie van TD NIET invullen. Heeft dit aanbod tot drie keer afgewezen.
En Phillip vond het dus te vroeg, net als Mark.

Waar is Toon Gerbrands eigenlijk mee bezig? Is ie misschien paranoïde, bang dat PSV geïnfiltreerd wordt ofzo?

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 24 jan 2020, 20:24

Nagenoeg alle traditionele topclubs zijn gebouwd op oud-spelers, dat onderdeel is van hun identiteit.

Je kan wel gaan schuiven met passanten als Dick Advocaat en weet ik veel wie nog meer, maar daar ga je nooit echt mee boven jezelf uitsteken.
Het voordeel van clubmensen is dat ze de waarden van de club kennen, minder de neiging hebben om de club te zien als springplank en vaak ook een berg ervaring meedragen die anders lastiger haalbaar is.

Zo gek is dat niet. Real en Barca hebben recent ook beiden iemand zo in het diepe gegooid. Diegenen staan nu bekend als beste trainers ter wereld.

Met zo’n broodtrainer kan je nooit aan iets bouwen.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 377 times
Been thanked: 1707 times

Bericht door ShovingNE2 » 24 jan 2020, 20:28

DeTaurus schreef:
24 jan 2020, 18:17
Ren Höek schreef:
24 jan 2020, 17:39
Menno1 schreef:
24 jan 2020, 17:19
Wel apart, dat mocht het kloppen, dat de Jong helemaal geen zin had in die rol.
Waar komt dit eigenlijk vandaan?
Dat heeft De Jong namelijk nooit zo gezegd.

PS:
Menno1 schreef:
24 jan 2020, 17:19
Iets wat ik nooit had begrepen overigens, omdat ik al eerder zei dat John de Jong geen leiderstype is, maar een ideale tweede man.
Waarom is hij geen leiderstype? Jij kent hem persoonlijk?
Of heb jij een bepaald beeld van een leider waaraan iedereen moet voldoen?
En waarom zou een TD een leiderstype moeten zijn? Jij vindt dat elke leidinggevende een (natuurlijke) leider moet zijn?
Ik heb in de loop der jaren wel wat mensenkennis opgebouwd. Aan iemands houding valt enorm veel af te lezen.

Je hebt 10 seconden nodig om bij De Jong te zien dat hij niet zo’n doortaster is. Ik moet er inderdaad niet aan denken wat er gebeurt als hij tegenover Raiola zit.

Dat uit zich niet direct in de spelerskeuze, maar wel in inderdaad het vermijden van conflicten, staan voor je mening en bijvoorbeeld ook transfersommen. Een kennis van mij in Duitsland was echt verbaasd over de hoogte van de transfersommen van onze twee aangekochte helden afgelopen zomer.
Wat een enorme bullshit zeg. Jij weet na 10 seconden beelden alles precies hoe hij in elkaar zit.

Christus wat een misplaatste arrogantie. Tenzij je een miljard op de bank hebt, moet kunnen met die skills.

DeTaurus
Nationale topspeler

Bericht door DeTaurus » 24 jan 2020, 20:34

Je hoeft helemaal geen miljard te hebben om lichaamstaal te herkennen.

Dat zijn gewoon vaardigheden die onmisbaar zijn voor een commerciële functie. Die zijn ook helemaal niet zo moeilijk te herkennen. Je hoeft daar zeker geen professor voor te zijn.
Als je niet zo goed bent in het lezen ervan kan je zelfs op Google kijken.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 24 jan 2020, 20:47

Perception is reality. DeTaurus heeft gewoon gelijk. Is het eerlijk? Nee, maar wie heeft gezegt dat de wereld eerlijk is??

Bij John de Jong zie ik een lulletje rozenwater en guess what? Dat zag van Bommel ook. En dat zien geslepen types als Casal ook. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Onze TD hoeft er niet uit te zien als Hannibal van the A-team en de praatjes van een autoverkoper, maar niettemin: de perceptie is gewoon niet best. En uit alles blijkt dat de Jong dat zelf ook prima weet, wat een prima eigenschap is trouwens.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1750 times
Been thanked: 413 times

Bericht door TylerDurdn » 24 jan 2020, 23:28

Toon lust kennelijk geen shoarma

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 24 jan 2020, 23:30

Nu weet ik waarom de spelers tegen vertrek van Lothar waren, en waarom ze de tweede helft instorten.

