Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
guus
Basisspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 97 times
Been thanked: 69 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door guus » 16 dec 2019, 15:05

Lachwekkend topsport beleid ...dus ook nog tot eind seizoen.

Heya Hallvar
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 38 times

Bericht door Heya Hallvar » 16 dec 2019, 15:11

Waarom direct aangeven tot einde seizoen? Blijkbaar geen lijstje met (beschikbare) kandidaten achter de hand.

Het Kanon
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 21 times

Bericht door Het Kanon » 16 dec 2019, 15:15

Faber is natuurlijk een degelijke trainer, maar niet de internationale toptrainer die PSV weer ff neerzet waar het hoort. Dan had dit allemaal niet gehoeven. Ondanks de 0 punten speelden we ook weer niet extreem slecht gisteren (wanneer je de laatste wedstrijd even als meetpunt neemt.

guus
Basisspeler
Has thanked: 97 times

Bericht door guus » 16 dec 2019, 15:15

Heya Hallvar schreef:
16 dec 2019, 15:11
Waarom direct aangeven tot einde seizoen? Blijkbaar geen lijstje met (beschikbare) kandidaten achter de hand.
Dat is dan de reden waarom van Bommel zo lang mocht door modderen. Met Faber gaan we er geen steek op vooruit.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 55 times
Been thanked: 425 times

Bericht door Ardbeg » 16 dec 2019, 15:17

Wat
De
Fuck

Brael
Nationale topspeler
Has thanked: 107 times
Been thanked: 192 times

Bericht door Brael » 16 dec 2019, 15:28

Precies het punt waar ik (en een heel beperkt groepje anderen) voor waarschuwde. Van Bommel eruit is 1, maar de belangrijkste vraag is: wat dan?

Gaan we er nu met Faber echt op vooruit? Vooraf zie ik geen enkele reden om dat aan te nemen.

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Kapsalon Döner
Has thanked: 328 times
Been thanked: 204 times

Bericht door Grasmat » 16 dec 2019, 15:29

Tot einde seizoen vind ik ook wat overdreven. Dam gaat er dus niks veranderen en blijft het voorlopig de ons kent ons cultuur. Juist nu was een frisse wind wel zo welkom, desnoods als interim.

Mick Jagger
Lid van verdienste
Has thanked: 33 times
Been thanked: 93 times

Bericht door Mick Jagger » 16 dec 2019, 15:35

Ik zie het nu eerlijk gezegd wel gebeuren dat Van Nistelrooy aan het eind van het seizoen wordt doorgeschoven. Niets ten nadele van Van Nistelrooy, maar laten we alsjeblieft een tweede Van Bommel-scenario voorkomen door Ruud te snel voor de leeuwen te willen gooien. Laat hem eerst ergens anders een paar jaar ervaring opdoen en als hij het daar goed doet hoofdtrainer maken.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 16 dec 2019, 15:36

Ze hadden net zo goed deze man aan kunnen stellen als trainer. Als we toch alleen maar bij clubiconen uitkomen. :lol:

Afbeelding

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 747 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 16 dec 2019, 15:41

Ja met z'n huursoldaten als assistenten. Zetten we iig een swingend team neer, of eigenlijk liever gezegd: een oeverloos ouwehoerend team :lol:

Juancho
Legende
Has thanked: 232 times
Been thanked: 522 times

Bericht door Juancho » 16 dec 2019, 15:43

Brael schreef:
16 dec 2019, 15:28
Precies het punt waar ik (en een heel beperkt groepje anderen) voor waarschuwde. Van Bommel eruit is 1, maar de belangrijkste vraag is: wat dan?

