FC Utrecht

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Jwoeloe
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 67 times
Been thanked: 348 times

FC Utrecht

Bericht door Jwoeloe » 10 sep 2017, 16:59

Was wederom genieten vandaag om te zien hoe ze speelden. Achterin potdicht, geven geen kansen weg. Aanvallend heel vrij, creatief en dus ook heel attractief om naar te kijken. Heb liever dat Ten Hag vandaag het stokje van Cocu overneemt dan morgen. Mag toch hopen dat het uiterlijk komende zomer gebeurt. En dat is dan al één zomer te laat.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 170 times
Been thanked: 279 times

Bericht door koetje » 10 sep 2017, 17:05

Jwoeloe schreef:Was wederom genieten vandaag om te zien hoe ze speelden. Achterin potdicht, geven geen kansen weg. Aanvallend heel vrij, creatief en dus ook heel attractief om naar te kijken. Heb liever dat Ten Hag vandaag het stokje van Cocu overneemt dan morgen. Mag toch hopen dat het uiterlijk komende zomer gebeurt. En dat is dan al één zomer te laat.
Ja tegen Roda.... Wonnen wij ook simpel van.

Jwoeloe
Site Admin

Bericht door Jwoeloe » 10 sep 2017, 17:10

koetje schreef:
Jwoeloe schreef:Was wederom genieten vandaag om te zien hoe ze speelden. Achterin potdicht, geven geen kansen weg. Aanvallend heel vrij, creatief en dus ook heel attractief om naar te kijken. Heb liever dat Ten Hag vandaag het stokje van Cocu overneemt dan morgen. Mag toch hopen dat het uiterlijk komende zomer gebeurt. En dat is dan al één zomer te laat.
Wees niet bang, het oordeel is niet op basis van 1 wedstrijd. Afgelopen jaren al mooi voetbal en dat gaat dit seizoen verder. Ook de wedstrijden tegen Zenit (vooral thuis) zie je dat die ploeg gewoon erg goed staat. Ik snap niet dat dat bij ons niet kan, want qua spelerskwaliteit zitten wij beter dan een Utrecht als je het mij vraagt (al is dat verschil misschien zelfs wel kleiner dan we hopen). Maar denk dat veel van het goede spel te danken is aan Ten Hag.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 10 sep 2017, 17:26

Jwoeloe schreef:
koetje schreef:
Wees niet bang, het oordeel is niet op basis van 1 wedstrijd. Afgelopen jaren al mooi voetbal en dat gaat dit seizoen verder. Ook de wedstrijden tegen Zenit (vooral thuis) zie je dat die ploeg gewoon erg goed staat. Ik snap niet dat dat bij ons niet kan, want qua spelerskwaliteit zitten wij beter dan een Utrecht als je het mij vraagt (al is dat verschil misschien zelfs wel kleiner dan we hopen). Maar denk dat veel van het goede spel te danken is aan Ten Hag.
Zeker, al heeft Utrecht ook wel gewoon goede spelers rondlopen. En ook zeker in de breedte. Maar lees onderstaand stukje even door. Aanrader.

https://deanalyserendetrainer.wordpress ... 2016-2017/

Hierin zie je goed de speelstijl van Utrecht. Met name snel en direct spelen indien het zelf moet opbouwen en verder fanatieke pressing. Niet 5 minuten rondtikken, maar juist binnen 5 a 6 passes voor de keeper staan. De 4-4-2 in een ruit is hiervoor ideaal aangezien je een mannetje meer hebt in het centrum. Daarentegen mis je ook weer mensen op de vleugel. Utrecht gaat niet voor niets geen 5 minuten rondtikken, aangezien dat zelfmoord zou zijn. Nogmaals, snel spelen is het devies.

En het andere aspect wat Utrecht heel goed doet is pressing. Het lijkt een beetje op Liverpool, enkel in een 4-4-2 variant. Ruimte ligt aan de vleugels, aangezien er geen flankspelers zijn. Vervolgens dan het veld kantelen, gebruik maken van je mannetje meer op het middenveld met drukzetten, de bal terugveroveren en dan snel counteren.