TylerDurdn
Meervoudig international
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 1750 times
Been thanked: 413 times

Bericht door TylerDurdn » 24 jan 2020, 23:32

Dat dom geluk van Derksen ook nog eens, spelers in Engeland mogen eten wat ze willen.

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 286 times
Been thanked: 331 times

Bericht door nilssonH » 24 jan 2020, 23:51

Wat een verhaal weer. Het zal niet doorslaggevend zijn geweest in het ontslag, maar mocht het verhaal over die kapsalon waar zijn - en dat zou best kunnen - past dat in ieder geval totaal niet in een topsportklimaat. En zegt het ook veel over de desbetreffende spelers. Moet je eens aan Van Dijk of Wijnaldum vragen hoe vaak ze een kapsalon eten. Die weten niet eens (meer) hoe het er uit ziet.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 409 times
Been thanked: 742 times

Bericht door deninho32 » 24 jan 2020, 23:54

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 25 jan 2020, 01:05

Dus 1 jaar waardeloze resultaten, dat moet kunnen. Maar een broodje shoarma? Fuck that; er uit met die gast....

Dat Derksen zo'n lulkoek verhaal durft te vertellen zonder te knipperen zeg. Wow....

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 87 times
Been thanked: 194 times

Bericht door Joenepsv » 25 jan 2020, 03:33

Ach Derksen. Wie neemt hem nog serieus? Ik niet in elk geval. Probleem is echter wel dat hij behoorlijk wat invloed heeft met dat kulprogramma. Er zijn genoeg die hem klakkeloos napraten. Toen hij nog hoofdredacteur was had hij nog wel eens echt nieuws of echte interessante info. Maar nu lult hij maar wat. En als hij het over Bommel/Psv heeft is het helemaal ongeloofwaardig. Derksen heeft zijn arm tot zijn oksel bruin, zo diep port hij Bommel in zijn hol. Hij valt zelfs zijn vriendje Gerbrands af. Zou me niks verbazen als Bertje af en toe wat info lekt naar Derksen. Die twee liggen elkaar goed.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 25 jan 2020, 08:14

Dit verhaal kan natuurlijk maar van 1 persoon komen: DeTaurus.

En dat Derksen dan zegt wat maakt het uit wat ze eten, als ze maar winnen. Uh Johan, maar dat deden ze ook niet.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 25 jan 2020, 09:42

De media gaan het verhaal nu spinnen als Bergwijn en Ihattaren zijn te goed voor de rest. Los van het feit dat Bergwijn en Ihattaren zelf nog heel veel moeten leren is het een absurde bewering. In de hele geschiedenis van het voetbal heeft ieder team uitblinkers. Het probleem is veel meer dat onze uitblinkers ook het verschil niet maken in scorend vermogen, waardoor er te veel druk ligt op een al wankele verdediging. Succes met dit managen Toon.

Makaveli
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 26 times
Been thanked: 248 times

Bericht door Makaveli » 25 jan 2020, 10:06

Armada schreef:
Wat ik me alleen wel afvraag, Brands en de Jong waren toch al enkele jaren bezig met deze overgang? Dat de Jong meeliep met Brands om ervaring op te doen? Dat zal wel met de intentie zijn geweest om het over te nemen lijkt me. Zag hij er tegenop toen uiteindelijk daadwerkelijk puntje bij paaltje kwam dan?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 25 jan 2020, 10:19

Ik ben zeer tevreden met de contractverlenging van Gerbrands een paar maanden geleden. Een betere AD in Nederland krijg je niet. Desalniettemin is het aanstellen van Van Bommel en De Jong gigantisch fout uitgelopen en daar ligt de verantwoordelijkheid bij Gerbrands. Dat Van Bommel ontslagen is leek mij een onvermijdelijke zaak en naar mijn mening heeft hij meerdere kansen gehad om het tij te keren. Van Bommel heeft goede contacten met de media en ik vind het zeer opvallend dat behalve Elfrink er vrijwel verder niemand zich aan de feiten heeft gehouden en een stukje uitzoomde om te zien dat de neerwaartse trend al begin 2019 was ingezet. Ook De Jong heeft fouten gemaakt. Een TD is er doorgaans voor langere termijn dan een coach, dus die ontsla je minder snel. Dat neemt niet weg dat het aankoopbeleid en de teamsamenstelling ook zeer kritisch tegen het licht gediend te houden te worden. Daar zal komende zomer echt een boel werk verricht moeten worden. Als er vanuit de RvC kritiek op Gerbrands is dan zal dat vooral op het sportieve vlak liggen. Het project PSV 3.0 is faliekant mislukt. Het zal prettig zijn als dat onderkend wordt en er komende zomer flink bijgestuurd gaat worden. Iets wat best met de huidige mensen zou kunnen.

