Welkom aan alle gasten. Meepraten over PSV? Maak een account aan!

Profielschets nieuwe trainer

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Sensation
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Les Girls Girls Girls
Has thanked: 578 times
Been thanked: 485 times

Profielschets nieuwe trainer

Bericht door Sensation » 14 jan 2020, 09:02

Nog steeds mijn absolute favoriet is de trainer van Getafe. Jose Bordalas. Heb ik al vaker genoemd hier. Een soort Simeone 2.0. Vechtvoetbal waarbij defensieve zekerheid voorop staat. Spelen echt als een team waarbij geen enkele speler mag verzaken. Resultaten liegen er niet om.

Sergei Semak blijf ik ook interessant vinden, zeker aangezien in de zomer zijn contract bij Zenit afloopt. Evenals Adi Hutter (alhoewel ik denk dat we die niet bij Frankfurt weg krijgen aangezien het altijd zijn droom was om in de Bundesliga te werken).

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 196 times
Been thanked: 170 times

Awards:

Bericht door Trixm » 14 jan 2020, 09:13

Bielsa heeft een aflopend contract bij Leeds, dat zou een meesterzet zijn.
"If triangles had a god, they would give him three sides."

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 14 jan 2020, 09:23

Trixm schreef:
14 jan 2020, 09:13
Bielsa heeft een aflopend contract bij Leeds, dat zou een meesterzet zijn.
Waarom? Die vent is knettergek. Heeft het goed gedaan met Bilbao, volgens mij finale EL gehaald en de Copa del Rey gewonnen door Barca te verslaan. Maar daarna bij Marseille na 1 speelronde in het tweede seizoen opgestapt wegens conflicten met bestuur en vervolgens bij Lazio al na 2 dagen opgestapt. Bij Lille een mislukt avontuur . Maar bij Leeds zou het wel prachtig zijn als hij kan promoveren, temeer omdat Leeds een waanzinnig mooie club is met sterke jeugdspelers.

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 14 jan 2020, 10:22

Niet alleen dat, Leeds speelt ook fantastisch.

Sensation
Internationale topspeler

Bericht door Sensation » 14 jan 2020, 10:27

Trixm schreef:
14 jan 2020, 10:22
Niet alleen dat, Leeds speelt ook fantastisch.
Dat zeker, met Bilbao speelde Bielsa ook heerlijk voetbal. Maar je haalt er een beetje de Paco Casal onder de trainers mee in huis. Althans, dat idee heb ik.

Als hij komt mag hij gelijk Philips meenemen, directe versterking op ons middenveld.

Breur
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 106 times
Been thanked: 92 times

Bericht door Breur » 14 jan 2020, 10:28

Was hij ook niet die trainer die trainingen van tegenstanders bespioneerde enzo?

Trixm
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Trixm » 14 jan 2020, 11:19

Breur schreef:
14 jan 2020, 10:28
Was hij ook niet die trainer die trainingen van tegenstanders bespioneerde enzo?
Zeker, maar bespioneren is een groot woord. Overal worden elkaars trainingen gevolgd als ze openbaar zijn, die ophef was wat overdreven.

Woodenshoes
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur:
Has thanked: 398 times
Been thanked: 111 times

Bericht door Woodenshoes » 14 jan 2020, 14:18

Was dus wel serieus met zijn vak bezig :-)

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 14 jan 2020, 14:52

Bielsa is een soort Fred Rutten. Zijn teams spelen van oktober tot en met december fantastisch en vanaf februari zakt het als een plumpudding in elkaar.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 11 times
Been thanked: 28 times

Bericht door Voormalig KG » 15 jan 2020, 10:47

Van mij mag de nieuwe trainer of De Jong ook een nieuwe keeperstrainer aantrekken.
Het feit dat Ruud Hesp voor een ontploffing heeft gezorgd onder de keepers en in de media.
Dat hij eigenlijk niet in staat is gebleken om Zoet wezenlijk naar een hoger niveau te brengen.
Hij heeft met Tyton, Waterman, Zoet gewerkt en reserve keepers die ook nooit echt meededen om de plek onder de lat tot Unnerstahl er dit seizoen bij kwam.