Uiteraard liggen hier ook de kansen voor PSV. PSV moet zichzelf gewoon compact opstellen en zorgen dat de ruimtes klein blijven. In een 4-4-2 naar voren proberen te voetballen is gewoon lastig. Zeker als alles compact staat. Dan kan je de tegenstander nauwelijks pijn doen. Het doel is namelijk juist die ruimte te vinden, aangezien je een mannetje meer hebt.

En verder is Utrecht uiteraard heel kwetsbaar als PSV er wel uit kan komen. Met Arias en met name Paal heb je toch twee goede voetballende backs die vooruit kunnen denken. Paal heeft inzicht en kan naar voren voetballen. Indien er dan een aanspeelpunt is zodat er een korte combinatie kan komen, waarnaar het spel snel verlegd wordt, ontstaan er vrij grote gaten.

Maar goed, dit is uiteraard allemaal theoretisch gelul. Geen woorden, maar daden zoals ze soms zo mooi zeggen in Rotterdam.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times
Been thanked: 491 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 03 jan 2018, 18:36

Ik ben wel benieuwd hoe JP de Jong het daar gaat doen. Toch een echt clubicoon, die bij Eindhoven ervaring heeft opgedaan en erna weer terug is gekeerd en met geduld gewacht heeft op deze kans. Ook het bijstellen van de verdere staf is een teken van beleid aldaar. Het wordt echter wel verrekte lastig als Ayoub en Labyad weg zouden gaan...

Ykhim
Vedette
Has thanked: 1011 times
Been thanked: 1131 times

Bericht door Ykhim » 01 sep 2018, 00:44

''I'm back, Baheback'' :lol:
#WelkomThuisGini

nilssonH
Site Admin
Clubvoorkeur:
Has thanked: 372 times
Been thanked: 381 times

Bericht door nilssonH » 04 sep 2018, 12:26

Jean-Paul de Jong en FC Utrecht dus uit elkaar. Zonde hoe het daar is gelopen, en dit lijkt ook vooral vanuit de spelersgroep te komen. Ik had het wel zien aankomen, maar misschien is dit toch wel wat te snel. Ben benieuwd wie de opvolger gaat worden. Ik lees al namen als Streppel en Pastoor, maar daar zou ik zelf niet zo tevreden mee zijn eigenlijk...

Tijn
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 5 times
Been thanked: 37 times

Bericht door Tijn » 04 sep 2018, 12:48

Toch doen ze het niet zo goed met de selectie die ze hebben, dus heel verrassend is het in dat opzicht niet. Wel wat ongelukkige timing, aangezien je net de hele voorbereiding hebt gehad. Wel mooi dat wij ze al gehad hebben en ze straks met een betere trainer nog 2x tegen Ajax mogen.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times

Bericht door Massimo » 04 sep 2018, 12:58

Het komt niet uit de lucht vallen. Ik begrijp wel dat ze het toch geprobeerd hebben in een andere setting begin van dit seizoen. Evenals dat ik begrijp dat De Jong nu ontslagen is. Het bleef gekunsteld en gestuntel. Het idee kan best werken, maar het moet geloofwaardig zijn. Dat is deze constructie vanaf het begin niet geweest en zowel van de binnenkant als de buitenkant sijpelde er berichten door dat De Jong niet meer echt serieus genomen werd hoe hard FC Utrecht ook probeerde het anders te doen laten voorkomen naar buiten toe. De constructie Van Bommel - Van Marwijk is ook niet alledaags, maar heeft al een veel natuurlijker karakter waardoor dit de autoriteit van Van Bommel niet schaadt. Als de constructie van de afgelopen tijd bij FC Utrecht ook op een natuurlijke wijze tot stand was gekomen en ook zo werkte, dan zou het prima gegaan kunnen zijn. Nu was het vanaf de start al geforceerd.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2113 times
Been thanked: 793 times

Bericht door Ren Höek » 04 sep 2018, 13:46

Massimo schreef:Nu was het vanaf de start al geforceerd.
Mee eens.
Het was vragen om problemen, die ze dan ook hebben gekregen.