Gaan we er nu met Faber echt op vooruit? Vooraf zie ik geen enkele reden om dat aan te nemen.
Ik zie nog steeds niet in wat het een met het ander te maken heeft. v. Bommel kon niet meer, dat was keuze één. Ongeacht de vraag wat daarna. Dat PSV nu kiest voor Faber is een eigen keuze, daar heb je dus invloed op. Of het de juiste is, geen idee, maar het is weer de keuze van PSV. En blijkbaar ook een keuze met een voorzichtig oog op komend jaar. Los van of je het er mee eens bent of niet:

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 16 dec 2019, 15:47

Dat heb ik door, dat jij niet in ziet wat het een met het ander te maken heeft ;)
Punt is gewoon dat we een zo goed mogelijke trainer op de bank hebben zitten. Dat is met Faber natuurlijk niet het geval, dus schiet je er niks (of heel weinig) mee op.

Tenzij Van Bommel zichzelf echt onmogelijk had gemaakt, maar dat geloof ik niet. Zijn trainerschap was, zeker de laatste maanden, wel een worsteling waar hijzelf geen oplossing in kon vinden, maar de winterstop was het ideale moment geweest om daarin de rust te pakken, te evalueren en zaken bij te sturen.
Van Bronckhorst bij Feyenoord heeft ook eens zo'n serie gehad, die is er uiteindelijk meer dan prima uitgekomen.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 16 dec 2019, 15:58

Faber ten opzichte van Van Bommel, dan ga je er op achteruit.

cocufan1
Nationale topspeler
Has thanked: 1 time
Been thanked: 166 times

Kaarten:

Bericht door cocufan1 » 16 dec 2019, 16:03

DeTaurus schreef:
16 dec 2019, 15:58
Faber ten opzichte van Van Bommel, dan ga je er op achteruit.
Omdat?

De sfeer binnen de club en de samenwerking van Bommel met John de Jong was de laatste maanden blijkbaar niet zo best.
Van Bommel heeft geen uitwedstrijd gewonnen bij Ajax, AZ Vitesse, Heerenveen, Feyenoord 2x, Twente, en Utrecht 2x.

Kan het nog slechter dan?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 dec 2019, 16:04

Brael schreef:
16 dec 2019, 15:47
Dat heb ik door, dat jij niet in ziet wat het een met het ander te maken heeft ;)
Punt is gewoon dat we een zo goed mogelijke trainer op de bank hebben zitten. Dat is met Faber natuurlijk niet het geval, dus schiet je er niks (of heel weinig) mee op.
Het is ook niet wat ik gehoopt had, maar je kan nog niet zeggen of je er niks mee opschiet. En al helemaal niet met de term 'natuurlijk' er voor. Bovendien las ik nu juist dat er nog meer gaat gebeuren in de staf, wellicht dat ze Hiddink er deels bij willen halen, of een andere ervaren man die best wil helpen maar niet als hoofdcach. Geen idee, laten we dat dus even afwachten.
Laatst gewijzigd door Juancho op 16 dec 2019, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1453 times
Been thanked: 464 times

Bericht door Ren Höek » 16 dec 2019, 16:04

Brael schreef:
Tenzij Van Bommel zichzelf echt onmogelijk had gemaakt, maar dat geloof ik niet.
Alle verhalen die nu naar buiten komen wijzen juist precies daarop.
En niet voor niets wordt Van Bommel nu alsnog ontslagen, de optie Faber is er al het hele seizoen dus zonder noodzaak had Toon Van Bommel echt niet ontslagen. Anders had hij dit al maanden geleden gedaan.

PSV90
Basisspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 53 times
Been thanked: 42 times

Bericht door PSV90 » 16 dec 2019, 16:06

Ben op voorhand ook niet heel enthousiast, maar nu al stellen dat je er niets mee opschiet is onzin.

Benieuwd welke keuzes Faber anders gaat maken dan vBommel deed. Hoop dat we met de punt naar achteren gaan spelen en dat Faber ook een beetje naar de toekomst kijkt (bijv. in de kwestie Baumgartl vs. Schwaab).