Een topkeeper levert resultaat op zo weten wij, helaas is onze trainer hier niet toe in staat gebleken de laatste jaren.
Komt goed

Rudie-10
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 16 times
Been thanked: 39 times

Bericht door Rudie-10 » 16 jan 2020, 16:11

Is er niet een nog een jonge Duitse trainer met een echte visie op het spelletje te vinden? Ben niet zo bekend met de Bundesliga.

DeTaurus
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Has thanked: 180 times
Been thanked: 157 times

Bericht door DeTaurus » 16 jan 2020, 16:12

Voormalig KG schreef:
15 jan 2020, 10:47
Van mij mag de nieuwe trainer of De Jong ook een nieuwe keeperstrainer aantrekken.
Het feit dat Ruud Hesp voor een ontploffing heeft gezorgd onder de keepers en in de media.
Dat hij eigenlijk niet in staat is gebleken om Zoet wezenlijk naar een hoger niveau te brengen.
Hij heeft met Tyton, Waterman, Zoet gewerkt en reserve keepers die ook nooit echt meededen om de plek onder de lat tot Unnerstahl er dit seizoen bij kwam.

Een topkeeper levert resultaat op zo weten wij, helaas is onze trainer hier niet toe in staat gebleken de laatste jaren.
Hier wordt de trainer wel erg veel invloed toegeschreven vind je niet?

Als de keepers nou steeds positioneel verkeerd stonden, bij vrije trappen er een hoek vrij zou zijn en er dat soort zaken zouden spelen viel er wellicht nog wat voor te zeggen. Maar ik denk dat keepen vooral een talent is.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 486 times
Been thanked: 749 times

Bericht door Menno1 » 16 jan 2020, 17:16

Je zag hoe Gomes onder Hiele geweldige stappen maakte. Je ziet ook een Onana steeds beter worden. Zoet is 28 maar nog steeds dezelfde keeper als toen hij 23 was.

Tuurlijk maakt een goede trainer een verschil.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 17 jan 2020, 08:44

Menno1 schreef:
16 jan 2020, 17:16
Je zag hoe Gomes onder Hiele geweldige stappen maakte. Je ziet ook een Onana steeds beter worden. Zoet is 28 maar nog steeds dezelfde keeper als toen hij 23 was.
Gomes werd vooral beter met de bal aan de voeten, hij moest echt het meevoetballen leren (met name onder druk).
Op het specifieke gebied van keepen maakte hij geen geweldige stappen, hij werd voornamelijk 'gewoon' beter door ervaring.

Onana kwam op zijn 18e naar Ajax, hij is nu 23.
Het zou triest zijn als hij tijdens die 5 jaar niet beter zou zijn geworden, helemaal aangezien hij nu voor het 4e achtereenvolgende seizoen in de basis staat. Hij zal nu nog steeds stappen maken, maar vooral door het opdoen van ervaring. De grote ontwikkelingen heeft hij de afgelopen jaren al gemaakt.

Gomes was trouwens 23 toen hij naar PSV ging.

Zoet werd op zijn 20e aan RKC uitgeleend en was meteen een zeer belangrijke reden voor de 9e plaats in de eindstand en het halen van de kwartfinale van de beker. Het seizoen daarop hoorde hij weer bij de betere keepers in de Eredivisie.
Vervolgens kwam hij terug en heeft hij 6 seizoenen achtereen in de basis gestaan. Alsof hij in die 6 seizoenen geen stappen vooruit heeft gemaakt. Maar je bent zo goed als je laatste wedstrijd en onder Van Bommel heeft Zoet maar weinig goede wedstrijden gekeept.
Tuurlijk maakt een goede trainer een verschil.
Een verschil wel, maar ook de beste trainer is gebonden aan de mogelijkheden van degenen die hij traint.
Alsof Zoet onder Hiele zoveel beter zou zijn geweest en alsof Onana onder Hesp zoveel minder zou zijn geweest. Trainers reiken vooral handvatten aan, de spelers moeten het vervolgens zelf doen.

