Donyell Malen

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Donyell Malen

Bericht door Heruone » 01 sep 2017, 17:35

Vers overgekomen van Arsenal. Stond bekend als een groot talent en is opgepikt vanuit de jeugdopleiding van Ajax. PSV haalt hem nu naar Nederland vanuit Londen. In eerste instantie zal hij zich in JPSV gaan bevinden, al heeft hij bij Arsenal al regelmatig met het 1e meegetraind begreep ik. Volgens mij zelfs de (complete) voorbereiding met Arsenal 1 meegedraaid. De verwachtingen zijn dus hoog gespannen.

http://www.hitc.com/en-gb/2017/09/01/wo ... -malen-is/

http://www.elfvoetbal.nl/binnenlands%20 ... nt-van-PSV

http://www.flashscore.com/player/malen- ... /KOdKXsao/

https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... t-zich-aan

Meningen?
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 01 sep 2017, 18:15

Geen echte mening, wel wat vragen: Deze jongen kan volgens mij overal wel in de aanval spelen en als aanvallende middenvelder, maar wat is zijn beste positie?

Ook: PSV barst van de aanvallende talenten: Piroe, Lammers, Mauro, Gudmundsson, Gako, Sidibe. Was de komst van deze jongen noodzakelijk of is het een geste naar Riola?

En tenslotte: als dit echt zo'n wereldtalent is, waarom geen 5 jaar contract zoals Mauro o.a.?

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 02 sep 2017, 18:54

Euhmm, die laatste vraag weet ik niet. Zomaar een gok: een langer contract kost meer geld? Geen idee of het zo werkt overigens.

Verder, PSV bulkt inderdaad van het aanvallend talent. Maar je moet ook niet vergeten dat er in principe 3 posities voorin zijn, waar je ongeveer 5 a 6 spelers voor wilt hebben. Sidibe, Gakpo, Piroe en Aboukhlal lijken zich nog te focussen op O19 / enkeling minuten bij jong, Mauro en Gudmundsson samen met Malen nu bij JPSV en Lammers bij PSV 1. Die hordes zijn, ondanks dat je een zeer groot talent bent, niet 1-2-3 genomen. Daarnaast vind ik persoonlijk ook Gudmundsson vrij overschat.

Wel zal er uiteraard ruimte moeten komen voor deze jongens. Idealiter gaat in de winter eigenlijk een spits weg. Daarmee kunnen spelers een elftal opschuiven (Malen meer bij 1, bijv. Piroe meer bij JPSV) en het creëert bovendien ook nog eens budget voor aankopen of eventueel reserves voor de toekomst.

En geste richting Raiola is het iig niet, aangezien Raiola niet de spelers onder zich heeft in de markt waar PSV zich voornamelijk op lijkt te focussen: Latino land.

Daarnaast nog een goed filmpje gevonden van Donyell. Arsenal fans waren lyrisch over hem.

https://www.youtube.com/watch?v=iO65u6TW0Po

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 279 times

Bericht door koetje » 02 sep 2017, 19:10

Als je een groot talent kan halen pak je die gewoon. Jeugdvoetbal is een afvalrace. Van de 10 grote talenten halen er hooguit 3 PSV 1.

Blessures, mentaliteit, geen kansen omdat op jou positie een international staat, een trainer die het niet in je ziet zitten, fysiek niet kunnen aanhaken, geen ontwikkeling doormaken, heimwee enzovoort. Allemaal factoren waardoor jonge spelers het niet redden. Zaak is het dan ook voor een club om niet slechts een paar grote talenten te hebben maar een groter reservoir.

De fansites van Arsenal begrijpen overigens niet waarom deze transfer heeft plaats gevonden. Had een wat mindere periode in 023 maar herpakte zich aan het einde van het seizoen weer.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Awards:

Bericht door Trixm » 06 sep 2017, 12:13

Zijn er mensen die hier al een onderbouwende mening over hebben. Stond toentertijd bekent als een enorm talent bij ajax. Jammer dat dat netwerk niet meer beschikbaar is, anders kon je tussen het azijn door uitvogelen wat zijn echte potentie is.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 66 times
Been thanked: 863 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 sep 2017, 20:43

Als deze jongen op termijn ons één euro meer oplevert dan Ajax aan Bazoer heeft verdiend, dan trek ik een paar extra pilsjes open.

Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 814 times
Been thanked: 612 times

Bericht door Sensation » 07 sep 2017, 23:43

Wordt door Arsenal fans gezien als enorm talent, waarvan ze niet begrijpen dat hij weg is. Van wat ik lees was hij als 18-jarige al een van de sterspelers van het u23 team. Toen hij van ajax naar Arsenal ging werd t al gezien als een grote transfer, die heel goed te boek stond bij zowel scouts als jeugdtrainers bij Arsenal. En wat dat betreft hecht ik daar bij Arsenal veel waarde aan, geen club die lukraak alle jeugdspelers overal vandaan haalt en echt een hele goede opleiding heeft.
#SzoboszlaiForBallonD'Or

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 15 sep 2017, 23:13

Iemand enig idee hoe hij speelde? En Mauro, Duarte en Obispo eveneens?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times
Been thanked: 491 times

Bericht door Massimo » 21 sep 2017, 19:43

Erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik ken hem nog niet zo goed, maar stond bij Ajax wel bekend als een groot talent. Het wordt wel tijd dat de komende jaren een paar aanvallers gaan doorbreken en doorgroeien tot goede basisspelers. Zowel Jong PSV als in de A1 lopen een paar goede spelers en dan zitten Lammers en Gudmundssen al bij de eerste selectie die nog moeten doorbreken. Ze gaan het niet allemaal halen, maar een paar samen met een paar goede aankopen de komende jaren zou leuk zijn. Komende zomer, of eentje in de winter al, nemen van De Jong en Locadia en vanuit daar een mooie aanval gaan samenstellen.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 30 okt 2017, 16:24

Na een vurig begin is het een beetje afgekoeld bij deze jongen, heeft volgens mij nog een aardige duit gekost, of heb ik het mis?

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 02 nov 2017, 20:35

Trixm schreef:Na een vurig begin is het een beetje afgekoeld bij deze jongen, heeft volgens mij nog een aardige duit gekost, of heb ik het mis?
Geen idee hoeveel hij heeft gekost, maar in Engeland ging destijds het bedrag van 1,5 miljoen pond rond. Wel vind ik het een talent. Heeft een goede balaanname, kan de bal bij zich houden, kan kort wegdraaien, heeft een individuele actie, heeft behoorlijk overzicht, je kan er een combinatie mee opzetten en hij is redelijk snel. Wel mis ik wat scorende vermogen, alhoewel hij best zijn goaltje mee kan pakken.

Ik begrijp de keuze van PSV wel en ik sluit zeker niet uit dat hij op den duur de stap naar het eerste team gaat zetten. En dit seizoen zal ongetwijfeld met vallen en opstaan zijn bij Jong PSV.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 756 times
Been thanked: 2311 times

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2017, 08:10

Hij kostte 1,5 miljoen inderdaad. Ik denk dat hij het wel kan gaan redden bij PSV. Hij zat niet voor niets geregeld bij de Arsenal-selectie en het lijkt een bewuste keuze van hem om naar PSV te gaan.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 03 nov 2017, 10:42

1,5 miljoen pond is nog een fikse investering voor deze jeugdspelers. Ben benieuwd. Vind het wel een verfrissende speler die op snelheid spelers voorbij gaat met een goede techniek.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2017, 12:13

Malen is het predikaat van jeugdspeler al voorbij denk ik.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 03 nov 2017, 13:25

ShovingNE2 schreef:Malen is het predikaat van jeugdspeler al voorbij denk ik.
Welk predicaat moet hij dan krijgen?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 03 nov 2017, 14:49

Jeugdspeler is in mijn ogen O19 en lager. Zodra je in Jong PSV komt zit je tussen jeugdspeler en eerste elftalspeler in wat mij betreft. Geen idee hoe het te noemen, maar voor mijn gevoel zit er een stap tussen.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 03 nov 2017, 15:08

Belofte ? :D

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 19 nov 2017, 17:09

Heeft een goede interlandperiode achter de rug met O19. Nu tijd om stappen te maken in de JL. Zeker een speler met potentie.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Heruone » 01 dec 2017, 15:40

Bij interlandperiode O19 dacht ik 2 goals (?) en nu bij JPSV 5 in de laatste 3 wedstrijden. Hij komt nu eindelijk los. Ben benieuwd.