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 16 dec 2019, 16:17

Juancho schreef:
16 dec 2019, 16:04
Brael schreef:
Het is ook niet wat ik gehoopt had, maar je kan nog niet zeggen of je er niks mee opschiet. En al helemaal niet met de term 'natuurlijk' er voor. Bovendien las ik nu juist dat er nog meer gaat gebeuren in de staf, wellicht dat ze Hiddink er deels bij willen halen, of een andere ervaren man die best wil helpen maar niet als hoofdcach. Geen idee, laten we dat dus even afwachten.
Ik zeg dat je met Faber natuurlijk niet de best mogelijke trainer op de bank hebt zitten, ik zeg niet dat we er met Faber natuurlijk niks mee op schieten. Even goed lezen en goed quoten, aub.

In het beste geval schiet je er met Faber een beetje mee op, maar veel schieten we er niet mee op, daar ben ik wel vrij zeker van. Onder Faber zie ik plek 3 als maximaal haalbare, dus wat dat betreft schieten we er weinig mee op, aangezien Van Bommel plek 3 ook wel gehaald had, denk ik.
Heel aantrekkelijk voetbal verwacht ik niet bij Faber, niet-presterende spelers die opeens gaan opleven verwacht ik ook niet bij Faber, dus nee, we komen hooguit van de regen in de drup.

Ihattaren
Vaste waarde in elftal
Been thanked: 46 times

Bericht door Ihattaren » 16 dec 2019, 16:22

Kan interpretatie van Elfrink zijn, maar dat 'mogelijk langer' klinkt toch werkelijk waanzinnig als ze dat echt zouden overwegen.

Het is nu wel leuk geweest met dat ons kent ons verhaaltje binnen PSV, schuiven, schuiven en nog eens schuiven tot er weer iemand met een PSV verleden voor de groep staat.

Hoog tijd dat er eens een 'buitenstaander' voor de groep komt.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 dec 2019, 16:23

Brael schreef: Ik zeg dat je met Faber natuurlijk niet de best mogelijke trainer op de bank hebt zitten, ik zeg niet dat we er met Faber natuurlijk niks mee op schieten. Even goed lezen en goed quoten, aub.
Punt blijft toch exact zo staan? Hoe jij het schrijft denk je dus nu al te weten dat je er met Faber niets mee opschiet omdat hij in jouw ogen niet de beste optie is. Waar baseer je dat op? Weet je bijv. al hoe hij de boel wil gaan aanpakken? Hoe hij wil gaan spelen? Welke organisatie en tactiek hij gaat doorvoeren? Kortom, wat zijn veranderingen zijn... Zou je hem daar niet even eerst de kans voor geven voor je praat over er niet op vooruit gaan (welke trainer dan ook).
In het beste geval schiet je er met Faber een beetje mee op, maar veel schieten we er niet mee op, daar ben ik wel vrij zeker van. Onder Faber zie ik plek 3 als maximaal haalbare, dus wat dat betreft schieten we er weinig mee op, aangezien Van Bommel plek 3 ook wel gehaald had, denk ik. Heel aantrekkelijk voetbal verwacht ik niet bij Faber, niet-presterende spelers die opeens gaan opleven verwacht ik ook niet bij Faber, dus nee, we komen hooguit van de regen in de drup.
Dat kan toch prima zijn? Plek 3 maar wel een elftal dat zich overduidelijk eindelijk weer eens ontwikkeld? Je moet je winst ook niet alleen zien in de plek op de ranglijst. Door te lang twijfelen van Gerbrands kan je namelijk eigenlijk niet meer omhoog kijken, je bent namelijk te afhankelijk van Ajax en AZ. Dus zorg dat je 3de blijft en zorg vooral weer voor een positieve ontwikkeling binnen PSV. Zowel als team en organisatie als spelers als individu. Ontwikkeling van het elftal, zeker met oog op komend seizoen, is zeer waarschijnlijk veel belangrijker dan nog hopen op die 2de plek.

Of dat gaat lukken gaan we wel zien komende maanden. Ik had ook op een andere keuze gehoopt, echt een nieuwe trainer van buitenaf die de boel echt op de schop zou gooien, wakker zou schudden. Even een keer niet iemand uit het groepje dat nu overblijft (noem het kamp de Jong). Even iemand die de spelers ook nog niet kennen. Maarja, Gerbrands kiest anders blijkbaar. Zijn verantwoordelijkheid.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 dec 2019, 16:25

Ihattaren schreef:
16 dec 2019, 16:22
Kan interpretatie van Elfrink zijn, maar dat 'mogelijk langer' klinkt toch werkelijk waanzinnig als ze dat echt zouden overwegen.
Dus als Faber 2e wordt, de beker wint en PSV geweldig voetbal laat spelen dan moet hij volgens jou alsnog hoofdtrainer af zijn na dit seizoen?