Niet voor niets worden keepers nog steeds beter naarmate ze ouder worden en houden ze het vaak langer vol dan voetballers. Waar voetballers erg afhankelijk zijn van hun fysiek hebben keepers daar minder last van en hebben ze meer profijt van het opdoen van ervaring, waardoor keepers over het algemeen een langere carrière op niveau kunnen hebben dan voetballers.

ruuddevil
Vedette
Clubvoorkeur: PSV en Real Madrid
Has thanked: 741 times
Been thanked: 900 times

Bericht door ruuddevil » 17 jan 2020, 12:19

Bosz dus niet.

Ardbeg
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Has thanked: 68 times
Been thanked: 500 times

Bericht door Ardbeg » 17 jan 2020, 12:44

Sensation schreef:
14 jan 2020, 09:02
Nog steeds mijn absolute favoriet is de trainer van Getafe. Jose Bordalas. Heb ik al vaker genoemd hier. Een soort Simeone 2.0. Vechtvoetbal waarbij defensieve zekerheid voorop staat. Spelen echt als een team waarbij geen enkele speler mag verzaken. Resultaten liegen er niet om.

Sergei Semak blijf ik ook interessant vinden, zeker aangezien in de zomer zijn contract bij Zenit afloopt. Evenals Adi Hutter (alhoewel ik denk dat we die niet bij Frankfurt weg krijgen aangezien het altijd zijn droom was om in de Bundesliga te werken).
Bordalas vind ik een heel interessante optie

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 17 jan 2020, 12:53

Zoet groeide wel alleen is na de wedstrijden In de achtste finale CL tegen Atletico 2016 eigenlijk (ver, zeker) terug gevallen. Hij maakte weer fouten als een paar jaar eerder en het dieptepunt is het jaar 2019, waarin het leek dat alle schoten erin vlogen.

Een keeperstrainer is verantwoordelijk voor het niveau en de ontwikkeling. Nu zie ik de training niet, maar de wedstrijden gaven na Atlético aan dat Zoet eigenlijk voor een topclup bijna geen punten pakt voor zijn elftal. Dat hij in 8 jaar PSV tijd nog niet in staat was om afstandschoten goed in te schatten.
De keeperstrainer had hier best op mogen anticiperen en de TD op zoek laten gaan naar een keeper die daadwerkelijk de concurrentiestrijd aan gaat, niet een Room etc.
Natuurlijk zou de trainer en TD ook hun prioriteiten hebben in transfers, maar Zoet heeft 2,5 seizoen onder “zijn” niveau gespeeld de afgelopen drie jaar en daarmee onder het niveau waar een topclup naar hoort te streven.
Komt goed

Park
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Bericht door Park » 17 jan 2020, 17:23

Sensation schreef:
14 jan 2020, 09:23
Waarom? Die vent is knettergek. Heeft het goed gedaan met Bilbao, volgens mij finale EL gehaald en de Copa del Rey gewonnen door Barca te verslaan. Maar daarna bij Marseille na 1 speelronde in het tweede seizoen opgestapt wegens conflicten met bestuur en vervolgens bij Lazio al na 2 dagen opgestapt. Bij Lille een mislukt avontuur . Maar bij Leeds zou het wel prachtig zijn als hij kan promoveren, temeer omdat Leeds een waanzinnig mooie club is met sterke jeugdspelers.
Bielsa speelt zo fanatiek dat het voetbal een aantal maanden fantastisch is, maar niet vol te houden is en aan het eind van het seizoen steeds instort. Traint een aantal jaar clubs in Europa, maar nog nooit een prijs gepakt. Met Bilboa ging het idd goed, maar aan eind seizoen werden de finale EL en Copa del Rey beide met 3-0 verloren. Met Marseille werd die winterkampioen, maar daarna ging het ook achteruit. Vorig seizoen leek het er lange tijd op dat Leeds zou gaan promoveren, maar ook toen ging het aan eind seizoen slechter. Zou me niet verbazen als het dan weer aan eind seizoen slechter gaat en ze weer niet promoveren.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 17 jan 2020, 19:34

ruuddevil schreef:
17 jan 2020, 12:19
Bosz dus niet.
Zonde. Samen met Slot mijn favoriet. Ik wil aanvallend en verzorgd voetbal eens een keer zien.