Ik ben benieuwd wie de opvolger wordt.

Jwoeloe
Site Admin

Bericht door Jwoeloe » 04 sep 2018, 15:11

Bosz zie ik ook genoemd worden. Lijkt me dat die stiekem wel op wat hogers mikt dan Utrecht. Maar zou voor Ruud Brood een mooie club zijn. Zou ik leuk voor hem vinden. Ook één van de genoemde namen.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 488 times
Been thanked: 297 times

Bericht door Grasmat » 04 sep 2018, 15:32

Zidane heeft ook nog steeds geen club. van Seumeren heeft de centjes er ongetwijfeld voor :)

Toch lijkt me Ruud Brood en zelfs de grote Bosz iets realistischer. Iedereen hier gunt Brood wel een mooie club lijkt me.

Thijs85
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 278 times

Awards:

Bericht door Thijs85 » 04 sep 2018, 16:51

Niks voor Dickie?

Ailon
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Sjaak Swart Dementinos
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Bericht door Ailon » 04 sep 2018, 18:14

Het ontslag van Jean Paul de Jong is in feite een trieste geschiedenis.

Het hele zaakje is vooropgezet door assistent Dijkhuizen met hulp van de andere assistent Kruys.
De oncollegialiteit is des te groter want
beiden zijn op voorspraak van de Jong bij Utrecht binnen gekomen.
Overigens staat Dijkhuizen onder zijn bvo collega´s bekend als een uiterst onbetrouwbaar persoon. Ook als coach van de Utrechtse amateurclubs de Meern en Montfoort werd hij al overal buiten gekeken.
Nada mesmo em cidade proletária

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 135 times

Bericht door Massimo » 04 sep 2018, 19:38

Ailon schreef:Het ontslag van Jean Paul de Jong is in feite een trieste geschiedenis.

Het hele zaakje is vooropgezet door assistent Dijkhuizen met hulp van de andere assistent Kruys.
De oncollegialiteit is des te groter want
beiden zijn op voorspraak van de Jong bij Utrecht binnen gekomen.
Overigens staat Dijkhuizen onder zijn bvo collega´s bekend als een uiterst onbetrouwbaar persoon. Ook als coach van de Utrechtse amateurclubs de Meern en Montfoort werd hij al overal buiten gekeken.
FC Utrecht is op dit moment toch sowieso een aardig inteeltkliekje waar meerdere personen functies hebben gekregen op basis van vriendjespolitiek en niet op basis van meritocratie?

Ailon
Nationale topspeler

Bericht door Ailon » 04 sep 2018, 20:10

Massimo schreef: FC Utrecht is op dit moment toch sowieso een aardig inteeltkliekje waar meerdere personen functies hebben gekregen op basis van vriendjespolitiek en niet op basis van meritocratie?
Klopt helemaal.
Van Seumeren heeft het natuurlijk voor het zeggen bij Utrecht maar was tot voor een paar jaar ook voorzitter van de amateurclub de Meern.
Opmerkelijk hoeveel lijntjes er lopen tussen Utrecht en de Meern.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times
Been thanked: 655 times

Bericht door Juancho » 12 sep 2018, 13:30

Thijs85 schreef:Niks voor Dickie?
Het gaat nog serieus Dickie worden ook.... :lol:

Zal misschien aan mij liggen maar ik blijf me verbazen dat er nog altijd clubs uitkomen bij deze ietswat (ik vind behoorlijk maar ok) overschatte trainer...

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 12 sep 2018, 13:34

Fijn voor de jeugdige spelers ook.. Die krijgen een seizoenkaart van Dickie..Kan hij wel meteen de Tina Turner tune meenemen trouwens..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Ailon
Nationale topspeler

Bericht door Ailon » 12 sep 2018, 15:07

FC Utrecht wil een vaste waarde als subtopper zijn. Beweren ze.
FC Utrecht wil spektakelvoetbal spelen. Beweren ze.
FC Utrecht wil elk seizoen meedoen voor plaatsing Europees voetbal. Beweren ze.