Ik begrijp niets van dat enorme zwart-wit denken en constant de toekomst in gaan vullen, liefst zo negatief mogelijk.
Is het echt zo vreemd om gewoon eerst een tijd af te wachten hoe hij het gaat doen?

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 16 dec 2019, 16:26

Komt gewoon omdat niemand zag aankomen dat Faber tot de zomer mag blijven zitten. En wellicht bij succes zelfs langer.

Ren Höek
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Bericht door Ren Höek » 16 dec 2019, 16:28

Waarom zag niemand dat aankomen?
Nu heeft PSV de tijd om volgend seizoen een nieuwe trainer aan te stellen, wat in de komende winterstop veel lastiger is. Als je voor kwaliteit gaat tenminste.

Blijkbaar zocht PSV geen interim of wilden de beschikbare opties niet. Dan is Faber een logische keuze.

Brael
Nationale topspeler

Bericht door Brael » 16 dec 2019, 16:38

Juancho schreef:
16 dec 2019, 16:23
Brael schreef: Ik zeg dat je met Faber natuurlijk niet de best mogelijke trainer op de bank hebt zitten, ik zeg niet dat we er met Faber natuurlijk niks mee op schieten. Even goed lezen en goed quoten, aub.
Punt blijft toch exact zo staan? Hoe jij het schrijft denk je dus nu al te weten dat je er met Faber niets mee opschiet omdat hij in jouw ogen niet de beste optie is. Waar baseer je dat op? Weet je bijv. al hoe hij de boel wil gaan aanpakken? Hoe hij wil gaan spelen? Welke organisatie en tactiek hij gaat doorvoeren? Kortom, wat zijn veranderingen zijn... Zou je hem daar niet even eerst de kans voor geven voor je praat over er niet op vooruit gaan (welke trainer dan ook).
Yep, maar jij viel blijkbaar over het woordje "natuurlijk", maar dat had je verkeerd gequote.

En ja, we zullen helaas Faber de tijd moeten gunnen, want we zitten er nu eenmaal aan vast. Maar waar ik op baseer dat Faber niet de beste trainer is, voor het huidige PSV? Waarom had jij op een andere trainer gehoopt voor PSV? Ik denk dat onze argumenten zomaar eens behoorlijk overeen kunnen komen ;)
Juancho schreef:
16 dec 2019, 16:23
Dat kan toch prima zijn? Plek 3 maar wel een elftal dat zich overduidelijk eindelijk weer eens ontwikkeld? Je moet je winst ook niet alleen zien in de plek op de ranglijst. Door te lang twijfelen van Gerbrands kan je namelijk eigenlijk niet meer omhoog kijken, je bent namelijk te afhankelijk van Ajax en AZ. Dus zorg dat je 3de blijft en zorg vooral weer voor een positieve ontwikkeling binnen PSV. Zowel als team en organisatie als spelers als individu. Ontwikkeling van het elftal, zeker met oog op komend seizoen, is zeer waarschijnlijk veel belangrijker dan nog hopen op die 2de plek.
Ik zie in de prestaties van Faber als trainer weinig reden om aan te nemen dat hij het elftal of individuele spelers overduidelijk kan gaan ontwikkelen, of dat PSV als organisatie erop vooruit gaat. Met het doorschuiven van Faber en het aanstellen van nieuwe assistenten moet namelijk de organisatie behoorlijk op de schop, wat mij geen gewenste ontwikkeling lijkt.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 16 dec 2019, 16:43

Ik vraag me af in hoeverre dit te verenigen is met de ambitie om structureel bij de beste 32 van Europa te horen.

Plaats reactie