Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

De klimaatverandering

Discussieer hier met PSV-supporters over actuele en/of maatschappelijke zaken.
ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 162 times
Been thanked: 930 times

De klimaatverandering

Bericht door ShovingNE2 » 14 feb 2020, 17:21

Prio 1 om op te lossen. Want de electrische auto is nog niet eens heel populair en nu al problemen.

Ik heb trouwens een auto gevonden die wij willen leasen... De Volvo XC40. Komt dit jaar op de markt.

https://www.ad.nl/auto/vermogen-elektri ... ~a1878199/

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 719 times
Been thanked: 531 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 14 feb 2020, 18:13

ShovingNE2 schreef:
14 feb 2020, 17:21
Ik heb trouwens een auto gevonden die wij willen leasen... De Volvo XC40. Komt dit jaar op de markt.
Pfffft vette bak man! Nieuwste model neem je dus, is dat de plug in hybrid?

Ben zelf audirijder maar eerlijk gezegd gaat de sympathie de laatste jaren steeds meer richting Volvo... die bescheiden no-nonsense klasse hou ik wel van.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 750 times
Been thanked: 648 times

Bericht door J.B. » 14 feb 2020, 23:08

ShovingNE2 schreef:
14 feb 2020, 16:42
J.B. schreef:
14 feb 2020, 15:07
Geeft niks, jij bent vatbaar voor de propaganda van de FvD.
Zo sla je iedere discussie natuurlijk helemaal dood.

Groenlinks en D66 is geen propaganda? Natuurlijk wel. En jij bent er vatbaar door.

//end thread.
Het verhaal dat de fvd in dat filmpje in beeld brengt is niet helemaal zoals het gegaan is zullen we maar zeggen. Ik vind het best dat ze de online media gebruiken, maar wel met het nodige klip en plakwerk. @Brael verondersteld dat de fvd tegen is gewerkt door de kamer. Dat is niet zo. De kamer zag terecht geen gegronde reden om aan het verzoek van Baudet te voldoen en geven daar ook gegronde redenen voor. Gewoon een democratisch proces. Je kan namelijk zelf onderzoeken laten doen als fractie of partij. Dat doen andere partijen ook. En die gebruiken gewoon hun eigen geld daarvoor. De sp heeft talloze onderzoeken gedaan mbt zorg en marktwerking. Nooit een cent staatsvergoeding van gehad, gebruik gewoon je eigen middelen. Fvd heeft geld zat.
Circle of fifths

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 15 feb 2020, 09:08

Recent wilde links Baudet te kakken zetten (hoezo? kan hij prima zelf) door een filmpje van hem te laten zien in de tweede kamer waarin hij aan het stotteren was. Ook daarin was geknipt om het nog erger te doen lijken. Knip en plakken: ze doen het allemaal.

Ik vind onze tweede kamer niet zo heel democratisch meer hoor. Dat is sinds Rutte wel afgelopen. De regering weigert heel vaak antwoorden te geven, sturen zaken veel te laat naar de kamer en worden er keer op keer op aangesproken dat de TK haar controlerende taak niet kan uitoefenen. Dat komt omdat er tegenwoordig coalitie discipline is. Maar dan echt in alles.

De tweede kamer is een papieren tijger. De regering beslist hoe er in de TK wordt gestemd. En dan kan je zeggen: zo werkt het in een coalitie. Nee: zo werkte het voor Rutte nooit. Daar was nog sprake van dualisme.

Arib heeft gelijk. Het is alleen niet voor het eerst dat zij dit aankaart. En het gaat niet veranderen onder Rutte: die heeft de tweede kamer totaal buitenspel gezet.

https://www.nu.nl/politiek/6027635/arib ... dbaar.html

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 feb 2020, 12:19

Dat is m.i. idd het grote democratische probleem waar we mee zitten: een meerderheidsregering + regeerakkoord en de Tweede Kamer staat compleet buitenspel. Vandaar ook dat debatten grotendeels slechts nog voor de camera gevoerd worden, verschil qua beleid gaat het toch niet maken... er wordt dus een hoop zinloos theater gemaakt. Het akkoord is allang gesloten, ergens in een achterkamertje, via handjeklap zijn de beleidspunten uitgewisseld zodat daar veel spul tussen zit waar onder het electoraat nooit een meerderheid voor te vinden is, iedere discussie is zinloos en leden van het kabinet kunnen flikken wat ze willen omdat de Kamer ze toch niet serieus ter verantwoording kan roepen (want de hele coalitie stemt tegen) - en dus doen ze dat ook; rücksichtloze agenda's waarbij alles geoorloofd lijkt om een politieke doelstelling te forceren, over burgers, wetten en democratische principes heen walsend, de arrogantie van de macht ten top.