Voijke
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 61 times
Been thanked: 91 times

Bericht door Voijke » 25 jan 2020, 10:29

Derksen, das toch die vieze dikke papzak, die door verandering van eetpatroon >50kg afgevallen is

Op weg naar nr 25
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Bericht door Op weg naar nr 25 » 25 jan 2020, 10:34

Zou Henk Hoijtink ook een lijntje met het van Bommel kamp hebben? Wat een opendeurencolumn schrijft die zeg.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 1519 times
Been thanked: 874 times

Bericht door J.B. » 25 jan 2020, 10:35

DeTaurus schreef:
24 jan 2020, 20:24
Nagenoeg alle traditionele topclubs zijn gebouwd op oud-spelers, dat onderdeel is van hun identiteit.

Je kan wel gaan schuiven met passanten als Dick Advocaat en weet ik veel wie nog meer, maar daar ga je nooit echt mee boven jezelf uitsteken.
Het voordeel van clubmensen is dat ze de waarden van de club kennen, minder de neiging hebben om de club te zien als springplank en vaak ook een berg ervaring meedragen die anders lastiger haalbaar is.

Zo gek is dat niet. Real en Barca hebben recent ook beiden iemand zo in het diepe gegooid. Diegenen staan nu bekend als beste trainers ter wereld.

Met zo’n broodtrainer kan je nooit aan iets bouwen.
Het is nogal een verschil als je met onbeperkte middelen een team kan samenstellen of als je dat bij PSV moet doen. Een Barca of Real kijken niet op 20 miljoen meer voor een speler ergens.
Triplets, it`s all about Triplets..

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 25 jan 2020, 10:40

Armada schreef:
Dit ontken ik dan ook helemaal niet en ik zie niet in wat dit met mijn argumenten te maken heeft.
Kun je dit uitleggen?
Menno1 schreef:
24 jan 2020, 20:47
Bij John de Jong zie ik een lulletje rozenwater en guess what? Dat zag van Bommel ook. En dat zien geslepen types als Casal ook. Om maar wat voorbeelden te noemen.
Tsja, de beste managers die ik ken zien eruit als een 'lulletje rozenwater'.
De slechtste managers die ik ken zijn de natuurlijke leiders die eruit zien als de 'real deal'.

En nu?
Om maar wat voorbeelden te noemen.

Afgaan op uiterlijk en mate van expressiviteit is het domste wat er is.
Het gaat om inhoud.

ruuddevil
Vedette

Bericht door ruuddevil » 25 jan 2020, 11:06

Op weg naar nr 25 schreef:
25 jan 2020, 10:34
Zou Henk Hoijtink ook een lijntje met het van Bommel kamp hebben? Wat een opendeurencolumn schrijft die zeg.
Zo te lezen niet, want hij noemt de aanstelling van Van Bommel een fout. En die van Faber ook, vooral met dat laatste ben ik het roerend eens. Ezel, steen, twee keer.

Mouth of the south
International
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 26 times
Been thanked: 125 times

Bericht door Mouth of the south » 25 jan 2020, 11:22

Het lekken van allerlei zogenaamde gebeurtenissen bij PSV komt overduidelijk uit het kamp van Bommel/v. Marwijk. Bij ontslag (en de bijbehorende afkoopsom) is het gebruikelijk dat partijen zich verplichten zich niet over hun ex-werkgever/werknemer uit te laten. Bommel kent deze code blijkbaar niet en is druk bezig zijn straatje schoon te vegen. Niet direct maar via stromannen als Derksen en v. Marwijk.

Toon kiest er voorlopig voor te zwijgen. Of dat verstandig is betwijfel ik.

Plaats reactie