En om dit allemaal te realiseren gaan ze in zee met de 71-jarige Dick Advocaat.
En dat terwijl er toch voldoende jongere kandidaten beschikbaar zijn met toekomstperspectieven en tevens de dynamiek bezitten om hun visie aan te passen aan de meest recente ontwikkelingen in het betaalde voetbal. Want dat hoef je natuurlijk niet meer te verwachten van personen die de pensioengerechtigde leeftijd al ruimschoots gepasseerd zijn en blijven vasthouden aan een totaal overleefde visie uit de oertijd.

Wat mag PSV zich gelukkig prijzen met een directie die voor een van Bommel kiest.

Heruone
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 188 times
Been thanked: 335 times

Bericht door Heruone » 12 sep 2018, 15:43

Dat is toch ook direct een v/d problemen van het Nederlandse voetbal ;) Ten Hag destijds was een hele goede move, evenals ik het bijv. positief vind dat iemand als Adrie Poldervaart de kans krijgt bij Excelsior.
Why do we pray, cry, kiss or dream with our eyes closed?
Because most beautiful things in life are not seen but only felt by heart.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 12 sep 2018, 21:30

Van Seumeren bakt er al jaren weinig van. Soms heeft hij een gelukje zoals met Ten Hag. Voor de rest een tombola van coaches. Bijna ieder seizoen slaan ze weer een totaal nieuwe weg in. Niet zo heel lang geleden bijvoorbeeld was Alflen/Adriaanse het droomduo. Nu gaan ze weer voor een tussenpaus als Advocaat maar dat dan een heel seizoen lang. Hij zal het vast een prachtige naam vinden, nostalgie. Zo wordt die club ook gerund. Amateur. En dat door een man die zakelijk zeker geslaagd is.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 474 times
Been thanked: 914 times

Bericht door deninho32 » 12 sep 2018, 21:39

Dat is ook het probleem, geld zat.. Als er niet voldoende geld zou zijn zou het beleid veel beter zijn..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

Juancho
Legende
Has thanked: 403 times

Bericht door Juancho » 12 sep 2018, 23:04

Tis alleen zijn eigen geld grotendeels als ik me niet vergis. Dus als het persoonlijke centjes zijn die de club ingepompt worden zou je juist iets van goed beleid verwachten.

Vind het echt bizar dat eerst Sparta en nu weer Utrecht uitkomt bij Advocaat. Vreselijk overschatte coach. Ze hadden afgelopen zomer knopen moeten doorhakken en bijv. die coach van VVV moeten halen. Of een andere jongere coach die veel talent heeft.

koetje
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door koetje » 12 sep 2018, 23:06

Juancho schreef:Tis alleen zijn eigen geld grotendeels als ik me niet vergis. Dus als het persoonlijke centjes zijn die de club ingepompt worden zou je juist iets van goed beleid verwachten.
Nee hoor, het is gewoon een hobby. Een ander koopt een jacht met personeel. Ben je nog meer kwijt dan de 40-45 miljoen van ome Frans. Nu kan hij toch mooi met jeugdhelden als Van Hanegem (inmiddels bekoeld) en Advocaat omgaan. Vindt Frans prachtig.

PCGC
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 343 times

Bericht door PCGC » 13 sep 2018, 12:19

Juancho schreef:
Thijs85 schreef:Niks voor Dickie?
Het gaat nog serieus Dickie worden ook.... :lol:

Zal misschien aan mij liggen maar ik blijf me verbazen dat er nog altijd clubs uitkomen bij deze ietswat (ik vind behoorlijk maar ok) overschatte trainer...
Laat Dickie die jongens maar prepareren voor ajax thuis en uit. Dat kan ie wel.
“Geboren met een rood wit hart. Eigen drank en eigen glas, Johnny Baco Eindhovenaar”

Plaats reactie