Partijdiscipline (en daarbij het bestempelen van afwijkend stemgedrag tot dissident) is ongrondwettelijk. Kan wel zijn dat het zogenaamd het land beter bestuurbaar maakt, dat zou ik ook zeggen als ik de macht zo naar me toe zou trekken. Het holt de democratie uit.

Dit is m.i. meteen ook de reden dat er tegenwoordig zoveel rechtszaken gevoerd worden om overheidsbeleid af te dwingen: dat is slechts mogelijk (én noodzakelijk) doordat die overheid zo lomp handelt, gecorrumpeert door het surplus aan macht wat dat regeerakkoord ze geeft.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 15 feb 2020, 13:20

ShovingNE2 schreef:
15 feb 2020, 09:08
Recent wilde links Baudet te kakken zetten (hoezo? kan hij prima zelf) door een filmpje van hem te laten zien in de tweede kamer waarin hij aan het stotteren was. Ook daarin was geknipt om het nog erger te doen lijken. Knip en plakken: ze doen het allemaal.

Ik vind onze tweede kamer niet zo heel democratisch meer hoor. Dat is sinds Rutte wel afgelopen. De regering weigert heel vaak antwoorden te geven, sturen zaken veel te laat naar de kamer en worden er keer op keer op aangesproken dat de TK haar controlerende taak niet kan uitoefenen. Dat komt omdat er tegenwoordig coalitie discipline is. Maar dan echt in alles.

De tweede kamer is een papieren tijger. De regering beslist hoe er in de TK wordt gestemd. En dan kan je zeggen: zo werkt het in een coalitie. Nee: zo werkte het voor Rutte nooit. Daar was nog sprake van dualisme.

Arib heeft gelijk. Het is alleen niet voor het eerst dat zij dit aankaart. En het gaat niet veranderen onder Rutte: die heeft de tweede kamer totaal buitenspel gezet.

https://www.nu.nl/politiek/6027635/arib ... dbaar.html
Ik krijg juist de indruk dat door het versplinterde politieke landschap e.e.a. juist democratischer is geworden. Er moeten nu constant meerderheden worden gezocht. De kleine partijen kunnen nu juist punten binnenhalen als ruilmiddel om voor een bepaalde wet te stemmen. De tijd dat coalities werden dichtgetimmerd is juist voorbij.

Kijk naar de PvDD of 50+, die krijgen vanuit de oppositie juist meer voor elkaar dan vroeger het geval was.
Circle of fifths

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 335 times
Been thanked: 145 times

Bericht door milansandro » 15 feb 2020, 15:29

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 feb 2020, 16:02

Yup, als er nou maar wat mee gedaan wordt he...

milansandro
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 335 times
Been thanked: 145 times

Bericht door milansandro » 15 feb 2020, 16:19

Vooral dit stukje:
"Van de Sanden was op een voorlichtingsavond in Tilburg, over zo’n gasvrije wijk. Hij zei tegen de ambtenaar: laten we een pauze nemen van tien jaar. Tegen die tijd zijn we in technologisch opzicht zoveel verder, dan hebben we die warmtepompen en windmolens vermoedelijk helemaal niet meer nodig"

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 15 feb 2020, 16:26

Met zo'n wollige prognose valt niet echt te werken, zou ik denken... zodra je deze meer status geeft dan zomaar de uitspraak van deze individuele professor zul je zien dat er duizend andere meningen tegenover gesteld worden.

Met die berekeningen moet je wel wat kunnen: na laten rekenen en als blijkt dat je beter anders kunt werken, dat proberen te doen.

Daarom dus moet het proces m.i. vooral flexibel zijn... het moet mogelijk zijn tussentijds wijzigingen aan te brengen. Dat kan niet altijd natuurlijk o.a. i.v.m. investeringen, maar wel zoveel mogelijk.

Brael
Meervoudig international
Has thanked: 61 times
Been thanked: 132 times

Bericht door Brael » 17 feb 2020, 09:10

https://www.ad.nl/auto/europese-tesla-f ... ~a9cc93e7/

Allemaal aan de Tesla's, supergoed voor ons milieu!

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 feb 2020, 15:06

Maar duizenden bomen kappen om te verstoken in een biomassa centrale is geen probleem.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 feb 2020, 15:37

ShovingNE2 schreef:
17 feb 2020, 15:06
Maar duizenden bomen kappen om te verstoken in een biomassa centrale is geen probleem.
Waarom zo smalend / cynisch / aanmatigend? Is volgens mij zat protest tegen:
https://www.google.com/search?q=protest ... e&ie=UTF-8

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 feb 2020, 17:38

Het gebeurt wel en blijft gebeuren. Met duizenden tegelijk.