Jwoeloe
Site Admin
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

Bericht door Jwoeloe » 04 dec 2017, 20:38

Heeft zijn draai zeker gevonden. Ook vandaag weer: 2-0 voor tegen Fortuna. Goal en een assist op zijn naam.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 13 dec 2017, 11:11

Lijkt toch wel snel stappen te maken. In mijn ogen is hij wat verder dan Mauro, maar dat kan aan mij liggen.

Sowieso een speler met snelheid, functionele techniek en doelgerichtheid. Daar moet je als fan van houden.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 13 dec 2017, 12:25

Verstandige teksten ook:
,,Hoeveel wedstrijden heb ik voor PSV gespeeld?", counterde Malen ( 18 ) gisteren naar de verslaggever die hem vroeg wanneer hij te zien is bij trainingen of wedstrijden PSV 1. Twaalf stuks, vijf goals. Allemaal gevallen in de laatste vier wedstrijden. ,,Kom zeg, ik ben er net. Natuurlijk wil ik het graag, maar dat is aan de trainer. Het gaat nu goed bij Jong PSV en de manier van spelen bevalt me goed. Alleen hadden we vanavond wel moeten winnen."

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 623 times
Been thanked: 944 times

Bericht door Menno1 » 13 dec 2017, 15:34

Trixm schreef:Lijkt toch wel snel stappen te maken. In mijn ogen is hij wat verder dan Mauro, maar dat kan aan mij liggen.

Sowieso een speler met snelheid, functionele techniek en doelgerichtheid. Daar moet je als fan van houden.
Hij is vooral fysiek verder. Ik vind beiden hele leuke spelers. Sterker nog, de komende jaren hoeven we geen aanvallers meer te halen, potentie zat met straks Romero, Locadia, Lozano, Mauro, Gudmundsson, Malen, Lammers, Piroe , Bergwijn en Sidibe.

Malen doet mij ergens een beetje aan Lens denken: veel zwerven, fysiek in orde en kortste weg naar de goal toe. Niet altijd even gepolijst, maar wel altijd dreigend.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Massimo » 13 dec 2017, 16:01

Menno1 schreef:
Trixm schreef:Lijkt toch wel snel stappen te maken. In mijn ogen is hij wat verder dan Mauro, maar dat kan aan mij liggen.

Hij is vooral fysiek verder. Ik vind beiden hele leuke spelers. Sterker nog, de komende jaren hoeven we geen aanvallers meer te halen, potentie zat met straks Romero, Locadia, Lozano, Mauro, Gudmundsson, Malen, Lammers, Piroe , Bergwijn en Sidibe.

Malen doet mij ergens een beetje aan Lens denken: veel zwerven, fysiek in orde en kortste weg naar de goal toe. Niet altijd even gepolijst, maar wel altijd dreigend.
Eens dat er genoeg aanvallend talent is bij PSV en nu is het zaak dat ze die laatste stap ook daadwerkelijk gaan maken. Kijk eens hoeveel moeite Bergwijn alleen al heeft.

Locadia verwacht ik dat hij komende zomer gaat vertrekken. Maar met bovengenoemde namen ben ik geneigd te zeggen dat na het aantrekken van Romero geen aanvaller meer gehaald hoeft te worden als er van bovenstaande niemand meer vertrekt. Steek je geld maar in de andere linies en probeer wat ervaring met kwaliteit binnen het team te halen. Daar heeft deze selectie wel behoefte aan. Helemaal als Zoet, Arias en Van Ginkel vertrekken.

Wat betreft Malen zie ik genoeg potentiële eigenschappen om uiteindelijk aan te haken bij het eerste.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 488 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 15 dec 2017, 21:56

Malen in oranje!

Of ja, in ieder geval eens bij de selectie gooien.

Plaats reactie