Ren Höek
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 1711 times
Been thanked: 604 times

Bericht door Ren Höek » 18 jan 2020, 11:37

Ik wil het liefst prijzen winnen, dus mooi dat Bosz niet komt.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 18 jan 2020, 11:43

Menno1 schreef:
17 jan 2020, 19:34
ruuddevil schreef:
17 jan 2020, 12:19
Bosz dus niet.
Zonde. Samen met Slot mijn favoriet. Ik wil aanvallend en verzorgd voetbal eens een keer zien.
Ik zou ook graag Slot zien! Zeker nu Bosz niet beschikbaar is
Komt goed

TomPSV
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 271 times
Been thanked: 295 times

Bericht door TomPSV » 18 jan 2020, 11:49

Maar Slot is dus allemaal op basis van deze goede 6 maanden? Eens kijken hoe het er aan het einde van het seizoen voorstaat.

Voormalig KG
International
Clubvoorkeur:

Bericht door Voormalig KG » 18 jan 2020, 12:32

Meer op basis van het voetbal, het plezier wat de spelers uitstralen, de vrolijke en nuchtere kijk van hem op het spelletje. D3 afgelopen jaren waren spelers over de assistent Slot ook lyrisch.
Lijkt mij wel wat, het gaat nu toch niet gebeuren dus laten we inderdaad maar wachten.
Komt goed

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 18 jan 2020, 16:22

Voormalig KG schreef:
18 jan 2020, 12:32
Meer op basis van het voetbal, het plezier wat de spelers uitstralen, de vrolijke en nuchtere kijk van hem op het spelletje. D3 afgelopen jaren waren spelers over de assistent Slot ook lyrisch.
Lijkt mij wel wat, het gaat nu toch niet gebeuren dus laten we inderdaad maar wachten.
Dat en op basis van wat ik over die man heb gelezen. Hele duidelijke visie over hoe voetbal gespeeld moet worden.

Daarnaast vind ik de selectie van AZ die op PSV lijken. Matige achterhoede, geen spectaculaire middenvelders en een geweldige aanval. Echter als je bekijkt welk voetbal AZ speelt, zonder veel tegen goals Vs dat bagger spel van psv dan is dat een wereld van verschil.

Massimo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 109 times
Been thanked: 374 times

Bericht door Massimo » 18 jan 2020, 19:50

Menno1 schreef:
18 jan 2020, 16:22
Voormalig KG schreef:
18 jan 2020, 12:32
Dat en op basis van wat ik over die man heb gelezen. Hele duidelijke visie over hoe voetbal gespeeld moet worden.

Daarnaast vind ik de selectie van AZ die op PSV lijken. Matige achterhoede, geen spectaculaire middenvelders en een geweldige aanval. Echter als je bekijkt welk voetbal AZ speelt, zonder veel tegen goals Vs dat bagger spel van psv dan is dat een wereld van verschil.
Ik ben het met je eens dat Slot een interessante optie kan zijn vanwege zijn visie en prestaties met AZ en dat hij al meerdere jaren wordt geprezen en niet nu in een lucky streak zat afgelopen half jaar zoals Willem II dit seizoen en PEC Zwolle twee seizoenen geleden. Het ziet er goed uit bij AZ, al zie je wel de beperkingen op het moment de weerstand omhoog gaat zoals je goed kon zien in de EL waar het ook erg mee heeft gezeten. Echter was je na 3 wedstrijden ook al zeer enthousiast over Garcia Garcia en daar heb ik je nu al een tijd niet over gehoord. Pas wel op dat je niet te snel je mening vormt op basis van de laatste paar wedstrijden. Wat betreft Slot wordt het wel interessant hoe AZ speelt de komende maanden en hoe het gaat als een paar resultaten gaan tegenvallen.

Plaats reactie