Maar de biomassa centrales moet en zal lukken. Al moeten we er een miljoen bomen voor kappen en 20 miljard subsidie er tegenaan gooien. Het is van de meest schandalige projecten van de afgelopen jaren in Nederland.

Men zal nooit overwegen: 'laten we stoppen, want het is een onzalig plan', nee: 'hoe spinnen we het zo dat er geen gezichtsverlies is voor de bedenkers'.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 feb 2020, 19:29

Terechte klacht, maar wat heeft dat te maken heeft met een bericht over Duitse bomenkap?

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 feb 2020, 20:05

Beiden zijn geïnitieerd door de Illuminatie.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 feb 2020, 20:16

Dat sowieso.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 17 feb 2020, 20:29

Gevalletje put your money where your mouth is... Jeff doet het... al heb ik hele enge dingen over amazone en dit figuur gelezen, of laat mijn geheugen mij in de steek.

https://www.nu.nl/economie/6031517/jeff ... ollar.html

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 17 feb 2020, 22:37

Of beter juist een gevalletje put your money where your mouth isn't ;)

Je zou kunnen stellen dat het een manier is om ervoor te zorgen dat Amazon mooi op dezelfde voet door kan gaan. Anderzijds, 10 miljard is een hoop poen. Geen idee hoe dit gewogen moet worden... maar ik denk iig niet dat ik Amazon hierdoor opeens sympathieker vind.

Edit: Amazon maakte in 2019 een winst van zo'n 114 miljard dollar - een winst die flink verlaagd is doordat ze een heleboel aankopen gedaan hebben. Gemiddeld hebben ze 35% winstgroei per jaar. 10 miljard is in Amazon termen dus een schijntje.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 18 feb 2020, 06:42

Precies: goede pers kopen. Aan de andere kant: ik zou willen dat vergelijkbare berdrijven vergelijkbare schijntjes op tafel zouden leggen. Zou je best zomaar 1000 miljard kunnen ophalen.

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 18 feb 2020, 17:29

Als dit klopt (let op: voorbehoud, maar de foto lijkt wel eea te bewijzen), dan geeft het maar weer aan dat de huidige klimaatlobby steeds meer weg begint te krijgen van een religie. Sekte zo je wilt.

Dit.
Is.
Eng.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 18 feb 2020, 22:23

Kom op Shoving, zoiets plaats je toch met een knipoog. Tuurlijk is dit niet eng, dit is gewoon grappig bedoeld..

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 19 feb 2020, 09:07

Ik vind het eng als op een voorlichtingsavond van de gemeente over het gasverbod daarna gezongen wordt. Daar is weinig grappigs aan.

Voorlichting zou gewoon neutraal moeten zijn en door feiten onderbouwd. Niet eng liedjes zingen. Dat doe je maar in een kerk. Klimaatkerk of zo.

ziege maar ook zagge
Legende

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 19 feb 2020, 10:37

Neutraal, alsof hier sprake is van een welles-nietes discusssie waar die gemeente geen standpunt in zou moeten nemen ofzo? Onzin man, de gemeente heeft een commitment en probeert mensen mee te krijgen, niks neutraal. Dat liedje is verder gewoon een luchtige afsluiting van zo'n programma, ik zou proberen gewoon een beetje normaal te blijven denken in plaats van te geloven dat ze hier mensen op een Rasta Rostelli manier proberen te hypnotiseren... heb je je aluminium hoedje al op? ;)

Dat praten in karikaturen begint ook echt een beetje oud te worden... Klimaatkerk, wie zijn dat dan? Degenen die beweren dat het mis gaat en dat wij verantwoordelijk zijn / er iets aan kunnen doen? Degenen die Parijs ondertekend hebben? Alle mensen in die landen die meewerken aan de transitie? De brave ambtenaren van deze gemeente die proberen lokaal mensen te enthousiasmeren voor beleid wat zich richt op een betere toekomst voor ons allemaal?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 19 feb 2020, 11:06

ShovingNE2 schreef:
19 feb 2020, 09:07
Ik vind het eng als op een voorlichtingsavond van de gemeente over het gasverbod daarna gezongen wordt. Daar is weinig grappigs aan.

Voorlichting zou gewoon neutraal moeten zijn en door feiten onderbouwd. Niet eng liedjes zingen. Dat doe je maar in een kerk. Klimaatkerk of zo.
Ah joh. Mensen mogen gewoon een mening hebben. Of je het nou leuk vindt of niet. We leven niet in Riktopia zeg maar.
Circle of fifths

Plaats reactie